התחברות

צפייה בגרסה מלאה : אז איזה OSD טוב יותר לדעתכם ?



motiganot
14-07-2010, 10:28:21
אני מדבר פה עם 2 OSD הפופולרים שיש בשוק .

OSD PRO from Eagle Tree

RVOSD from range video

במערכת RV .
היתרונות .

1. כיול מערכת פשוט (ברגע שמשתמשים במערכת ייצוב IR ) .
2. מערכת PNP לא צריך כמעט להלחים שום דבר (רק קונקטורים של סוללה)
3. חיישן ברומטרי לגובה .
4. לשלוט בתפריט במהלך הטיסה יש צורך רק בערוץ אחד בשלט .
5. מגוון מצבי טיסה . שמירת כוון . שמירת מקום . שמירת גובה. טוס על חוט.

חסרונות .

1 . שליטה אבסולוטית של המערכת על המטוס .
זאת אומרת שבמידה והמערכת קורסת אפילו בגלל באג בתוכנה, למעשה
המטיס מאבד את היכולת לשלוט במטוס .

2. קביעת נקודות failsafe 110 אחוז מנוע .
צריך לכוון שכדי שה-OSD יזהה failsafe המנוע צריך להיות על 110 אחוז מצערת.

3 . חוסר יכולת לקבוע השבתה של מנוע כאשר הטיסן על הקרקע .
זאת אומרת שאם אתה מחבר סוללה לטיסן ושכחתה להדליק שלט, המקלט יזהה
Failsafe ויפתח מנוע ב-110% מצערת.

4. המערכת לא מאפשרת שדרוג חומרה .

5. מחיר המערכת מגיע ל- 350$.



במערכת ET .

היתרונות .

1. מערכת מודולארית . אפשר להוסיף מודלים (ברומטרי, מהירות, GPS ) לפי הצורך והכיס .

2. בכל מצב המערכת משאירה את היכולת של המטיס לשלוט בטיסן
( בתנאי שהוא נמצא בטווח קליטה של מערכת רדיו שלו).

3. אפשרות למקם חיישן ברומטרי וחיישן מהירות במקומות שונים
(החיישנים לא מובנים על המערכת)

4. אפשרות לשדרוג החומרה בעתיד .

5 . אפשרות לתחנת קרקע כולל אנטנה עוקבת.

6 . מחיר המערכת 250 $ .

חסרונות .

1. חוסר מערכת ייצוב (לפחות לזמן הזה החברה טוענת שהמערכת בפיתוח סופי)
2. צורך לעשות הלחמות וחיבורים מאולתרים כדי לקבל פונקציות נוספות מהמערכת.
3. צורך להשתמש ב-2 ערוצים כדי לעשות שינוי במהלך הטיסה .
4. כיול RTH מצריך ידע וניסיון ופלטפורמה יציבה (לפחות עד שתהיה מערכת ייצוב IR )

* הערות ותוספות יתקבלו בברכה !
מה היתרונות שאתם מכירים ובעיקר מה החסרונות ?

משה שמואלי
14-07-2010, 10:51:57
טוב .

את ה OSD PRO from Eagle Tree לא יצא לי להכיר מקרוב.

RVOSD from range video

היתרונות
1 קל לכיוון.
2 חישנים אופטים אשר עוזרים ליצוב הטיסה.
3 שירות טוב.
4 תמיכה מעולה.
5 עובד עם טיסנים כ כנף מעופפת , (אפשרות למיקס פנימית במערכת).

חסרונות

1 המנוע עובד בגובה נמוך ב Autopilot

SPL
14-07-2010, 13:21:26
מוטי כל מה שאמרת נכון
אבל ל RV יש חסרון גדול - הוא יכול להוריד לך אצבע !!

אבל פרט לזה ה RV עובד הרבה הרבה יותר טוב ומציע הרבה יותר ה RTH חוזר הביתה במצב Default!

KNO3
14-07-2010, 13:38:29
שקלת את ה dragon osd?

motiganot
14-07-2010, 14:21:54
עמית, כתבתי על זה שהמנוע יכל להתחיל לעבוד גם כאשר הטיסן מונח על השולחן לפני הטיסה.

KN03 , אנחנו כרגע בדיון על שתיי המערכות הנ"ל בגלל שהם הנפוצות ביותר. אני מודע לזה שיש
מערכות אחרות בשוק.

crazyguy
14-07-2010, 16:25:24
שהגירסא החדשה של הדרגון פלוס תצא היא תיהיה שווה משהו..
כרגע בתצורתה הנוכחית היא דורשת הלחמות והתאמות, הגירסא הנוכחית עברה המון שינויים ברכיבים (שאנשים היו צריכים להתחיל להלחים ולחתוך למשל נתיכים בלוח)
כדי שהOSD יתאים למגוון המצלמות בשוק.

יש לה משהו אבל שאין לאחרים וזה משהו שכדאי שכולם יידעו, יש לה אלגוריתם דיי מתוחכם שיודע לייצב מטוס בצורה סבירה בהחלט באמצעות GPS בלבד!
זה במידה ואתם לא יכולים להרשות לעצמכם את התוספת היחסית יקרה של הIMU (עוד 99$ לפני משלוחה)

וכרגע היא לוקה בחסר, כיוון שאין לה משהו בסיסי כמו שליטה במצערת, למרות שלמשל בRVOSD
הוא מנהל את המצערת בד"כ יחסית באופן קבוע לנתון שהוגדר מראש, ככה שבדרגון ניתן להגדיר פיילסייף למצערת סבירה שתאפשר לכלי לטפס\לשמור גובה ולהתנגד לרוח במידה ויש.
היא גם דורשת כרגע PPM ישירות מהמקלט, ולא עובדת עם חיבורי סרוו ישירים. (ניתן לפתרון ע"י אחד הקונורטורים הקיימים בשוק)

בזמנו איציק אמר משהו על האיגלטרי ולקח לי זמן להבין על מה הוא מדבר..
בגדול, אפילו עם המחיר הזול, שיעשו את הניסויים שלהם על מישהו אחר ולא על חשבון הכיס שלי..
(מי שמחזיק בOSD הזה יודע בדיוק על מה אני מדבר)
למרות שהיום הוא יחסית עושה את העבודה, הRVOSD מבחינת תפקוד תכלס לFPV פשוט הרבה יותר טוב..
מה שכן חסר לי מאוד מאז שעברתי אליו כל הנושא של השמירת מידע, משהו שהיה אמור כבר להיות זמין באמצעות טלמטריה בRVOSD.
תוך כמה חודשים לא יהיה לאיגלטרי לדעתי שום יתרון על הRVOSD.

מה שכן, הRVOSD הוא יחסית כבד כאשר מחברים את כל הרכיבים שלו, ואף אחד מ2 הOSDים הללו לא מתאים כל כך לפלטפורמות קלות משקל..

igalr
14-07-2010, 16:32:38
אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של ET הוא יכולת ה LOGGER המאפשרת ניתוח מדוייק של פרמטרים שונים.

כתבת סעיף קטן "תחנת קרקע" - אבל זה לא עניין של מה בכך. בנוסף לאנטנה העוקבת גם מציג נתוני טלמטריה בזמן אמת וגם משמש כ DIVERSITY בין שני מקורות וידאו.


אני מניח שבמידה ו ET יחליטו לצמצם את היתרונות התוכנה שיש ל RV יהיה מדובר על עדכון תוכנה בלבד . לעומת זאת את יתרון החומרה של ET קשה מאוד מאוד לצמצם.

crazyguy
14-07-2010, 17:00:06
יגאל,
הרי יש לי כמעט כל רכיב שקשור לFPV של איגלטרי, ואני לא מרוצה מהתפקוד של התחנת קרקע שלהם..
הטלמטריה שלהם לוקה בחסר וכאשר אתה נוחת אתה רואה שיש אי-סינכרון בין נתונים שהוקלטו שהם הכי אמינים לבין נתונים ששודרו לקרקע והוקלטו.
החומרה של ET חלשה מאוד, הכוח עיבוד של מה שהם משתמשים חלש (לפחות ככה נראה בעין)
בRVOSD למשל יש 2 צ'יפים שכל אחד אחראי על חלק אחר מהתפקוד של הOSD, ביחד הם גורמים לOSD לעבוד ממש מהר, ET אפילו ששידרגו את הGPS שלהם ל10HZ
זה לא עזר להם לתת קצב עידכון בתמונה כמו של RV.

RV עובדים כבר על גירסת שדרוג חומרה, אגב זה שנאמר שלRV אי אפשר לעדכן חומרה זה לא נכון בדיוק, 2 הלוחות נפרדים אחד מהשני, והעידכון הבא יהיה שידרוג ללוח הגרפי בצירוף רכיבים נוספים,
זאת אומרת, RVOSD G5 יהיה לוח גרפי חדש שיצטרכו לרכוש אותו להחליף את הישן.
הלוח השני הוא בעיקר חיבורים לחוטים וריגולטורים.

האנטנה עוקבת של איגלטרי עובדת אבל לא מקצועי כמו שהייתי מצפה, ולפעמים יש באג שהטלמטריה לא עובדת טוב ואפילו מפסיקה לעבוד.. כמובן שכתוצאה מזה האנטנה עוקבת תפסיק לעבוד..
הDIVERSITY שלהם גם כן לא שווה מי יודע מה.. הוא איטי ומורגש שהוא מחליף ממקור כניסה אחד לשני.
ללא ספק שהציוד שהחברה הזו מייצרת הוא חובבני ובינוני ולא יותר ביחס לאחרים, הוא פתרון טוב למי שלא מחפש טייס אוטומטי.

וET יכולים לנסות לצמצם עד מחר, יש להם מגבלת חומרה מבחינת ביצועים, מה שבטוח אני לא הולך לחכות להבטחות שלהם, ואני לא מדבר בשם עצמי שאני אומר את זה..
הם זרקו יותר מדיי הבטחות באוויר והתפזרו על מגוון מוצרים שאני דיי מטיל בספק את היכולת שלהם לייצר אותם בצורה מוצלחת (חפש EagleLink)
מה שקורץ לכולם בנוגע לרכישה שלהם הוא המחיר הזול.
עוד משהו רע באיגלטרי, יש להם מגבלת חומרה להתגבר על תקלה שקורת עקב כשל במצלמה!
בRV זה לא קורה..
איגלטרי בלי אות וידאו לא מתפקד, תרחיש אפשרי בהחלט ובכל מקרה זה עוד אפשרות לכשל מערכת.
בזמנו שקלתי לקבל מביל קוד מיוחד לOSD הישן שבמידת הצורך ייצר מסך כחול ברגע שיש איבוד וידאו,
כדי שהOSD ימשיך לתפקד.
(צריך להקריב OSD ישן כדי לגרום לOSD PRO להמשיך לתפקד)

מוטי שכחת להוסיף עוד כל מיני יתרונות של RV:
-בלי אות וידאו הOSD עובד!
-מעבר לזה שצריך רק ערוץ אחד לשלוט בOSD, השליטה נעשת במהירות ע"י הסטיקים, ובמקביל הטיסן מייוצב.
-ממירי מתח פנימיים מובניים, מסננים רעשים לחלוטין!
-ניתור סוללה נוספת ללא "מודים"
-תצוגה "חיה" ומוחשית יותר. (קצב רענון גבוהה)
-Virtual Fence!

עוד חסרון לאיגלטרי, עד היום לא ראיתי מישהו אחד שהחיישן הברומטרי שלו עובד בצורה נורמלי.
לאחר בירור מעמיק בנושא, החיישן שהם משתמשים בו הוא חיישן זול במיוחד עם רזולוציית קריאה מאוד נמוכה, פשוט מצחיק שמוכרים רכיב כזה לשימוש בטיסנים. בשיא הרצינות.

חוצמזה, אם אני באמת יחשוב לעומק, אני ימצא עוד הרבה יתרונות לRVosd וחסרונות לאיגלטרי.
אבל בכל מקרה זה לא שאני כותב את כל זה כדי לקטול את ET, אומנם יש להם את המגבלות שלהם אבל התמורה למחיר סה"כ סבירה, השתמשתי בו זמן רב והיו לי מס' יחידות על מס' טיסנים, את כולם הוא שירת מצויין אבל מעולם לא הצלחתי לגרום לטייס האוטומטי שלו לעבוד כמו שצריך.
הוא דורש כיוונים מדוייקים לטיסנים שאינם "איזיסטאר"
האלגוריתם לא מוצלח במיוחד ואני גם לא סומך עליהם שיסדרו אותו בזמן הקרוב כי מבחינתם "הוא עובד"
לעומת זאת, מי שיסתפק בOn Screen Display בלבד, ימצא אותו שימושי מאוד וזול לצורך העניין, וירווחי לפחות באופן זמני את היתרון של הניתוח נתונים והשמירה שלו (שגם הוא היה לי שימושי עד מאוד בבחינת יכולות של מגוון טיסנים)

SPL
14-07-2010, 22:11:54
גיא,
תיקון קטן גם RV לא מציג נתונים ללא אות וידאו
אבל כמובן שהוא יכול להחזיר את הטיסן ללא אות וידאו

Ido
14-07-2010, 22:35:15
מוטי... עכשיו גיא מספר כמה הET היא מערכת גרועה....? נו מילא..

motiganot
14-07-2010, 23:39:09
גיא יש נתון אחד שאתה מתעלם ממנו. יש כמה וכמה עדויות של ריסוקים בגלל המערכת של RV .
נכון שחלק מהמקרים זה בגלל שימוש לא נכון אבל גם זה לא צריך להיות.

ולגבי RTH כאשר אין אות וידאיו ב- ET הדבר הזה טופל וסודר לפני כמה חודשים.

לפי דעתי יש נתון אחד ב-RV שמבטל את כל הדברים הטובים שבוא.
העניין שלמעשה כל פקודה של המטיס חייבת לעבור דרך המעבד של ה-OSD .

ב-ET הפקודות שמגיעות מהמקלט לא יכולות להעצר ע"י OSD ,פיזית יש חיבור ישיר
בין הכניסה ליציאה של הסרווים זאת אומרת שאם ה-OSD החליט להשתגע במהלך הטיסה
אתה יכל להמשיך להטיס את המטוס ללא כל חשש, גם אם נגיד נכנס RTH בטעות.

ב-RV אתה למעשה מטיס דרך המעבד של ה-OSD וברגע שה-OSD מחליט לבטל
את השליטה שלך בטיסן אתה למעשה לא יכל לעשות כלום....

אני חושב שהדבר הזה לבדו מבטל את כל הדברים הטובים ש-RV מציע לך.
פשוט מהרגע שאתה משחרר את הטיסן לאוויר את תלוי ב-100% ב-RVOSD
והם המערכת הזאת לא כוונה כמו שצריך או משהו השתבש אפילו בתוכנה באוויר
אתה מאבד מטוס !

ZvikaF
15-07-2010, 06:45:33
מוטי - איך אתה יודע שב ET החיבור בין המקלט לסרוואים ישיר ?
ניסית לנתק את המערכת ולראות שיש עדיין שליטה על הסרוואים ? (אני אנסה לבדוק מאוחר יותר...) זה נראה לי בעייתי במידה והטייס האוטומטי צריך לשלוט על הסרוואים האות נראה לי שהפקודה צריכה לעבור דרך המערכת ?!
נראה לי שבסוף ההחלטה על מי יותר טוב בין המערכות תלוי במשתמש, וכמו בקרב JR FUTABA אין תשובה חד משמעית, מה גם שהכל דינמי והתכונות משתנות מהר. :cool:

igalr
15-07-2010, 09:58:10
גיא יש נתון אחד שאתה מתעלם ממנו. יש כמה וכמה עדויות של ריסוקים בגלל המערכת של RV .
נכון שחלק מהמקרים זה בגלל שימוש לא נכון אבל גם זה לא צריך להיות.

ולגבי RTH כאשר אין אות וידאיו ב- ET הדבר הזה טופל וסודר לפני כמה חודשים.

לפי דעתי יש נתון אחד ב-RV שמבטל את כל הדברים הטובים שבוא.
העניין שלמעשה כל פקודה של המטיס חייבת לעבור דרך המעבד של ה-OSD .

ב-ET הפקודות שמגיעות מהמקלט לא יכולות להעצר ע"י OSD ,פיזית יש חיבור ישיר
בין הכניסה ליציאה של הסרווים זאת אומרת שאם ה-OSD החליט להשתגע במהלך הטיסה
אתה יכל להמשיך להטיס את המטוס ללא כל חשש, גם אם נגיד נכנס RTH בטעות.

ב-RV אתה למעשה מטיס דרך המעבד של ה-OSD וברגע שה-OSD מחליט לבטל
את השליטה שלך בטיסן אתה למעשה לא יכל לעשות כלום....

אני חושב שהדבר הזה לבדו מבטל את כל הדברים הטובים ש-RV מציע לך.
פשוט מהרגע שאתה משחרר את הטיסן לאוויר את תלוי ב-100% ב-RVOSD
והם המערכת הזאת לא כוונה כמו שצריך או משהו השתבש אפילו בתוכנה באוויר
אתה מאבד מטוס !

לא נראה לי שיש דרך מעשית (מבחינת אלקטרוניקה) לממש דבר כזה באופן מוחלט.
יכול להיות שהכוונה היא שגם במצב RTH המערכת מתייחסת לאותות מהמקלט בצורה זו או אחרת.

motiganot
16-07-2010, 09:12:43
מה שאני יודע מנסיון שלי ב-ET זה גם כאשר הפעלתי RTH באופן יזום והטיסן
התחיל לחזור הביתה, יכולתי להמשיך לתת פקודות דרך השלט ולא נתקלתי
בחסימה של ה-OSD .
מצד שני ב-RV ברגע שאתה או המערכת מפעילים RTH הסטיקים שלך
בשלט מפסיקים לתפקד...

ועוד משהו , דיווח מהיום בפורום של RV . עוד מיקרה של ריסוק
בגלל איבוד של שליטה .

http://rangevideo.com/forum/showthread.php?t=1007


http://www.youtube.com/watch?v=bicwWOjpqZQ

Guyazulay@
16-07-2010, 10:11:46
נראה שאת כיול של הRTH הוא לא עשה ,והוא קיבל פיילסייף והמערכת לא זיהתה .