התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מנוע SCORPION ל - TREX 500?



tkolber
01-09-2010, 11:26:58
שלום,

אני כנראה אשדרג את המונע הרגיל שהורכב של ה - ESP שלי 1900KV / 1600KV, למנוע SCORPION, עקב התקדמות בהטסות.

הייתי מעוניין לדעת איזה מנוע עדיף, היות ושניהם באותו מחיר. האם להשאר ב - 1600kv או לעבוד ל - 1900KV (מה היתרונות וחסרונות של כל אחד מהם)?
http://www.rc711.com/shop/scorpion-hk30261600-brushless-outrunner-motor-for-trex-500-p-1017.html

http://www.rc711.com/shop/scorpion-hk30261900-brushless-outrunner-motor-for-500class-p-2530.html?cPath=27_39

והאם מישהו מכיר מחיר יותר זול לאותם מנועים (חדשים כמובן).

תודה.

asafsee
01-09-2010, 11:34:22
המנוע המקורי של ה500 נותן עבודה יפה מאוד.... השידרוג לא נראה הכרחי

tkolber
01-09-2010, 11:40:47
המנוע המקורי של ה500 נותן עבודה יפה מאוד.... השידרוג לא נראה הכרחי

מצד אחד נכון. מצד שני הוא מתחמם מאוד ואני מפחד מאחד משני התרחישים:
1. שריפה באוויר עקב קצר (לא יודע מה הסבירות...).
2. כשל מנוע ובעקבותיו אוטורוטציה או אוטורצפציה - התנגשות חזיתית עם הקרקע לפי שגיא :)

בנוסף לטיעונים הללו, אם הנצילות של המנוע יכולה לתת לי עוד דקה באוויר - זה משמעותי.

lior_bar_ami
01-09-2010, 11:44:34
אני משתמש דווקא בגירסאת ה 1400kV (מסדרת ה 3026) ומדווח על ביצועים מדהימים ואלקטרוניקה קרה מאוד.
כל מי שראה את ה 500 שלי יעיד שמדובר באחד ממסוקי ה 500 החזקים ביותר שקיימים בשוק (יחד עם מע' המיני VBAR שמותקנת עליו).
ממליץ על מנוע זה בחום - http://www.helidirect.com/scorpion-hk3026-brushless-motor-1400kv-with-5mm-shaft-trex500-p-7133.hdx

בכל מקרה, כמו שאסף ציין למעלה - המנוע המקורי (בעיקר בתצורתו החדשה) גם הוא טוב מאוד ויספק לך מספיק כח לכל תרגיל 3D שתבחר.
אם אין לך צורך להחליף עקב תקלה, ו/או רצון להתחדש - אתה יכול להישאר עם המנוע המקורי ולהנות ממנו.

bendisar
01-09-2010, 12:03:29
אני משתמש דווקא בגירסאת ה 1400kV (מסדרת ה 3026) ומדווח על ביצועים מדהימים ואלקטרוניקה קרה מאוד.
כל מי שראה את ה 500 שלי יעיד שמדובר באחד ממסוקי ה 500 החזקים ביותר שקיימים בשוק (יחד עם מע' המיני VBAR שמותקנת עליו).
ממליץ על מנוע זה בחום - http://www.helidirect.com/scorpion-hk3026-brushless-motor-1400kv-with-5mm-shaft-trex500-p-7133.hdx

בכל מקרה, כמו שאסף ציין למעלה - המנוע המקורי (בעיקר בתצורתו החדשה) גם הוא טוב מאוד ויספק לך מספיק כח לכל תרגיל 3D שתבחר.
אם אין לך צורך להחליף עקב תקלה, ו/או רצון להתחדש - אתה יכול להישאר עם המנוע המקורי ולהנות ממנו.

שלום ליאור,
אני רוצה לקפוץ על ההזדמנות ולשאול אותך לגבי דעתך על מה שאני רוצה לעשות
אני מתכנן לשדרג את ה-500 שלי מהסט אפ הנוכחי (מנוע ובקר סטוק) לבקר קאסטל ICE 75A ומנוע סקורפיון 1400KV
היות ובזמן האחרון המסוק יורד מטיסה כאשר המנוע רותח עד לרמה שלא ניתן לגעת בו כמעט בלי לקבל כוויה והבקר גם הוא חם מאד
בנוסף לכך נראה כי המנוע נחלש קצת (יכול להיות שמהגנטים התבשלו)
אחרי בדיקה עם LOGGER ניתן לראות שאני גם "רוקד" על מגבלות המערכת כל הזמן עם פיקים של 60A וכו'
השאלה היא בעיקר מה זמני הסוללה שלך עם הסט אפ הנ"ל?
היות ואני יודע שהסקורפיון 1400KV זולל זרם, לפי מה שהבנתי אני צריך לצפות לזמנים של 4.30 דקות או אפילו פחות בטיסת 3D, על חשבון כוח מטורף
האם אתה יודע מה היו זמני הטיסה שלך עם הסקורפיון לפני המעבר לפלייברלס (שמוסיף זמן סוללה)
ואיזה פיניון ומהירויות ראש אתה מריץ?
תודה מראש
אלעד

bendisar
01-09-2010, 12:14:30
שלום,

אני כנראה אשדרג את המונע הרגיל שהורכב של ה - ESP שלי 1900KV / 1600KV, למנוע SCORPION, עקב התקדמות בהטסות.

הייתי מעוניין לדעת איזה מנוע עדיף, היות ושניהם באותו מחיר. האם להשאר ב - 1600kv או לעבוד ל - 1900KV (מה היתרונות וחסרונות של כל אחד מהם)?
http://www.rc711.com/shop/scorpion-hk30261600-brushless-outrunner-motor-for-trex-500-p-1017.html

http://www.rc711.com/shop/scorpion-hk30261900-brushless-outrunner-motor-for-500class-p-2530.html?cPath=27_39

והאם מישהו מכיר מחיר יותר זול לאותם מנועים (חדשים כמובן).

תודה.

המנוע 1900KV של סקורפיון יותר מיועד לעבוד עם סט אפ של 5 תאים
המנוע 1600KV יתן לך כמות כוח יפה וזמני סוללה סבירים, מנוע שמדורג להספקים של 1600W
המנוע 1400KV של סקורפיון אמור לספק כמויות כוח מטורללות, על חשבון זמני טיסה קצרים

שני המנועים האחרונים יעבדו עם הבקר המקורי, אבל לא בפוטנציאל מלא מכיוון שהבקר המקורי עובד רק עד 60A והוא בעל רכיב מגביל זרם לכן לא תוכל לממש את הפוטנציאל של המנועים שלך

גם המנוע המקורי מספק עבודה יפה אני עובד עם המנוע הישן שנותן בהחלט כמות ראויה של כוח וביצעתי איתו בהצלחה גם פירופליפים, פאנלים, four point tic toc וכל מיני

wonderd
01-09-2010, 13:07:30
אהלן חברים, אני שידרגתי לא מזמן למנוע 1400KV, מנוע מפלצתי בהשוואה לאליין (והיה לי את המנוע הכסוף החזק ולא השחור..). רק שצריך לזכור להחליף פיניון ל 14T אם משתמשים בבקר המקורי ול 15T אם משדרגים את הבקר.
אני ביצעתי את השידרוג 'בטעות', הבאתי כמה מנועים ונשאר לי אחד שקרץ לי מהקופסה. מומלץ בהחלט.

לגבי המחיר, לא לשכוח שיש תוספת משלוח ומכס..

orenoved
01-09-2010, 13:53:34
המנוע 1900KV של סקורפיון יותר מיועד לעבוד עם סט אפ של 5 תאים
המנוע 1600KV יתן לך כמות כוח יפה וזמני סוללה סבירים, מנוע שמדורג להספקים של 1600W
המנוע 1400KV של סקורפיון אמור לספק כמויות כוח מטורללות, על חשבון זמני טיסה קצרים

שני המנועים האחרונים יעבדו עם הבקר המקורי, אבל לא בפוטנציאל מלא מכיוון שהבקר המקורי עובד רק עד 60A והוא בעל רכיב מגביל זרם לכן לא תוכל לממש את הפוטנציאל של המנועים שלך

גם המנוע המקורי מספק עבודה יפה אני עובד עם המנוע הישן שנותן בהחלט כמות ראויה של כוח וביצעתי איתו בהצלחה גם פירופליפים, פאנלים, four point tic toc וכל מיני

בקשר ל1400KV לא מומלץ לעבוד עם הבקר המקורי ניסיתי כמה טיסות כל המערכת מאוד מתחממת
ובקשר לבקר 75A אני הייתי ממליץ על בקר חזק יותר 80 ועלה

Max Continuous Current ............................... 80 Amps

בישביל לקבל את כל העוצמה של המנוע אני אישית לקחתי בקר 100A של טירקס 600 + רגולטור .

אלעד עם טיסה מה שלך אתה תרגיש בהבדל..;)

wonderd
01-09-2010, 14:09:53
אורן - כמו שאתה מטיס נראה לי שלא משנה מה תשים אתה תחמם את המערכת...נראה לי גם שהפיניון אצלך (15T נכון?) פשוט מעמיס קצת על הבקר המקורי.

orenoved
01-09-2010, 14:27:44
כן אני עם פיניון 15 מחר אני יבדוק אותו עם הבקר 100A זה צריך להיות חיה רעה:D

lior_bar_ami
01-09-2010, 14:27:50
שלום ליאור,
אני רוצה לקפוץ על ההזדמנות ולשאול אותך לגבי דעתך על מה שאני רוצה לעשות
אני מתכנן לשדרג את ה-500 שלי מהסט אפ הנוכחי (מנוע ובקר סטוק) לבקר קאסטל ICE 75A ומנוע סקורפיון 1400KV
היות ובזמן האחרון המסוק יורד מטיסה כאשר המנוע רותח עד לרמה שלא ניתן לגעת בו כמעט בלי לקבל כוויה והבקר גם הוא חם מאד
בנוסף לכך נראה כי המנוע נחלש קצת (יכול להיות שמהגנטים התבשלו)
אחרי בדיקה עם LOGGER ניתן לראות שאני גם "רוקד" על מגבלות המערכת כל הזמן עם פיקים של 60A וכו'
השאלה היא בעיקר מה זמני הסוללה שלך עם הסט אפ הנ"ל?
היות ואני יודע שהסקורפיון 1400KV זולל זרם, לפי מה שהבנתי אני צריך לצפות לזמנים של 4.30 דקות או אפילו פחות בטיסת 3D, על חשבון כוח מטורף
האם אתה יודע מה היו זמני הטיסה שלך עם הסקורפיון לפני המעבר לפלייברלס (שמוסיף זמן סוללה)
ואיזה פיניון ומהירויות ראש אתה מריץ?
תודה מראש
אלעד

היי אלעד,
זמני הטיסה עם סוללת 2700mAh לפני המעבר לתצורת FBL עם הסקורפיון היו 4-4.5 דקות טיסה מאומצת עם צריכה של 2200mAh-2300mAh ז"א צריכה של איזור ה 80%.
היום עם ה FBL אני טס 5 דק' עם אותה הצריכה.

ה ICE 75A ישב טוב על ה 1400kV עם פיניון 15T, תקבל מסוק מאוד מאוד חזק.
אני אישית משתמש ב CC הרגיל (לא ICE) בדגם ה 80A - נותן לי ספרים (מהמילה SPARE) גדולים יותר בפיקים הרגעיים שמגרדים את מגבלות הבקר תחת עבודה מאומצת, ובזמן ירידת המתח של הסוללה.

lior_bar_ami
01-09-2010, 14:30:12
המנוע 1900KV של סקורפיון יותר מיועד לעבוד עם סט אפ של 5 תאים
המנוע 1600KV יתן לך כמות כוח יפה וזמני סוללה סבירים, מנוע שמדורג להספקים של 1600W
המנוע 1400KV של סקורפיון אמור לספק כמויות כוח מטורללות, על חשבון זמני טיסה קצרים

שני המנועים האחרונים יעבדו עם הבקר המקורי, אבל לא בפוטנציאל מלא מכיוון שהבקר המקורי עובד רק עד 60A והוא בעל רכיב מגביל זרם לכן לא תוכל לממש את הפוטנציאל של המנועים שלך

גם המנוע המקורי מספק עבודה יפה אני עובד עם המנוע הישן שנותן בהחלט כמות ראויה של כוח וביצעתי איתו בהצלחה גם פירופליפים, פאנלים, four point tic toc וכל מיני

לא כדאי לעבוד כלל עם השניים האחרונים עם הבקר המקורי - מתכון לשריפה שלו. למרות הגבלת הזרם הבקר יעבוד באופן קבוע על המגבלה שלו, דבר שיגרום לעבודה חמה קבועה ולקיצור חיי הרכיב באופן משמעותי, ועוד לא התחלנו לדבר על הנצילות הנמוכה של המערכת....

wonderd
01-09-2010, 14:49:33
כמו שאמרתי כבר - אצלי בסטאפ שכתבתי הכל עובד ויורד חמים אבל לא חם מדי, הנצילות אמנם אינה גבוהה אבל עדיין המסוק חזק בהרבה מהמסוק עם המנוע המקורי. שוב, חובה להשתמש בפיניון 14 ולא 15.
עם זאת אני גם אשדרג לבקר חזק יותר בעתיד ואז נעבור גם לפיניון 15.
זמן ההטסה אצלי עומד על 5 דקות והסוללה מגיעה ל 3.8 לתא.

wonderd
01-09-2010, 15:08:05
מעניין אם האייס לייט 75 יהיה גם טוב? ההבדלים בין הלייט לרגיל הם רק במתח?

lior_bar_ami
01-09-2010, 15:08:18
בקשר ל1400KV לא מומלץ לעבוד עם הבקר המקורי ניסיתי כמה טיסות כל המערכת מאוד מתחממת
ובקשר לבקר 75A אני הייתי ממליץ על בקר חזק יותר 80 ועלה

Max Continuous Current ............................... 80 Amps

בישביל לקבל את כל העוצמה של המנוע אני אישית לקחתי בקר 100A של טירקס 600 + רגולטור .

אלעד עם טיסה מה שלך אתה תרגיש בהבדל..;)


כן אני עם פיניון 15 מחר אני יבדוק אותו עם הבקר 100A זה צריך להיות חיה רעה:D

היי אורן,
כמו שהמלצתי לך בטלפון אין שום צורך לעבור את ה 80A, לא שזה יעשה רע - אך הבקר בסוף הוא כמו ברז, אם תגדיל את הפיה עוד ועוד זה לא יגרום לכמות המים שיוצאים ממנו בלחץ נתון לגדול.
בסוף מה שמנוע יצטרך הוא יקבל מהבקר (במקרה זה איזור ה 65A-70A) וזה לא משנה אם תשים בקר 80A או 160A HV, זה לא יוסיף לו כוח.
גם ה ICE75A יעשה את העבודה מצוין ולא יגרע מיכולות המנוע, הסיבה שאני העדפתי (וממליץ) על ה 80A היא יתירות נוספת ותו לו.

BY THE WAY, כשאני אומר 160A HV אני מתכוון לכזה: ;):p:D
http://rcgroup.co.il/index.php?action=dlattach;topic=1701.0;attach=3500 ;image

נו ניחוש על מה המפלצת הזו הולכת להיות מותקנת? (אלעד לא משתתף :p)

lior_bar_ami
01-09-2010, 15:15:39
מעניין אם האייס לייט 75 יהיה גם טוב? ההבדלים בין הלייט לרגיל הם רק במתח?

לחלוטין יתאים.

ההבדל הוא במתח המקס שהבקר מיועד לו - 8 תאים או 34V בגרסת ה ICE אל מול 6 תאים או 25V בגרסת ה LITE, ובנוסף לכך המשקלים בין הבקרים (ומכאן קיבל הבקר את שמו) - כשהשני מגיע במשקלים קלים יותר מה ICE הרגיל.

bendisar
01-09-2010, 15:52:54
היי אורן,
כמו שהמלצתי לך בטלפון אין שום צורך לעבור את ה 80A, לא שזה יעשה רע - אך הבקר בסוף הוא כמו ברז, אם תגדיל את הפיה עוד ועוד זה לא יגרום לכמות המים שיוצאים ממנו בלחץ נתון לגדול.
בסוף מה שמנוע יצטרך הוא יקבל מהבקר (במקרה זה איזור ה 65A-70A) וזה לא משנה אם תשים בקר 80A או 160A HV, זה לא יוסיף לו כוח.
גם ה ICE75A יעשה את העבודה מצוין ולא יגרע מיכולות המנוע, הסיבה שאני העדפתי (וממליץ) על ה 80A היא יתירות נוספת ותו לו.

BY THE WAY, כשאני אומר 160A HV אני מתכוון לכזה: ;):p:D
http://rcgroup.co.il/index.php?action=dlattach;topic=1701.0;attach=3500 ;image

נו ניחוש על מה המפלצת הזו הולכת להיות מותקנת? (אלעד לא משתתף :p)

אעעעע!!! הצילו!! 12 כוחות סוס:eek::eek::eek:

ועכשיו בחזרה לנושא ;)
הבקר CC הרגיל 80A כבר לא נמכר כל כך, ודי קשה למצוא אותו. הם די עברו לסדרת ה-ICE
אני כנראה הולך על ה-ICE 75 הרגיל מכיוון שיש לו צלעות קירור גדולות
בנוסף לכך סדרת ה-ICE מצטיינת בלספוג פיקים של זרמים גבוהים מאוד (75A סופג פיקים של 100A בלי שום בעייה, אפילו של 120A!)

tkolber
01-09-2010, 16:39:00
דבר ראשון - תודה לכל העונים!!!!

לאחר עיון בתשובות, הבנתי שכנראה ואצטרך (עדיף, לא חובה), גם בקר שעלותו כ - 100$, כלומר סה"כ הוצאה של בין 900-1000 ש"ח כולל משלוחים וכו'. ולאחר תשובות שכרגע נוח לי להיות בצד שלהם (מנוע ובקר שכרגע עושים את העבודה, למרות שלא בנצילות גבוהה), אני אמשיך כרגע בםט אפ הקיים אבל משאיר אופציה.

תודה רבה שוב לכל העונים שעשו לי סדר :)

wonderd
01-09-2010, 16:46:05
BY THE WAY, כשאני אומר 160A HV אני מתכוון לכזה: ;):p:D
http://rcgroup.co.il/index.php?action=dlattach;topic=1701.0;attach=3500 ;image

נו ניחוש על מה המפלצת הזו הולכת להיות מותקנת? (אלעד לא משתתף :p)

איזה אלעד לא משתתף?? ;)

lior_bar_ami
01-09-2010, 17:03:22
איזה אלעד לא משתתף?? ;)

נחש :p

רמז: ההוא שאני מחכה ממנו לתשובה..... :cool:

lior_bar_ami
01-09-2010, 17:09:24
אעעעע!!! הצילו!! 12 כוחות סוס:eek::eek::eek:



אתה בכיוון ;)
מעניין כמה מהר 12 כ"ס מטקטקים...... Grrrrr.....



ועכשיו בחזרה לנושא ;)
הבקר CC הרגיל 80A כבר לא נמכר כל כך, ודי קשה למצוא אותו. הם די עברו לסדרת ה-ICE
אני כנראה הולך על ה-ICE 75 הרגיל מכיוון שיש לו צלעות קירור גדולות
בנוסף לכך סדרת ה-ICE מצטיינת בלספוג פיקים של זרמים גבוהים מאוד (75A סופג פיקים של 100A בלי שום בעייה, אפילו של 120A!)


ככל שמתח הסוללה מתחיל לרדת הבעיה מתחילה להיות הזרם המתמשך ולא רק הרגעי - שכן צריכת הזרם עולה בכדי לנסות ולשמור על ההספק, שלבסוף ירד גם הוא.
בכל מקרה כמו שציינתי ה ICE הם סדרה מועלה בכלל וה 75A בפרט - גם הוא וגם גרסאת ה LITE שלו מתאימים לטירקס 500 עם ה 1400kV של סקורפיון (במיוחד עם יכולת עבודה רגעית עם פיקים של 100A וצפונה).

wonderd
01-09-2010, 18:08:56
טוב יאללה שיכנעתם אותי, אני קונה בקר חדש. אני לא מבין בכלל למה אני משתתף בפורום הזה עם האנשים הרעים האלה שרק גורמים לי להוצאות. :mad:

lior_bar_ami
01-09-2010, 22:16:51
מניא*&ים, כל היחידה הזאת מניא*&ים..... :D

תתחדש!

flyinglizard
02-09-2010, 02:06:38
ככל שמתח הסוללה מתחיל לרדת הבעיה מתחילה להיות הזרם המתמשך ולא רק הרגעי - שכן צריכת הזרם עולה בכדי לנסות ולשמור על ההספק, שלבסוף ירד גם הוא.



זה לא מדוייק. המתח הוא מה שקובע את הסל"ד, והזרם עולה בריבוע של המתח (בגלל שההספק עולה בריבוע של מהירות הראש). בדיוק כמו שאם תשים פק 5S במקום 6S, תקבל ירידה דראסטית בזרם - בעוד שלפי מה שאתה טוען, הזרם יעלה בשביל לפצות (להגיע לאותו הספק בוואטים). זה היה יכול להיות רק אם היית מעלה זוויות ראש (עריכה - או משנה יחס העברה, כמובן) בשביל לפצות על הסל"ד הנמוך יותר במנוע, מה שלא באמת קורה.

lior_bar_ami
02-09-2010, 10:03:12
לחלוטין קורה.

הסל"ד יורד ואתה מפצה על ירידת הסל"ד בזווית גדולה יותר בלהב.

יש לי גם תמונת לוגר שבדקתי פעם (אני מחפש אותה) שמראה איך הזרם נמוך יותר בחצי דקה-דקה הראשונה של הטיסה, ואז ישנה עליית זרם שלאחר עוד כדקה +/- מתחיל לרדת (הטיסה בוצעה ב IDLE כמובן בסל"ד קבוע).

אגב אם תשים פק של 5S ותנסה להגיע לאותה מהירות ראש (אתה מסכים איתי שזה אפשרי), הזרם שלך יהיה משמעותית גבוה מאשר עם פק של 6S.

flyinglizard
02-09-2010, 10:45:10
לחלוטין קורה.

הסל"ד יורד ואתה מפצה על ירידת הסל"ד בזווית גדולה יותר בלהב.


זה אפשרי כל עוד מלכתחילה לא ניצלת את כל טווח הפיטץ' בתחילת הטיסה. אני לא פוסל דבר כזה, פשוט זה צריך להיות מסוק מאוד מאוד חזק.



אגב אם תשים פק של 5S ותנסה להגיע לאותה מהירות ראש (אתה מסכים איתי שזה אפשרי), הזרם שלך יהיה משמעותית גבוה מאשר עם פק של 6S.

נכון ב100%, אבל זה בגלל ששינית יחסי העברה, מה שלא קורה במהלך טיסה. אני מדבר על החלפה של פאק 6S בפאק 5S בלי לשנות שומדבר אחר; צריכת הזרם תרד משמעותית.

lior_bar_ami
02-09-2010, 11:07:22
עם זה אני מסכים - אך שים לב שהנחת היסוד שלי היתה, שאנחנו מנסים לקבל את המסוק באותה הרגשת הכוח/הספק, ולכן בהשוואה לסטאפ ה 5S שמרתי על אותה ההנחה (ע"י שינוי יחסי ההעברה).
בהנחה שניצלת את כל טווח הפיטץ' אתה צודק, ולכן גם ציינתי בסוף הפיסקה:


שלבסוף ירד גם הוא.


בכל מקרה אנחנו תמימי דעות בנושא http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif

wonderd
02-09-2010, 13:36:08
מה שמעניין אותי - איך עשית את האייקון הזה עם האצבע?

Shay
02-09-2010, 13:51:23
אתה מתכוון לאיקון הזה? http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif :D

lior_bar_ami
02-09-2010, 14:39:27
מה שמעניין אותי - איך עשית את האייקון הזה עם האצבע?

פשוט...
יש לך ממש כאן למטה אייקונים נוספים של סמלי הודעה (במסך הוספת הודעה ולא בתגובה מהירה), בחר את האייקון שברצונך להוסיף (במקרה זה האגודל למעלה או http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif) לחץ עליו מקש עכבר ימני ובחר מאפיינים (Properties) שם תוכל לראות את הכתובת שבה האייקון הזה שמור על השרת של EFLY.
העתק את ה URL שלו באמצעות סימון הכתובת ו"העתק" (או Ctrl+C האהוב), חזור למסך ההודעה שאתה כותב, בחר בהוספת תמונה (הכפתור הזה http://www.efly.co.il/forums/images/editor/insertimage.gif - עכשיו אני סתם משוויץ :p), הדבק את ה URL ממקודם - ו Viola יש לך יד שעושה אגודל למעלה http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon3.gif

אגב אם אתה גולש במוזילה (FIREFOX) יש לך אופציה ללחוץ מקש ימני ופשוט לבחור להעתיק את מיקום התמונה - מקצר את הליך המאפיינים וההעתקה, אם לא אז תשקול בחום מעבר אליו אחלה דפדפן.

בבקשה ;)

wonderd
03-09-2010, 14:58:51
http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif
יצא טוב??

lior_bar_ami
03-09-2010, 22:44:47
;)