צפייה בגרסה מלאה : מדריך בוב הבנאי הישראלי :) (קדם סדנא)
מזמן כבר הבטחתי למעיין (MDreamer) כי אעלה סרטון הדרכה
קצר ומתומצת על-מנת שלכל החדשים יהיה מושג ואף קטן בכיוון
מסוק בסיסי. מעיין אני הבטחתי וגם קיימתי ! :)
הבהרה קטנה לגבי הסרטון :
עקב השעה המאוחרת לא הסברתי על כיוון מכאני
לכן אסביר זאת פה שיהיה ברור ולא יהיו אי הבנות !!!
כיוון מכאני = פושרודים של המסוק/זרועות סרוו.
כיוון דיגטלי = כיוון דרך השלט בלבד !
הסרטון מוקדש לצוות ולחברי Efly !
שיהיה צפייה מהנה ובקרוב עוד הפתעות
http://www.youtube.com/watch?v=KLTewDz8ewU
והנה הסרטון עם סאונד גבוה יותר לכבדי השמיעה :)
תודה רבה נאור !!!
http://www.youtube.com/watch?v=pRSSGB_msHI
עומר בנימיני
20-07-2010, 03:16:54
כל הכבוד שגיא, יוזמה מבורכת!
סרטון יפה מאוד!
תגיד, יש לך מושג לגבי איפוס הפדאלים? ביחס למה משווים וכל זה?
תודה מראש!
asafsee
20-07-2010, 06:27:35
פאדלים משווים ביחס לCAGE
guylederer
20-07-2010, 06:42:05
וואלק שגיא כל הכבוד ...
אני חייב להגיד לך משהו אחד ... אתה ש-ר-ו-ט D: ... הרגת אותי בהתחלה :)
אני מאמין שזה יבהיר להרבה אנשים ויעזור ...
שאפו על ההשקעה
edoman
20-07-2010, 08:24:06
שגיא תאמין לי אתה תותח
כל הכבוד על ההשקעה הרבה שלך ועל העזרה שאתה נותן לחברי הפורום...
שמוליק ג
20-07-2010, 08:32:50
שגיא
המון תודה
הסרט תורם מאוד - אולי סוף סוף אדע איך לכוון מסוק לבד
שמוליק
marik_911
20-07-2010, 09:01:26
יפה מאוד!
לא ידעתי שקיים נועל ל פליי בר:o האם זה קיים לכל הגדלים ?
זה מה שתמיד היה חסר לי לכיוונים על מנת שהפליי בר יהיה ישר
תודה !
yonatan 813
20-07-2010, 10:07:46
שגיא אתה תותח!!!!!!!!!!!:eek::eek::eek:
MDreamer
20-07-2010, 10:31:41
כל הכבוד שגיא. אני שמח שהחלטת לעשות את ה"קו ביינים הזה":)
אני משער שתקבל עוד פידבקים מקצועיים לסרטון המושקע הזה. אם אתה יכול להוציא מקרופון מהמצלמה יותר אליך או לשפר טיפה את איכות הקול זה היה מעולה.. יש פה משיהו שמבין בעריכת וידאו או בצילום ויכול לתת טיפים בנושא?
shai509030
20-07-2010, 10:57:38
שגיא ממש תותח יוזמה מבורכת
כל הכבוד שגיא. אני שמח שהחלטת לעשות את ה"קו ביינים הזה":)
אני משער שתקבל עוד פידבקים מקצועיים לסרטון המושקע הזה. אם אתה יכול להוציא מקרופון מהמצלמה יותר אליך או לשפר טיפה את איכות הקול זה היה מעולה.. יש פה משיהו שמבין בעריכת וידאו או בצילום ויכול לתת טיפים בנושא?
מעיין ניתן לשפר את הסאונד ע"י לחיצה אחת בלבד :)
בצד שמאל של המחשב יש צורה של רמקול ......
רק להעלות אותו למעלה ואתה תשמע יותר טוב :D
תודה לכל המגיבים זה היה סרטון זריז וממצה
אני מקווה שתפיקו את המירב ממנו. לא נכנסתי לכל מיני
פינות עקב אורך וזמן. סרטון זה הינו בסיסי ביותר
וכמובן ישנם עוד הרבה הסברים וטיפים.
nir 43
20-07-2010, 11:47:08
תודה רבה אחלה סירטון והסבר טוב
guyst
20-07-2010, 12:25:50
כל הכבוד על ההשקעה בחברים!
והכפתור בצד שמאל על המקסימום ועדיין לא שומעים הכי...:)
כל הכבוד על ההשקעה בחברים!
והכפתור בצד שמאל על המקסימום ועדיין לא שומעים הכי...:)
אני עם מערכת סראונד אז היה נראה לי שזה בסדר כי הערתי את השכנים ב-4 בבוקר :)
עוד הבהרה קטנה לגבי כיוון מכאני מדויק...
בתמונה המצורפת ניתן לראות איך מערכת
הראש צריכה להיות כאשר אנחנו באמצע סטיק
במצב איידל. כמובן שכל הלינקים צריכים להיות מחוברים !!!!!
תודה לנאור על התמונה !
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=10957&d=1246180536
הבוררר
20-07-2010, 13:30:18
שגיא ידוב נמלים שכמותך:) כל הכבוד על ההשקעה רק תשתדל להשתמש בפוטושופ להסוואה של המדריך:D:D:D:p:p
עכשיו ברצינות כל הכבוד!
SomeDude
20-07-2010, 14:38:13
תודה רבה על ההשקעה !
dikoz
20-07-2010, 14:42:08
שגיא , אתה מקצוען :D
סוף סוף יש לנו את בוב ובעברית , ואולי יהיה אפשר לגעת בו :)
עכשיו אני חושב :confused: שהבנתי איך לכוון את המסוק.( אני הולך לבדוק מה למדתי )
שאלת הבהרה אחת : אם swashplate אינו ישר, האם יש לבצע כיוון מכני של הסרוו או כוון חשמלי ?
ועצה נוספת : אם אתה משתמש בעזרים שונים יהיה נחמד עם יהיה קישור לקניית עזרים אלו .
אם כך הסרטון , אין ספק שאבוא לראות זאת מקרוב ובתלת מימד .
מצפה לסרטון הבא
דיקו
אני ממליץ על כיוון מכאני ראשוני הכי מדויק שאפשר
ואם אין ברירה להכנס לכיוון דיגטלי שזה למעשה דרך השלט.
הביצוע המכאני מתבצע בשלב הראשוני עם זרועות הסרוו,
לאחר מכן ע"י כיוון הלינקים של הסווש פלייט כאשר אתה באמצע סטיק
מצב איידל או לחלופין הגרף לינארי גם באיידל וגם בנורמל !
באתר readyheli.com ניתן למצוא הכל כולל את נועל הפלייבר....
אבל לעצלנים שבינינו להלן הקישורים :
מד פיטץ'
http://www.readyheli.com/K10390A-Align-Dial-Pitch-Gauge_p_34645.html
סווש פלייט לבלר
http://www.readyheli.com/LEVELER2-T-Rex-600E600N550Synergy-N5-Swashplate-Leveler-by-Trueblood-Engineering-40V241_p_34922.html
נועל פלייבר
http://www.readyheli.com/CHP-T6011-Custom-Heli-Parts--Trex-600-Flybar-lock-40New-CNC-Seesaw41_p_32350.html
motti
20-07-2010, 14:55:53
שגיא, סרט הדרכה מושקע,מקצועי ונותן תשובות למי "שלא ידע ולא שאל" שאפו גדול.
מוטי
המרסק
20-07-2010, 16:00:49
כל הכבוד שגיא.
מסתבר שבעברית, גם אם לדרימר יש בעיות עם הסאונד, זה באמת הרבה יותר קל להבנה.
בהחלט החכמתי - מסתבר שלא באמת ידעתי משהו עד היום בנוגע לכיוון אלקטרוני.
תודה. אני כבר קצר רוח להשתתף בסדנא.
תודה רני ומוטי !
התווסף סרטון בסאונד גבוה יותר :)
תודה נאור !
galelyakim
20-07-2010, 16:29:30
תודה רני ומוטי !
התווסף סרטון בסאונד גבוה יותר :)
תודה נאור !
ח ח ח
בתיה עוזיאל של EFLY
כל הכבוד על היוזמה:D
MDreamer
20-07-2010, 16:56:15
ח ח ח
בתיה עוזיאל של EFLY
כל הכבוד על היוזמה:D
ואני חשבתי על אודטה:D
שגיא צריך למצוא כינוי/שם קליט לסרטונים שלך או לכלל המיזם הזה.. אני אחשוב כבר על משהו;) יש מצב שאתה עושה איזה שינוי שם קטן בתעודת הזהות?:p
ואני חשבתי על אודטה:D
שגיא צריך למצוא כינוי/שם קליט לסרטונים שלך או לכלל המיזם הזה.. אני אחשוב כבר על משהו;) יש מצב שאתה עושה איזה שינוי שם קטן בתעודת הזהות?:p
בוב המרסק ? בוב הבנאי ? שגיא והמסוק ? דורה חוקרת ?
כבר הוספתי שם אין לי אופציה לעוד אחד :D
guyst
20-07-2010, 17:28:36
בוב המרסק ? בוב הבנאי ? שגיא והמסוק ? דורה חוקרת ?
כבר הוספתי שם אין לי אופציה לעוד אחד :D
אדיר המסביר
שגיא המסוקאי
בוב ספוגיר
:p
MDreamer
20-07-2010, 17:35:56
אדיר המסביר חזק ביותר.
nlior
20-07-2010, 17:40:37
תודה שגיא מדריך מעולה למדתי המון.
יש נועל פלייבר גם ל450 ?
כן יש
http://www.readyheli.com/Setup-Tools_c_4315-3-0.html
האם במסוק 600 צריך לאזן להבי זנב ?
האם במסוק 600 צריך לאזן להבי זנב ?
אני אישית לא כיוונתי עד היום להבי זנב מכיוון שהן היו חדשות
לגבי האם צריך או עושים את זה ?.... לא שמעתי שכן אבל
יכול להיות שאני טועה בכל אופן במחירים שלהם לא שווה
לעשות את זה אלא לקנות חדשות וזהו.
אטקין ש
20-07-2010, 23:52:50
רוצה להגיד דבר אחד מלך!!
עמיתפורת
21-07-2010, 00:29:36
שגיא סרטון יפה מאוד.
כמה הערות ברשותך.
אם יש לך "קליק" בסאב טרים אז יש לך כנראה פספוס מיכני. נסה לפתור זאת על ידי הלינק של אותה נקודה בסוואש פלייט.
סיימת לכוון סוואש? הרכב את הראש, החזק פאדל אחד בין שתי אצבעות בעדינות והזז את הסטיק של הפיטצ' בצורה רציפה מעלה מטה, אם הפאדל "רוקד" לך ביד - יש לך אנטראקציות והמסוק לא יטוס טוב וסיכוי סביר שפספסת משהו.
בלהבים הללו אין משמעות למיקום מד הפיטצ' על גבי הלהב.
ישנם להבי FAI בעלות פיתול יזום כדי להגביר עליו בסל"ד נמוך בשלבי ריחוף ובהם ישנה משמעות למיקום מד הפיטצ'.
בנוסף במסוק חשמלי יש להדגיש לנתק את המנוע או לפחות את החוט פלוס של המנוע כדי שחלילה לא יהיו מקרים עצובים בבית.
אפשרות נוספת ובטוחה מאוד גם כן היא פשוט יישור כל הגרפים של המנוע ל-0 לניארי כך שלא משנה מה נעשה לא נקבל תגובת מנוע.
שלישית.
אתה מדלג על כיוון הולד וזו טעות גם כן - כיוון? אז עד הסוף.
סך הכל סרטון לא רע.
עמית
שגיא סרטון יפה מאוד.
כמה הערות ברשותך.
אם יש לך "קליק" בסאב טרים אז יש לך כנראה פספוס מיכני. נסה לפתור זאת על ידי הלינק של אותה נקודה בסוואש פלייט.
צודק אבל הגעתי למקסימום כיוון מכני והסאב טרים מזערי והוא נועד לפצות על כיוון מינמלי של מכאניקה וזו כמו שאתה כבר יודע פילוספיה בפני עצמה
בלהבים הללו אין משמעות למיקום מד הפיטצ' על גבי הלהב.
אולי אבל ככה לימדו אותי וזה עובד לי מצוין עד היום
בנוסף במסוק חשמלי יש להדגיש לנתק את המנוע או לפחות את החוט פלוס של המנוע כדי שחלילה לא יהיו מקרים עצובים בבית.
בגלל זה רשמתי כיוון בסיסי והדגשתי את הרגולטור
אפשרות נוספת ובטוחה מאוד גם כן היא פשוט יישור כל הגרפים של המנוע ל-0 לניארי כך שלא משנה מה נעשה לא נקבל תגובת מנוע.
עוד פעם אני מסכים אבל הסרטון מאוד בסיסי והינו קדם לסדנא
שלישית.
אתה מדלג על כיוון הולד וזו טעות גם כן - כיוון? אז עד הסוף.
רק על ה-HOLD ? יש עוד קצת בגלל מגבלת זמן של הסרטון
סך הכל סרטון לא רע.
עמית
והמון תודה על המחמאה ;)
עמיתפורת
21-07-2010, 07:59:28
שגיא, אם על כל הערה תתן תשובה לא לעניין של "אבל ככה לימדו אותי" לא תלמד באמת. למשל, מה הטווח ה"מותר" לסטייה בסרבו? כמה אחוזים בכל ערך מותרים לסטייה?
שנית אתה ממליץ על כיול גרף פיטצ'ים לניארי לכל המצבים שזה לכשעצמו אינו נכון לגבי מתחילים ועל כך אם תרצה ארחיב בנושא אם פעם מישהו יתעניין מהי דרך ההדרכה המומלצת ואיך מדריכים נכון.
בשורה התחתונה, הסרטון בסדר, לא ממצה ואתה לא יכול פרסם סרטון הדרכה שלא נותן נקודות פתיחה על בטיחות לגבי המנוע וניתוקו, אנשים רואים ומנסים להעתיק אותך שם וזו הבעיה.
שים לב גם כשאתה מנסה להרים סדנא שאתה באמת יודע בעצמך את הכללים הללו ומבין אותם בלי לתת תשובות "ככה לימדו אותי. למשל אתן טיפ, בכיול להבים אנחנו מורידים להב אחת ומשאירים רק אחת כדי שיהיה יותר נוח לעבוד על מישטח העבודה ובנוסף אין מה לבצע בדיקה על להב תאומה שכן בין כה אנחנו מיישרים את כל הלינקים לבסוף לפי הלהב שכיילנו וכך אין מקום לפיספוסים ואין בעיות tracking למיניהן.
יום טוב ובהצלחה
אריה הלפרין
21-07-2010, 08:00:26
שגיא קודם כל שאפו על הסירטון
כמובן שזה בסיסי ביותר אבל בסדר גמור
כמו שעמית כתב אני חייב להוסיף
למתחילים חייבים להדגיש את נושא הבטיחות
אי אפשר לדלג כל זה - שלא יקרו אסונות חס וחלילה
ניתוק המנוע !!! להדגיש לפני חיבור סוללות
ושוב כל הכבוד על ההשקעה
שגיא, אם על כל הערה תתן תשובה לא לעניין של "אבל ככה לימדו אותי" לא תלמד באמת. למשל, מה הטווח ה"מותר" לסטייה בסרבו? כמה אחוזים בכל ערך מותרים לסטייה?
שנית אתה ממליץ על כיול גרף פיטצ'ים לניארי לכל המצבים שזה לכשעצמו אינו נכון לגבי מתחילים ועל כך אם תרצה ארחיב בנושא אם פעם מישהו יתעניין מהי דרך ההדרכה המומלצת ואיך מדריכים נכון.
בשורה התחתונה, הסרטון בסדר, לא ממצה ואתה לא יכול פרסם סרטון הדרכה שלא נותן נקודות פתיחה על בטיחות לגבי המנוע וניתוקו, אנשים רואים ומנסים להעתיק אותך שם וזו הבעיה.
שים לב גם כשאתה מנסה להרים סדנא שאתה באמת יודע בעצמך את הכללים הללו ומבין אותם בלי לתת תשובות "ככה לימדו אותי. למשל אתן טיפ, בכיול להבים אנחנו מורידים להב אחת ומשאירים רק אחת כדי שיהיה יותר נוח לעבוד על מישטח העבודה ובנוסף אין מה לבצע בדיקה על להב תאומה שכן בין כה אנחנו מיישרים את כל הלינקים לבסוף לפי הלהב שכיילנו וכך אין מקום לפיספוסים ואין בעיות tracking למיניהן.
יום טוב ובהצלחה
לקחת את זה רחוק מדי אבל סבבה :)
יש המון טיפים שלא הכנסתי ואם כבודו
ימשיך הינך יותר ממוזמן לעשות זאת במקום להעיר !
לגבי ניתוק מנוע וכללי בטיחות בלי עין הרע עד היום
אני עמדתי בהם להבדיל מאחרים !
בסרטון חסר המון מידע ובגלל זה מצוין בתחילתו כי הינו בסיסי.
לגבי הידע שלי לא נכנס לזה ובטח לא על גבי הפורום.
לגבי הסדנא גם לא נכנס לזה כי אתה הינך בעל אקדמיה
ומין הסתם יש פה ניגוד אינטרסים (שלך) !
פעם אמרו לי שיש מיליון דרכים להגיע לאושר אבל כל אחד
בוחר בדרך שלו בין אם היא קצרה ובין אם היא ארוכה !
אני משתדל לתרום מזמני הפנוי ולעזור למתחילים ולכוונם בדרך הנכונה
עם רמת בטיחות מאוד גבוהה אז אנא ממכם הסרטון אינו משקף כלום
מלבד הסבר בסיסי איך מכוונים מסוק וכל זאת במגבלת הזמן של youtube !!!!!
ובל נשכח שאני לא גובה על זה כסף !!!!!!!!!!!!!!!!!
אז שורה תחתונה שחרר לחץ ותן גז ! ;) (הכל ברוח טובה ונעימה)
עמיתפורת
21-07-2010, 12:14:27
שגיא שלום.
ראשית הרשה לי להדגיש בפניך שלא אתה ולא אחרים מהווים עלינו איזה שהוא איום.
אנחנו פועלים בדיוק באותן מתכונות מזה שנים, מי שרוצה מיקצוענים יודע לאן לפנות
אגב לא מעט היו בסדנאות מסוג זו שלך שהיא מצויינת ומבורכת אך בסופו של דבר חזרו אלינו דיי מהר לאחר מכן עם תובנות משל עצמם.
כך שתבין שלא רק שאתה לא מנגד את האנטרסים שלנו אלא אתה מקדם אותם ותודה לך.
שנית - אתה כן גובה על זה כסף וממש לא סימלי - זה לכיסוי הוצאות? :rolleyes:
שלישית
זהו אינו סרטון בסיסי, הבסיס לא מתחיל כאן בכלל, הוא מתחיל בריסט של המשדר, שחרור ראשי הסרבו,ניתוק מתח מנוע, בדיקת רוורס בערוצים, טווח תנועה, מרכוז הסרבואים, ורק אז!!!!! ניגש למה שהדגמת בסרטון שלך.
ובנימה אופטימית זו:
אתה ורוב חברי הפורום לא מכירים אותי בכלל.
אתם ניזונים משמועות הביליות ועובדה שמעולם לא נפגשנו.
אתה לא יודע מה אני עושה בשביל אנשים בשטח על זמני החופשי ושאל את חברי הרכבת כמה פעמים שכבתי אצלם על הכביש לכוון להם מסוק בשטח על זמני החופשי ללא כל תמורה.
גם אמיר מירושליים יעיד כי ביום שישי אחד, לאחר שהמון מומחים נגעו לו ב500 ניטרו שלו אני הגעתי בטעות, נשכבתי על המידרכה שם ובמשך שעתייים כיוונתי לו את המסוק עד שהוא טס כמו פנתר - כסף?
רק אל תטיף לי על התנדבות אם בסופו של יום אתה גובה כספים מאנשים ועוד מתחת לשולחן שזה יותר בעייתי נראה לי...
אז לחץ וסע כמו שאמרת לא?
:D גש למס הכנסה ותגיד להם שאני גובה כסף מתחת לשולחן :D
ואני לא ניזון משמועות ולא שום דבר אחר ! שמעתי מה אתה עושה
בשטח ובזמנך החופשי וכן הלאה אבל זה עניניך האישי ולא שלי !
ואם תרצה שיעידו אתה תופתע לגלות דברים....
בכל מקרה אני מיציתי את הדיון איתך מפה והלאה זה ענינם של מנהלי הפורום.
עמית
כמה הערות ברשותך:
1.לעיתים לא ניתן להתגבר ב 100% על דיוק מיכני ע"י הלינקים בלבד במיוחד בלינקים של אליין שיש משמעות לכיוון ה A עליהם שהמשמעות היא סיבוב מלא ולא חצי סיבוב בתהליך האיפוס ואילו איפוס ע"י הסאב טרים משלים את המלאכה באופן לגיטימי.
2. מיקום מד הפיצ' על כל להב הוא משמעותי ביותר בזמן הכיוון ללא קשר ללהבי FAI או להבים רגילות, נסה לכוון עם מד פיצ' דיגיטלי ותראה את ההפרשים שתקבל בהתאם למיקום על הלהב, מומלץ להיות קרוב לשורש הלהב ולמדוד במרחק שווה מהשורש על שני הלהבים.
3. בדיקת הפיצ' למניעת טרקינג צריכה להעשות על שני הלהבים ולא על להב בודדת ולא ע"י השוואת אורך הלינקים בלבד כאמצעי כיוון אופטימלי, סימטריית הראש היא לעולם לא מושלמת, בטח ובטח שלא הלינקים.
דבר נוסף, לא בציניות חלילה ומבלי להכנס לפרטים.
קצת פירגון לא יזיק, אתה לא מכיר את שגיא אבל מה לעשות שאני כן, יש בו הרבה רצון טוב להעשיר את הידע של המטיסים החדשים, הוא לא עושה דבר על גבם של אחרים ויש דרך להעיר הערות.
guyst
21-07-2010, 16:48:45
עמית,
אני לא מכיר אותך וגם לא מטיס מסוקים, אבל אם תרשה לי, כצופה מהצד להעיר לך.
אתה טוען שרוב חברי הפורום לא מכירים אותך כלל (וניזונים משמועות), אבל אני חייב להגיד, שבצורת הכתיבה שלך וזריקת ההערות הבוטות על איש מאוד מוערך בפורום הזה, ציירת לך את הדמות שאתה טוען שאתה לא...
פורומים הם כלי מאוד יעיל אבל גם אכזר בהיבט של קביעת דיעה בפני קהל גדול שיכול לקבל את הדברים בצורה לא נכונה.
כדאי לחשוב על כל מילה כתובה.
האם במסוק 600 צריך לאזן להבי זנב ?
התשובה היא לא.
הלהבים מגיעות מאוזנות והפיצ' סליידר סימטרי ללא אפשרות איפוס או כיול של להב אחת כלפי השניה.
בזנב נדרש לאפס מיכנית את הסליידר ביחס לסרוו הזנב כנקודת 0 בלבד.
התשובה היא לא.
הלהבים מגיעות מאוזנות והפיצ' סליידר סימטרי ללא אפשרות איפוס או כיול של להב אחת כלפי השניה.
בזנב נדרש לאפס מיכנית את הסליידר ביחס לסרוו הזנב כנקודת 0 בלבד.
תודה,
אבל אם בשקילה של להבי הזנב יש נניח הפרש של 2 גרם בין הלהבים,
האם צריך לאזן ע"י הוספת נייר דבק ללהב הקלה, האם הפרש כזה יכול
לגרום לרעידות זנב או שאין לכך משמעות.
תודה
עמיתפורת
21-07-2010, 17:34:33
ציקי.
ראשית הרשה לי להוסיף לדבריך.
לי ניתן להגיע לאופטימום מיכני אך בטח שלא לכיול סופי בעזרת levler אלא בעזרת אינדיקטור ותגיע לדיוקים מושלמים על האפס.
אין מה לעשות ואיך שלא תהפוך את זה מיקום המד פיטצ' על להב סימטרית בעלת פיטצ' קבוע (0) אינו משנה כלל הזוית היא אותה זוית.
אין צורך להשוות להבים במידה ואתה עובד עם קליבר ומודד מרחקים למרכז הלינק - אין סיכוי שתקבל פיספוס בטראק והאמן לי שכיוונתי כמה כאלה בחיי - ככה פשוט מקצרים הליך ללא פספוס מניסיון.
כפי שאמרתי לשגיא כל הכבוד על היוזמה אך ללא קשר אני ואף אחרים מבינים כי כשתה מפרסם סרטון הדרכה כדאי שיהיה ממצה ומקיף כאחד ללא דילוג על שלבים ובטח שהם בטיחותיים.
מחר מישהו שלא מבין את המשמעות יצפה בסרטון וינסה בבית ואז יקרה אסון לא נעים.
ביקורת אפשר לקבל גם זה בסדר.
כשאני פרסמתי את הסרטוני הדרכה שלי קיבלתי תגובות וביצעתי שינויים ללא ויכוח או התנצלות...
לא נורא שיהיה בהצלחה ושגיא יום אחד ניפגש לקפה ונצחק על זה..
תודה,
אבל אם בשקילה של להבי הזנב יש נניח הפרש של 2 גרם בין הלהבים,
האם צריך לאזן ע"י הוספת נייר דבק ללהב הקלה, האם הפרש כזה יכול
לגרום לרעידות זנב או שאין לכך משמעות.
תודה
אין צורך לבצע כלום, חסר משמעות.
ציקי.
ראשית הרשה לי להוסיף לדבריך.
לי ניתן להגיע לאופטימום מיכני אך בטח שלא לכיול סופי בעזרת levler אלא בעזרת אינדיקטור ותגיע לדיוקים מושלמים על האפס.
אין מה לעשות ואיך שלא תהפוך את זה מיקום המד פיטצ' על להב סימטרית בעלת פיטצ' קבוע (0) אינו משנה כלל הזוית היא אותה זוית.
אני לא מסכים איתך, במד פיצ' רגיל הסטיות הללו לא מורגשות כיוון שמכוונים לפי העין.
במד פיצ' דיגיטלי מקבלים תוצאות מדויקות יותר והסטיות נראות בבירור לכן מומלץ למקם את מד הפיצ' בקרבת שורש הלהב, אני מסכים שהזוית לא אמורה להשתנות אבל יש סטיות קלות כשמתקרבים לקצה הלב עקב המשקל שמד הפיצ' מעמיס על הלהב והרגישות לתנודות.
עמיתפורת
21-07-2010, 18:04:04
שמע חבר.
לאורך שנים כיוונו מסוקים עם מד פיטצ' מעפאן של רפטור, כל המסוקים בארץ טסו עשר ללא בעיות פיטצ' אלה או אחרות כך שאת התנודות המיקרוניות גם הפדנט ביותר אם רוצה שיתייחס - זה טס מצויין גם ככה וצרפתי לא מכוון עם דיגיטלי אז גם אני לא צריך בעיקרון.
זה זניח ולא משמעותי על כן אני מסביר שאין באמת חשיבות אם זה היה בדיוק באותו מקום על כל להב ובטח לא חובה להסתכל על שתי הלהבים למניעת טרקינג.
זו דעתי לפחות.
levyoram
21-07-2010, 18:18:55
בתור אחד שמכיר את רוב הנפשות שהגיבו לשירשור הזה, אני מרגיש צורך לכתוב כדלקמן:
שגיא, התרומה שלך לפורום ולחברים החדשים והוותיקים מצויינת ויוצאת דופן ואתה ראוי לכל הערכה והפרגון שאתה מקבל כאן ויותר...
אני מקבל את האפשרות לקבל ביקורת מיקצועית/בטיחותית במיוחד שמדובר בסרט הדרכה, אולם יש "לשקול" מילים כשמעירים, אף אם ההערה נכונה.
אכן עמית נשכב על המדרכה ועזר לחברים בכיוונים בהתנדבות, אך גם עשה כיוונים אצל מטלון בבית וגבה על כך כסף מכל המשתתפים(כך שההערה על "מתחת לשולחן" עובדת לכל הכיוונים ;)).
ייתכן, ונוצר רושם של חוסר פרגון מצד עמית לשגיא למרות שלדעתי זה נובע מסגנון כתיבה ולא ממגמתיות.
אני מציע, מאחר וזה הועלה ע"י עמית, שתיפגשו (שגיא ועמית) לכוס קפה ובזה תסיימו את "החשדות" :D והשירשור ישאר מקצועי.
גם אני אשמח לשתות איתכם קפה!!! :)
עמיתפורת
21-07-2010, 18:31:56
יורם אם תרצה לקבל את הקבלה על אותו יום שיצאה אתה מוזמן.
אין אצלינו עניין של אי דיווח על כל שקל!
levyoram
21-07-2010, 18:37:50
יורם אם תרצה לקבל את הקבלה על אותו יום שיצאה אתה מוזמן.
אין אצלינו עניין של אי דיווח על כל שקל!
עמית, גם אני עצמאי ומכיר את חוקי מס הכנסה האומרים שחובה על מקבל הכספים להוציא קבלה במקום, נקודה!!
איני טוען כי לא דיווחת, אך משתמע כי אתה חושב ששגיא כן מתכוון לפעול בניגוד לחוק!!
על תגרר איתי לפינות ובכלל אין צורך לעשות זאת ע"ג הפורום.
עדיין חוזר על הצעתי לשתות קפה יחד... ובא לציון גואל!!!
שמע חבר.
לאורך שנים כיוונו מסוקים עם מד פיטצ' מעפאן של רפטור, כל המסוקים בארץ טסו עשר ללא בעיות פיטצ' אלה או אחרות כך שאת התנודות המיקרוניות גם הפדנט ביותר אם רוצה שיתייחס - זה טס מצויין גם ככה וצרפתי לא מכוון עם דיגיטלי אז גם אני לא צריך בעיקרון.
זה זניח ולא משמעותי על כן אני מסביר שאין באמת חשיבות אם זה היה בדיוק באותו מקום על כל להב ובטח לא חובה להסתכל על שתי הלהבים למניעת טרקינג.
זו דעתי לפחות.
גם אני כיוונתי עם המד הישן לאורך שנים, לא מזמן כשהרכבתי את ה 700 FBL עברתי למד דיגיטלי וזה פשוט עולם אחר, גם בתהליך הכיוון וגם בתוצאה המושלמת.
בקשר לתנודות הן ממש לא מיקרוניות, יותר בכיוון של כחצי מעלה ואף יותר במסוקים הגדולים ולכן זה לא זניח.
לטוס זה יטוס, תמיד יש טס טוב ויש טס טוב מאד, היום הצב"ד מאפשר כיוון ברמה גבוה יותר ומוכיח לך חד משמעית שיש סטיות שצריך לתקן כשפעם הינו מפספסים אותן.
בנוסף חובה להסתכל על שתי הלהבים בעת הכיוון לקבלת תוצאה מושלמת פשוט כי זו הדרך הנכונה לבצע כיוונים.
תאמין לי שאני פדנט בכל מה שקשור להרכבה וכיוון, אם אתה מחפש שלמות אז זו הדרך הנכונה לכוון.
מעולם לא נתקלתי במטיס שמכוון פיצ' ע"י כיוון להב בודדת, משווה אורכים של לינקים וזהו, זה פשוט לא נכון ואם תעקוב אחר סרטוני הדרכה של מטיסים ידועים בעולם תראה שתמיד כל הכיוונים נעשים סימטרית משני צידי הראש.
ובקשר לצרפתי, הוא כבר מזמן עבר לעבוד עם דיגיטלי.
shai509030
21-07-2010, 21:25:04
וואו כל שרשור הופך לריב לא נעים להיכנס דבר ריאשון יש דרך להביע דעה ואני חושב ששגיא יודע להקשיב
דבר שני הוא ממש לא חייב לעלות סירטונים הוא מסביר את מה שהוא יודע ועם הוא פיספס בסדר להעיר לו בצורה
נעימה לאוזן אני כמעת בטוח שהוא יבין. שבוע טוב
gaeitan
24-07-2010, 22:30:40
שגיא ידידי,
אל תיתן להערות ולעוקצנות לרפות את ידיך. כל הכבוד על היוזמה וההשקעה. אתה מטורף (חיובי כמובן) שהתחלת עם זה אבל לך עם זה עד הסוף. בסה"כ זה שרות מצויין לכולם והעברת ידע בסיסי חשוב למתחילים.
שיתוף ידע חשוב מאוד בתחום שלנו ומגיע לך שאפו על הרמת הכפפה.
קצת אי דיוקים? שכחת משהו? הכל בסדר גמור. מי שרוצה להעיר הערות בונות הערותיו יתקבלו ביותר משמחה. אבל מי שבא להשבית שמחה שיתפוצץ לבד אחרי שהערותיו יימחקו (קריאה למנהל הפורום !!!)
קבל חיזוק מהשפיץ הדרומי של המדינה.
שגיא ידידי,
אל תיתן להערות ולעוקצנות לרפות את ידיך. כל הכבוד על היוזמה וההשקעה. אתה מטורף (חיובי כמובן) שהתחלת עם זה אבל לך עם זה עד הסוף. בסה"כ זה שרות מצויין לכולם והעברת ידע בסיסי חשוב למתחילים.
שיתוף ידע חשוב מאוד בתחום שלנו ומגיע לך שאפו על הרמת הכפפה.
קצת אי דיוקים? שכחת משהו? הכל בסדר גמור. מי שרוצה להעיר הערות בונות הערותיו יתקבלו ביותר משמחה. אבל מי שבא להשבית שמחה שיתפוצץ לבד אחרי שהערותיו יימחקו (קריאה למנהל הפורום !!!)
קבל חיזוק מהשפיץ הדרומי של המדינה.
למי שלא יודע זה המאסטר שלי שהשריש בי את מרבית הידע
כאשר הדגש היה על בטיחות ושיתוף ! תודה על השאפו אבל
הוא מגיע לך על כל השעות וההסברים שקיבלתי בתחילת דרכי !
המון תודה !
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.