PDA

צפייה בגרסה מלאה : בריחת להבים מאיזון



amir_aln
25-10-2008, 16:16:36
היי,
יש לי belt-cp קרבון ונתקלתי בבעיה, הלהבים בורחות מאיזון כאשר הסל"ד עולה מעל 50% בערך (עוד לפני ניתוק מהקרקע),
כאשר אני ממשיך ומעלה סל"ד על מנת לרחף - המסוק מגיב בחריפות.

רצוי לציין שהכל היה בסדר ותקין עד שריסקתי אותו (-: - הלהב פגע בבום ונשבר(הלהב) וכן ההמוט שמחבר בין שני הלהבים התעקם גם כן.
החלפתי את הלהבים ואת המוט לחדש ועכשיו אני לא מצליח להגיע לאיזון. (כלומר מצליח עד 50% מהירות ואז בפתאומיות הלהבים יוצאות מאיזון)

מישהו יודע או מכיר את הבעיה?
אשמח לשמוע הצעות לפתרון.

תודה,
אמיר

vinay
25-10-2008, 16:25:53
למה אתה מתכוון ב "בורחות מאיזון"?

amir_aln
25-10-2008, 16:37:44
הן פשוט יוצאות מאיזון, במהירות נמוכה הן נראות מאוזנות - האדום והכחול שעל הלהבים נראים כאחד ואילו בסל"ד יותר גבוה הן פשוט מאבדות איזון בפתאומיות - האדום מעל הכחול ב 2-3 ס"מ!

אופיר נחום
25-10-2008, 16:41:18
יש חופשים?

amir_aln
25-10-2008, 16:54:47
שמתי לב שיש חופש על כל החלק מחזיק את שני הלהבים (החלק שמחובר עם מוט) אבל החופש הזה לדעתי אמור להיות משום שכל המוט יושב בתוך שתי גומיות...
http://www.cnchelicopter.com/catalog/EK5-0201-09132006.jpg


מעבר לזה לא שמתי לב לחופש יוצא דופן.

אגב, הלהבים שאני משתתש אינם הלהבים המקוריים מקרבון שהגיעו עם המסוק אלא להבים לבנים מעץ, העובי שלהם שונה מהעובי של המקוריים ויש מעט חופש בין הU שתופס אותם ללהבים עצמם (הזמנתי עכשיו דיסקיות להכניס ברווח) אבל זאת לא הבעיה - גם לפני הריסוק לא היה לי את הדיסקיות והתופעה הזאת לא היתה - הלהבים היו מאוזנים כמעט ב-100%.

Roi
25-10-2008, 17:00:08
ידידי החוסר בדיסקיות זו בדיוק הבעיה.
כל חופש ואפילו הקל ביותר יוציא את הלהבים מאיזון.

amir_aln
25-10-2008, 17:06:16
אז איך אתה מסביר את זה שכבר 3 חודשים אני מטיס בלי הדסקיות ולא היתה לי שום בעיה? יכול להיות שזה גם זה, אבל זאת לא הסיבה העיקרית לדעתי...

Nlackrif
25-10-2008, 17:26:08
המסוק שלך לא מכוייל!

והקשר הוא, שאיזון להבים או בשפה שלנו TRAKING תלוי בסל"ד.

במהירות נמוכה נראה תקין אך במהירות גבוהה כל להב מגיב אחרת ובכך אתה רואה "פתיחה" בין הלהבים.

הפתרון- הוא לכוון את הלינקים שמחברים בין הלהב לאוחז הלהב ע"י פתיחה או סגירה (לשים לב שלא פותחים יותר מידי) ולראות אם הפתיחה נסגרת.

בכל אופן ממליץ בחום להפגש עם אדם מנוסה (מנסיון זה משתלם)

**מזכיר מסוק יכול להרוג - ערנותך**

amir_aln
25-10-2008, 17:33:33
תודה ניר,
כיוונתי את הלינקים (המוטות) שציינת וגם הגעתי לאיזון,
העיניין הוא שאני לא מצליח להגיע לאיזון גם בסל"ד נמוך וגם בגבוה, בכל פעם שאני מכוון בסל"ד נמוך (יחסית - כ-50%) הלהבים יוצאים מאיזון בסל"ד גבוה - וההיפך...

זה מוזר משום שלפני ההתרסקות לא היתה לי את הבעיה הזאת.
דבר נוסף שלא ציינתי ואולי קשור, בעת ההתרסקות נשברה לי שן בגלגל שיניים הגדול,
החלפתי אותו לחדש...

Nlackrif
25-10-2008, 17:45:15
לאחר שמסוק מתרסק, יש כמה רכיבים שחייבים לבדוק טוב טוב ובמידה והם עקומים הם עלולים לגרום לתופעת רעידות חוסר איזון וכו'.

אלה הם הרכיבים:
1. הציר הראשי שמתחבר בין הגלגל שיניים לראש רוטור.
2. הציר שעובר בין שני מחזקי הלהבים.
3. ציר זנב.
4. פלייבר חייב להיות ישר.
5. כמובן להבים תקינים.
5. לוודא שכל הלינקים במסוק ישרים.
6. סרווים עובדים בכל הטווח התנועה שלהם, ללא רעשים מוזרים.

**שיטה לבדוק צירים היא ע"י פירוקם וגילגולם על משטח זכוכית**

במידה וכל הרכיבים הנ"ל תקינים, יש לבצע כייול חדש למסוק.

נ.ב
גלגל שיניים שבור צריך להחליף.

בהצלחה.

Nlackrif
25-10-2008, 17:49:53
תודה ניר,
כיוונתי את הלינקים (המוטות) שציינת וגם הגעתי לאיזון,
העיניין הוא שאני לא מצליח להגיע לאיזון גם בסל"ד נמוך וגם בגבוה, בכל פעם שאני מכוון בסל"ד נמוך (יחסית - כ-50%) הלהבים יוצאים מאיזון בסל"ד גבוה - וההיפך...

זה מוזר משום שלפני ההתרסקות לא היתה לי את הבעיה הזאת.
דבר נוסף שלא ציינתי ואולי קשור, בעת ההתרסקות נשברה לי שן בגלגל שיניים הגדול,
החלפתי אותו לחדש...


אגב,
כיוון לא נכון של הלינקים עלול לגרום לתופעה שציינת.
כלומר, אם כדי להגיע לאיזון הלהבים פתחת או סגרת את אחד הלינקים יותר מידי (ורק אותו)
בכל שינוי של סלד או הרמת פיצ' ראש הרוטור יוצא מאיזון כלומר הוא לא סימטרי כמו שהוא צריך להיות...

vinay
25-10-2008, 17:56:24
נראה לי שמספר סנטימטרים זה הרבה מידי לתיקון ע"י TRACKING אבל בכל זאת, כאשר אתה עושה TRACKING אתה יכול לחבר את המסוק לשולחן/רצפה (נייר דבק יעבוד במקרה של ה BELT) ותוכל להגיע לסל"ד גבוה בלי שהמסוק זז או מתרומם ותראה מה קורה.

תנסה למשוך את הגריפים (מה שמחזיק את הלהבים) עם שתי ידיים (יד על כל גריפ). הם לא אמורים להתרחק. גם כאשר אתה מרים אותם למעלה/למטה הם לא אמורים לזוז וליצור זוית.
כיוון שהחלפת ספינדל, יכול להיות שלא סגרת מספיק חזק, או שהמיסב לא נכנס טוב עד הסוף או משהו כזה שבמהירות גבוה כתוצאה מהכוחות הצנטרפוגלים מושך את הגריפים החוצה ומייצר חופשים משמעותיים.
אולי הגריפים עצמם נפגעו ולא שמת לב והם יכולים לקבל זווית בגלל איזה פלסטיק שנמעך.
סה"כ תסתכל על המכניקה שם, היא לא כזאת מסובכת. ואו שיש לך להבים ממש ממש דפוקים שממש מתעקמים או שמשהו במכניקה הרלוונטית של המסוק לא תקין או לא סגור מספיק טוב.

דרך אגב, איזנת את הלהבים גם לפני שעשית TRACKING?

amir_aln
25-10-2008, 18:00:47
תודה ניר על התשובה המפורטת,
האם תוכל להנחות בקצרה מהו "כיוון נכון" של המוטות?

בשלב הראשון אני כיוונתי אני שניהם לאותו האורך (לאחר איזון של ה swash-plate כמובן),
לאחר מכן בצעתי כיוון זווית כפי שמוסבר כאן: http://www.heliguy.com/Forum/the-beginners-guide-to-the-belt-cp-part-four-t23170.html

בסוף, העלתי סל"ד וקיצרתי/הארכתי את המוטות לפי הסטייה של הלהבים (למשל אם הלהב הכחול היה מעל האדום-> הארכתי את המוט של הכחול...)

amir_aln
25-10-2008, 18:06:03
vinay,
נסיתי למשוך את הגריפים כלפי חוץ - הם לא זזים בכלל, מה שכן כל היחידה של שני הגריפים והמוט שבאמצע כן זז משום שהוא יושב בתוך שתי גומיות - האם זה לא אמור להיות כך?

לגבי פגיעה של הגריפים - אצלי הם מקרבון, כך שלפחות למראית עין - לא נראה לי שמשהו קרה להם...

הלהבים ששמתי הם חדשים מהשקית, להבים לבנים מבאלזה. (עבדו לי טוב מאוד עד היום..)

amir_aln
25-10-2008, 18:07:14
נ.ב
איזנתי את הלהבים לפני שעשיתי tracking

gaeitan
25-10-2008, 18:10:39
אמיר,
עולות בדעתי 3 אפשרויות סבירות:
1. כתוצאה מההתרסקות האחרונה הגריפים התעקמו או שהלינק בלבד התעקם כך שבמצב אמצע סטיק הפיצ' משתנה באופן לא שווה בין הלהבים. ממליץ להחליף את הלינקים בשני הגריפים בכל מקרה.

2. כשלהב פוגע בבום המשמעות היא שציר הלהבים נכנס לזווית לא הגיונית. ממליץ לבדוק את סדר המיסבים על הספינדל. לכל גריפ צריכים להיות 3 מיסבים: מיסב פנימי, מיסב לחץ באמצע ומיסב חיצוני. תבדוק שאין טעות בהרכבה ותיצמד להוראות. במקרים מסויימים בחיבור CNC לא מקורי אין התאמה מלאה.
גם אם בבדיקה הכל בסדר, ממליץ להרכיב חזרה את הגריפים המקוריים ולבדוק אם התופעה חוזרת.

3. חוסר איזון בלהבים. להבי עץ לא מצטיינים באיזון. ממליץ להשיג לבדיקה בלבד להבי קרבון איכותיים.

בהצלחה.

amir_aln
25-10-2008, 18:35:01
איתן,
אתה בטוח שצריכים להיות 3 מיסבים לכל גריפ?
אני רואה שיש 2 - אחד מוזהב ואחד כסוף בקצה:

http://www.buzzflyer.co.uk/images/cnc-head/esky-cnc-exploded.jpg

amir_aln
25-10-2008, 18:36:36
אגב איתן, למה כוונתך "לינק"?
החלק שאליו מחוברים המוטות הארוכים ל swash-plate ?

Nlackrif
25-10-2008, 18:39:48
תודה ניר על התשובה המפורטת,
האם תוכל להנחות בקצרה מהו "כיוון נכון" של המוטות?

בשלב הראשון אני כיוונתי אני שניהם לאותו האורך (לאחר איזון של ה swash-plate כמובן),
לאחר מכן בצעתי כיוון זווית כפי שמוסבר כאן: http://www.heliguy.com/Forum/the-beginners-guide-to-the-belt-cp-part-four-t23170.html

בסוף, העלתי סל"ד וקיצרתי/הארכתי את המוטות לפי הסטייה של הלהבים (למשל אם הלהב הכחול היה מעל האדום-> הארכתי את המוט של הכחול...)


כיוון לא נכון זה במידה והפתיחה בין הלהבים גדולה מידי לא תמיד נכון לכוון רק לינק אחד כדי להגיע לאיזון.
אני אסביר- אם לדוגמא צריך לסגור את הלינק של הלהב האדום יותר מידי, נגיד 4 סיבובים שלמים.
אז כדאי לסגור את האדום 2 סיבובים ולפתוח את הכחול 2 סיבובים...

כל זאת במידה והמסוק לא עקום או פגום וזאת לאחר שבדקת זאת כמו שחברינו ציינו מקודם.

למרות שאני חייב לציין שהתופעה שאתה מציין היא שהספינדל עקום (לא בטוח)

בכל אופן אתה מוזמן להתקשר אלי 0578110952

אם נגיע לפתרון נציין את זה על דפי הפורום;)

בהצלחה.

המרסק
25-10-2008, 20:33:33
vinay,

ציינת שאתה מדביק את הBelt לשולחן ומריץ אותו בכדי לבדוק את האיזון.
בנית איזשהו מתקן או שמא ,הלכה למעשה, אתה מריץ על הLanding Gear מספר שורות של דבק נייר והוא אכן נשאר במקום :confused:

אני דיי חושש לגורל המסוק, ולגורלי אם יקרה משהו לדובוני האכפת לי של האישה, בכדי לנסות דבר כזה לפני שאהיה בטוח שזה עובד.

תודה

Nlackrif
25-10-2008, 20:37:21
מניסיון, עדיף שישתחרר להב ויפגע לך בראש מאשר יקרה משהו לדובונים של האישה ועוד מהמסוק...:D

בהצלחה עם האישה...;)

turie
25-10-2008, 20:46:43
vinay,

ציינת שאתה מדביק את הBelt לשולחן ומריץ אותו בכדי לבדוק את האיזון.
בנית איזשהו מתקן או שמא ,הלכה למעשה, אתה מריץ על הLanding Gear מספר שורות של דבק נייר והוא אכן נשאר במקום :confused:

אני דיי חושש לגורל המסוק, ולגורלי אם יקרה משהו לדובוני האכפת לי של האישה, בכדי לנסות דבר כזה לפני שאהיה בטוח שזה עובד.

תודה

נראה לי שהקטע עם הניר דבק מצריך הרבה אמונה ...
אני משחיל מקל של מטאטא בתוך מגלשי הנחיתה, ואז שם משהו כבד על המקל.
זה מחזיק את ה-בלט במקום גם בפול גז.

amir_aln
25-10-2008, 21:10:04
ניר,
בהמשל להצעתך, החלפתי להבים ועשיתי כיול מחדש ללהבים - המצב השתפר אך לא לגמרי,
מחר אני אנסה להחליף גם ציר ראשי ואני אמתין לדיסקיות התאום של הלהבים (אמיר להגיע מחו"ל בימים הקרובים). אעדכן אותכם לגבי התוצאות בהמשך.

המון תודה,
אמיר

Nlackrif
25-10-2008, 22:15:39
בהצלחה...
ותעדכן.

vinay
25-10-2008, 22:35:54
vinay,
נסיתי למשוך את הגריפים כלפי חוץ - הם לא זזים בכלל, מה שכן כל היחידה של שני הגריפים והמוט שבאמצע כן זז משום שהוא יושב בתוך שתי גומיות - האם זה לא אמור להיות כך?


אני לא מבין למה אתה מתכוון בשורה שסימנתי. זז לאיזה כיוו, לאורך הציר? אצלי זה רק מסתובב על הציר ושום דבר לא זז...

vinay
25-10-2008, 22:38:25
vinay,

ציינת שאתה מדביק את הBelt לשולחן ומריץ אותו בכדי לבדוק את האיזון.
בנית איזשהו מתקן או שמא ,הלכה למעשה, אתה מריץ על הLanding Gear מספר שורות של דבק נייר והוא אכן נשאר במקום :confused:

אני דיי חושש לגורל המסוק, ולגורלי אם יקרה משהו לדובוני האכפת לי של האישה, בכדי לנסות דבר כזה לפני שאהיה בטוח שזה עובד.

תודה

אני שם על ה LANDING GEAR שני פסי דבק מכל צד _מספיק ארוכים שיהיה חזק).
תזכור שזה לא במצב שהמסוק מנסה להתרומם חזק למעלה.

מה שכן, לשים מקל כלשהו כבד ומחוזק זה יותר בטוח. קצת פחדתי בהתחלה אבל ז BELT, לא TREX 600. (מעניין איך עושים את זה במפלצת כזו).

המרסק
25-10-2008, 23:07:43
אחלה רעיון המטאטא.

תודה

amir_aln
26-10-2008, 06:48:24
vinay - כוונתי היא שכל היחידה של הספינדל עם שני הגריפים זזה כאילו למעלה למטה בתוך הגמישות של שתי הגומיות...

wind556
26-10-2008, 10:29:35
שלום
לא הכל ניתן לפתור מעל דפי הפורום
אתה מזומן להתקשר אלי
0525-454380
עודד