צפייה בגרסה מלאה : למה לא RDS8000
knfevg
05-11-2008, 21:19:50
חברה, תגידו, למה כאשר מדברים על שלטים אז עולים רק דגמים של FUTABA וSPEKTRUM?
המערכת של AIRTRONICS (SANWA)ת ה-RDS8000 לא טובה מספיק?
אם אני מחפש מערכת למתחיל כאשר אני ארצה להטיס גם טיסנים וגם מסוקים הRDS לא טובה?
אני שואל משתי סיבות:
1. הרבה יותר זולה
2. אני אוהב ללכת נגד הזרם :)
יבגני
אני התחלתי עם SANWA RD6000 SPORT - שלט חמוד האמת ועשה את העבודה
מצויין (עם טיסנים בלבד...) לפני 8 חודשים, עם המעבר מטיסנים למסוקים, עברתי לJR 9303 החדש, ו...?! עולם אחר לגמרי!
התפריט הרבה יותר פשוט וקל... הממשק הרבה יותר נוח!
אלו ההבדלים שאני יכולתי לחשוב עליהם!
יהיו פה אנשים שיידעו לפרט יותר טוב ממני על מגרעות מול ייתרונות!
על כל פנים?! ההמלצה שלי עבורך היא SPECTRUM DX7 - יישרת אותך זמן רב לכל תכלית ומטרה!
נ.ב- ללכת נגד הזרם?! לא כדאי בתחביב הזה!
knfevg
05-11-2008, 21:30:45
האמת שאני רוצה לבתחיל ממסוקים אבל:
1. התקציה המשפחתי כרגע די בעייתי וטיסנים זה יותר זול
2. בטיסנים, כך נראה לי, יש יותר "עבודת בית". כלומר אפשר לקנות סקיילים ולהשקיע בבניה שלהם - משהו שאני אוהב :)
MDreamer
05-11-2008, 21:40:37
יבגני, המערכות של ה RD סבירות ומשדר ה AIRTRONICSהוא בין החזקים ביותר מבחינת עוצמת השידור (3.5KM מוכח באופן אישי ע"י איתי 4D והיד עוד מוטה)
הבעיה היחידה איתך זה שלסטיקים יש נטייה להיסדק ולהישבר-בעיה מוכרת ב SANWA.. מצד שני אתה אוהב להשקיע בבניה :D
אין בעייה זו כבר שאלה של העדפה...
אני יכול להמליץ לך לחפש פה יד שניה... תוכל למצוא כאן דברים טובים במחירים
סבירים...
גם טיסן ראשון (שאם אתה מתחיל תזדקק לטריינר.. שאל בפורום טיסני דלק..)
אני ממליץ לך על יד שנייה!
תוכל למצוא אחלה של ציוד יד שניה!
אבל תקפיד על רמת הציוד, ממליץ לך ללכת עם מישהו שמבין בעסק...
אגב, שאלה, אתה מתעניין בטיסני דלק או טיסנים חשמליים?
knfevg
05-11-2008, 21:44:43
אם טיסן אז דלק.
אם מסוק אז כרגע חשמלי (מסוקי דלק "מפחידים" אותי)
יש לי כרגע צעצוע נחמד HUMMINGBIRD FP שאני ממש נהנה איתו :)
MDreamer
05-11-2008, 21:52:02
למה דווקא דלק? לא חבל?
knfevg
05-11-2008, 21:56:00
מה זאת אומרת "לא חבל"?
לא יודע למה אבל טיסנים חשמלים נראים לי כמו צעצועים....
knfevg
05-11-2008, 21:59:04
למרות שכאשר אני חושב על זה, בעתיד אני ארנה מסוק (סביר שחשמלי) ואז אני אוכל להשתמש באותן סוללות.... מטען כבר יש לי.... ללמוד להטיס ממש לא משנה אם זה חשמלי או דלק....
אם ארצה לעבור לסקיילים גדולים בכל מקרה אצטרך ציוד אונה מזה של טריינר.....אין סיבוך של כיוון מנוע (הרבה שנים בתחום מכוניות באגי על שלט) ובאלקטרוניקה אני מבין (מהנדס)....
כמה זמן טיסה יש לטיסנים חשמלים?
Nlackrif
05-11-2008, 22:11:10
למה דווקא דלק? לא חבל?
יש אנשים שמכורים לרעש ולריח...:o
לי אישית קשה ללכת להטיס ולחזור נקי הביתה
אני שוקל להרכיב מיכל דלק על הקופטר X שלי:rolleyes:
knfevg
05-11-2008, 22:17:47
וגם תחבר פיסת קרטון לרוטור הראשי - שיעשה רעש :)
ליאין בעיה כזאת. חוץ מהרושם שכול הטיסנים החשמליים נמכרים בTOYSRUS ובקטולוג של ישראכרט .....
אבל בחזרה לנושא RDS..... (על הטיסן כבר פתחתי שרשור בפורום במתאים)
MDreamer
05-11-2008, 22:25:12
יש אנשים שמכורים לרעש ולריח...:o
לי אישית קשה ללכת להטיס ולחזור נקי הביתה
אני שוקל להרכיב מיכל דלק על הקופטר X שלי:rolleyes:
מזכיר לי מקרה שקרה לי בלטרון לפני כמה חודשים..
הטסתי שם את החשמליים שלי, תוך כדי שאני מחמש את הפיילון בא אלי בחור ושאל אותי:
"תגיד לי מה כיף בחמשליים האלו?"
אמרתי לו "מה זאת אומרת? זה נקי, יותר נציל, לא מרעיש והטיסנים יותר דומים לדברים שצריכים לעוף - כמו דאונים ולא כמו טנקים מעופפים"
"מה? אההה עזוב אותך!! איפה הכיף שברעעעאאש?!? (בחיי שככה הוא אמר את זה) איפה ההתעסקות עם המנוע?!?! איפה זה הכיף שלהתלכלך??! זה גם כאלה מעאפנים קטנים ואיטיים וכאלה שבירים"
אמרתי לו "עכשיו הבנתי למה אתה מתכוון.. זה בסדר, לי יש --צונזר-- גדול, אני לא צריך את כל זה" ושיגרתי את הפיילון מהיד. הוא היה בהלם כמה דקות (כי טיסנים חשמליים הם מעפנים ואיטיים) ושתק אחרי זה.
לענינינו.. יבגני אני ממליץ לך ללכת על EASY STAR
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=2564
טיסן המתחילים האולטימטיבי ע"י כולם. יש בקישור גם SETUP מוכן. אם אתה איש אלקטרוניקה בכלל לא אמורה להיות לך בעיה. אתה מוזמן לשאול עוד שאלות בפורום החשמליים.
מצחיק השרשור התחיל על איזה שלט יותר טוב...
אחד בא לראיון עבודה בכלבו הכי גדול בעולם,כלבו שיש בו הכל .שואלים אותו איזה נסיון קודם יש
לו,עונה האיש שאין לו כל נסיון קודם. אבל מה,הוא עושה רושם נחמד.
מכניסים אותו לראיון אצל הבוס,אז הבוס אומר לו " תשמע,אני אתן לך צ'אנס ,תעבוד יום אחד
בתור איש מכירות ובסוף היום נראה ". בסוף היום נפגשים והבוס שואל " נו ,כמה מכירות עשית
היום ? "
אמר האיש "אחת " .
הבוס צועק "אחת ? האנשים שלי עושים 30-40 מכירות ביום,בכמה מכרת ?
ענה האיש : " ב 300 אלף דולר "
הבוס לא מאמין ושואל : " מה מכרת "
מסביר לו : " בא איש אחד ומכרתי לו חכה קטנה,אחר כך אמרתי לו שאם הוא כבר הולך
לדוג,שיקנה חכה גדולה,אחר כך שאלתי אותו איפה הוא הולך לדוג והתברר שבכלל אין לו
סירה ,אז הלכנו למחלקת הסירות ומכרתי לו את הסירה הגדולה עם שני המנועים ,אחר כך התברר
שהאוטו שלו לא יכול לגרור סירה כזו,אז מכרתי לו את המסחרית החדשה ממחלקת רכב ".
הבוס המום ,שואל "והוא בסך הכל בא לקנות חכה "
אז הוא עונה " מה פתאום ,הוא בא לקנות טמפונים לאשתו ,אז אמרתי לו שאם כבר הלך לו הסוף
שבוע,שיילך לדוג....."
gillb
05-11-2008, 22:37:20
קבל קישור לשרשור בנושא שלטים שהיה לא מזמן בפורום. גם ה RD8000 עלה לדיון. לי יש RD8000 אני מאוד מרוצה, עדיין לא איכזב אותי מבחינת פונקציות ותכנות (VTAIL, הגה גובה כפול וכו...).
בהצלחה http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?p=14295&highlight=rd8000
RD8000 יספק אותך להתחלה,הממשק שלו הוא אומנות בסאדו מאזו.אבל חוץ מזה הוא רדיו מצוין להתחלה.
כן אבל נראה לי שצריך לחשוב עוד צעד אחד קדימה לא?
גם אני התחלתי עם RD6000 , נכון שהוא טוב וזול להתחלה, אבל לא חבל לרכוש שלט פעמיים?
לא יהיה לו צה לעשות עם הפיסת פלסטיק בזו כשירצה להתקדם הלאה??...
אופיר נחום
06-11-2008, 06:34:48
היתרון הגדול של המערכות החדשות הוא לדעתי החופש מלחפש עוד מטיסים ולשאול: מה התדר? למישהו יש 76?...
knfevg
06-11-2008, 07:13:19
ה RDS8000 היא גם 2.4 עם תדר משתנה...
נכון... אבל אין הרבה נסיון למטיסים (פה בפורום לדעתי) כך שיוכלו לתת לך חוו"ד
אובייקטיבית לגבי המשדר המדובר.
על כל פנים כך זאת כנקודה למחשבה, עם קהילת המטיסים לא משתמשת עם המשדר הנ"ל
יש לחשוב למה!
כרגע לצרכים שלך תתאים לך המערכת המדוברת, השאלה היא מה הלאה?
כשתרצה להתקדם יכול להיות שהמשדר הנ"ל כבר לא יהיה מספיק טוב לצרכים שלך....
על כל פנים אני מאחל לך הצלחה בכניסה לתחביב!
ab007
15-12-2009, 08:02:28
אני רכשתי שלט rds800 מטיסן חיפה הבעיה היחידה שהיתה לי נישבר לי המסך בניפלה . תוקן ע"י
אנדראי מטיסן חיפה הבחור מיקצוען מקיר את המכשיר בעל סבלנות ויסביר שוב ושוב עד שתילמד.
אני מטיס כ6חודשים ריסקתי מ"ס פהמים ותמיד ביגלל חוסר הניסיון. אשלט מצוין במחיר סביר
ומספק את כל הפונקציות הדרושות גם לעתיד אני לא מבין כיצד אנשים נותנים חוות דעת בלי להקיר אישית את המכשיר סתם שחצנות.
אל תקשיב להדר "קשאלף זבובים הוכלים בזבל זה לא תמיד סימן שזה טוב גם לך"אמיר צודק אין להם ניסיון ולכן יש ליפנות למי שיש
מדובר בדור מיתקדם 2.4 וכמו בכל דבר חדש בהתחלה זה קשה
wind556
15-12-2009, 08:41:17
RD8000 יספק אותך להתחלה,הממשק שלו הוא אומנות בסאדו מאזו.אבל חוץ מזה הוא רדיו מצוין להתחלה.
זה לב העניין
אין היום שלטים רעים, יש שלטים שרעים אלייך......
מכמה וכמה מפגשים עם השלט הזה החלטתי שאני לא נמסה יותר לעזור לבעלי שלט כזה. עונש כבד
מני2000
15-12-2009, 09:24:53
RD8000 יספק אותך להתחלה,הממשק שלו הוא אומנות בסאדו מאזו.אבל חוץ מזה הוא רדיו מצוין להתחלה.
לא סאדו ולא מאזו.. מערכת מעולה!!! וזולה! לא רק למתחילים יש לי חבר שמטיס כבר 40 שנה כל מה שמתרומם לאוויר ומטיס רק איתה (בגרסת ה72) ואני מטיס איתה (בגרסת ה2.4)
בקיצור שלא יבלבלו לך במוח תקנה ותהנה...
מני2000
15-12-2009, 09:29:30
נכון... אבל אין הרבה נסיון למטיסים (פה בפורום לדעתי) כך שיוכלו לתת לך חוו"ד
אובייקטיבית לגבי המשדר המדובר.
על כל פנים כך זאת כנקודה למחשבה, עם קהילת המטיסים לא משתמשת עם המשדר הנ"ל
יש לחשוב למה!
כרגע לצרכים שלך תתאים לך המערכת המדוברת, השאלה היא מה הלאה?
כשתרצה להתקדם יכול להיות שהמשדר הנ"ל כבר לא יהיה מספיק טוב לצרכים שלך....
על כל פנים אני מאחל לך הצלחה בכניסה לתחביב!
למה? כי כל פעם שמישהו שואל קם כל העדר שאין לו מושג ומבלבל את המוח...
נכון שהתוכנה קצת שונה אבל 10 דקות עם חוברת ההוראות ומגלים שהיא מעולה ונוחה - שווה לחסוך 1200 ש"ח ב10 דקות של קריאת חוברת, לא?
לא יודע אם זה קשור או לא אבל ראיתי לאחרונה את הסרטונים של בוב על הSD10 של SANWA
ופשוט הייתי המום יש שם פונקציות ואפשרויות שיש רק בשלטים שעולים פי 2-3 ממנו, ממשק המשתמש לא דומה בכלל לSANWA הישן (RD6000, RD8000).
לדעתי האישית מבחינת עלות תועלת הוא נותן הרבה יותר עבור הכסף מאשר DX7, שוב זו דעתי האישית.
leetal
15-12-2009, 16:28:49
ספקטרום היו הראשונים והחלוצים ב-2.4 . הם בחרו בשיטת ה-DSSS.
האמריקאים היו הראשונים שיצרו רשת חשמל ובחרו במתח של 110V ,אחריהם כל העולם שלמד את החסרונות של ה-110V והחליטו שרשת החשמל תהיה 220V. כך גם בשידורי הצבע בטלויזיה: האמריקאים היו הראשונים ששידרו בשיטת ה-NTSC ואחריהם שאר העולם בחר בשיטת PAL העדיפה. עוד דוגמאות הם ברשתות הסלולר שכולם עוברים ל-GSM (פאלפון עברו ממש בחודשים האחרונים אחרי אורנג' וסלקום).
אחרי שספקארום החלוצים בחרו ב-DSSS באו כל היצרנים הרציניים האחרים והחליטו לעבור גם הם ל-2.4, אבל מהניסיון שהיה לספקטרום הם החליטו (כולם) ליצר בשיטת ה-FHSS שזו השיטה העדיפה, ( השיטה המקובלת בתקנים צבאיים לעומת ה-DSSS שמקובלת בתקנים האזרחיים).
רק המערכות הסיניות מהשורה השניה (האסן הקורונה) משדרות ב-DSSS כמו הספקטרום, והקורונה אפילו שיכללו את השידור.
לכן כל משדר (מולטיפלקס סנואה היטק פוטאבה) יהיה עדיף על ספקטרום/JR או המערכות הסיניות, כל זה עד ש-JR יחליטו לעבור גם הם ל-FHSS.
לפותח השירשור ה-RD8000 עדיף על ה-DX7 למרות ממשק המשתמש הפחות ידידותי.
igalr
15-12-2009, 18:44:59
ספקטרום היו הראשונים והחלוצים ב-2.4 . הם בחרו בשיטת ה-DSSS.
האמריקאים היו הראשונים שיצרו רשת חשמל ובחרו במתח של 110V ,אחריהם כל העולם שלמד את החסרונות של ה-110V והחליטו שרשת החשמל תהיה 220V. כך גם בשידורי הצבע בטלויזיה: האמריקאים היו הראשונים ששידרו בשיטת ה-NTSC ואחריהם שאר העולם בחר בשיטת PAL העדיפה. עוד דוגמאות הם ברשתות הסלולר שכולם עוברים ל-GSM (פאלפון עברו ממש בחודשים האחרונים אחרי אורנג' וסלקום).
אחרי שספקארום החלוצים בחרו ב-DSSS באו כל היצרנים הרציניים האחרים והחליטו לעבור גם הם ל-2.4, אבל מהניסיון שהיה לספקטרום הם החליטו (כולם) ליצר בשיטת ה-FHSS שזו השיטה העדיפה, ( השיטה המקובלת בתקנים צבאיים לעומת ה-DSSS שמקובלת בתקנים האזרחיים).
רק המערכות הסיניות מהשורה השניה (האסן הקורונה) משדרות ב-DSSS כמו הספקטרום, והקורונה אפילו שיכללו את השידור.
לכן כל משדר (מולטיפלקס סנואה היטק פוטאבה) יהיה עדיף על ספקטרום/JR או המערכות הסיניות, כל זה עד ש-JR יחליטו לעבור גם הם ל-FHSS.
לפותח השירשור ה-RD8000 עדיף על ה-DX7 למרות ממשק המשתמש הפחות ידידותי.
ואם לדייק בעובדות היסטוריות
סנוואה היו הראשונים עם משדרים 2.4 בשלטים למכוניות שלהם וזה היה עוד הרבה לפני שספקטרום היו בתכנון בכלל.
leetal
15-12-2009, 22:24:17
ואם לדייק בעובדות היסטוריות
סנוואה היו הראשונים עם משדרים 2.4 בשלטים למכוניות שלהם וזה היה עוד הרבה לפני שספקטרום היו בתכנון בכלל.
לא ידעתי
igalr
15-12-2009, 22:54:50
למרות הכניסה המאוחרת לעולם הטיסנים עם 2.4 כנראה שהמערכת שלהם היא הכי בוגרת.
ולדעתי הם עשו טעות שיווקית שלא עדכנו את התוכנה של RDS8000 כי לבעלי RD8000 אין סיבה ממשית לשדרג רק בגלל 2.4
רוב השדרוגים של חברות אחרות ל2.4 היו ממשדרים ברמות נמוכות יותר.
המטיסים בעלי 4 ערוצים שדרגו ל DX6 ופוטבאה 6
בעלי שישה ערוצים שדרגו ל DX7 או JR9303
וכו....
כי המערכת שלהם מצויינת ובין היחידות שהמסך נמצא מעל הרצועה וכמובן שהמשקל של RD8000 הוא נמוך ביותר ומתאים לצעירים .
sharonx
16-12-2009, 01:54:35
בתור אוהד סאנווה ומסוקאי תרשה לי לענות לך :
1. התחלתי עם סאנווה 4 ערוצים. באתי למישהו לקנות ממנו מד טמפ' והוא אמר לי "יאללה תחליף שלט". אני אמרתי לו - למה ? מה חסר לי ב 4 ערוצים אנלוגי. כמה מעט הבנתי אז... היה לי טיסן אחד ולא הבנתי כמה אפשר לתכנת ולקזז דיגיטלית בשלט ממוחשב.
2. אחרי זה השתדרגתי ל 6000 סופר שהוחלף אחרי זמן מה ל 8000. שלטתי בממשק די מהר והוא לא רע אחרי שמכירים אותו (כנראה שקצת יותר קשה ללמוד אותו). הוא באמת יותר קל ונוח מפוטאבה 9 שיש לי היום. בגלל זה ביטלתי את מועדת המכירה שלו (הוא היה חדש בן חודש כשעברתי לפוטאבה) ואני מטיס איתו דאוני צוקים עם סוללת 360 מילי ליפו בפחות מ 500 גרם - ת-ע-נ-ו-ג. אני מטיס ללא רצועה תמיד אז המשקל בשבילי זה יתרון משמעותי. מה גם שאני לא הולך לצוק עם המלח באוויר והחול עם שלט יקר.
3. הפוטאבה זה באמת עולם אחר מבחינת נוחות תפעול ואפשרויות.
4. לגבי מטיסי טיסנים נומרליים אין יתרון לפוטאבה בכלל. כל מה שתרצה תוכל לעשות בסאנווה.
מה אתה צריך בתור מטיס רגיל יותר מ 2 מיקסים. הפעם הראשונה שהייתי צריך יותר זה עם פאנגט וקטורי + 2 גיירואים נשלטי GAIN מהשלט. זה הביא אותי לקניית הפוטאבה.
5. סיבה נוספת ובגללה קניתי פוטאבה היא שאני גם מסוקאי. יש לסאנווה 8000 חסרון בולט מאוד במסוקים : אין סוואש מיקס. כל מוסקאי שלא הטיס סאנווה אומר לי "מה ? לא יכול להיות. אין מצב בעולם. חרא של שלט...".
אכן כך. אם אתה לא מבין מה זה דבר איתי, אבל בגדול זה היכולת לשנות אחוז תנועה ל3 צירים: ELEVATOR, AIRLIONS, PITCH
. ה ELE וה AIR לא קריטי שלא קיימים כסווש מיקס כי ניתן לעשות אותו הדבר עם דואל רייט. אבל לשנות טווח פיצ' ללא סווש מיקס PITCH (לחצי טווח לצורך הדוגמא) אומר שאתה צריך ללכת לגרף 0-25-50-75-100 ולעשות אותו 25 37.5 50 62.5 75. לא כייף לשנות גרפים כשאפשר לשנות פרמטר יחיד בסווש מיקס. אשפרות נוספת היא לשנות את ה ATV או ENDPOINT (זה אותו דבר בשם אחר) אבל צריך לעשות זאת בצורה דומה בכל ערוץ. הקיצר - לא נוח בעליל. אפשר לחיות בלי והטסתי ככה 3D ללא בעיה, אבל שלב הכיוון דורש יותר מקצועיות.
6. חסרון נוסף ששכחתי : גמישות דואל רייט. כלומר - לא ניתן להגדיר DR או אקספו להגה כיוון בטיסנים (רע ל3D) . ולא ניתן לשייך כל DR לכל מפסק. בפוטאבה שלי אני מכיר רק את מפסק תלת מצבי C שמשנה לי את כל ההגאים ביחד ל 3 מצבים : חריף (3D) , עדין ומדויק (אוירובטי) ונוסף (סיבוב זנב במהירות מסחררת ראש או מצב סופר עדין לריחוף מושלם ומדיוק למשל).
לא צריך לזכור : ההגה גובה זה הימני או השמאלי.
יש עוד כמה הבדלים (אין כרטיס זיכרון, רק 10 מודלים, שם 3 אותיות למודל וכו') אבל אלה העיקריים.
אני לא בטוח שאתה (יבגני) עוד בפורום לכן אשמח אם תגיב (השרשור נפתח לפני יותר משנה).
יאללה - מקווה שעזרתי בהבנת ההבדלים והייתי אפילו נועץ את זה איפשהו יחד עם מדריך למתחילים כי הם צרכני הסנוואה בעיקר.
נ.ב
כל שאלת סאנווה - אני מומחה. עזרתי להמון אנשים עם סאנווה ואני נהנה מזה.
תרביצו בכיף....
igalr
16-12-2009, 04:54:20
בתור מומחה הנה לך אתגר לשעת לילה מאוחרת.
תמצא את הדרך לממש DR להגה כיוון.
אגב כשאתה כותב שפוטאבה זה עולם אחר מבחינת אפשרויות אני מקווה שאתה לא משווה לפוטאבה שעולה פי שלוש.
נב
עוד יתרון לסדרת הRD שהוא יכול לעבוד עם מקלטי FM של כל החברות.
sharonx
16-12-2009, 07:03:31
בתור מומחה הנה לך אתגר לשעת לילה מאוחרת.
תמצא את הדרך לממש DR להגה כיוון.
אגב כשאתה כותב שפוטאבה זה עולם אחר מבחינת אפשרויות אני מקווה שאתה לא משווה לפוטאבה שעולה פי שלוש.
נב
עוד יתרון לסדרת הRD שהוא יכול לעבוד עם מקלטי FM של כל החברות.
1. לגבי המחיר - אתה צודק בהחלט. הרי זה בין יתרונותיו הגדולים של ה RD.
2. אפשר עם END POINT אבל אז זה קבוע ולא נשלט. נשלט אפשר לממש ע"י מיקס הגה כיוון למינוס הגה כיוון לפי אחוז ה DR הרצוי ואז מפסק המיקס מדליק/מכבה. אקספו לא ניתן לממש בשום מקרה, נכון ? אבל חשבתי על זה רק עכשיו ולא השתמשתי בזה. יפה.
3. צודק בהחלט. גם PPM וגם PPM/R. שתי השיפטים. ומה יפה - יש לך מה לעשות כשקורונה סיני סינטיסייז נדפק ומאבד את אחד השיפטים לנצח. קרה לזיגי בביאליק- ראיתי את זה בעיניים.
בתור אוהד סאנווה ומסוקאי תרשה לי לענות לך :
1. התחלתי עם סאנווה 4 ערוצים. באתי למישהו לקנות ממנו מד טמפ' והוא אמר לי "יאללה תחליף שלט". אני אמרתי לו - למה ? מה חסר לי ב 4 ערוצים אנלוגי. כמה מעט הבנתי אז... היה לי טיסן אחד ולא הבנתי כמה אפשר לתכנת ולקזז דיגיטלית בשלט ממוחשב.
2. אחרי זה השתדרגתי ל 6000 סופר שהוחלף אחרי זמן מה ל 8000. שלטתי בממשק די מהר והוא לא רע אחרי שמכירים אותו (כנראה שקצת יותר קשה ללמוד אותו). הוא באמת יותר קל ונוח מפוטאבה 9 שיש לי היום. בגלל זה ביטלתי את מועדת המכירה שלו (הוא היה חדש בן חודש כשעברתי לפוטאבה) ואני מטיס איתו דאוני צוקים עם סוללת 360 מילי ליפו בפחות מ 500 גרם - ת-ע-נ-ו-ג. אני מטיס ללא רצועה תמיד אז המשקל בשבילי זה יתרון משמעותי. מה גם שאני לא הולך לצוק עם המלח באוויר והחול עם שלט יקר.
3. הפוטאבה זה באמת עולם אחר מבחינת נוחות תפעול ואפשרויות.
4. לגבי מטיסי טיסנים נומרליים אין יתרון לפוטאבה בכלל. כל מה שתרצה תוכל לעשות בסאנווה.
מה אתה צריך בתור מטיס רגיל יותר מ 2 מיקסים. הפעם הראשונה שהייתי צריך יותר זה עם פאנגט וקטורי + 2 גיירואים נשלטי GAIN מהשלט. זה הביא אותי לקניית הפוטאבה.
5. סיבה נוספת ובגללה קניתי פוטאבה היא שאני גם מסוקאי. יש לסאנווה 8000 חסרון בולט מאוד במסוקים : אין סוואש מיקס. כל מוסקאי שלא הטיס סאנווה אומר לי "מה ? לא יכול להיות. אין מצב בעולם. חרא של שלט...".
אכן כך. אם אתה לא מבין מה זה דבר איתי, אבל בגדול זה היכולת לשנות אחוז תנועה ל3 צירים: ELEVATOR, AIRLIONS, PITCH
. ה ELE וה AIR לא קריטי שלא קיימים כסווש מיקס כי ניתן לעשות אותו הדבר עם דואל רייט. אבל לשנות טווח פיצ' ללא סווש מיקס PITCH (לחצי טווח לצורך הדוגמא) אומר שאתה צריך ללכת לגרף 0-25-50-75-100 ולעשות אותו 25 37.5 50 62.5 75. לא כייף לשנות גרפים כשאפשר לשנות פרמטר יחיד בסווש מיקס. אשפרות נוספת היא לשנות את ה ATV או ENDPOINT (זה אותו דבר בשם אחר) אבל צריך לעשות זאת בצורה דומה בכל ערוץ. הקיצר - לא נוח בעליל. אפשר לחיות בלי והטסתי ככה 3D ללא בעיה, אבל שלב הכיוון דורש יותר מקצועיות.
6. חסרון נוסף ששכחתי : גמישות דואל רייט. כלומר - לא ניתן להגדיר DR או אקספו להגה כיוון בטיסנים (רע ל3D) . ולא ניתן לשייך כל DR לכל מפסק. בפוטאבה שלי אני מכיר רק את מפסק תלת מצבי C שמשנה לי את כל ההגאים ביחד ל 3 מצבים : חריף (3D) , עדין ומדויק (אוירובטי) ונוסף (סיבוב זנב במהירות מסחררת ראש או מצב סופר עדין לריחוף מושלם ומדיוק למשל).
לא צריך לזכור : ההגה גובה זה הימני או השמאלי.
יש עוד כמה הבדלים (אין כרטיס זיכרון, רק 10 מודלים, שם 3 אותיות למודל וכו') אבל אלה העיקריים.
אני לא בטוח שאתה (יבגני) עוד בפורום לכן אשמח אם תגיב (השרשור נפתח לפני יותר משנה).
יאללה - מקווה שעזרתי בהבנת ההבדלים והייתי אפילו נועץ את זה איפשהו יחד עם מדריך למתחילים כי הם צרכני הסנוואה בעיקר.
נ.ב
כל שאלת סאנווה - אני מומחה. עזרתי להמון אנשים עם סאנווה ואני נהנה מזה.
תרביצו בכיף....
אחלה סקירה שרון.
כל הבעיות שציינתה נפתרו בSD10 אין היום בשוק שלט שנותן כלכך הרבה במחיר שלו.
sharonx
16-12-2009, 21:11:35
כמה הוא עולה ? ובארץ ?
סליחה על העצלנות, אני עייף מהסקירה אתמול...
כמה הוא עולה ? ובארץ ?
סליחה על העצלנות, אני עייף מהסקירה אתמול...
2250 ש"ח בארץ בא עם מקלט מטען וסוללה
wonderd
16-12-2009, 23:20:16
כמו המולטיפלקס החדש
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.