התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מוצר חדש ארגז ההטסה החדש שלי



tomer_inbar
24-09-2010, 22:11:13
לילה טוב לכולם,

ברצוני לשתף אתכם בארגז ההטסה החדש שנבנה על ידי ובעזרת אבי.
הארגז כולל מנשא מתקפל לטיסן, מגירה עם חוצצים (יוספו בהמשך), לוח בקרה הכולל: 3 מפסקי ON/OFF ומפסק בעל שלושה מצבים ומיכל דלק (בעתיד עם משאבה חשמלית).

http://i35.photobucket.com/albums/d155/tomer_inbar/Flight%20Box/DSCF3319.jpg
http://i35.photobucket.com/albums/d155/tomer_inbar/Flight%20Box/DSCF3318.jpg
http://i35.photobucket.com/albums/d155/tomer_inbar/Flight%20Box/DSCF3317.jpg
http://i35.photobucket.com/albums/d155/tomer_inbar/Flight%20Box/DSCF3316.jpg
http://i35.photobucket.com/albums/d155/tomer_inbar/Flight%20Box/DSCF3315.jpg
http://i35.photobucket.com/albums/d155/tomer_inbar/Flight%20Box/DSCF3314.jpg
http://i35.photobucket.com/albums/d155/tomer_inbar/Flight%20Box/DSCF3313.jpg

מחר אני חונך אותו.

חג ושמח ולילה טוב!

תהנו!

מושיק
24-09-2010, 22:41:22
יפה מאוד :cool:
תתחדש.

tomer_inbar
25-09-2010, 05:33:58
תודה. :)

flatspin
25-09-2010, 09:53:22
תתחדש. מלאכת מחשבת.
לדעתי הגזמתם במידות. גדול וכבד. פרט לכך יישר כוחך.

tomer_inbar
25-09-2010, 10:04:28
תתחדש. מלאכת מחשבת.
לדעתי הגזמתם במידות. גדול וכבד. פרט לכך יישר כוחך.

גידעון, הגודל קובע :D

flatspin
25-09-2010, 10:20:14
יש לי נסיון ואני באמת יודע שהגודל אכן קובע. גם השרירים שנושאים את המשקל הרב יודעים זאת היטב.
לא נורא, את ארגז הבא תעשה על בסיס הנסיון שנצבר :)

tomer_inbar
25-09-2010, 10:26:20
יש לי נסיון ואני באמת יודע שהגודל אכן קובע. גם השרירים שנושאים את המשקל הרב יודעים זאת היטב.
לא נורא, את ארגז הבא תעשה על בסיס הנסיון שנצבר :)

לא נורא, רק פעילות גופנית לא תזיק לאף אחד.
חוץ מזה, אני אהיה ג'ון בריון נער הפרות :D

Buff5r
26-09-2010, 15:20:13
בקרוב כנרארה אני גם יצטרך כזה, ובכללי ציוד הטסה לטריינר דלק.
מה צריך לכלול אחד כזה?
תתחדש

tisanir
26-09-2010, 15:27:45
סטרטר, בוסטר, משאבל דלק, מיכל דלק, מברגים וציוד, מצבר עופרת 12V/סוללת ליפו.

Shay
26-09-2010, 15:31:55
מצבר,בוסטר(בובו),סטרטר, משאבת דלק.
כמובן שניתן לקנות power panel ולהפוך את החיים למעט יותר פשוטים :)

tomer_inbar
26-09-2010, 15:47:29
בשביל מה לסחוב מצבר עופרת 12V? אני מחבר ישירות למצבר של רכב, הרבה יותר פשוט וקל.
החיבורים הם בשביל משאבת דלק (מפסק 3 מצבים, יכולה גם לשאוב הפוך), סטרטר ושקע למטען.
בוסטר אני טוען בבית, זה כולה קטן כמו טוש, Not a big deal.
:cool:

RonEfrat
26-09-2010, 16:38:12
אצלי זה הכי פשוט.......

ליפו על הסטרטר, ליפו על המשאבת דלק ובוסטר רגיל והכל בתוך ארגז רגיל קטן:rolleyes::cool:

אריה הלפרין
26-09-2010, 21:08:28
אצלי זה יותר פשוט
משאבת דלק ידנית
מקל להנעה
ובוסטר קטן על סוללה פשוטה

Buff5r
26-09-2010, 21:46:35
מזה מקל הנעה ואין זה נראה ?
תודה רבה על העזרה :)

tomer_inbar
26-09-2010, 22:16:17
מזה מקל הנעה ואין זה נראה ?
תודה רבה על העזרה :)

מקל הנעה משמש להנעת המנועים במכת דחיפה בפרופלור לפני שלב דחיסת התערובת של המנוע.
המקל נראה כך בערך:
http://www.rc-airplane-world.com/image-files/chicken-stick.gif

הרבה יותר נוח ואמין להשתמש בסטרטר חשמלי, הוא מסובב את המנוע במהירות, יוצר קומפרסיה במיכל דלק ושואב דלק ביעילות רבה יותר.

Shay
26-09-2010, 22:17:31
קומפרסיה במכל הדלק?

tisanir
26-09-2010, 22:19:55
מקל הנעה משמש להנעת המנועים במכת דחיפה בפרופלור לפני שלב דחיסת התערובת של המנוע.
המקל נראה כך בערך:
http://www.rc-airplane-world.com/image-files/chicken-stick.gif

הרבה יותר נוח ואמין להשתמש בסטרטר חשמלי, הוא מסובב את המנוע במהירות, יוצר קומפרסיה במיכל דלק ושואב דלק ביעילות רבה יותר.

המצאת אחלה מונח :D

Menash
26-09-2010, 23:02:43
קומפרסיה במכל הדלק?

כן בימינו המיכלים מדוחסים.
זאת על מנת ליצור לחץ במיכל כדי שהדלק יעשה את דרכו לכיוון הקרבורטור.
את הדיחוס מיכל הדלק מקבל מהאגזוז דרך הצינורית שמחברת ביניהם.

בברכה.

Shay
27-09-2010, 09:04:28
אני יודע שהמיכל מקבל דיחוס מהאגזוז אך על המושג הזה עוד לא שמעתי שלא בהקשר של המנוע עצמו.

Menash
27-09-2010, 10:00:00
אני יודע שהמיכל מקבל דיחוס מהאגזוז אך על המושג הזה עוד לא שמעתי שלא בהקשר של המנוע עצמו.

בכל מקום בו ישנו לחץ גבוהה מהלחץ האטמוספרי ישנה קומפרסיה.
במיכלי דלק ישנה קומפרסיה כדי לגרום לדלק להתחיל לחפש "פירצה" במיכל הדלק כדי לצאת ממנו
דרך הצינורית אל הקרבורטור.
במנוע אגב גם ישנה קומפרסיה בגלל קיום התנאי שהלחץ בין הבוכנה לתקרת הצלינדר גבוהה מהלחץ האטמוספרי והפעם לא כדי לגרום לו להתחיל לחפש מקומות "לברוח" אלה כדי ליצור תנאי בערה טובים.

קומפרסיה מהמילה קומפרסור ובעברית- מדחס, ותפקידו ליצור לחץ גבוהה מהלחץ האטמוספרי.

בברכה.

tomer_inbar
27-09-2010, 10:00:06
אני יודע שהמיכל מקבל דיחוס מהאגזוז אך על המושג הזה עוד לא שמעתי שלא בהקשר של המנוע עצמו.

אז למדת משהו חדש.
דיחוס = קומפרסיה.

:p

flatspin
27-09-2010, 16:42:30
לידיעתכם - מיכלי דלק של מכוניות מקבלים דיחוס ברמה מסוימת כאשר המנוע פועל, על מנת להקל על העברת הדלק בצנרת (ממש כמו בטיסנים). כאשר פותחים את מכסה הדלק לקראת מילוי בתחנה, במיוחד כאשר המיכל כמעט ריק, שומעים היטב את נשיפת האויר המשתחרר בעת פתיחת מכסה מיכל הדלק.
לגבי המינוח, מקובל שקומפרסיה מתיחס ללחץ התערובת בחלל תא השריפה בזמן פעולת הדחיסה. זוהי פעולה נקודתית הקורית במחזוריות. דיחוס, מקובל לגבי מצב של לחץ חיובי מתון קבוע.
מכאן כל אחד יחליט מה טוב בשבילו.
אני בעד pressure :)

Menash
27-09-2010, 17:34:44
לידיעתכם - מיכלי דלק של מכוניות מקבלים דיחוס ברמה מסוימת כאשר המנוע פועל, על מנת להקל על העברת הדלק בצנרת (ממש כמו בטיסנים). כאשר פותחים את מכסה הדלק לקראת מילוי בתחנה, במיוחד כאשר המיכל כמעט ריק, שומעים היטב את נשיפת האויר המשתחרר בעת פתיחת מכסה מיכל הדלק.
לגבי המינוח, מקובל שקומפרסיה מתיחס ללחץ התערובת בחלל תא השריפה בזמן פעולת הדחיסה. זוהי פעולה נקודתית הקורית במחזוריות. דיחוס, מקובל לגבי מצב של לחץ חיובי מתון קבוע.
מכאן כל אחד יחליט מה טוב בשבילו.
אני בעד pressure :)

מעניין לדעת האם המנוע יונק מספיק חזק כדי שיפעל ללא הדיחוס במיכל, אדע זאת אם תגיד לי האם המנוע מתכבה כשפותחים את מכסה התדלוק?

Shay
27-09-2010, 17:51:57
פשוט תוציא את צינורית הדיחוס:) כל עוד מפלס הדלק גבוה מהקרבורטור המנוע אמור להיות מסוגל לשאוב כמו גדול.

flatspin
27-09-2010, 18:03:39
מעניין לדעת האם המנוע יונק מספיק חזק כדי שיפעל ללא הדיחוס במיכל, אדע זאת אם תגיד לי האם המנוע מתכבה כשפותחים את מכסה התדלוק?

כדי להעמיד דברים על דיוקם, מנוע מכונית איננו יונק את הדלק. הדלק מסופק למנוע באמצעות משאבת הדלק. אם קראת וגם הבנת מה שכתבתי (מודגש בהעתק), הדיחוס רק מקל על העברת הדלק, מהמיכל למשאבה, אבל בוודאי שאיננו זה שדוחף אותו למנוע. וכי כיצד לדעתך פועל המנוע כאשר אתה מניע אותו בבוקר לאחר שעמד ללא פעולה כל הלילה ? לא זו בלבד, אלא שבמנועים בעלי הזרקת דלק, המשאבה (חשמלית) לוחצת את הדלק לתוך המזרקים המורכבים על סעפת יניקת האויר. במנועים ישנים, המשאבה מגישה את הדלק לפתח הקורבורטור.

פורסם במקור על ידי flatspin
לידיעתכם - מיכלי דלק של מכוניות מקבלים דיחוס ברמה מסוימת כאשר המנוע פועל, על מנת להקל על העברת הדלק בצנרת (ממש כמו בטיסנים). כאשר פותחים את מכסה הדלק לקראת מילוי בתחנה, במיוחד כאשר המיכל כמעט ריק, שומעים היטב את נשיפת האויר המשתחרר בעת פתיחת מכסה מיכל הדלק.
לגבי המינוח, מקובל שקומפרסיה מתיחס ללחץ התערובת בחלל תא השריפה בזמן פעולת הדחיסה. זוהי פעולה נקודתית הקורית במחזוריות. דיחוס, מקובל לגבי מצב של לחץ חיובי מתון קבוע.
מכאן כל אחד יחליט מה טוב בשבילו.
אני בעד pressure

flatspin
27-09-2010, 18:05:47
פשוט תוציא את צינורית הדיחוס:) כל עוד מפלס הדלק גבוה מהקרבורטור המנוע אמור להיות מסוגל לשאוב כמו גדול.

כוונת השאלה התייחסה למנועי מכוניות.

Menash
27-09-2010, 21:48:36
כדי להעמיד דברים על דיוקם, מנוע מכונית איננו יונק את הדלק. הדלק מסופק למנוע באמצעות משאבת הדלק. אם קראת וגם הבנת מה שכתבתי (מודגש בהעתק), הדיחוס רק מקל על העברת הדלק, מהמיכל למשאבה, אבל בוודאי שאיננו זה שדוחף אותו למנוע. וכי כיצד לדעתך פועל המנוע כאשר אתה מניע אותו בבוקר לאחר שעמד ללא פעולה כל הלילה ? לא זו בלבד, אלא שבמנועים בעלי הזרקת דלק, המשאבה (חשמלית) לוחצת את הדלק לתוך המזרקים המורכבים על סעפת יניקת האויר. במנועים ישנים, המשאבה מגישה את הדלק לפתח הקורבורטור.

פורסם במקור על ידי flatspin
לידיעתכם - מיכלי דלק של מכוניות מקבלים דיחוס ברמה מסוימת כאשר המנוע פועל, על מנת להקל על העברת הדלק בצנרת (ממש כמו בטיסנים). כאשר פותחים את מכסה הדלק לקראת מילוי בתחנה, במיוחד כאשר המיכל כמעט ריק, שומעים היטב את נשיפת האויר המשתחרר בעת פתיחת מכסה מיכל הדלק.
לגבי המינוח, מקובל שקומפרסיה מתיחס ללחץ התערובת בחלל תא השריפה בזמן פעולת הדחיסה. זוהי פעולה נקודתית הקורית במחזוריות. דיחוס, מקובל לגבי מצב של לחץ חיובי מתון קבוע.
מכאן כל אחד יחליט מה טוב בשבילו.
אני בעד pressure

הרשה לי לתקן אותך בקשר להתנעת מכוניות על הבוקר ובכלל.
משאבת הדלק החשמלית מגישה את הדלק עד המזרקים\קרבורטור, היות ומיכל הדלק נמצא בהרבה מתחת לגובה של המנוע נדרש להביא את הדלק עד לגובה של המנוע.
ברגע ההתנעה נוצר תת לחץ במערכות הדלק של המנוע והדלק נשאב למנוע תוך כדי יניקת הצלידר.

תוך כדי שרשמתה את התגובה ביצעתי ניסוי קטן במחסן ובמהלכו הנעתי את המנוע וניתקתי את צינורית הדיחוס. המנוע המשיך לעבוד רק שנדרש להשאיר פתח במיכל הדלק לכניסת האוויר.
הרמתי את האף של הטיסן כך שמפלס של המיכל יהיה הרבה מתחת למפלס של המנוע ותאמין לי עובד יופי ויונק כמו גדול את הדלק. רק שבסל"ד נמוך הוא מגמגם קצת... אפשר לכוון קצת כדי לפטור את הבעיה.

למה בכל זאת צריכים את צינורית הדיחוס? לדעתי כשהדלק יוצא ממיכל הדלק צריך להיכנס אוויר, אחרת הוא לא יישאף. אם נשאיר פתח כלשהו במיכל יש סבירות די גבוהה שיצא ממנו הדלק במהלך הטיסה. בעזרת צינורית הדיחוס אנו מבטיחים כניסת אוויר למיכל ומונעים בכך את יציאת הדלק דרך אותה הצינורית.
שוב זו דעתי ואשמח אם מישהו יתקן אותי במידה ואני טועה.

ronmen
28-09-2010, 10:11:16
תוך כדי שרשמתה את התגובה ביצעתי ניסוי קטן במחסן ובמהלכו הנעתי את המנוע וניתקתי את צינורית הדיחוס. המנוע המשיך לעבוד רק שנדרש להשאיר פתח במיכל הדלק לכניסת האוויר.
הרמתי את האף של הטיסן כך שמפלס של המיכל יהיה הרבה מתחת למפלס של המנוע ותאמין לי עובד יופי ויונק כמו גדול את הדלק. רק שבסל"ד נמוך הוא מגמגם קצת... אפשר לכוון קצת כדי לפטור את הבעיה.

למה בכל זאת צריכים את צינורית הדיחוס? לדעתי כשהדלק יוצא ממיכל הדלק צריך להיכנס אוויר, אחרת הוא לא יישאף. אם נשאיר פתח כלשהו במיכל יש סבירות די גבוהה שיצא ממנו הדלק במהלך הטיסה. בעזרת צינורית הדיחוס אנו מבטיחים כניסת אוויר למיכל ומונעים בכך את יציאת הדלק דרך אותה הצינורית.
שוב זו דעתי ואשמח אם מישהו יתקן אותי במידה ואני טועה.

נראה לי שאתה צודק, וכנראה זו (לדעתי) מקור האמונה שכדי לוודא אם המנוע מכוון מעלים את הטיסן ל 90 מעלות "שהמפלס של המיכל יהיה הרבה מתחת למפלס של המנוע" למרות שאין בזה איניקציה לכיוון טוב של המנוע, אלא אולי רק הדמיית מצב לופ/ריחוף....

ושוב, גם אני אשמח לתיקונים מפי המומחים :)

Menash
28-09-2010, 16:57:39
נראה לי שאתה צודק, וכנראה זו (לדעתי) מקור האמונה שכדי לוודא אם המנוע מכוון מעלים את הטיסן ל 90 מעלות "שהמפלס של המיכל יהיה הרבה מתחת למפלס של המנוע" למרות שאין בזה איניקציה לכיוון טוב של המנוע, אלא אולי רק הדמיית מצב לופ/ריחוף....

ושוב, גם אני אשמח לתיקונים מפי המומחים :)

שאלתי פה מישהו שנולד עם טיסן ביד חח
אתה צדקתה ב100 אחוז כשאמרתה שאני צודק......

חג שמח.

flatspin
28-09-2010, 20:19:03
הרשה לי לתקן אותך בקשר להתנעת מכוניות על הבוקר ובכלל.
משאבת הדלק החשמלית מגישה את הדלק עד המזרקים\קרבורטור, היות ומיכל הדלק נמצא בהרבה מתחת לגובה של המנוע נדרש להביא את הדלק עד לגובה של המנוע.
ברגע ההתנעה נוצר תת לחץ במערכות הדלק של המנוע והדלק נשאב למנוע תוך כדי יניקת הצלידר.

תוך כדי שרשמתה את התגובה ביצעתי ניסוי קטן במחסן ובמהלכו הנעתי את המנוע וניתקתי את צינורית הדיחוס. המנוע המשיך לעבוד רק שנדרש להשאיר פתח במיכל הדלק לכניסת האוויר.
הרמתי את האף של הטיסן כך שמפלס של המיכל יהיה הרבה מתחת למפלס של המנוע ותאמין לי עובד יופי ויונק כמו גדול את הדלק. רק שבסל"ד נמוך הוא מגמגם קצת... אפשר לכוון קצת כדי לפטור את הבעיה.

למה בכל זאת צריכים את צינורית הדיחוס? לדעתי כשהדלק יוצא ממיכל הדלק צריך להיכנס אוויר, אחרת הוא לא יישאף. אם נשאיר פתח כלשהו במיכל יש סבירות די גבוהה שיצא ממנו הדלק במהלך הטיסה. בעזרת צינורית הדיחוס אנו מבטיחים כניסת אוויר למיכל ומונעים בכך את יציאת הדלק דרך אותה הצינורית.
שוב זו דעתי ואשמח אם מישהו יתקן אותי במידה ואני טועה.

עשית כאן גיבוב של דברים שאין קשר ביניהם.
קודם דיברת על דיחוס במכונית. כשאתה מציין פתיחת מכסה תדלוק, אי אפשר להבין את זה אחרת. ואז אתה, באותה נשימה, קופץ לטיסנים. טוב לשמוע שהגעת למסקנות מסוימות כתוצאה מנסיונותיך.
מצד שני אני שמח שאתה מתקן אותי. בהשכלתי אני מהנדס מכונות ויש לי נסיון של עשרות שנים במנועי רכב כמו גם במנועי מטוסים. יתכן שטעיתי. הכל אפשרי. מצד שני, נראה לך שקיימת, אולי, האפשרות שגם אתה עשוי לטעות אי פה אי שם לפעמים ???
לא אכנס איתך לויכוח בפורום, כי זה לא לענין. אם וכאשר ניפגש במנחת, אסביר לך ברצון ובפרטי פרטים את התנהגות הדלק במיכל ובמעבר למנוע. אולי אז תשנה את דעתך. אולי, לא בטוח.

ronmen
09-10-2010, 16:01:24
נראה לי שאתה צודק, וכנראה זו (לדעתי) מקור האמונה שכדי לוודא אם המנוע מכוון מעלים את הטיסן ל 90 מעלות "שהמפלס של המיכל יהיה הרבה מתחת למפלס של המנוע" למרות שאין בזה איניקציה לכיוון טוב של המנוע, אלא אולי רק הדמיית מצב לופ/ריחוף....

ושוב, גם אני אשמח לתיקונים מפי המומחים :)

אני רוצה לתקן את עצמי (אם היה לי כובע של efly הייתי גם אוכל אתו)
כדאי להרים את הטיסן ל 90 כדי לבדוק האם המנוע מצליח לשאוב דלק גם במצבי קיצון של טיפוס וריטקלי או שומו שמים במקרה של המראה חריפה.

ציטוט ממקור אמין:

It's normal (advisable) to lift the nose of the model to vertical when tuning the engine so as to make sure it won't go lean and die when you try to climb.

Because the fuel tank is behind the engine, raising the nose of the model will require the engine to suck fuel against the force of gravity from the tank to the carby.

This will inevitably cause the engine to lean out a little when compared to running with the tank and engine at the same level (as is the case when the model is on the ground). By raising the nose you can check that the needle is set rich enough that the motor wont's stop or start to bog down for lack of fuel.

I've seen plenty of models crash because the owner has tuned the needle for maximum power on the ground (generally quite lean) and not checked to make sure it will keep running when the nose is raised. Those planes go barreling down the runway, the nose points up, they start to climb, then the motor stops and they crash to the ground.

הלינק מצורף
http://www.rcmodelreviews.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=75#p579

flatspin
09-10-2010, 16:51:47
הסברת נכון מאד ולא ברור כלל מדוע אתה חושב שעליך לאכול כובע (כלשהו :)).
הרמת האף נעשית על מנת לוודא שהמנוע מכוון היטב והוא יפעל בכל זוית, החל ממצב מנוחה אופקי ועד מצב טיסה אנכי. למעשה, המצב הקשה ביותר להזנת הדלק למנוע (בטיסן) הוא בעת ביצוע לולאה (לופ). כאן חוברים יחד הגרוויטציה והכוח הצנטריפוגלי כדי להקשות על הדלק להגיע למנוע.
כרגיל, כיוון המנוע אמור להעשות באופן הבא: סל"ד מכסימלי על הקרקע, וממנו 3 עד 4 קליקים לכיוון פתיחה של הסיכה הראשית. הבדיקה הנכונה והאמינה ביותר, ביצוע לולאה סמוך למטיס והאזנה למנוע. אם אין ירידת סל"ד בעת ביצוע הלולאה, סימן שהכיוון תקין ומתאים לכל מצב טיסה.