PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה האם חור במיכל דלק עשוי להשפיע על מצב סרק?



מטיס1
28-09-2010, 12:18:57
שלום,

ברשותי מנוע 4 פעימות שעבד פיקס .בזמן האחרון החלו בעיות בשמירה על סרק ,רק ע"י קיוזז מעלה או מעט מצערת המנוע מחזיק עצמו.
פירקתי את מיכל הדלק ובעזרת מיכל מיים בדקתי אטימות וגליתי כי יש בריחת אויר בפקק של המיכל ,הבריחה לא קטנה.
האם הדבר עשוי להסביר את התופעה שתיארתי בתחילת ההודעה?

תודה
אורן.

Menash
28-09-2010, 13:28:44
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=28123

תקרא פה לקראת הסוף היה דיון מעניין אתמול בנושא קומפרייה במיכל הדלק.

flatspin
28-09-2010, 20:33:14
שלום,

ברשותי מנוע 4 פעימות שעבד פיקס .בזמן האחרון החלו בעיות בשמירה על סרק ,רק ע"י קיוזז מעלה או מעט מצערת המנוע מחזיק עצמו.
פירקתי את מיכל הדלק ובעזרת מיכל מיים בדקתי אטימות וגליתי כי יש בריחת אויר בפקק של המיכל ,הבריחה לא קטנה.
האם הדבר עשוי להסביר את התופעה שתיארתי בתחילת ההודעה?

תודה
אורן.

התשובה - חד וחלק, כן
הדיחוס עוזר לדלק לזרום מהמיכל למנוע. בסל"ד גבוה, הלחץ המגיע מהמשתיק, גבוה, באופן יחסי ולכן אין בעיה בשלב זה. בסל"ד נמוך הלחץ מהמשתיק נמוך אף הוא וכל דליפה בדרך גורמת להזנת דלק מופחתת למנוע.
אתה יכול לבדוק ולוודא שאכן כך הדבר, באופן הבא: היות ובריחת האויר היא מסביב לפקק, מלא את המיכל עד תום. בדוק את פעולת המנוע כאשר הפקק מוצף (מבפנים) בדלק. הסיכויים שתקבל תגובה רגילה. בירידת מפלס הדלק במיכל, שם תתחיל התופעה להופיע.
כל זאת בהנחה שהדליפה המדוברת לא מספיק גדולה כדי להזרים דלק מהמיכל החוצה, אלא רק אויר.

Menash
28-09-2010, 22:06:17
מה הבעיה להחליף את מיכל הדלק?
אפשר גם להדביק את החור עם דבק אפוקסי...
זה לא ממש בריא לחיות עם המיכל הפגום, דלק נשפח במהלך הטיסה ומלכלך את הטיסן ויכול גם להגיע עד האלקטרוניקה.
עדיף להחליף ואם לא לפחוט לתקן.

אליקופטר
29-09-2010, 05:30:26
לפעמיים הידוק הבורג מספיק כפיתרון לבעיה.

flatspin
29-09-2010, 12:04:04
אין בכלל ספק שהמיכל חייב תיקון למניעת דליפת הדלק/אויר. בטיסן שלי לא הייתי מאפשר אפילו טיסה אחת ויחידה במצב דומה. הסכנה איננה באפשרות לקאט באויר אלא בנזק מצטבר לגוף הטיסן, חס וחלילה לאלקטרוניקה תוך כדי טיסה.
תשובתי הקודמת בשירשור זה ניתנה בהתאמה לשאלה המקורית.

מטיס1
29-09-2010, 13:50:01
תודה לכולם,באמת הבורג השתחרר אך שהוא ועכשיו אין דליפה מקווה שאין עוד בעית,הצנרת תקינה.


חג שמח ותודה לכולכם.

flatspin
29-09-2010, 16:56:27
עצתי לך ולכל בעלי טיסני הדלק
עם השלמת התקנת הפקק הקדמי במיכל, הכולל את צינוריות הדלק מפליז/אלומיניום, אני תמיד נושף לחץ אויר לתוך המיכל, חוסם את האויר בתוכו ומשקע אותו בכלי מלא מים. בדיוק כפי שבודקים נקר בצמיג מכונית. אם יש דליפת אויר, אני בודק מהיכן ומתקן. עד שהבדיקה לא תראה יותר כל דליפה שהיא.
כדי לוודא שהאויר לא השתחרר מהמיכל טרם הכנסתו למים, אני משחרר אויר בתוך המים, רואה את הבועות, וכך אני בטוח בתוצאות הבדיקה.