צפייה בגרסה מלאה : דיון הבדלים בין מנוע 4 פעימות למנוע 2 פעימות
tomer_inbar
18-07-2010, 09:51:24
שלום לכולם,
מהם ההבדלים בין מנוע 4 פעימות למנוע 2 פעימות בכל הקשור לטיסנים?
תודה,
תומר. ;)
seaandsun
18-07-2010, 18:00:03
מנוע 2 פעימות - כל עלייה של הבוכנה מתרחש פיצוץ( ב 4פע כל עלייה שנייה),2פע מנוע קל יחסית ל 4פע, חזק בכ- 30-70% ממנוע 4 פע, נצילות גרועה יחסית ל 4 פע, 4פע חיי יותר אבל קשה יותר לתחזוקה, 2 פע עמיד יותר בריסוקים, 2 פע זול יותר........
flatspin
18-07-2010, 19:10:35
ההבדל הבסיסי בין מנועי 2 פעימות ומנועי 4 פעימות נעוץ במאפייני פעולתם. מנוע שתי פעימות בנוי לעבוד בסל"ד גבוה. שם הוא מפתח את מלוא כוחו. בעקרון הוא בנוי יותר למהירות מאשר לכוח.
מנוע 4 פעימות מפתח מומנט פיתול גבוה כבר בסל"ד נמוך, יחסית. הוא מתאים לטיסנים כבדים ובעלי גרר גדול. הודות לתכונתו זו , הוא גם מועדף לטיסני 3D. הוא מיועד לסובב פרופלור גדול יותר בקוטר ו/או בפסיעה. הנצילות של מנוע 4 פעימות גבוהה יותר ולכן צריכת הדלק שלו פחותה ממנועי 2פעימות באותו נפח.
לגבי ריסוקים, אין דבר כזה "עמיד בריסוקים". גודל הנזק למנוע תלוי היכן הוא מקבל את החבטה ובאיזו עוצמה.
ודבר נוסף, עקרוני ממש. במנוע בעירה פנימית לא מתרחש פיצוץ . מה שכן קורה זו בעירה מבוקרת בקצב מסוים. לעומת זאת בפיצוץ קצב הבעירה גדול כמעט פי עשרה והיא מתפשטת בעת ובעונה אחת מכמה כיוונים.
tomer_inbar
18-07-2010, 21:18:40
תודה רבה גדעון,
אני שוקל מעבר בשבועות הבאים למנוע דלק לטריינר שלי, אין לי בעיה תקציבית לכן אני בכיוון של מנוע 4 פעימות לדוגמת O.S. 56FS.
http://www.osengines.com/engines/osmg0956.html
flatspin
18-07-2010, 21:32:16
בחירה טובה.
מנוע סולידי. תהנה ממנו לאורך זמן רב.
יש לו גם יתרון סמוי. גם אחרי טיסה ארוכה ומאומצת, אינו גורם לסוללה להתנפח :)
tomer_inbar
18-07-2010, 21:39:20
:D
igalr
18-07-2010, 22:06:39
תודה רבה גדעון,
אני שוקל מעבר בשבועות הבאים למנוע דלק לטריינר שלי, אין לי בעיה תקציבית לכן אני בכיוון של מנוע 4 פעימות לדוגמת O.S. 56FS.
http://www.osengines.com/engines/osmg0956.html
אילו היתה לך בעיה תקציבית היתי ממליץ לך לקחת מנוע קצת יותר גדול.
72 ואולי אפילו 81 .
flatspin
18-07-2010, 22:11:34
יגאל, מדובר בטריינר ראשוני למנוע .40 - .46
המנועים שאתה מציע יקרעו את הטיסן.
igalr
19-07-2010, 06:37:35
המנוע הנל הוא המקביל לסדרת ה la , תחליף ראוי אבל לא יותר מכך , שני המנועים שהצעתי הם התחליפים ל46 ו ל 55 מסדרת ה ax הם אכן חזקים יותר ויוכלו לשמש גם טיסנים הבאים בהצלחה.
asafsee
19-07-2010, 07:05:31
מניסיון, כמי שיש לו מנוע OS56FS עם הראש הכחול על טריינר 40, המנוע עובד פנטסטי ויושב יפה מבחינת משקל, סוחב נהדר את הטיסן.
tomer_inbar
19-07-2010, 08:16:18
חבר'ה, אין מה להתווכח, אני אקנה את המנוע הזה:
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11029
http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/catalog/ST990.jpg
יכול להיות שיהיה לי קצת עודף כוח, אבל נראה לי שהוא יושב בול! :D
igalr
19-07-2010, 08:38:34
מהנסיון שלי סאיטו 82 יושב עוד יותר טוב על טריינר
במיוחד לאור העובדה שלאחר שלומדים להטיס והטריינר עדיין במצב סביל רוצים להשתשעש קצת עם מצופים,גרירת דאונים/דגלים הצנחת חפצים שונים או חלילה רוצים ל שתתף בתחרויות או בכלל ל חליף לטיסן אירובטי יותר או מתקדם יותר
ואז מגלים ש56 שהיה בסדר על טריינר מצליח להטיס טיסן אירובטי גם כן כמו טריינר
ומכיוון שמדובר במנוע 4 פעימות יקר כדאי שיתן מענה למגוון קצת יותר רחב של צרכים מאשר לשבת בול טריינר
tomer_inbar
19-07-2010, 08:51:42
אין לי שום עניין בטיסנים אירובטים, להפך, יש לי את הטריינר ואני מאוד אוהב אותו, אני רוצה לשים עליו ציוד FPV בבוא העת (כמובן שאני אשכך את הויברציות כמה שאפשר), אם טיסן בגודל דומה חצה את האטלנטי עם מנוע דומה, אז מבחינת זמן טיסה אין לי מה לדאוג, רק למצוא פרופלור אופטימלי ולקבוע סל"ד אופטימלי למינימום צריכת דלק. ;)
igalr
19-07-2010, 09:45:40
אם כך אתה צריך 40LA
תצרוכת דלק מינימלית
משקל נמוך במיוחד
ויברציות כמעט ולא קיימות
ואם יפול למימי האוקיאנוס האטלנטי אז לא כואב הלב.
tomer_inbar
19-07-2010, 10:28:59
השאלה מהי האמינות של המנוע הזה, אם אני אקבל מספיק כוח.
אשמח לחוות דעת נוספת (גדעון?)
igalr
19-07-2010, 10:43:04
כמו כל מנוע שתי פעימות
בערך 100 שעות עבודה
תקבל את אותו הכוח כמו 56FS אולי אפילו קצת יותר.
tomer_inbar
19-07-2010, 11:03:16
יש לי העדפה לפתח מומנט בסל"ד נמוך עם פרופ גדול, מנוע 4 פעימות מציע את זה.
הדלק שהולך במנוע 4 פעימות הוא דלק נקי? או דלק עם שמן? (אני יודע שב-2 פעימות הוא עם שמן).
תודה
igalr
19-07-2010, 11:28:29
הדלק במנועי מתנול 2 פעימות ומנועי מתנול 4 פעימות הוא דומה אם כי תמהיר המרכיבים בו שונה ממנוע למנוע.
ככל במנוע 4 פעימות בד"כ יש יותר ניטרו ויותר שמן מאשר בתערובות ל2 פעימות מה שהופך דלק יעודי ל 4 פעימות יקר יותר.
בשני סוגי מנועי מתנול ההרכב הבסיסי הוא שמן , מתנול , ניטרו
כאשר יש שינוי מחברה לחברה הנוגע לסוג/הרכב השמן ולפעמים אחוז זעיר של חומרים אחרים שמנקים/שומרים על המנוע
העדפה זה נחמד מאוד
ובכל זאת מנוע 40LA יתן זמן טיסה ארוך יותר מכל מנוע 4 פעימות וזאת בחישוב כולל של משקל מנוע+דלק כנראה שזה גם יהיה המנוע עם עלות התפעול הזולה ביותר אם כי הכי פחות סקסי.
tomer_inbar
19-07-2010, 11:53:27
אז למה בטיסה הטראנס אטלנטית השתמשו במנוע 4 פעימות?
בטח יש סיבה טובה.
flatspin
19-07-2010, 12:09:51
יגאל
מה אתה רוצה מהנער. בא לו מנוע 4 פעימות. המנוע המוצע אינו פסול משום טעם שהוא. הדלק יהיה 10% ניטרו, ובשום אופן איננו חייב להיות 15%, שהוא יקר יותר. הוא מתאים לטיסן שלו, ובפירוש הוא מודיע שאיננו מעונין בו לטיסנים עתידיים.
אני מכיר היטב את הבחור. הוא נבון מספיק כדי לדעת על מה הוא מדבר.
תומר.
לך על מה שנראה לך. התמורה תהיה הנאה צרופה.
בהצלחה
tomer_inbar
19-07-2010, 12:15:10
תודה גדעון ;)
השבוע כנראה אני אקבל את המוטות קרבון לחיזוק הכנפיים של הדו, אם כן, נפגש ביום שבת (ואני לא מאיים)
:p
flatspin
19-07-2010, 12:17:13
:) :) :)
roy ofer
22-07-2010, 20:55:12
ההבדלים מאוד מהותיים וזו לא השאלה היא אם היעוד הוא מהירות הרי אין שאלה טיסני פיילון מצויידים במנועי 2 פעימות מסתובבים 32000 סל"ד הכי קלים יחסית להספק ולזמן טיסה {משהו שלא קיים בחשמלים}
טיסני 3D מצויידים במנועיי 2 פעימות וזוכים לתשואות מהקהל
רק נישה קטנה של מטיסי F3A מתעקשת להשאר במקום הראשון עם סדרת מנועי 4 פעימות ירוד
שאילוליי גידוש "טורבו" היה נשאר עצל כביום היוולדו ....
בחירה נעימה
flatspin
22-07-2010, 22:03:15
אתה צודק. הרי כבר אמרנו שמנועי 2 פעימות מפיקים את מירב כוחם בסל"ד גבוה.
טיסני 3D טסים היטב עם מנועי 2 פעימות, ובכל זאת עם מנועי 4 פעימות השליטה בהם טובה במרווח סל"ד יותר גדול.
אינני יודע עד כמה אתה מצוי בקטגורית F3A. אני כן. ואני אומר לך שמנועי 4 פעימות ל-F3A הם לא במקרה.
ברור לכל שאינני רוצה לגרום לך לשנות את דעתך. לעומת זאת הסברתי, אני מקווה שדי ברור, את עמדתי בענין זה.
roy ofer
24-07-2010, 16:49:04
אין לי ברירה אני מטיס ובונה טיסן F3A וממאן להאמין שמנוע 4 פעימות מוגדש שיונק אויר חם מאחוריו
בעל הספק משמעותי יותר ממנוע 2 פעימות ועל זה אני מוכן להתערב אני שם פרופ 16\6 על טיסן
ומטיס אותו אופקית בלי סוף באותה מהירות ,טס לאט עם ים כח ומחיש מדהים רק בצלילה אין לי את "ההאטה" שאני לא יודע מי הפליץ אותה או שהיא קיימת במנועי 4 פעימות .לציין שהפרופ ב4 פעימות הוא בעל פסיעה חריפה מאוד ולכן, גם אם הוא שומר על סל"ד נמוך בצלילה (משהו שלא קיים)המון אויר זורם דרכו והוא לא כל כל "מאט" את הצלילה .תשכנע אותי אחרת תראה לי במציאות...
flatspin
24-07-2010, 18:14:05
קודם לכל, אני שמח לשמוע שאתה מטיס F3A. זו המחלקה שבה אני מעורה עד מאד. אמנם אינני מטיס במחלקה זו, אבל אני שותף פעיל בה למעלה מעשרים שנה.
אין לי כל רצון להתנגח איתך. בוודאי שאינני חולק על זכותך להחזיק בדיעותיך. ידיעותי שאובות מהשטח, מנסיון של שנים ומגע הדוק עם מתחרי F3A ברמה הבינלאומית, בארץ ובחו"ל. אני מניח שגם לך יש נסיון כזה או אחר. לצערי לא יצא לי לפגוש אותך עד כה בתחרויות. אם תגיע לטקס פתיחת אליפות ישראל שיתקיים ב-22 בספטמבר (ערב סוכות) נוכל להפגש ולשוחח בענין.
דרך אגב, באיזו רמה אתה מתחרה?
Asaf197seven
12-02-2013, 10:59:24
אתה יכול הזמין מהסיני מנוע asp 61 ארבע פעימות--יש לי נסיון איתם- עובדים עם כמעט כל דלק --הכי טוב בשבילם הוא מגנום 10% שגם לא יקר...מאוד אמינים וזולים
אם אתה מזמין משם תוך שבועיים שלוש הוא אצלך..המנועים של OS יקרים כולל חלקי החילוף בזכות חברנו מהצפון...בעוד שחלקי חילוף למנועה שהצעתי לך נמכרים במחיר מצחיק..היה לי דו מנועי עם שני מנועי 61 ארבע פעימות-שאחד מהם עבד אצלי קשה מאוד כמעט 4 שנים ועבר אובר אול לא מזמן....מנוע אמין חסכוני וזול--לא תתאכזב--ברור שמנועיי סיידל טובים יותר......
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.