PDA

צפייה בגרסה מלאה : זהירות! רושם ראשוני ממערכת היטק אורורה



seaandsun
17-07-2010, 10:29:05
שלום לכולם,
ברצוני לשתף אתכם בתקרית עם המערכת הנ"ל.
המערכת מגיעה עם סוללה 1300 MAH ,הסוללה החזיקה 4 טיסות לאחר שהוטענה 10 שעות,
הטיסן הוא טיסן ספורט ואני משתמש במהלך הטיסה ב- 3 סרוואים בצורה פעילה.
ההתראה מהשלט ועד איבוד השליטה בטיסן-
הסימפטום הראשון היגוי איטי מאוד ,הסתכלתי על החיווי בשלט והוא הראה 4.8V ,
למרות החיווי הבנתי שיש בעייה בסוללה ,הספקתי לבצע סיבוב לגישה סופית, מייד
אחרי הסיבוב השלט התחיל לצפצף 4.3V בחיווי , הספקתי לכבות מנוע ומטר מעל המסלול
איבדתי רדיו לגמרי, הטיסן נחת "עצמאית" נחיתה קשה אבל שרד.
בחיווי הופיע 3.6V לאחר הנחיתה.
מההתראה של הרדיו ועד איבוד השליטה כליל עברו פחות מ- 10 שניות.

shai509030
17-07-2010, 10:52:19
תחליף לבטריה עם יותר מילאמפר יהיה לך יותר זמן טיסה אני לא חושב בעיה במערכת

ZvikaF
17-07-2010, 13:09:28
אלו סוללות NIMH ?
ייתכן שיש לך פק בעייתי תבדוק קיבולת טעינה ופריקה במטען חכם.

אפשרות נוספת שיכולה להיות היא צריכת זרם גבוהה של הסרוואים עקב בעייה (הגאים תפוסים) זה משהו שניתן לראות ע"י חיבור "אורגן אורות" ותפעול הסרוואים כדי לזהות מי מעמיס ומפיל את המתח.

אני מזהה רק ייתרון במערכת שמתריעה לך על נפילת מתח סוללה במקלט :rolleyes:

marik_911
17-07-2010, 13:24:13
השלט מצויין !:)
עובדה הצלתה את הטיסן ! אני ממליץ לכולם וכל משתמשי 2.4 בפרט לשים סוללה 6V
זה יפתור 90 % מהבעיות בטיסה !

----------------------

איזה סוללה היתה בטיסן ? ( NIMH / NICD )

איזה סרוואים ?

בת כמה הסוללה ?

האם בדקתה אותה עם מטען חכם ?

לא לעשות את זה בבית !!!!

אני מלחים סוללות לבד ותמיד בנפח 2500 + .5 תאים זה נותן 6V ואף פעם אבל אף פעם לא ריסקתי בגלל סוללה .

פעם בחודש מרוקן את הסוללה עם מטען חכם ומטעין בודק כמה נכנס לפק .
אם נכנס מעל 2500 מצויין אם פחות מ 2000 לא מטיס !
מפרק את הפק וזה הולך לצעצועים של הילד

מקווה שעזרתי :)

יש לי גם אורורה שלט נהדר אבל אף פעם לא הטסתי שום טיסן עם הפק המקורי !

seaandsun
17-07-2010, 13:40:00
סוללה חדשה 2 טעינות 1300MAH NIMH

marik_911
17-07-2010, 13:53:16
סוללה חדשה 2 טעינות 1300MAH NIMH

אם שמת לב המטען המקורי של אורורה מספק 80mA זה אומר שלא היה טעון עד הסוף אחרי 10 שעות

איזה סרוואים ? כמה סרוואים ?

seaandsun
17-07-2010, 15:06:07
נכון בהנחה שהסוללה לא עברה טעינה מעולם ואו נפרקה עד הסוף, לא זה המצב.

Menash
17-07-2010, 15:30:45
אצלי היה מצב דומה!
ההרגשה היא שבפעמים הראשונות הסוללה לא ניתנת לטעינה עד הסוף...
רק לאחר כמה פריקות היא ניטענת עד הסוף ומוציאה את האמפרג' הרשום עליה.

marik_911
17-07-2010, 15:47:33
seaandsun אהלן

כמה ואיזה סרוואים אתה משתמש?

seaandsun
17-07-2010, 16:51:58
5 סטנדרטיים ,למעט המראה ונחיתה רק 3 בשימוש.

imac1
17-07-2010, 17:27:45
תבדוק בבקשה כמה זמן דרוש לך לטעינה
לפי מה שאני מבין זה קרוב ל16 שעות

עכשיו לפי 3 סרוואים של פוטאבה S3001 (כי אני לא יודע עם מה אתה עובד)
וחישוב גס מאוד צריכת זרם של הטיסן שלך היא 1.44Amh וזה לשעת עבודה

עכשיו זה נראה לי קצת מתאים 4 טיסות *10דקות(מוערך לא מדויק)= פריקה מוחלטת של הפאק

וכאן הבעיה שלך פאק הסוללות לא מתאים לצרכים שלך.

זו דעתי האישית לנושא

שבוע טוב לכולם
תומר

marik_911
17-07-2010, 17:29:10
:rolleyes:

ממליץ מכל הלב לכולם להישתמש בסוללות בנפח גבוהה ו ב 6 V
למזלי אף פעם לא היה לי ניתוק בגלל סוללה .

NIMH יכול להיתרוקן במהירות בידיוק כמו שקרה לך :(
כדי ליהיות בטווח בטוח סוללה גדולה ו 6 V

תשקול את זה זה כמו ביטוח :) לטיסן

AURORA 9 אחלה שלט אני מאוד נהנה ממנו


בהצלחה

Boogle
17-07-2010, 18:02:07
:rolleyes:

ממליץ מכל הלב לכולם להישתמש בסוללות בנפח גבוהה ו ב 6 V --חס וחלילה!!!!
למזלי אף פעם לא היה לי ניתוק בגלל סוללה .

NIMH יכול להיתרוקן במהירות בידיוק כמו שקרה לך :(
כדי ליהיות בטווח בטוח סוללה גדולה ו 6 V

תשקול את זה זה כמו ביטוח :) לטיסן

AURORA 9 אחלה שלט אני מאוד נהנה ממנו


בהצלחה
אין שום קשר בין מתח הפאק לבין הפריקה, לא רק זאת, במתח גבוה יותר צריכת הזרם מהסרוו עולה עוד יותר ואזי הפריקה של הסוללה גדולה יותר, תוסיף על זה שלא כל הסרוואים תומכים ב6V והמלצתך היא המלצה לאסון !!!

שימוש בסוללות NIMH לא טוב לטיסנים !! הן מראות טעינה מלאה והנפילה באה בבת אחת ללא אזהרה מוקדמת, לכן חלק מיצרניות השלטים נשארו עם הNICD במשך תקופה ארוכה.

בימינו שמקורות הליטיום זולים וזמינים פשוט פשע להטיס עם טכנולוגיהת הניקל !!!

קנה לך סוללת LIFE טובה של היפריון 2 תאים אם אתה יכול להשתמש ב6V ואם לא קנה לך גם SBEC שיתן לך 5V יציב.
אם אתה מוכן להוציא את הסוללה מהטיסן לצורך טעינה תוכל גם להשקיע פחות כסף בליפו טובה בשילוב BEC.
לינק לסוללות LIFE משלוח 2.5 $ בשניהם:
http://www.windrider.com.hk/product.asp?id=186
http://www.aircraft-world.com/shopdisplayproducts.asp?id=129&cat=battery+%2D+LiFePO4

עוד יתרון, את סוללות הLIFE אפשר לטעון עד 4C (בשל מעגל ההגנה הפנימי שלהן) וזה אומר שבשטח תוך כ20 דקות אתה ממלא את הסוללה חזרה (בתוך הטיסן - הן בטוחות לחלוטין)

בהזדמנות זו השקע גם בסוללה לשלט מהסדרה.
בהצלחה

marik_911
17-07-2010, 19:27:14
אין שום קשר בין מתח הפאק לבין הפריקה, לא רק זאת, במתח גבוה יותר צריכת הזרם מהסרוו עולה עוד יותר ואזי הפריקה של הסוללה גדולה יותר, תוסיף על זה שלא כל הסרוואים תומכים ב6V והמלצתך היא המלצה לאסון !!!

שימוש בסוללות NIMH לא טוב לטיסנים !! הן מראות טעינה מלאה והנפילה באה בבת אחת ללא אזהרה מוקדמת, לכן חלק מיצרניות השלטים נשארו עם הNICD במשך תקופה ארוכה.

בימינו שמקורות הליטיום זולים וזמינים פשוט פשע להטיס עם טכנולוגיהת הניקל !!!

קנה לך סוללת LIFE טובה של היפריון 2 תאים אם אתה יכול להשתמש ב6V ואם לא קנה לך גם SBEC שיתן לך 5V יציב.
אם אתה מוכן להוציא את הסוללה מהטיסן לצורך טעינה תוכל גם להשקיע פחות כסף בליפו טובה בשילוב BEC.
לינק לסוללות LIFE משלוח 2.5 $ בשניהם:
http://www.windrider.com.hk/product.asp?id=186
http://www.aircraft-world.com/shopdisplayproducts.asp?id=129&cat=battery+%2D+LiFePO4

עוד יתרון, את סוללות הLIFE אפשר לטעון עד 4C (בשל מעגל ההגנה הפנימי שלהן) וזה אומר שבשטח תוך כ20 דקות אתה ממלא את הסוללה חזרה (בתוך הטיסן - הן בטוחות לחלוטין)

בהזדמנות זו השקע גם בסוללה לשלט מהסדרה.
בהצלחה

אסון ?? הגזמת !!
ויש גם דרך להגיב !

כמובן שאין שום קשר בין נפח לפריקה של הסוללה ! אם היה משתמש בסוללה עם נפח גבוהה יותר ו עם טעינה ראויה זה לא היה קורה לא משנה בין 4.8 ל6 אבל אם הפק של 6 היה היה מתרוקן סיכוי קטן
שיגיע למתח הקריטי של 3.5 V שבו המקלט מתנתק

ליטיום יפתור את הבעיה מסכים

אני מטיס עם NIMH כל הטיסנים ואין שום בעיה.
סרוואים סטנדרטים כולם עומדים ב 6V בודדים מאוד עובדים רק על 4.8 V

seaandsun
17-07-2010, 19:44:15
תודה!

Boogle
17-07-2010, 21:16:02
אסון ?? הגזמת !!
ויש גם דרך להגיב !

V
ידידי,
הגבתי באותה החלטיות בה אתה הגבת :)

צריך להזהר עם המלצות כשלך ולכן האדום.
בנוסף ההצעה לעבור ל6 וולט לא פותרת את הבעיה שהוצגה- תחשוב על זה....

רדיו אקטיבי
17-07-2010, 22:08:46
ידידי

התופעה שאתה מציין נראית כמו סוללה שלא עמדה בעומס. אני מטיס עם סוללה 1200
טיסן עם 6 סרוואים ולא נתקל בבעיה. יתכן שהסוללה לא תקינה או לא טעונה כמו שצריך.

חשוב לדעת, רצוי שתשתמש בטלמטריה שיש לך בשלט, הוא מראה לך על מתח סוללה
כל הזמן ובייחוד תוך כדי מאמץ. כך שלא מומלץ שתטיס כאשר סוללת המקלט מתחת ל5V
מתח סוללה 4.8V מלאה עומד בד"כ סביב 5.5V

אני אישית מטיס עם סוללה 6V מאחר ולשלטי 2.4 יש נטייה "להינעל" כאשר מתח הסוללה
מתקרב ל4.8V. נכון שלמקלט ישנה צריכת זרם נדרשת אך אם יש מפל מתח והמתח הינו
מתחת לתחום העבודה של המקלט - המקלט ינעל.

באשר לאמירה על שימוש ב6V, כיום קשה למצוא סרוו שלא עובד ב6V גם הי טק, פוטאבה JR וסנווה
עובדים ב6V. באשר לסיניים, אני לא ממש יודע אבל על טיסן יקר אני ממילא לא שם משהו זול מטעמי אמינות.

יום טוב

marik_911
17-07-2010, 23:09:47
ידידי,
הגבתי באותה החלטיות בה אתה הגבת :)

צריך להזהר עם המלצות כשלך ולכן האדום.
בנוסף ההצעה לעבור ל6 וולט לא פותרת את הבעיה שהוצגה- תחשוב על זה....

תקן אותי אם אני טועה

6V יתן לך זמן תגובה . ניקח סוללה כמו שלי 2700 NIMH כמובן שתקינה לאחר פריקה קיבלה טעינה של 2500 MAH ואני מקפיד לבדוק
5 סרוואים דיגיטלים בטיסן

מה הסיכוי שאני אגיע למתח קריטי של 3.5 וולט? אחרי 4 טיסות
גם בהייטק וגם בSPECTRUM זה מתח קריטי בו המקלט מתנתק
זיהינו ירידה חדה במתח בעזרת טלמטריה מנחיתים ולא מקבלים CUT חשמלי :D באויר
כל המטרה לזהות בעיות מראש ולהקטין סיכונים .לצערי אי אפשר להשיג NICD בנפח גבוהה במידות קטנות לכן מסתפק במה שיש :)

Boogle
17-07-2010, 23:49:03
תקן אותי אם אני טועה

6V יתן לך זמן תגובה . ניקח סוללה כמו שלי 2700 NIMH כמובן שתקינה לאחר פריקה קיבלה טעינה של 2500 MAH ואני מקפיד לבדוק
5 סרוואים דיגיטלים בטיסן

מה הסיכוי שאני אגיע למתח קריטי של 3.5 וולט? אחרי 4 טיסות
גם בהייטק וגם בSPECTRUM זה מתח קריטי בו המקלט מתנתק
זיהינו ירידה חדה במתח בעזרת טלמטריה מנחיתים ולא מקבלים CUT חשמלי :D באויר
כל המטרה לזהות בעיות מראש ולהקטין סיכונים .לצערי אי אפשר להשיג NICD בנפח גבוהה במידות קטנות לכן מסתפק במה שיש :)

עדיין אין קשר למתח של 6V, אם יהיה לך מספיק קיבול גם סוללת 4 תאים לא תרד מתחת ל3.5V

ואין מה לעשות אבל צריכת הזרם של סרוו תחת 6V גבוהה יותר מהצריכה של אותו הסרוו ב5V.

לגבי ניקד, יש תאים 1700 מא"ש במימדים סבירים סוללות בגודל A.

אבל כמו שכתבתי במחיר של סוללות ליטיום אין טעם להשאר עם ניקל-XX

e-nigma
18-07-2010, 07:52:28
זה לא הייטק אורורה זה הייטק הארורה........ :)

marik_911
18-07-2010, 11:16:08
עדיין אין קשר למתח של 6V, אם יהיה לך מספיק קיבול גם סוללת 4 תאים לא תרד מתחת ל3.5V

ואין מה לעשות אבל צריכת הזרם של סרוו תחת 6V גבוהה יותר מהצריכה של אותו הסרוו ב5V.

לגבי ניקד, יש תאים 1700 מא"ש במימדים סבירים סוללות בגודל A.

אבל כמו שכתבתי במחיר של סוללות ליטיום אין טעם להשאר עם ניקל-XX

טוב BOOGLE זה לא מוביל לשום מקום הויכוח ,אני עוצר כאן כי זה לא יגמר ....

srGal
18-07-2010, 21:02:58
לי יש מערכת כזאת והיא הצילה לי טיסן !
אומנם היה לי על הטיסן סוללה 6 וולט אבל הלכתי פעם להטיס בשבת אחרי יום שישי ושחכתי להטעין.
לאחר ההמראה השלט החל לצפצף, מבט על המסך ראיתי שהמתח ירד. (לא הכרתי את הצפצוף עד אותו יום..)

לאחר נחיתה וכיבוי מנוע רציתי לראות אם באמת נגמרה הסוללה
לקחתי את הטיסן לשולחן ואכן לאחר 2 דק' של "משחק" עם הסרבואים הסוללה נפרקה לגמרי (אפילו את הגלגלים לא יכלה לסגור)
אומנם 2-5~ דק' לא הרבה זמן, אך זה מספיק זמן לנחות מהר ולהציל את הטיסן

אין לי מילה אחת רעה להגיד על המערכת הזאת (אולי הסוללה שהיא מגיעה איתה לא מספיקה להרבה הטסות) אבל השלט נותן אפשרות להחליף סוללות, וגם לעבוד עם LI-PO

זאת מערכת נהדרת, משתלמת במחיר ונוחה מאוד לתפעול !
אני הייתי בודק את הסוללה שלך בטיסן...

GA02
22-07-2010, 22:52:41
זה לא הייטק אורורה זה הייטק הארורה........ :)

תן לי לנחש , אין לך את השלט הזה , גם לא ניסיון איתו ...
אז ככה : שלט מדהים !
שלט שעוקף בקלות שלטים כמו ה DX7 וה 9303 של JR .
לדעתי גם את ה 10C של פוטאבא אבל הרבה יגידו ש"אין על פוטאבא" , "שיטת השידור של פוטאבא הכי טובה וכו וכו .. "
האורורה זה השלט הכי נוח שיצא לי להתעסק איתו .. נוח מאוד להחזיק ובעיקר נוח לתפעל אותו .
הוא פשוט מדבר איתך , שואל אותך שאלות שחוסכות לך המון זמן .
הדבר היחידי שחסר בו זה שידע להכין קפה .
פשוט שלט מדהים

SuperTiger
22-07-2010, 22:56:35
לי השלט הגיע עם סוללה 700MAH...:confused:

roy ofer
23-07-2010, 00:20:23
אין לי ניסיון עם אורורה לדעתי מערכת מדהימה להגיד שהיא יותר טובה מהפוטאבה עוד לא ברור
אבל אם השאלה לגבי הסוללה אז זה בדיוק ההבדל בין ניקל-קדמיום לניקל-מטל זמן הפריקה ארוך\זרם הפריקה בברך גדול יותר ולכן יש עוד מס' שניות לסים נחיתה כראוי.תחפש מידע על סללות גרפים תבין בקלות.טיסה נעימה

marik_911
23-07-2010, 07:35:39
תן לי לנחש , אין לך את השלט הזה , גם לא ניסיון איתו ...
אז ככה : שלט מדהים !
שלט שעוקף בקלות שלטים כמו ה DX7 וה 9303 של JR .
לדעתי גם את ה 10C של פוטאבא אבל הרבה יגידו ש"אין על פוטאבא" , "שיטת השידור של פוטאבא הכי טובה וכו וכו .. "
האורורה זה השלט הכי נוח שיצא לי להתעסק איתו .. נוח מאוד להחזיק ובעיקר נוח לתפעל אותו .
הוא פשוט מדבר איתך , שואל אותך שאלות שחוסכות לך המון זמן .
הדבר היחידי שחסר בו זה שידע להכין קפה .
פשוט שלט מדהים


שלי גם מכין קפה :)

assafwei
23-07-2010, 08:28:55
אני לא מבין משהו מכל השרשור הזה.
הבחור פתח שרשור על בעיה (ותקן אותי אם אני טועה כמובן) באלגוריתם שאמור לחשב את זמן הסוללה הנותר, ברור אם כך שהאלגוריתם לא נכון, ואין לסמוך עליו מכיוון שהוא לא מסוגל לקחת בחשבון
מקרי קצה של סוללות (אם אכן מדובר בסוללה תקולה/שלא הוטענה כראוי, ואם הסוללה תקינה ונמצאת במפרט הסוללות שאיתן אמור האלגוריתם לעבוד וכן הוטענה כראוי אז האלגוריתם פגום מיסודו) ולכן אין טעם בשימוש בפונקציה הזאת כמחסום לסיום ההטסה.

adibenbasat
23-07-2010, 12:51:52
תן לי לנחש , אין לך את השלט הזה , גם לא ניסיון איתו ...
אז ככה : שלט מדהים !
שלט שעוקף בקלות שלטים כמו ה DX7 וה 9303 של JR .
לדעתי גם את ה 10C של פוטאבא אבל הרבה יגידו ש"אין על פוטאבא" , "שיטת השידור של פוטאבא הכי טובה וכו וכו .. "
האורורה זה השלט הכי נוח שיצא לי להתעסק איתו .. נוח מאוד להחזיק ובעיקר נוח לתפעל אותו .
הוא פשוט מדבר איתך , שואל אותך שאלות שחוסכות לך המון זמן .
הדבר היחידי שחסר בו זה שידע להכין קפה .
פשוט שלט מדהים

מסכים עם כול מילה, היה לי פוטבה, ספקטרום, סנווה ועכשיו אורורה, אין שלט יותר נוח וידידותי לתפעול כמו האורורה עם מהירות שידור ורגישות בסטיקים- פשוט מגיב בצורה מושלמת, אגב הפחות נוח לתפעול מכולם היה הפוטבה, לדעתי האורורה שלט מדהים מבחינת תפעולית, מבחינה חזותית- דרוש שיפור..:)