צפייה בגרסה מלאה : עזרה! פתיחת ברגים תקועים במנוע
tamos
01-10-2010, 00:43:15
הי, יש לי מנוע OS.
ברצוני להעביר לו ניקוי יסודי כמו שצריך, אבל כמו תמיד יש בעיה.
הברגים פשוט תקועים!
ניסתי כבר כמה זמן לנסות להוציא אותם אך ללא הצלחה, ויותר גרוע דפקתי להם את ההברגה..
הברגים הבעייתים נמצאים ב2 צידי הקורבורטור-אלו שבעצם תופסים אותו במקום, ובראש הקירור של המנוע-שם ההברגה עוד במצב בסדר.
חיפשתי מס' פתרונות בגוגל ומצאתי מס' פתרונות, שימוש בWD40, לחתוך עם דרמל חריץ יפה בבורג, להביא מברג לא עדין ולסובב עם ג'פקה(פליר פטנט), אם לא עוזר אז אולי מברג אימפקט. אם גם זה לא עוזר אז אין ברירה אלה להבריז.
אין לי מושג מאיזה חומר הברגים עשויים, אני רק יכול להגיד שהם נאכלים בשניות והם שחורים.
עוד פתרונות?
אליקופטר
01-10-2010, 08:00:32
תקדח במרכז הבורג חור ובו תבריג בורג עד הסוף כמה שיותר ואז בעדינות תנסה לפתוח.
erazz
01-10-2010, 09:30:39
פעם ניסית לקדוח ולהבריג בורג שאתה מציע עצה כזאת?
TAMOS, לא ברור לי מה ניסת ומה לא ניסית. כל הרעיונות הם רעיונות טובים. אני עדיין לא נתקלתי בבורג שלא יצא אחרי שחרור וסיבוב עם פלייר פטנט. אתה רוצה להעלות תמונה שנבין במה מדובר?
כאמור, קידוח דורש מקדח וידיה ועדיף לעשות זאת בכרסומת כדי שלא ייברח. הברזת בורג זה לא דבר פשוט ולא הייתי ממליץ זאת כלל.
ZvikaF
01-10-2010, 09:35:15
סיכוי סביר שהבורג "מודבק" בשמן ולכן יהיה קשה לפתוח אותו, השרה את המנוע בבנזין ללילה או חמם את האזור (קח בחשבון שיש אטם גומי שתצטרך להחליף אח"כ)
s.mario
01-10-2010, 10:34:23
הפתרון הנח ביותר במצב כזה - הוא להבריז את ראש הבורג...(במידה ויש לך גישה עם דיסק החיתוך של הדרמל)...
flyinglizard
01-10-2010, 12:00:57
חירוץ עם דרמל עובד כמעט תמיד, אבל צריך לעשות את זה בצורה מדוייקת.
DarZeelon
01-10-2010, 12:49:06
הי, יש לי מנוע OS.
ברצוני להעביר לו ניקוי יסודי כמו שצריך, אבל כמו תמיד יש בעיה.
הברגים פשוט תקועים!
ניסתי כבר כמה זמן לנסות להוציא אותם אך ללא הצלחה, ויותר גרוע דפקתי להם את ההברגה...
tamos,
אני חושב שלא הבנתי... איך בדיוק 'הצלחת' לדפוק לברגים את ההברגה, בעודם תקועים בתוך ההברגה בצינת המנוע (ולמעשה, ההברגה מוגנת מכל רע...).
אוכל להבין אם תאמר ש-'חרשת' את ראשי הפיליפס של הברגים, לתוכם נכנס קצה המברג; אבל את ההברגה?? אין סיכוי!
למיטב זכרוני, ברגים אלה מורכבים ע"י OS, עם thread lock; כדי שלא ישתחררו ממקומם.
אבל גם אז, הם לא אמורים להיות 'נעולים' באופן שאינו מאפשר שחרורם כשצריך.
אם ראש הבורג חרוש, או תלוש; יש מכשיר שנקרא EZ-Out, שיש לו הברגה הפוכה.
קדיחת הבורג והברגת המכשיר עד הידוקו והמשך סיבוב, אמורה לשחרר את הבורג התקוע ממקומו.
שימוש בבורג רגיל, קטן יותר, המתהדק לאותו כיוון הסיבוב של הבורג שאתה מנסה לשחרר, לא ישיג שום מטרה, מן-הסתם...
tamos
01-10-2010, 15:52:22
כן טעות שלי,
"חרשתי" את הראש של הבורג.
erazz, הבורג נמצא במיקום בעייתי לתפסיה עם פלייר פטנט.
DarZeelon, מהיכן ניתן לרכוש את המכשיר הזה?
http://img651.imageshack.us/gal.php?g=img2350pw.jpg
עדכון:
הצלחתי לפתוח את הברגים האלה בעזרת פלייר פטנט, ישבתי על זה איזה שעה עד שהשתחרר.
עכשיו איך אני יפתח את הברגים של הראש?
הם במצב טוב עוד לא חרשתי אותם.
מה שאני כבר יכול להגיד שכנראה שלא טיפלתי טוב במנוע, הקראנק עם חלודה, לא רציני אבל יש צבע של חלודה.
מה אפשר לעשות?
flyinglizard
01-10-2010, 16:07:24
תוודא שאתה עם מפתח האלן הנכון, מפתחות שונים נותנים התאמה שונה. אם יש אפילו קצת חופש, מאוד קל להרוס את הראש.
tamos
01-10-2010, 16:19:32
זה לא אלן זה פיליפס.
מחר אני יקפוץ להום סנטר ויקנה מברג מתאים.
יש איזה משהו שאני יכול לעשות כדי שהמצב הזה לא יקרה עוד פעם, שימון ההברגה או משהו?
http://img831.imageshack.us/gal.php?g=img2359u.jpg
DarZeelon
01-10-2010, 17:41:57
DarZeelon, מהיכן ניתן לרכוש את המכשיר הזה?
עמוס,
אתה יכול לנסות כאן (http://www.toolprice.com/category/screwextractors/), או בכמה עשרות אלפי חנויות אחרות.
עם מחירים צנועים כאלה, אפילו המכס לא יעשה לך בעיות...
flatspin
01-10-2010, 18:12:26
כאשר הבורג מאובטח באמצעות lock tite, הדרך הנכונה לשחרר אותו היא להניח על ראש הבורג מאנך חם (מאד) למשך מספר דקות. חומר האבטחה מתרכך והבורג מסתובב בקלות, יחסית.
את חימום ברגי הקורבורטור החמצת. נסה לבצע הנחיה זו בפתיחת ברגי ראש המנוע. אין ספק שתצליח.
Menash
01-10-2010, 23:00:51
זה לא אלן זה פיליפס.
מחר אני יקפוץ להום סנטר ויקנה מברג מתאים.
יש איזה משהו שאני יכול לעשות כדי שהמצב הזה לא יקרה עוד פעם, שימון ההברגה או משהו?
http://img831.imageshack.us/gal.php?g=img2359u.jpg
TAMOS,
אני רואה שכבר קיבלתה תשובות לאשלות פתיחת הברגים לכן, אענה לשאלתך בקשר לחלודה שבמנוע,
כשתפרק את המנוע תנקה עם מברשת פלדה וקצת WD-40 את כל האזורים הנגועים בחלודה.
לאחר שתרכיב את המנוע ואם אתה רוצה לשמור על המנוע תשתמש בAFTER RUN OIL
ותקרא את זה:http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=28008
מקווה שעזרתי.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.