PDA

צפייה בגרסה מלאה : שרשור בניה Falcon EPO Fly Wing



אייל שפירא
14-08-2010, 12:23:17
כללי:
הטיסן הזה הופיע לראשונה לפני כחודש וחצי בLowPriceRC במחיר של 39.99$ בPreorder. כשבוע אחר כך המחיר שלו טיפס ל49.99$ וקיבלתי מהם מייל שמסביר שהטיסן יהיה במלאי החל מסוף יולי.
כיום ניתן למצוא אותו גם בBEVRC.com (ניתן לבקש משלוח רגיל במקום EMS והמחיר הסופי יהיה נמוך יותר מזה של LowPriceRC).
שירשור בRCG התחיל באותה התקופה: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1288385

נתונים: אורך 620 מ"מ, מוטת כנף: 1340 מ"מ, משקל טיסה: 510 גרם


http://www.lowpricerc.com/images/XEN-FALCON-enlarge.jpg


החבילה:
הטיסן נשלח בארגז המקורי, ללא אריזה נוספת מסביב, אבל בתוך הקופסה יש הרבה שקיות אויר, וחלקי הטיסן עטופים יפה באמצע בבד ספוגי רך.

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1349

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1350

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1351


חלקי הטיסן:
הטיסן מגיע מחולק ל6 חלקים: הגוף, שתי הכנפיים, שני קצוות הכנף ומכסה התא, ויש חופת פלסטיק שקופה כהה שצריך להדביק אליו.
בנוסף יש בחבילה 3 מוטות קרבון ושקית עם הורנים, דבק, פושרודים, נועלי פושרודים ממש עלובים ותושבת מנוע.
כבר בשלב הזה שמתי לב שמשהו חסר... הוראות!

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1352

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1353

דבר נוסף שהרגיז אותי - הטיסן היה עטוף ומוגן בתוך החבילה, אבל על אחת הכנפיים היה פס צרוב של EPO שנראה כאילו הוא נשרף או משהו. העומק שלו רדוד והוא בולט רק בזוית מסויימת מול האור אבל שלחתי להם צילום ומייל בנידון. גם בתחתית הטיסן מצאתי פס כזה, אבל שוב - זה עניין קוסמטי בעיקר.

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1354



הבניה:
הטיסן מרגיש כמו הEPO שממנו עשוי הAxn Floater Jet הידוע, וכנראה שגם הם חשבו ככה בLowPriceRC כי הם טרחו להדביק עליו את אותן המדבקות של הAxn, וזה ממש לא יפה תרתי משמע.

מצא את ההבדלים:

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1356


בעצם אין כמעט שום דבר מבלבל או מפתיע בבניית הטיסן, חוץ מהעובדה שהחלקים שלו לא מתחברים בול זה לזה.
אין אמנם הוראות בניה אבל יש חריצים וחורים מאוד ברורים בטיסן, וכל מי שבנה AXN יוכל להתמודד איתם די בקלות.
בדקתי על חתיכת EPO את השפעתו של דבק CA חסר השם מהוביסיטי וכשראיתי שאין בועות או נגיסות החלטתי להשתמש בו בכל ההדבקות במקום בשפופרת הדבק האלמוני שהגיעה בקיט. ביחד עם המזרז מהוביסיטי ההדבקות יצאו חזקות בצורה יוצאת מן הכלל, ולמעט כמה שובלים מבעבעים הצלחתי לעשות עבודה די טובה.

כמה הערות על מבנה הטיסן - המכסה של תא הסוללות מוחזק עם שלושה מגנטים, אחד מקדימה ושניים מאחור, ויש בו שני חורים מקדימה לכניסת האויר ואחד מאחור. התא עצמו מאוד מאוד מרווח, ולא בכדי הטיסן הזה נמצא בקטגוריית טיסני FPV, חופת הפלסטיק אמנם כהה אבל אפשר בטח להחליף אותה באליפסה מדיקט או בלזה ועליה להתקין כל מה שרוצים.
בהנחה ראשונה על הרצפה מוטת הכנף המרשימה והסלינגר-זאגי-סטייל נותנים לכנף הזו מראה מאסיבי ומעורר ביטחון.

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1367

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1366


בהדבקת הכנפיים לגוף יש "לשון" ומגרעת שאמורות להתאים זו לזו ולחלק את שטח ההדבקה בצורה חזקה יותר. לצערי החיבור הזה יוצר מדרגה בולטת בין שני המשטחים.
לכנפונים חתכתי 2-3 מ"מ מעובי הלשון כדי שייצרו קו ישר ככל הניתן עם הכנף אבל לגוף השארתי את הלשון כפי שהיא כי החיתוך העקום שלי עלול לגרום לעיוות בצורה הסופית.
אחרי החיתוך הכנפונים יצרו קו אחיד עם החלק העליון של הכנף, אבל מהצד התחתון עדיין נותרה מדרגה מהסיבה הפשוטה שיש הבדל ניכר בעובי החלקים.

http://img08.taobaocdn.com/imgextra/i8/114412870/T26gFkXcXXXXXXXXXX_!!114412870.jpg

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1357

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1358

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1359


המאזנות יצוקות עם הכנף וצריך לחתוך אותן. הEPO הרגיש לי קשיח מדי בתור ציר אז חתכתי החוצה את המאזנות, ניקיתי את השאריות והדבקתי אותן עם דבק טסה משובח בציר יולי 2010.
את המדבקות של הAXN קילפתי גם כי הן פולשות לשטח המאזנת וגם כי דחילאק, על מי אתם סינים?

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1360

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1361


לטיסן יש שתי קורות קרבון דקות שנכנסות לחריצים תואמים בתחתית הכנפיים (תמונה קודמת) וקורה אחת עבה יותר שנכנסת לחריץ בחלק העליון.
הקורות בתחתית היו ארוכות בכסנטימטר מהחריץ והייתי צריך להאריך אותו עם סכין. מצד שני (מילולית) הקורה העליונה היתה קצרה בהרבה מהחריץ ולכן העדפתי לשים קורה דקה אבל ארוכה יותר שהיתה לי בבית.

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1362


תושבות הסרוואים מתאימות בול לסרוואים 9 גרם הסיניים, למעט בעיה קטנה שלא נלקחה בחשבון – החור עמוק מדי וכשמכניסים את הסרוו עד הסוף הזרוע שלו בקושי מבצבצת מילימטר מעל הכנף.
חתכתי מעט המשך לחור כדי שלא יווצר לחץ על זרוע הסרוו (זה ממש לא נחוץ), עטפתי את הסרוואים באיזולירבנד, שמתי שתי טיפות דבק חם בכל צד, והכנסתי בעדינות את הסרוואים עד שיצרו קו אחיד עם הכנף.

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1355

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1363

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1364


חופת הפלסטיק השקופה עשויה בזילזול רב, החיתוך מסביב לא ישר והייתי צריך לגזור קצת שארית מהיציקה.
ההדבקה כאן היתה קשה כי לא רציתי להשתמש בדבק חם לטובת המשקל, אז הייתי צריך להזליף מבפנים CA ולרסס מזרז וכל זה מבלי שיטפטף החוצה או יכסה את החופה.
לקח קצת זמן ולא מעט כתמי דבק על הידיים אבל הצלחתי.

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1371


תושבת המנוע נראית כאילו לקוחה מקיט אחר (אני לא אתפלא אם זה כך), אבל היא התאימה בקוטר לתושבת הצלב של RcTimer. קדחתי ארבעה חורים קטנים והצמדתי את התושבת עם CA ומזרז ואת המנוע עם 4 ברגי סרוואים.

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1365

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1370


סט אפ:
המלצות היצרן הן מנוע 1900kv בקוטר 22 ופרופ 6x4, אז בחרתי את הקיט הקלאסי של RcTimer – מנוע 2212 ובקר 30A. אם זה טוב גם למוגי וגם לAXN זה כנראה טוב גם להכלאה שלהם.

קומבו מנוע+בקר: http://cgi.ebay.com/RC-Hobbies-2200KV-Brushless-Motor-2212-6-ESC-30A-/120450881923?pt=Radio_Control_Parts_Accessories
פרופ: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7936

בתחתית הטיסן יש גומחה למיקום הבקר, אבל העדפתי שלא למקם שום אלקטרוניקה או חוטים בתחתית אז מיקמתי אותו בתוך הטיסן עם תוספת הארכה קטנה לחוטי המנוע (מכבלים של סוללות מתות).
הערה: אחרי כמה טיסות החזרתי את הבקר החוצה, אם רוצים להטיס בכסאח הוא צריך איוורור רציני.

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1368http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1369


את מרכז הכובד לא יכולתי לחשב בבית משום שאין הוראות לטיסן, וגם בRCG לא כתוב, אז בינתיים מיקמתי את הדברים באופן כללי בתא הכפפות, והחלטתי להזיז אותם בשטח.

מתחתי פסי דבק טסה על שפת ההתקפה, באמצע החלק התחתון ובנקודת העיקול של כל כנף מלמטה.
המשקל הסופי עומד על 640 גרם (הצהרת היצרן היא 510).


http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1372


טיסת המבחן:

בשטח גיליתי שני דברים מעניינים –
1. החופה לא נסגרת כל כך טוב וכדאי לשפר את הסגירה עם סרט דבק כלשהו.
2. החופה בקושי נסגרת על סוללת 2200, החלפתי ל1000.

בתחתית הטיסן באמצע יש בליטה קטנה (http://www.lowpricerc.com/productdesc/LPP/XEN-FALCON4.jpg) שאמורה להקל על ההשלכה. היא קטנה מדי לטעמי, אבל היא ממוקמת במקום מאוד נוח.

לפני טיסת המבחן ידידי עודד (WIND556) עזר לי למצוא את מרכז הכובד בשיטה מאוד נחמדה – מחזיקים את הטיסן מעל הראש, רצים מהר מהר ומשחררים את האצבעות לכמה שניות – הטיסן אמור להמשיך לדאות מעל הראש ולהיתפס בחזרה.
בפעם הראשונה מרכז הכובד היה אחורי מדי, הזזנו את הסוללה קדימה והוא פשוט דאה מעלי בקלות כמו עפיפון.

את טיסת המבחן ביצע עודד, וידידי גיאST זרק את הטיסן.
הטיסן טיפס בקלות עם הסט אפ וסוללת 1000, ודאה יפה וביציבות.
מבחינת אוריינטציה כדאי לצבוע בתחתית איזה פס או שניים כי המבנה השטוח מאוד מבלבל, אפשרות נוספת היא לצבוע את הכנפונים בצבע זרחני.


http://www.youtube.com/watch?v=IAIFU1x146s

אחרי כדקה התחילו הבעיות. המנוע התחיל לגמגם, לא כבה בסגירת הסטיק, ההיגוי התחיל להשתבש ובשלב מסויים הטיסן נכנס לסיחרור ספיראלי אבל איכשהו עודד יצא מזה ונחת ללא פגע.
אחרי הנחיתה ניסינו להבין מה יכול לגרום לבעיה והחלטנו לעשות משהו שעושים לפני טסט – בדיקת טווח!

מסתבר שמקלט האורנג' הסיני המופלא לא פועל כל כך טוב כששמים עליו סוללה שמסתירה חצי ממנו...

אמשיך לעדכן אחרי הטיסה הבאה.

MDreamer
14-08-2010, 12:34:54
סקירה מגניבה.. כנף מעופפת. הכי כיף!
שני דברים:
1. לטעמי ה HXT900 האהובים עלולים להיות חלשים מדי אם אתה מעמיס את הכנף (לדוגמה בציוד FPV) בנוסף כנף מעופפת מועדת לחטוף מכות במאזנות בנחיתות גחון.
בהזדמנות הראשונה הייתי מחליף ל MG
2. בצביעה תעשה פים למטה בכיוון הטיסה ולא ב 90 מעלות לשפת ההתקפה. זה עושה הבדל עצום בזיהוי כיוון תנועה במהירות בכנפיים מעופפות.

אגב מציאת CG:
http://fwcg.3dzone.dk/

אייל שפירא
14-08-2010, 12:42:33
תודה דרימר באמת סרוואים הזמנתי הבוקר (המיקרו-קורונה של הוביסיטי).
ולא הבנתי - פסים במקביל או במאונך לכנף?

את הטבלה לחישוב מרכז הכובד ראיתי בעבר, אבל חוץ מהשורה Wing Span אין לי שום מושג מה שאר הנתונים אומרים ואיך למדוד אותם.

guyst
14-08-2010, 12:45:24
אחלה סקירה, אנא העתק הדבק למאמרים.
כנף מגניבה ודי גדולה - 1.20 מטר, נכון?

sharonx
14-08-2010, 12:45:34
סקירה יפה מאוד - נהנתי לקרוא. איזנ פרופ ? נסה את ה 6X5 היפני. אין עליו כשהוא על הערסי. מושך 24 אמפר בפול

motti
14-08-2010, 12:55:20
אחלה סקירה,כמה ס"מ מהחרטום נמצא C\G (שלי בדרך:))

MDreamer
14-08-2010, 13:04:10
ולא הבנתי - פסים במקביל או במאונך לכנף?

את הטבלה לחישוב מרכז הכובד ראיתי בעבר, אבל חוץ מהשורה Wing Span אין לי שום מושג מה שאר הנתונים אומרים ואיך למדוד אותם.
במקבלי לכיוון הטיסה, השקעתי לך בציור:
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=30055&stc=1&d=1281783739

אתה סה"כ צריך למדוד 3 דברים: את המיתר שורש, מיתר קצה וכמה והכנף משוכה אחורה - תעביר קו מאונך ב 90 מעלות מקצה שפת ההתקפה של פרופיל השורש לכיוון פרופיל הקצה ותמדוד מה ההפרש בינהם.

אייל שפירא
14-08-2010, 13:07:20
אחלה סקירה,כמה ס"מ מהחרטום נמצא C\G (שלי בדרך:))

דווקא מסתבר שיש שני עיגולים בתחתית הכנף והם מאוד מאוד קרובים לCOG.
(צריך לשים את האצבע בחלק הקדמי של העיגול)

דרימר - הרגת!

KNO3
14-08-2010, 13:08:34
סקירה מעולה, תודה.
אתה יכול לפרט את מיקום מרכז הכובד שמצאת?

עריכה- הקדמת אותי (:

alexk
14-08-2010, 14:11:20
הכלי נראה חמוד מאוד, אחלה סקירה.
HXT900 מאוד מאכזבים אותי גם לאחרונה.

SEVEN
14-08-2010, 14:30:56
הכלי נראה חמוד מאוד, אחלה סקירה.
HXT900 מאוד מאכזבים אותי גם לאחרונה.

היום הייתי בגלילות, עשיתי בדיקות לפני טיסה וזרקתי את ה-AXN החביב שלי.
עד מהרה הוא נכנס לסחרור, הצלחתי להנחית אותו בשדה האבטיחים, עשיתי שוב בדיקה לפני טיסה והתברר שהסרוו XT900 שעל מאזנת ימין פשוט עובד עצמאית וננעל פתאום באחד הכיוונים, מה שגרם לסחרור שלמזלי הצלחתי להחלץ ממנו.
החלטתי לסיים את ההטסה כל עוד הטיסן בחלק אחד, הגעתי הבייתה, ביצעתי שוב בדיקות והתופעה נעלמה כלא הייתה.
מוזר ...

liorz055
14-08-2010, 14:58:27
יופי של סקירה, ומורה נבוכים מצויין למי שבעתיד יקבל את הטיסן. נהניתי לקרוא ואני מקווה שהוא ישרת אותך בנאמנות...
דרך אגב אם אתה צריך מדבקות מ HK במקום אלו של AXN אז אני אשמח לתת לך :D:D:D:D.

אייל שפירא
14-08-2010, 15:42:31
היום הייתי בגלילות, עשיתי בדיקות לפני טיסה וזרקתי את ה-AXN החביב שלי.
עד מהרה הוא נכנס לסחרור, הצלחתי להנחית אותו בשדה האבטיחים, עשיתי שוב בדיקה לפני טיסה והתברר שהסרוו XT900 שעל מאזנת ימין פשוט עובד עצמאית וננעל פתאום באחד הכיוונים, מה שגרם לסחרור שלמזלי הצלחתי להחלץ ממנו.
החלטתי לסיים את ההטסה כל עוד הטיסן בחלק אחד, הגעתי הבייתה, ביצעתי שוב בדיקות והתופעה נעלמה כלא הייתה.
מוזר ...

איזה שלט יש לך?
נסה לשחק עם כפתורי הGEAR/AUX בשלט ותראה אם אחד מהם במקרה מפעיל את הסרוו הזה.

בכל מקרה לא דובר לרעה על הHXT900 אלא הומלץ לי ובצדק שאם אני מגדיל את משקל הטיסן כדאי לי לשקול סרוואים חזקים ועמידים יותר.
בטיסן הזה הסרוואים ממוקמים למעלה כך שהם לא חוטפים מכות בנחיתה, אבל עם משקל גדול יותר גם האימפקט עם הקרקע יגדל והמאזנות עלולות לחטוף ולהעביר את זה לגלגלי השיניים המסכנים.

gal
14-08-2010, 16:02:44
רבותי אחרי המון הטסות של כול חשמלי אפשרי שתדעו בגלילות יש בעיות טווח ונעילה קשות בעיקר בספקטרום לא יודע למה זה פשוט כך

עמרי רז
14-08-2010, 16:53:24
אייל סקירה מעולה וצילומים בהתאם :)
רק אחרי התיקון תן סירטון מלא;)

MRDATA
14-08-2010, 19:35:33
כרגיל אייל

סקירה מעולה ותמונות איכותיות

תודה על ההשקעה

רונן :)

אייל שפירא
14-08-2010, 20:05:32
נזכרתי שצילמתי תמונה בשטח כדי לזכור איפה מיקום הסוללה היה מאוזן פיקס.
אני אנסה בפעם הבאה למצוא את מרכז הכובד עם 2200...
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=30073&stc=1&d=1281809021

guyst
14-08-2010, 20:07:34
איפה הסירטון?:p

אייל שפירא
14-08-2010, 20:16:28
איזה סרטון? צילמתי 2 דקות וכיביתי כי חשבתי שאני הולך להטיס... מה לעשות שמיד הטיסן איבד שליטה ותוייק באוטו להמשך עבודה עליו בבית? :rolleyes:
יש רק את הקטע ששמתי בסוף הסקירה, ויש בערך את אותו משך סרטון לטסט של האיזי-גליידר, אבל זה ביום אחר.

עמי
14-08-2010, 20:20:05
סקירה יפה
תמשיך לעדכן

עמיחי

haimz24
14-08-2010, 20:23:39
גם לי יש אחד בדרך אבל עם המנוע המקורי שהם מציעים כשיגיע אדווח על תוצאות, אני ינסה עם סוללות של 2200 מיל'!

igalr
14-08-2010, 20:26:47
מה רע היה להשאיר את הבקר בחוץ ?
מלמעלה אבל בחוץ ?
שינשום קצת אוויר ולהרחיק את רעשי המיתוג מהמקלט.

guyst
14-08-2010, 20:30:40
איזה סרטון? צילמתי 2 דקות וכיביתי כי חשבתי שאני הולך להטיס... מה לעשות שמיד הטיסן איבד שליטה ותוייק באוטו להמשך עבודה עליו בבית? :rolleyes:
יש רק את הקטע ששמתי בסוף הסקירה, ויש בערך את אותו משך סרטון לטסט של האיזי-גליידר, אבל זה ביום אחר.

ודווקא היום דפקתי הופעה ועשיתי פן... איזה מאכזב אתה...:p:D:p:D:p:D

אייל שפירא
14-08-2010, 21:13:18
מה רע היה להשאיר את הבקר בחוץ ?
מלמעלה אבל בחוץ ?
שינשום קצת אוויר ולהרחיק את רעשי המיתוג מהמקלט.

לא יודע, בויכוח המתמיד בין אלה שמאריכים את החוטים מהבקר למנוע לבין אלה שמאריכים את החוטים מהבקר לסוללה אני מהסוג הראשון.

KNO3
15-08-2010, 01:31:36
אייל, אתה מפורסם :D

http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=15790850&postcount=27

הרשתי לעצמי לתרגם נקודות חשובות, מקווה שזה בסדר איתך :rolleyes:

אייל שפירא
15-08-2010, 05:53:49
אייל, אתה מפורסם :D

http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=15790850&postcount=27

הרשתי לעצמי לתרגם נקודות חשובות, מקווה שזה בסדר איתך :rolleyes:

:)
וואלה תודה! איזה מלך!
התרגום של גוגל מעברית פשוט קטסטרופה, מקווה שמישהו יצליח להבין משהו.

wind556
15-08-2010, 08:30:41
הופתעתי מהנעימות של ההטסה שלו
די חד בתגובות, אבל נשלט מדוייק
ברור לי שטיסן כזה במיטבו כשהוא קל ככל האפשר, יש בו יותר דאון מטיסן (עם הסוללת 1000)
נראה לי שהוא יכול לככב בצוקים, אפילו בלי מנוע או עם מנוע עזר קטן
ממליץ (למרות שכל ההטסה היתה פחות מדקה)

MDreamer
15-08-2010, 08:47:45
אני פתאום קולט.. איזה מזל שזה לא תרגם את מה שכתבתי ב JPG (התמונה צריפתי לאייל איך לצבוע) בדקתי איך זה מתורגם והתוצאה מבדרת.
מגניב שבחור הצרפתי מצא את השרשור שלנו דרך גוגל... זה אומר שהרכיב של ה sitemap generator שהתקנתי בשדרוג האחרון עובד מעולה.

guyst
15-08-2010, 11:23:50
התרגום קורע - I knocked a performance today and I did Penn

אייל שפירא
16-08-2010, 06:53:36
צביעת החלק התחתון עם טושים (הלכתי על סכימת "למדתי לחנות יא שוביניסט")
ביצעתי בדיקה על שברי כנף של AXN ולא נראה שהצבע נמרח, אבל על שטח גדול יש לי תחושה שאולי כן. אני ארסס קצת לכה לכל מקרה...

http://www.efly.co.il/forums/picture.php?albumid=182&pictureid=1385

haimz24
25-08-2010, 12:59:20
אני מקפיץ שרשור זה לטובת תמונה של ה-cg, שלי הורכב נשארו כמה קיזוזים ולאוויר נקווה לטסט בשישי!

אייל שפירא
25-08-2010, 14:24:29
כמה ס״מ זה נמצא לפני העיגולים בתחתית?

motti
27-08-2010, 10:55:55
עשיתי בבוקר טיסת ניסוי: טס נהדר, מרכז כובד כפי שמצוין בפוסט הקודם.
מנוע ארסי2826-6 2200 kv פרופ 6x4 סרוו HXT900
שמתי סוללה 3000 כדי לקבל את מרכז הכוכד הרצוי.
מטיס אותו מחר בבוקר בארסוף, מי שמעוניין מוזמן.

יום טוב
מוטי:)

motti
27-08-2010, 19:57:52
מרכז כובד 290-300 מ"מ מהחרטום

dorona
27-08-2010, 22:15:09
כללי:



המאזנות יצוקות עם הכנף וצריך לחתוך אותן. הEPO הרגיש לי קשיח מדי בתור ציר אז חתכתי החוצה את המאזנות, ניקיתי את השאריות והדבקתי אותן עם דבק טסה משובח בציר יולי 2010.

אמשיך לעדכן אחרי הטיסה הבאה.

אייל אם אתה יכול לפרט קצת יותר על אופן הדבקת המאזנות עם דבק טסה.
אם אני צודק אופן הדבקה זה משנה למעשה את ציר הסיבוב של המאזנות ממרכז הכנף לעבר החלק התחתון שלה.
1. האם אני צודק?
2. האם יש לזאת השפעה על תכונות הטיסה.

אני שואל זאת מפני שבימים אלה אני בשלב של הוספת מאזנות לאיזי קאב שלי ותהיהתי האים אני חייב צירים אינטגרלים או יכול לעשות את מה שהראת

שבת שלום
דורון

אייל שפירא
28-08-2010, 11:27:03
היום ביצעתי בעזרת עודד את הטיסה השניה, אחרי שהחלפתי מקלט ובקר ומנוע. ההתנהגות החשמלית שלו עדיין משונה, ואני חושד מאוד במנועי הRCTIMER שפשוט הגיעו לי שלושה מגמגמים.

בטיסה הראשונה איבדנו קליטה (עם DX7 מחורבן! אי אפשר לסמוך על השלט הזה) אבל בדיעבד כנראה שהמקלט המזוייף של אי-ביי, כשהוא ממש צמוד לסוללה והאנטנות שלו מעוכות במקביל אליו במקום להיות ישרות במאונך - זה כנראה משפיע.

בפעם השניה עודד שמר אותו קרוב מעלינו, ואחרי דקה שלמה של מחמאות הוא מסר לי את השלט.
הקלקר הזה דואה מצויין, ובהחלט מורגש היתרון של הפרופיל לעומת המוגי.
הטסתי אותו דקות ארוכות מעליי בלי בעיות קליטה בכלל וכמעט בלי מנוע, ולבסוף אחרי הנחיתה הוחלט שצריך לשנות את מיקום הרכיבים כך שהבקר יהיה בחוץ, רחוק מהמקלט וללא הארכת חוטים, ושאת המקלט אני אנסה לתקוע בגוף הטיסן כך שהאנטנות שלו יהיו ניצבות לקרקע.

שלוש תמונות באדיבות טיסניר בורשטיין (אני ממש מבסוט על הצביעה המינימליסטית) :

tisanir
28-08-2010, 11:46:32
כנף מעניינת מאוד שדואה מצויין!

MDreamer
28-08-2010, 12:46:31
(אני ממש מבסוט על הצביעה המינימליסטית) :
אמרתי לך..

Boogle
28-08-2010, 14:55:28
שהאנטנות שלו יהיו ניצבות לקרקע.

:

התאוריה שלי אומרת אחרת אנטנות מקבילות לקרקע !!! גם של המשדר.
מי שרוצה אנטנה זקורה, שישתמש באחת האחרת שלו לצורך כך.

ואני לא צוחק!!

לא מאמין??? נסה לעשות בדיקת טווח בזקור ובמקביל.

(הממ נזכרתי בעוד סיבה לשרשור הדיאיכס של דניאל- רץ לעדכן :D)

wind556
28-08-2010, 15:49:49
היום הטסתי אותו שוב
פשוט עונג שבת
אחד הטיסנים הנעימים והכיפיים להטסה
כל התכונות של כנף מעופפת , מצד אחד זריזה ומהירה, ומצד שני בסגירת מנוע זה דאון לכל דבר שישב טוב גם בטרמיקות, יציב ונוח להפליא
המראה קלילה מהיד ונחיתה בכל תנאי שטח איטית וקלה
זאת אופציה לא רעה בכלל למתחילים שמוכנים לאתגר טיפה יותר גדול מAXN, וגם למתקדמים שרוצים את העונג שבו

haimz24
28-08-2010, 20:06:58
סוף סוף היום סיימתי את שלי ויצאתי לבצע לו טסט, אני עם הסטאפ של בקר 20 אמפר, סוללה 2200 מיל' 3 תאים, פרופ 4*6 apc והמנוע המקורי שהם מציעים 1900 kv, הוא טס פשוט כמו חלום חצי מצערת זריקה נגד הרוח והוא עולה אנכית ללא הפסקה, סגירת מצערת והוא לא יורד,לצערי וידאו אין אבל כמה תמונות מהפלא יש, לדעתי הוא מעט כבד עם 2200 ו 1800 יהיה פיקס, חובה לסמן אותו מלמטה לא משנה איך הוא פשוט נבלע בשמיים בלי סימון בתחתית!

אייל שפירא
31-08-2010, 19:13:20
אייל אם אתה יכול לפרט קצת יותר על אופן הדבקת המאזנות עם דבק טסה.
אם אני צודק אופן הדבקה זה משנה למעשה את ציר הסיבוב של המאזנות ממרכז הכנף לעבר החלק התחתון שלה.
1. האם אני צודק?
2. האם יש לזאת השפעה על תכונות הטיסה.

אני שואל זאת מפני שבימים אלה אני בשלב של הוספת מאזנות לאיזי קאב שלי ותהיהתי האים אני חייב צירים אינטגרלים או יכול לעשות את מה שהראת

שבת שלום
דורון

הי דורון לא שמתי לב לשאלות שלך... :rolleyes:

הדבקת הציר עם דבק סיבים לא משנה את ציר הסיבוב שלו, משום שהחלק העליון של המאזנת מתחבר אל הכנף בצורה חלקה בלי חריץ. בצד התחתון יש רווח שמאפשר להן את זוית התנועה, אבל החלק העליון ישר וחלק גם כשמשתמשים בציר היצוק מהמפעל וגם כשמחליפים אותו לטסה.

מה שכן - אני לא יודע איך המאזנות יצוקות באיזי קאב, אבל עמיחי גילה לי שחיבור רצוף בין כנף להגאים נותן זרימת אויר טובה יותר סביבה לעומת חיבור עם רווח ביניהם, ולכן שתי שקיות צירי פלסטיק שקניתי נותרו סגורות בחבילה במגירה