PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה עזרה עם מנוע...בבקשה



nir holzman
29-09-2010, 23:28:01
--------------------------------------------------------------------------------

תודה לכל הנכנסים
לאחרונה לקחתי פרוייקט על עצמי להשמיש מנוע ווברה 6.5 הבוכנה תקועה ולא מוכנה לזוז ניסיתי כמאט הכל אם יש עם רעיון כייצד אוכל להזיז אותה המנוע פורק על כל גורמיו מלבד הבוכנה והתלתל שתקוע בצילינדר בדיוק איפה שהרינג של הבוכנה בתחילת פתח האגזוז עוד אבקש אם למישהוא יש איזו אנטיקה מסוג זה אוכל להעזר במנוע כזה לכמה חלפים תודה רבה לכל העוזרים..וחג שמח לכולם

erazz
29-09-2010, 23:33:30
אם הבעיה היא שמן שהתקשה אז הכי פשוט "לבשל" את החלק במים רותחים. זו הדרך הכי עדינה והכי פשוטה לשחרר.

חוצמזה בעניין שחרורים WD40 הוא חברך הטוב.


תוכל להעלות תמונות של התכשיט?

asaf123
30-09-2010, 02:15:02
אוקיי זאת שיטה מעולם האופנועים אבל קח טיפ שאולי יעזור.
תקנה נוזל בלמים פשוט הכי זול שתימצא DOT 3 היום נחשב לזול ביותר.
פרק את כל ה גומיות והאטמים מהמנוע.
ותשרה את המנוע למשך לילה שלם בתוך נוזלל הבלמים.
בבוקר תעדכן.
ולאחר שהוא הישתחרר אז שמן אותו ב WD 40
כמובן שאת כל תהליך השחרור יש לבצע לאט ובעדינות בשביל לא לשבור אתה רינג או לגרום נזק לצילינדר.
בהצלחה.

nir holzman
30-09-2010, 04:38:13
הודעה משמחת הצילנדר בחוץ אבל עדיין הבוכנה תקועה בתוכו :mad:

akajo
30-09-2010, 05:46:09
לא מכיר את המנוע אבל זה הרעיון הכללי שמוכח אצלי:
א. משרה את הצילינדר כיומיים בדלק טיסנים
ב. מרכיב את המנוע פרוויזורית בהנחה שכל השאר זז (אם יש מיסבים הם לא תקועים, או שהציר לא תקוע במכסה הקדמי), כולל הרכבת פרופ
ג. מנסה להזיז את הציר דרך הפרופ בכח "עדין אך נחוש", בד"כ זה עובד טוב

אחרי שהצלחת, בדוק את פנים הצילינדר אם חלוד, נקה בברזלית 000 או 0000 או נייר לטש רטוב עדין ביותר, בדוק חלודה על הציר כנ"ל, החלף מיסבים. לגבי הרינג תהיה עדין תראה אם הוא עדיין קפיצי וחפשי בתעלה שלו. אפשר לנקות אותו בתוך הבוכנה עם מברשת פליז עדינה. אל תנסה להוציא פן יישבר. נקה כך גם את ראש וצידי הבוכנה אם צריך. פרק ונקה גם את הטלטל ואת הציר שלו, סמן קודם על הטלטל את כיוונו וגם את כיוון הציר, שים לב אם לא לאבד אם יש קפיצים או סופיות בקצות הציר. את גוף המנוע נקה היטב מבפנים לפחות. תהיה מוכן להחליף גם רינג אם המנוע חלש בעבודה. אטמ/ים חדשים לבית גל הארכובה אתה יכול לעשות מקרטון עבה. לגבי החלפת מיסבים יש ביוטיוב הדרכות. אל תשכח לנקות גריז מקורי מהמיסבים. הרצה ראשונה על סטנד עם הרבה סבלנות, צריך לכוון את הקרב' מחדש. לפני ההרצה מלא את המנוע בדלק, סובב הרבה פעמים ונקה, כדי שהמיסבים החדשים יקבלו שימון ראשוני. בהצלחה, יש הרבה סיפוק כשמנוע כזה חוזר לעבוד היטב.

ZvikaF
30-09-2010, 09:11:56
גם בנזין ממיס טוב את השמנים. השרייה למשך לילה של הבוכנה+השרוול יכולים לשחרר את התפיסה.

DarZeelon
30-09-2010, 09:59:10
ניר,


אם מדובר במנוע עם טבעת-בוכנה (הווברה 6.5 סמ"ק הוצע בעבר עם טבעת בדגם Speed מוחלש וללא מעבר תערובת שלישי. גם ה-Blackhead וגם ה-Silver Line היו תמיד מצוידים בטבעת-בוכנה.), יש אפשרות שקצה של הטבעת נתפס באחד המעברים.

ברוב המנועים, התפסות כזו בעת הרכבה, פירושה סוף עידן חיי המנוע...
אי אפשר יהיה להוציא את השרוול מהצינה; ואי אפשר יהיה גם להשלים את הרכבת המנוע.

כל נסיון פירוק יביא בהכרח לשבירה של הטבעת ולשׂריטה של השרוול.

לטבעת יש בחריץ-הבוכנה האמור להכילה פין-מיקום, האמור; אם לא מסובבים את השרוול בעת ההרכבה, למנוע התפסות קצה-טבעת במעבר בעת פעולת המנוע.

סיבוב השרוול בעת הרכבתו, עלול להביא לתפיסה אותה אמור אותו פין למנוע.


אם זה המקרה, שום ממס לא 'ימיס' את הטבעת, מן הסתם.