התחברות

צפייה בגרסה מלאה : הרכבת תושבת מנוע משתנה - טירקס 700E



wonderd
28-06-2010, 21:04:07
שלום חברים, לאחר שנטחן לי הגג"ש באויר ולאחר בדיקות וקריאה בכל מיני מקומות, המסקנה היא שישנה בעיה בטירקס 700 החשמלי החדש, בעיה של עודף כח אל מול הגג"ש הראשי המסכן שסופג הכל. הבעיה נגרמת בעיקר עקב חוסר אפשרות לבצע מה שנקרא MESHING, או בשפה פשוטה יותר - התאמת המרחק בין גלגל השיניים הראשי לשיני הפיניון. בטירקס 700 חורי הברגים קבועים ללא אף יכולת כיוון. רק אלוהים יודע מה אליין חשבו לעצמם כשיצרו את המפלצת ככה.
באופן עקרוני, גם אצלי ההרגשה היתה שהחיבור הנ"ל היה דווקא בסדר, ללא חופש מיותר וללא לחץ של הפיניון על הגג"ש. המציאות הראתה אחרת.
הפתרון שמצאתי שנראה הכי טוב כיום, מעט יקר ומיוצר ע"י חברה קטנה בארה"ב לשיפורים שנקראת KDE DIRECT. הם מציעים גלגל שיניים ראשי מחוזק ועבה יותר שעולה כ 40$ :eek:
אם הצלחתם לבלוע את הרוק ולא להתעלף מהמחיר - יש לי עוד פצצה - הגיר החדש של KDE אינו מתאים בדיוק למקום, הוא לוחץ קצת ואנשים שהשתמשו בו ללא עוד שידרוג קטן, פשוט מצאו את עצמם עם גג"ש שנמס להם. כן, כן, פשוט נמס לו מהחום והחיכוך.
מה השידרוג השני אתם שואלים? - תושבת מנוע 'מישתנה'. כמובן שגם זה זמין אצל KDE אבל מה, אם חשבתם שהגג"ש יקר, שימו לב לזה - 60$! בשביל תושבת מנוע! :eek::eek:

בקיצור, מחוסר ברירה, הזמנתי את תושבת המנוע ואת הגג"ש החדשים המשודרים האלה ואחרי פחות משבוע מההזמנה (מי אמר שדואר ארה"ב לא מהיר..) החבילה חיכתה לי בתיבה.

הערב התחלתי בהרכבת החלקים על המסוק, הנה נקודות להתייחסות ואח"כ תמונות:

1. קודם כל - הגג"ש החדש אכן נראה הרבה יותר מאסיבי ועבה מהמקורי, ניסיתי להכניס אותו לפני שפירקתי את המנוע, זה לא הלך בלי לחץ, עכשיו אני מבין למה זה נמס לאנשים..
2. תושבת המנוע מגיעה גם עם תושבת לציר המנוע בסוף הפיניון, ב 700 המנוע כזה גדול שהתושבת לבדה כנראה לא מספיקה. התושבת החדשה מגיעה גם עם מיסב חדש וסט ברגים מתאימים, אני השתמשתי בברגים המקוריים שהיו כבר מותקנים.
3. שימו לב להבדלים בין התושבות המקוריות לחדשות של KDE, שימו לב גם לצורת החיבור של התושבות - החדשות מגיעות עם מסילה מגניבה שתושבת המנוע פשוט זזה עליה קדימה ואחורה לפי הצורך.
4. צריך לשים לב לכיווני המסילה בהתקנה - ישנו חריץ מיוחד שנועד לסמן את הכיוון, הוא אמור להיות בצד של הגג"ש.
5. התמונות האחרונות מראות את המרחק של הפיניון מהגג"ש לפני ואחרי הכיוון.

wonderd
28-06-2010, 21:05:54
תמונות אחרונות

asafsee
28-06-2010, 21:13:38
יפה על השידרוג
אולם, לא היה פשוט וזול יותר, להחליף לגלגל שיניים ופיניון Helical?
היה נותן מענה מעולה של משינג.

wonderd
28-06-2010, 22:03:25
לא מכיר את מה שאתה מדבר עליו, למה להחליף פיניון?

gal15260
29-06-2010, 00:36:55
מדהים אלעד....רק באסה בגלל תג המחיר הגבוה ...

בהצלחה ושתדע רק נחיתות רכות....

ו

gal15260
29-06-2010, 00:39:53
Kde ידועים החברה מובילה בשוק לשדרוגים...
אם תראה יש להם מכירה ענק של שידרוגים ל700 חשמלי/ניטרו..
אך לפי מה שאני יודע לא תצטער על שהשקעת במוצרים הנל אפילו לא לרגע...
חברה טובה עם איכות פצצה...

RonTo
29-06-2010, 05:25:14
אלעד, נראה מצויין!

אני חושב שקיבלת החלטה נכונה... הזמן יגיד.

orendar181
29-06-2010, 06:26:31
אלעד

אחלה עבודה עשית...אחלה שידרוגים

הלהבים בדרך והמגלשיים

אורן

sharonx
29-06-2010, 08:20:00
סיקור יפה מאוד אבל המחיר יקר...

תגיד - בלי קשר - כמה פקים יש לך ? זה מספיק לך ?

wonderd
29-06-2010, 08:32:39
אני מטיס גם את ה 500 וגם את ה 700, ביחד יש לי 4 פקים.. לא זה בהחלט לא מספיק לי ואני מתכוון להזמין עוד 2 פקים ל 700.

ns_motiam
23-01-2012, 21:35:58
תתחדש
אני מציע לך בכל זאת להתקשר עם ליאור ברעמי או עם אסף אלוש ותבדוק את הערכים ששמת בבקר
אין ספק שהגלגל שיניים המקורי של אליין לא משתווה למה שקנית, אבל בכל זאת עם גירסת הבוול שלו (שיניים אלכסוניות ופינייו גיר אלכסוני ) אנשים עובדים
כניראה הערכים ששמת לא נכונים והם גורמים להאצת יתר ללא פרופרציה לחוזק הגלגל שיניים
אם זה המצב . במוקדם או במאוחר תצליח לשחוק את הגלגלי שיניים של KDE גם כן וחבל, כי שילמת על זה הרבה כסף
למרות שאתה חבר וותיק לא בושה להתייעץ:):):):):):):)

ns_motiam
23-01-2012, 21:38:14
תתחדש
אני מציע לך בכל זאת להתקשר עם ליאור ברעמי או עם אסף אלוש ותבדוק את הערכים ששמת בבקר
אין ספק שהגלגל שיניים המקורי של אליין לא משתווה למה שקנית, אבל בכל זאת עם גירסת הבוול שלו (שיניים אלכסוניות ופינייו גיר אלכסוני ) אנשים עובדים
כניראה הערכים ששמת לא נכונים והם גורמים להאצת יתר ללא פרופרציה לחוזק הגלגל שיניים
אם זה המצב . במוקדם או במאוחר תצליח לשחוק את הגלגלי שיניים של KDE גם כן וחבל, כי שילמת על זה הרבה כסף
למרות שאתה חבר וותיק לא בושה להתייעץ

Friman
23-01-2012, 21:49:05
שמת לב שזה שרשור מלפני שנה וחצי?? :confused::confused::confused::confused::confused:

b1yossi
23-01-2012, 21:55:37
לפי התמונות הפיניון אינו משיק לכל אורך השיניים של הראשי, אתה מפסיד כך חלוקת עומס ע"ג השן, חבל.

tkolber
24-01-2012, 07:32:56
אני לשמחתי עובד עם הגג"ש המחוזק של KDE כחלק מהשדרוג של ה - 700 NITRO לחשמלי ומאוד מרוצה, למרות ששיסל הצליח אפילו לשבור שן אחת בגלגל הזה עם ההטסות הרגועות שלו :D61343

wonderd
24-01-2012, 09:05:42
תתחדש
אני מציע לך בכל זאת להתקשר עם ליאור ברעמי או עם אסף אלוש ותבדוק את הערכים ששמת בבקר
אין ספק שהגלגל שיניים המקורי של אליין לא משתווה למה שקנית, אבל בכל זאת עם גירסת הבוול שלו (שיניים אלכסוניות ופינייו גיר אלכסוני ) אנשים עובדים
כניראה הערכים ששמת לא נכונים והם גורמים להאצת יתר ללא פרופרציה לחוזק הגלגל שיניים
אם זה המצב . במוקדם או במאוחר תצליח לשחוק את הגלגלי שיניים של KDE גם כן וחבל, כי שילמת על זה הרבה כסף
למרות שאתה חבר וותיק לא בושה להתייעץ:):):):):):):)

שירשור ישן, בוקר טוב אליהו - המסוק מזמן לא אצלי.. :)
לגבי חוזק הגלגל"ש - הראשון שאליין הוציאה היה בעייתי - אני גם לא האמנתי בזה עד שהוא נטחן באויר תוך ביצוע לופ פשוט.
לגבי הכיוונים וההתייעצויות - המסוק הזה היה הראשון מסוגו בארץ בזמנו, לא לברעמי ולא לאסף אלוש היה ניסיון איתו.
למרות שאני ותיק - אני תמיד מתייעץ לגבי דברים שאני לא מכיר, את האנשים שאני מתייעץ איתם אני מקווה שאתה מרשה לי לבחור בעצמי..


לפי התמונות הפיניון אינו משיק לכל אורך השיניים של הראשי, אתה מפסיד כך חלוקת עומס ע"ג השן, חבל.
התמונות משקרות, בזמן ביצוע השידרוג הכל היה מקביל לחלוטין..


דרך אגב, השידרוג הזה הוכיח את עצמו יפה וכיום הרבה אנשים מזמינים אותו כברירת מחדל לפני שמתחילות התקלות, למרות שהגלגל"ש של אליין שודרג מאז, זאת הדרך היחידה להחליף פיניון ולקבע את מיקום המנוע בצורה המיטבית.