התחברות

צפייה בגרסה מלאה : כיבוי מנוע בשלט DX7 - הכיצד?



שמוליק ג
20-07-2010, 15:59:51
אין מפסק T.CUT
אז איך מכבים את המנוע ולא דרך הורדת הקיזוז של המצערת ל 0?
תודה
שמוליק

ziki
20-07-2010, 16:10:12
במידה ויש מיקס פנוי אתה מגדיר זאת באופן הבא:
הדלק שלט ומקלט.
כנס לתפריט המיקס הפנוי
לדוגמא:
PROG.MIX2
קבע את המיקס הבא (אני בחרתי בכפתור ה GEAR שמעל המצערת ככיבוי מנוע):
THRO -THRO ON
בשלט והעבר את מפסק ה GEAR למצב ON 1.
הורד את סטיק ה THRO למינימום,מצב סרק במנוע שבו בד"כ המצערת באיזור ה 8%.
וודא שמוד SW נמצא ב GEAR על מסך המשדר.
רד לאופצית ה RATE, במצב זה יופיע חץ קטן על מסך המשדר שיאפשר לך לקבוע את הנקודה הרצויה לכיבוי המנוע.
שחק עם האחוזים כלפי מעלה או מטה תוך כדי מבט על המנוע במסוק עד שתגיע למצב בו הקרבורטור סגור לחלוטין בזמן שהמצערת בסרק ומעתה זהו מצב כיבוי המנוע שלך.
שחק מספר פעמים עם כפתור ה GEAR וודא שהדלקתו במצב מצערת סרק מכבה מנוע וכיבויו מחזיר למצב סרק.
שים לב כי כאשר המצערת איננה במצב סרק מפסק ה GEAR לא יכבה מנוע אלה רק יוריד מעט מצערת ולשם כיבוי אתה חייב להביא את המצערת למינימום ורק אז ללחוץ על מפסק ה GEAR.
תתחדש
ציקי

wonderd
20-07-2010, 20:39:34
יש אפשרות גם להשתמש במיקס אחר מלבד Gear, ה AUX2, כך אתה משאיר את המפסק הנ"ל במקרה ואתה משתמש ב etravel adjustment לג'יירו.
AUX2-THROTTLE במיקס1, ההגדרות הן אותו רעיון כמו שציקי כתב.

ziki
20-07-2010, 21:13:32
יש אפשרות גם להשתמש במיקס אחר מלבד Gear, ה AUX2, כך אתה משאיר את המפסק הנ"ל במקרה ואתה משתמש ב etravel adjustment לג'יירו.
AUX2-THROTTLE במיקס1, ההגדרות הן אותו רעיון כמו שציקי כתב.

צודק ב 100%
ההצעה שלי באה בעקבות העובדה שהשלט שלי הוא שלט טיסנים ומיקום המפסקים מעט שונה אבל כמו שציינת ניתן לבחור גם מפסק אחר.

שמוליק ג
21-07-2010, 20:04:20
מכוון שלא אני כיוונתי את השלט למסוקים, איך אני יודע לאיזה מפסק מחובר הג'ירו? נראה לי שהוא מחובר ל AUX2

ziki
21-07-2010, 20:22:13
לחץ על SCROLL DOWN ו SELECT ותוך כדי הדלק את השלט.
דפדף בתפריטים ובדוק להיכן מנותב ה GYRO שלך ב INPUT SELECT, סביר להניח שאתה צודק והוא אכן מנותב ל AUX2

wonderd
21-07-2010, 20:30:41
אצלי הפיטצ' מחובר על ה AUX1 וה AUX2 מנותק..הג'יירו מחובר על ערוץ ה GEAR.

nirgo
21-07-2010, 21:39:04
שמוליק,
כיוון שאני יודע מי כיוון לך את המסוקים אז סביר להניח שהGEAR תפוס על הג'ירו.
אני לא כל כך מתמצא במסוקי דלק אבל למה אתה רוצה להסתכן שאחד המתגים האלה יכבו לך את המנוע בטעות?
מה רע בשניים-שלושה קליקים למטה בקיזוז כשהמסוק על הקרקע?

שמוליק ג
21-07-2010, 21:42:48
אין בזה שום דבר רע
מה שמדאיג אותי זה שהשלט הזה לא מוכר לי ומשום מה אצלי מוגדר כרע במסך input select
gear מול gear ו aux2 מול aux 2. אז אני שואל את עצמי על מה מוגדר הג'ירו? ובכלל, אני לא מוצא את התפריט של הג'ירו SENS

nirgo
21-07-2010, 21:59:56
אתה יכול להיות רגוע, תתקשר אלי עכשיו,
ניר

ziki
21-07-2010, 21:59:58
שמוליק,
כיוון שאני יודע מי כיוון לך את המסוקים אז סביר להניח שהGEAR תפוס על הג'ירו.
אני לא כל כך מתמצא במסוקי דלק אבל למה אתה רוצה להסתכן שאחד המתגים האלה יכבו לך את המנוע בטעות?
מה רע בשניים-שלושה קליקים למטה בקיזוז כשהמסוק על הקרקע?

ניר
יש לך טעות.
מפסק לכיבוי מנוע אינו יכול לכבות לך את המנוע תוך כדי טיסה ואני אסביר מדוע.
המפסק (כשהוא מוגדר במיקס נכון) בסה"כ מוריד מצערת בכ 8% ממצב סרק לכיבוי מוחלט, אם אתה מפעיל אותו כשאתה בחצי מצערת הוא ירד רק ב 8% (תרגיש ירידה קלה בסל"ד בלבד) ולא כיבוי.
מעבר לכך שבמידה ותשאיר את ה OFFSET ב 0 אז בסטיק מעל חצי מצערת המפסק לא יגיב בכלל.
לכן כיבוי מנוע יתאפשר רק במצב נורמל כשהמצערת במינימום, מצב שאתה נמצא בו רק לאחר נחיתה או לפני המראה כמובן (אפילו במצב הולד המפסק לא יגיב).
אז למה חשוב שיהיה מפסק לכיבוי מנוע?
לדעתי חשוב שתהיה למטיס אפשרות לכבות מנוע בחירום, זה יכול לקרות באוויר וזה יכול לקרות לאחר ריסוק לא עלינו, עניין של בטיחות.

nirgo
21-07-2010, 22:03:37
ניר
יש לך טעות.
מפסק לכיבוי מנוע אינו יכול לכבות לך את המנוע תוך כדי טיסה ואני אסביר מדוע.
המפסק (כשהוא מוגדר במיקס נכון) בסה"כ מוריד מצערת בכ 8% ממצב סרק לכיבוי מוחלט, אם אתה מפעיל אותו כשאתה בחצי מצערת הוא ירד רק ב 8% (תרגיש ירידה קלה בסל"ד בלבד) ולא כיבוי.
מעבר לכך שבמידה ותשאיר את ה OFFSET ב 0 אז בסטיק מעל חצי מצערת המפסק לא יגיב בכלל.
לכן כיבוי מנוע יתאפשר רק במצב נורמל כשהמצערת במינימום, מצב שאתה נמצא בו רק לאחר נחיתה או לפני המראה כמובן (אפילו במצב הולד המפסק לא יגיב).
אז למה חשוב שיהיה מפסק לכיבוי מנוע?
לדעתי חשוב שתהיה למטיס אפשרות לכבות מנוע בחירום, זה יכול לקרות באוויר וזה יכול לקרות לאחר ריסוק לא עלינו, עניין של בטיחות.

תודה על ההסבר
ניר

ziki
21-07-2010, 22:04:44
אין בזה שום דבר רע
מה שמדאיג אותי זה שהשלט הזה לא מוכר לי ומשום מה אצלי מוגדר כרע במסך input select
gear מול gear ו aux2 מול aux 2. אז אני שואל את עצמי על מה מוגדר הג'ירו? ובכלל, אני לא מוצא את התפריט של הג'ירו SENS

זה אומר שה GYRO SENS שלך לא מוגדר נכון והGAIN ניתן לשליטה רק דרך ה GYRO ולא דרך השלט באופן של תפריט מיוחד ל GYRO שבו אתה מסוגל לשלוט על הרגישות בכל מוד של טיסה.
ברגע שתשייך אותו ל AUX2 יופיע לך ה GYRO SENS במסכים הראשיים של הכיוונים בשלט ותוכל לשלוט על ה GAIN.
כמובן שעליך לחבר את ה GYRO SENS CABLE לכניסה המתאימה במקלט שלך.

ziki
21-07-2010, 22:08:39
תודה על ההסבר
ניר

אין על מה
תגיד, אתה באמת מחזיק את המפלצת שרשומה בחתימה שלך?
ראיתי את גרסת ה 10 תאים ונדהמתי אז אני מתאר לעצמי ש ה 12 זה חלום :eek:

nirgo
21-07-2010, 22:13:37
אין בזה שום דבר רע
מה שמדאיג אותי זה שהשלט הזה לא מוכר לי ומשום מה אצלי מוגדר כרע במסך input select
gear מול gear ו aux2 מול aux 2. אז אני שואל את עצמי על מה מוגדר הג'ירו? ובכלל, אני לא מוצא את התפריט של הג'ירו SENS

נכנסת לתפריט "סמוי" שמופעל כשלוחצים על select וscroll בעת הדלקת השלט.
כבה את השלט הדלק רגיל הפעם והכנס לתפריט הרגיל. דפדף עד travel adjust ולחץ select עד שתגיע לGEAR . כפי שאמרתי קודם אני מניח שהג'ירו שלך יושב על הגיר , אם כן אז הג'ירו סנס שלך הוא בעצם האחוזים שמופיעים בפלוס בגיר.
יש כמובן אפשרות להפעיל גם gyro sens בספקטרום אבל אין צורך.

nirgo
21-07-2010, 22:17:36
אין על מה
תגיד, אתה באמת מחזיק את המפלצת שרשומה בחתימה שלך?
ראיתי את גרסת ה 10 תאים ונדהמתי אז אני מתאר לעצמי ש ה 12 זה חלום :eek:

לשמחתי לא חתמתי עד היום על שום דבר ללא כיסוי... אכן יש לי את המפלצת הרשומה מטה אבל עקב ע ו ד ף כוח שגורם לבעיות אני בתהליך למעבר ל10 תאים. אם לדניאל קצב זה "מספיק" אז בטח ובטח שגם לי. בכל מקרה כשזה עובד זה עובד מ ד ה י ם!

ziki
21-07-2010, 22:23:18
לשמחתי לא חתמתי עד היום על שום דבר ללא כיסוי... אכן יש לי את המפלצת הרשומה מטה אבל עקב ע ו ד ף כוח שגורם לבעיות אני בתהליך למעבר ל10 תאים. אם לדניאל קצב זה "מספיק" אז בטח ובטח שגם לי. בכל מקרה כשזה עובד זה עובד מ ד ה י ם!

מסכים איתך
ראיתי את דניאל מטיס כזה ולדעתי מדובר באחת ממכונות ה 3D החזקות ביותר שיש.
מעניין אותי לדעת לאילו בעיות גרם הסטאפ של ה 12?
אני מנחש שמדובר בשחיקת הגיר או גזירת ציר המנוע.

nirgo
21-07-2010, 22:28:41
מסכים איתך
ראיתי את דניאל מטיס כזה ולדעתי מדובר באחת ממכונות ה 3D החזקות ביותר שיש.
מעניין אותי לדעת לאילו בעיות גרם הסטאפ של ה 12?
אני מנחש שמדובר בשחיקת הגיר או גזירת ציר המנוע.

קלעת בול בעניין שחיקות גיר, לשמחתי לא נגזר לי ציר מנוע (בכל זאת 6ממ גרמני-kontronik pyro), אבל אכן היתה לי גם תקלה במנוע היקר הזה בשבת האחרונה.

wonderd
21-07-2010, 22:58:44
זה אומר שה GYRO SENS שלך לא מוגדר נכון והGAIN ניתן לשליטה רק דרך ה GYRO ולא דרך השלט באופן של תפריט מיוחד ל GYRO שבו אתה מסוגל לשלוט על הרגישות בכל מוד של טיסה.
ברגע שתשייך אותו ל AUX2 יופיע לך ה GYRO SENS במסכים הראשיים של הכיוונים בשלט ותוכל לשלוט על ה GAIN.
כמובן שעליך לחבר את ה GYRO SENS CABLE לכניסה המתאימה במקלט שלך.

לא ממש נכון - כמו ש NIRGO כתב, הדרך ה TRAVEL ADJUSTMENT מגיעים אל ערוץ ה GEAR ומשם שולטים בגיין. ב DX7 בדר"כ מתחילים באיזור ה 72% כשהכפתור למעלה - מצב HH, ו 28% כשהכפתור למטה - מצב RATE

ziki
22-07-2010, 08:11:15
לא ממש נכון - כמו ש NIRGO כתב, הדרך ה TRAVEL ADJUSTMENT מגיעים אל ערוץ ה GEAR ומשם שולטים בגיין. ב DX7 בדר"כ מתחילים באיזור ה 72% כשהכפתור למעלה - מצב HH, ו 28% כשהכפתור למטה - מצב RATE

אלעד, דווקא מה שכתבתי נכון מאד.
יש יתרון גדול בהגדרת מסך ה GYRO SENSE, הוא לא סתם קיים בשלט ובטח שאינו מיותר.
שם אתה יכול לקבוע רגישות שונה לזנב בהתאם למוד הטיסה NORMAL או IDEL ללא התערבות של מפסק נוסף, הכל כמובן לפי הצורך.

שליטה דרך ה TA על ה GS אפשרית אבל דורשת התערבות של מפסק נוסף, אפשרי אבל לא נכון לעבוד כך לדעתי.

wonderd
22-07-2010, 22:42:28
אני לא אמרתי שהוא מיותר, אבל ניסיתי לעבוד עם שניהם ולטעמי יותר נוח ללא האופציה הזאת.
בכל מקרה, זה לא אמור להיות קשור אל ה AUX2.