התחברות

צפייה בגרסה מלאה : GPS מזייף בגדול !



עודד מזור
04-09-2010, 21:38:36
הרכבתי את ה-OSD של BEV (http://www.bevrc.com/ce-osdnewest-and-final-version-p-113.html).לוקח לו מספר דקות טובות להתאפס על סיגנאל.

מדדי הגבה ומרחק מנקודת ההתחלה מזייפים בגדול ואינם מציאותיים (גבה 100 מטר עוד לפני המראה וכיו"ב). במהלך הטיסה נתונים לא ראליסטיים אך השינוי נראה הגיוני כאילו נקודת הייחוס שלו היא שהגבה ההתחלתי הינו 150 מטר לדוגמא ולא 0.

לציין, הסמן H של כיוון ה"בית" מדוייק לגמרי ופוגע בול. רק הנתונים של המרחק מהבית והגובה מזייפים.

שאר נתוני הטיסה שאינם תלויי GPS (מתח, זרם וכיו"ב) מדוייקים.

רעיונות ?

igalr
04-09-2010, 21:45:33
לא יודע איך בOSD הספציפי הזה אבל ב ET יש אופציה להציג את המרחק כמרחק קרקעי או כמרחק LOS שמתחשב כמובן בגובה.
כשאין קליטת GPS טובה פרמטר הגובה נפגע ראשון ולכן שני הפרמטרים לא מדוייקים.

מאוד יכול להיות שרעשים במערכת גורמים להפרעות בGPS ולכן הנתונים לא מדוייקים וזמן הנעילה ארוך.

אם אתה יכול להפעיל את ה OSD בלי מצלמה ובלי משדר נסה זאת ותראה את אם זמן הנעילה משתנה .
שים לב שנעילה ראשונה ארוכה הרבה יותר.

Pinion
04-09-2010, 22:12:29
וודא נעילת 3D GPS, אם יש לך אופציה כזו.
בכל אופן, יכול להיות שהוא מציג לך את הגובה מעל פני הים ולא מעל פני השטח כמו שאתה חושב.

MistyHorizon
04-09-2010, 22:25:21
ובנוסף - רוב ה-GPS-ים עובדים לפי אליפסואיד ייחוס WGS84 - וזה אפילו אינו הגובה מעל לפני הים.
באיזור שלנו יש הבדל של כ-18 מטר, אם אני זוכר נכון.

בכל מקרה, שגיאות בסדר גודל כזה יכולות לנבוע מכמה מקורות:
מדידת המיקום בדאטום לא נכון (הנפוץ ביותר הוא, כאמור, WGS84)
רב-נתיב (MULTIPATH) - החזרות מעצמים בשטח (לא סביר בהטסת טיסנים)
הפרעות והסתרות של האנטנה מ"משהו" בטיסן - החל מציוד הרדיו וכלה בבקר המהירות.
רגישות נמוכה.
סתם מזל ביש עם הרכב הלוויינים (זה קורה לעתים).

בכדי לנסות לבודד את הבעיה (לא הצלחתי להוריד את המדריך למערכת שלך, לכן אני מעלה מספר אפשרויות):
בדיקת דאטום העבודה של המקלט - וודא שהוא WGS84.
אם ברשותך נתון הנקרא PDOP או GDOP - וודא שהוא מספר קטן (פחות מ-8 זה מצויין).
ישנם מקלטים שנותנים מדד ל-SNR (יחס אות לרעש).
ברוב המקלטים ניתן לקבל מדד לדיוק המיקום (והמהירות, אם זה חשוב לך) - בדוק נתון זה.
בדוק האם המקלט מותאם לכלי רכב בעלי דינמיקה גבוהה, אם זה ניתן. בחלק גדול מהמקלטים ניתן לבחור בין כמה רמות של דינמיקה.

מקווה שזה עוזר ושבוע טוב!

motiganot
04-09-2010, 22:31:29
תדאג להרחיק כמה שיותר את המשדר וידאיו שלך מהאנטנה של GPS .

alexk
04-09-2010, 22:42:31
כתבו כאן יפה, אני מתעסק עם ג'י. פי אסים כבר 7 שנים - במכירה שלהם ותיקון שלהם.

בלי לסבך אותך יותר מידי, סטיות אכן נובעות מהדאטום ואני די בטוח שאין לך אופציה לשנות אותו.

במקרה הכי טוב רמת הדיוק במישור תעמוד על כ - 10 מטר וכל ג'י. פי אס פשוט יזייף לך בנתוני הגובה בטווח של בין 30 - 50 מטר.

ZvikaF
05-09-2010, 08:48:45
תבדוק כמה לווינים נקלטים.
בכל מצב קריאת הגובה בעלת דיוק נמוך יותר (בעיקר בגלל הגיאומטריה והאליפסואיד).
גם הקפיצות שתקבל בקריאת גובה גדולות יותר.

עודד מזור
05-09-2010, 22:46:35
תודה,

לי נראה שעליתי לאויר מוקדם מדי עם קליטה חלשה יחסית של סיגנאל ה-GPS. באויר הסיגנאל התחזק אך נקודת האיפוס שלו היתה שגויה מלכתחילה. הייתי צריך לחכות על הקרקע זמן נוסף לקליטה טובה יותר ואז לאפס את המערכת (ישנו כפתור אדום שמאפס את הגובה, מד מרחק, טיימר וכיו"ב) ואז להמריא.

אשתדל להרחיק את מקלט ה-GPS מהמשדר (במגבלות הנתונות).

אדווח תוצאות בהמשך.

igalr
05-09-2010, 23:20:46
אם אתה צריך עזרה בהתקנה אני יכול לשאול את המומחה:

http://www.youtube.com/watch?v=x1pbzfoSZYE