צפייה בגרסה מלאה : זנב מיתנדנד
לאחר מכה בזנב הפרוטוס החלפתי את החלקים אחד לאחד
ובניסיון להטיס הזנב מיתנדנד ימינה שמאלה בתנועות קצרות ולא מהירות
יש לי במסוק ספרטן והשאלה איך מתפעלים אותו אים שלט x7
כדי לכון את הגיין?
או שיכולה להיות סיבה אחרת לחוסר יציבות של הזנב?
bartovmoti
08-09-2010, 16:51:32
אולי זה יעזור ?
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=26249
בשבילך בעיקר סרטון מס'4 אבל כל היתר גם חשובים לא פחות.
אני הבנתי את הפעולות שבסירטון רק שחסר לי העינין של הגיין
עדין אני מזיז את הערכים במצב של גיר בעיקר במצב נועל ואין תגובה
איך מעבירים למצב שהגירו יגיב בעינין הגיין?
אני חיב לצין שגם במצב שחיברתי סוללה ושיקשקתי מיד והגירו ניכנס למצב תיכנות
עדין לא חל שינוי בגיין
wonderd
09-09-2010, 18:44:39
אם הגיירו היה מתוכנת כראוי מבחינת סוג סרוו, כיוונים ולימיט, אין צורך להמשיך להתעסק איתו, תבצע את הכיוונים מהשלט.
באיזה תפריט בשלט אתה משתמש כדי להגדיר את הגיין?
wonderd
09-09-2010, 20:03:08
נקודת מוצא שלך ב DX7 היא 72% למצב שומר ולמצב השני 28%, תכוון את האחוזים הנ"ל ותנסה בלי לצאת ממסך ההגדרות - כך תוכל לבצע תיקונים באחוזים תוך כדי ההטסה.
כדאי שיהיה איתך מישהו שיתקן בזמן שאתה מחזיק את המסוק בריחוף, זה יותר קל.
אלעד.
פעלתי לפי הערכים שהמלצתה רק שעדין הזנב מיתנדנד אים זה מהר יותר או פחות
מבחינה מכנית הכל ניראה תקין והבעיה התחילה לאחר החלפה של סלידר
שיחסית קל להחלפה
wonderd
10-09-2010, 07:24:37
החלפת את ציר הזנב? בדקת שהמיסבים תקינים ואין שום דבר שבור בדרך?
לאחר שהחלפתי את הסלידר והתחילה הבעיה
החלפתי בנוסף את הציר ומיסב
bartovmoti
10-09-2010, 09:43:54
האם יש לך סטפ דאון על הסרוו זנב ?
לפי מה שאתה מתאר יש לך האנטינג ואתה צריך להוריד GAIN
או בשפה העברית המדוברת רגישות של הג'ירו. הנדנודים האלו
קורים לך במצב טיסה רגיל או באיידל אפ ? ואיזה סרוו זנב יש לך ?
האם הגדרת טווח עבודה של הגי'רו נכון מההתחלה (לפי החוברת) ?
bartovmoti
10-09-2010, 09:57:49
נקודת מוצא שלך ב DX7 היא 72% למצב שומר ולמצב השני 28%, תכוון את האחוזים הנ"ל ותנסה בלי לצאת ממסך ההגדרות - כך תוכל לבצע תיקונים באחוזים תוך כדי ההטסה.
כדאי שיהיה איתך מישהו שיתקן בזמן שאתה מחזיק את המסוק בריחוף, זה יותר קל.
אלעד.
72% זה גבוהה מאד, הגיין האמיתי שהג'ירו רואה במקרה הזה הוא בערך 50!!
זה המון, אפילו בחוברת של הספרטן עמ' 9 10 כתוב במפורש שהגיין שהספרטן עובד איתו הוא בתחום ה 35-45 משמע בתפריט של ה gear, אתה צריך לשים משהו כמו 54-60 כדי לקבל משהו כמו 35-38!
החישוב הוא Gear/1.44 וזה הגיין האמיתי שהג'ירו רואה.
אגב אם היית עובד עם תפריט ג'ירו סנס אז המס' 72% היה באמת הגיוני כנק' מוצא שכן שם החישוב הוא קצת שונה.
ולהלן ציטוט מהחוברת של הספרטן:
Starting with a gain of 30% should provide
enough stability to at least hover; however you should always proceed
with care. If insufficient stabilisation or tail wag is seen the gain should
be raised or lowered respectively. The optimal gain value is the highest
value you can reach that goes not cause tail wag at any time during flight.
It is not uncommon to find that the optimal gain value for a helicopter
may be a small number such as 35-45%. The small value does not mean
that the gyro will be limited in performance.
אני לא יודע מה זה סטפ דאון
הערכים בגיר 62 נועל 53 לא נועל
הסרוו 59257
וליפני המכה הזנב עבד יפה
ובמישחק בערכים לא הצלחתי לעצור את הנידנוד
bartovmoti
10-09-2010, 10:38:56
אני לא יודע מה זה סטפ דאון
הערכים בגיר 62 נועל 53 לא נועל
הסרוו 59257
וליפני המכה הזנב עבד יפה
ובמישחק בערכים לא הצלחתי לעצור את הנידנוד
או קי, 62 זה קצת מגבלתי לדעתי הג'ירו שלך רואה משהו כמו 45% זה גבולי. אני הייתי יורד טיפה אפילו, סתם לצורך השוואה אצלי הספרטן עובד עם 31% !! והזנב אבן! (השלט שלי פוטבה ובפוטבה הערך בשלט זהה למה שרואה הג'ירו)
לגבי סטפ דאון, זה רכיב קטן שמוריד המתח שמגיע לסרוו זנב במידה ושאר הסרוואים עובדים במתח גבוהה יותר. כנראה שאין לך.
בעבר היתה לי בעיה בספרטן שבגלל שהבקר לא היה מתוכנת נכון והוציא מתח נמוך פלוס הסטפ דאון הסרוו זנב אצלי היה עובד על מתח נמוך מדי והיתה לי תופעה דומה.
בכל מקרה אני גם הייתי בודק את כל המכניקה שהיא נעה בחופשיות גם זה יכול לחרפן את הג'ירו.
wonderd
10-09-2010, 10:54:12
מוטי - אתה עובד עם פוטאבה, ב DX7 זה קצת שונה והערך ההתחלתי המומלץ למצב נועל (גם ב Travel adj.) הוא 72%, זה לא ממש קשור לג'יירו אלא יותר לתיפעול והתיפקוד של השלט.
בכל המסוקים שאני כיוונתי עם DX7 זה היה ערך המוצא וברוב הפעמים הוא היה מושלם. כיוונתי ספרטן לפני שבוע ולא היתה בעיה.
אני מציע לצפות בסירטונים של ידידנו בובי ולהבין משם איך מכוונים את ה DX7..
wonderd
10-09-2010, 11:11:40
דרך אגב, תבדוק 2 דברים:
1. את המיסבים של הציר הראשי..יכול להיות שמקור הבעיה הוא שם.
2. תבדוק את התושבת של הג'יירו שלא השתחררה ושהחוטים לא צמודים מדי - יכול להיות שהמנוע/ משהו אחר מייצר חשמל סטאטי/ויברציות שמפריעות
לסיכום הבעיה בזנב החלפתי את הספרטן ב401 והנידנודים בזנב הפסיקו
כשהמסוק מרחף הזנב לא זז אבל נגיעה קלה בסטיק כלפי מעלה הזנב זורק ימינה
תחושה של רגישות יתר ימינה ובעיה נוספת שהבחנתי בפרוטוס שבשני הגירו 401 והספרטן
שהסלידר מגיע לצד אחד עד הסוף ולצד שני לא מגיע עד הסוף
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.