PDA

צפייה בגרסה מלאה : אוף! בעיה מוזרה בקרבורטור



asaf_aloush
05-09-2010, 17:02:15
שלום לחבריי efly.
אני מטיס טירקס 600 עם מנוע align 50.
בעבר לאחר 4 טיסות אחרי החלפת מייסבים במנוע הרמתי את המסוק,
והמנוע היה חלש מאוד והוא נחנק באוויר,לאחר פירוק הקרבורטור וניקוי שלו שום דבר לא השתנה,
גם לאחר הוצאת הפילטר.
אחרי זה ניסיתי להחליף קרבוטור והמנוע עבד פיקס בלי בעיה אחת מספר חודשים.
עכשיו,הבעיה חזרה,אבל אני לא יודע למה ניסיתי להטיס בלי אדר טנק,לכוון את המנוע מחדש,לכוון
גוברנור ושום דבר לא עובד.
אז לפני שאני מחליף קרבורטור שוב,משהו יכול לעזור?
האם משהו נתקל בבעיה כזאת בעבר?

flyinglizard
05-09-2010, 17:50:23
איך המנוע נשמע? תערובת עניה או עשירה?

הבוררר
05-09-2010, 18:02:06
התועה מתבטאת בכך שהמנוע מקבל הרבה דלק למרות ההגבלה הנורמלית בסיכה(1 ורבע) חשוב לציין שזו פעם שניה שאותה תופעה קוראת לנו ובפעם הקודמת פתרנו זאת על ידי החלפת קרבורטור. זו באמת אחת התקלות המרגיזות שהיו לי ולא הצלחתי לפתור-פשוט מתסכל!!!*

שחר לזרוב
05-09-2010, 18:10:18
ישראל, תבדקו את הסיכה.
לפעמים הקצה של הסיכה פשוט נשבר ואז היא כבר לא מתפקדת כמו שצריך.
תשוו אותה לסיכה מקרבורטור חדש או לכל הפחות כזה שעובד טוב.
בכל מקרה, יש לי בבית שני קרבורטורים ישנים שאתה מוזמן לקחת ולנסות. (אחד של מנוע 50 ישן ואחד של מנוע 60 ישן עם 3 סיכות)

asaf_aloush
05-09-2010, 19:59:38
חברים עכשיו הסתכלתי וראיתי שהקצה של הסיכה הוא לא שפיץ.
והוא בזווית כזאת כנראה שבאמת נשבר.
אני אבדוק עם קרבורטור חדש ויענה תשובה.

ZvikaF
05-09-2010, 20:40:18
לא תמיד קצה הסיכה חד, תשווה לסיכה אחרת (אולי מהקרבורטור הקודם).
תעלה תמונת מאקרו שאפשר יהיה לראות את קצה הסיכה.

ziki
05-09-2010, 21:17:12
לא תמיד קצה הסיכה חד, תשווה לסיכה אחרת (אולי מהקרבורטור הקודם).
תעלה תמונת מאקרו שאפשר יהיה לראות את קצה הסיכה.

נכון אבל ב 50 OS הוא חד

הבוררר
05-09-2010, 21:38:57
האמת לא חשבתי על כך אבל בהחלט שווה בדיקה מעמיקה, תודה חברים!!

Eranh
05-09-2010, 22:00:22
ZIKI אני חושב שאתה קצת מתבלבל, הסיכה של ה 60L קטומה בקצה.
בכל אופן לי זה נשמע כמו סיכת התערובת, לדעתי צריך לפתוח אותה מעט(שמינית סיבוב) ואז לכוון מחדש את הסיכה הראשית.
צירפתי קישור לקובץ pdf שמסביר לעומק על הקרבורטור הנ"ל, לא התעמקתי אבל שווה קריאה.
בהצלחה.

ערן.

Eranh
05-09-2010, 22:06:58
אסף, הוספתי קישור שמתאר בעיה דומה לשלך.
זה מתחיל להיות מעניין בתחתית העמוד הראשון.

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=170987

עמיתפורת
05-09-2010, 22:13:49
אתה מוזמן להרים טלפון שאבוא לתת אוזן ויד אולי אצליח לעזור לך.
0528333137

asaf_aloush
05-09-2010, 22:31:29
שלום חברים,השוותי את שניהם וראיתי בתמונות שהקצה לא אמור להיות חד,אבל בסיכה שלי יש כל מיני עיוותים כמו עליות וירידות(מין מכתשים) ממש קטנות.
אני לא יודע אם זה כל כך משנה אבל בכל מקרה ,אני מביא מחר קרבורטור חדש,אני אשווה אותו ואם זה הסיכה אני אחליף אותה בתי הקרבורטורים הנוספים שיהיו לי ספייר.
בקשר לתמונות ,ניסיתי לצלם(יש לי מצלמה מקצועית)אך אין לי עדשת מאקרו ואי אפשר לראות את ההבדלים הקטנים האלה.
בכל מקרה תודה ואעדכן בהמשך...

ZvikaF
06-09-2010, 07:35:21
ערן העלה נקודה חשובה שלא שמתי לב אליה, נגעתם גם בסיכת הסרק ?

ziki
06-09-2010, 09:18:57
ZIKI אני חושב שאתה קצת מתבלבל, הסיכה של ה 60L קטומה בקצה.
בכל אופן לי זה נשמע כמו סיכת התערובת, לדעתי צריך לפתוח אותה מעט(שמינית סיבוב) ואז לכוון מחדש את הסיכה הראשית.
צירפתי קישור לקובץ pdf שמסביר לעומק על הקרבורטור הנ"ל, לא התעמקתי אבל שווה קריאה.
בהצלחה.

ערן.

אבל מדובר על OS 50 לא?
שם הסיכה חדה.

שחר לזרוב
06-09-2010, 09:58:58
כך נראה הקצה של סיכה למנוע 50:

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXWW86&P=Z

הבוררר
06-09-2010, 10:08:29
חברים תודה על העזרה, לגבי כיווני מנוע- אני יודע לכוון מנוע ואני בטוח שעשיתי זאת כשורה גם כאן, נבדקה גם האופציה של סיכת סרק וניסיתי לבצע כיוון מחודש, אפילו להחליף פלאג, אני בטוח שהבעיה קשורה בקרבורטור בלי שום קשר למקרה הקודם אלא רק בגלל התופעה עצמה... אני חושב שכרגע המסקנה שלי מכל הדיון כאן היא לבדוק את הסיכה הראשית, רק שמציק לי קצת שזו תופעה נדירה ממאוד ושהיא קוראת פעם שניה עם אותו מנוע?!
לכם זה לא נראה מוזר?????

Shay
06-09-2010, 10:11:50
אני סתם חושב בקול רם, יש מצב שהדלק שוחק את הסיכה?!

guyro
06-09-2010, 10:24:08
חברים תודה על העזרה, לגבי כיווני מנוע- אני יודע לכוון מנוע ואני בטוח שעשיתי זאת כשורה גם כאן, נבדקה גם האופציה של סיכת סרק וניסיתי לבצע כיוון מחודש, אפילו להחליף פלאג, אני בטוח שהבעיה קשורה בקרבורטור בלי שום קשר למקרה הקודם אלא רק בגלל התופעה עצמה... אני חושב שכרגע המסקנה שלי מכל הדיון כאן היא לבדוק את הסיכה הראשית, רק שמציק לי קצת שזו תופעה נדירה ממאוד ושהיא קוראת פעם שניה עם אותו מנוע?!
לכם זה לא נראה מוזר?????

אתה בטוח שאתה יודע לכוון מנוע כשורה :p
האגזוז היה סגור חזק ? ;)
ראש מנוע לא השתחרר...:D
האטם של הקרבורטור לא שחוק ?:rolleyes:

תחליף כבר למנוע 55....:cool:

ziki
06-09-2010, 16:14:18
אני סתם חושב בקול רם, יש מצב שהדלק שוחק את הסיכה?!

התשובה היא לא.

עמיתפורת
06-09-2010, 23:05:46
אני בכלזאת מציע את עזרתי לעניין אולי אוזן נוספת תעזור...

ZvikaF
07-09-2010, 06:09:48
אני לא מכיר את המנגנון אבל ...ייתכן מצב שהמסילה של הבוכנה או שהשגם המכוון נפתח/נשחק ? ופתיחת מצערת באזור הסרק משנה את התערובת ?

פירקת את הקרבורטור הישן ?

ziki
07-09-2010, 09:07:12
אני בכלזאת מציע את עזרתי לעניין אולי אוזן נוספת תעזור...

אני מסכים כאן עם עמית
קשה לפתור בעיות כאלו בהתכתבות, צריך להעיף מבט על המנוע על כל מכלוליו, לכוונו מחדש ולהקשיב להתנהגותו באוויר.

עמיתפורת
07-09-2010, 10:35:43
אם בא לך אסף צור קשר ומחר בבוקר ניפגש ואנסה לעזור לך

asaf_aloush
07-09-2010, 22:34:53
טוב חברים היום הבאתי רבורטור נוסף מחבר ואני ארכיב וכנראה השבוע נעשה טסט,אם הוא ילך כמו שצריך אני אנסה להחליף בין הסיכות ולראות אם זו הבעיה.
ולשאלה שלך צביקה פירקתי את 2 הקרבורטורים הקודמים ולא נרא שום דבר חשוד:confused:.
מעניין??
טוב נחכה לטסט ונראה.
בכל מקרה תודה עמית על ההצעה לעזרה ולכולם שעזרו, נחכה לטסט.:)

ziki
08-09-2010, 07:23:56
טוב חברים היום הבאתי רבורטור נוסף מחבר ואני ארכיב וכנראה השבוע נעשה טסט,אם הוא ילך כמו שצריך אני אנסה להחליף בין הסיכות ולראות אם זו הבעיה.
ולשאלה שלך צביקה פירקתי את 2 הקרבורטורים הקודמים ולא נרא שום דבר חשוד:confused:.
מעניין??
טוב נחכה לטסט ונראה.
בכל מקרה תודה עמית על ההצעה לעזרה ולכולם שעזרו, נחכה לטסט.:)

אסף
דיברתי אתמול עם ישראל שליווה אותך בניסיון לפתור את הבעיה.
וודא שאתה לא סוגר חזק מידי את הקרבורטור על המנוע, סגירה חזקה מידי של הבורג תמעך מעט את האלומיניום של שרוול הקרבורטור ועלול להיווצר מצב של חוסר איטום בין המנוע לקרבורטור, במיוחד כשהמנוע מתחמם מה שיכניס אוויר ותערבות לא נכונה למנוע.
מצד שני וודא שהוא אטום כראוי על ידי לחיצה כלפי פנים של השרוול לתוך המנוע בזמן הסגירה.
דבר נוסף, וודא שהאגזוז מחובר כראוי ואוטם טוב את פתח הפליטה של המנוע, מיכל הדלק אטום, צינוריות תקינות (גם במיכל וגם מחוץ למיכל) ובכלל שכל עניין הדיחוס מהאגזוז נראה ועובד תקין, חוסר דיחוס גורם לבעיות באספקה סדירה של דלק ובין השאר לחוסר יכולת להגיע לתערובת הנכונה.
קשה לי להאמין שהכשל נמצא בקרבורטור כיחידה במיוחד אחרי שכבר פעם הוחלפה.
דווח על התוצאות