PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מנסה להתניע ולא מצליח



arnonzamir
13-10-2010, 19:41:54
שלום לכולם,

יש לי טריינר די ישן, הוביקו אביסטאר, Avistar, ומנוע SuperTigre GS40.

הרכבתי את הטיסן והמנוע על פי ההוראות שלהם ועל פי מיטב הבנתי. זה הטיסן הראשון שלי (לפני כן התעסקתי קצת עם מסוקים).

הבעיה: לא מצליח להתניע את המנוע.

אני חושד שהעניין הוא שהמנוע לא יונק דלק. כשאני עושה סיבובי צ'וקינג (עם הקרבורטור סתום באצבע), הדלק עולה בצינור ומיד יורד חזרה למנוע - כאילו הלחץ שיצר הסיבוב הידני של הפרופ לא נשמר, והדלק לא מגיע עד המנוע עצמו.

את החשודים המיידיים פסלתי: בדקתי שאין חסימה בצינורות, רוקנתי פירקתי וניקיתי את מיכל הדלק, וידאתי שהפלאג תקין ומתלהט, בדקתי שהמנוע לא מוצף.

יש למישהו רעיון?

תודה,
- ארנון.

ZvikaF
13-10-2010, 20:31:23
אתה מנסה להניע עם סטארטר חשמלי ?

ההתנהגות של הדלק שתיארת - נורמלית, אתה צריך להרים את האצבע מהקרבורטור בחצי המהלך שבו הדלק חוזר (אחרי הדחיסה...)

ע"פ החוק - מנוע יבש מדלק לא יניע :)

arnonzamir
13-10-2010, 20:35:06
אני מנסה להתניע ידנית. אין לי את הרכיב הקוני שמתחבר מקדימה ומאפשר לסטרטר החשמלי להתחבר. אתה מעריך שעם סטרטר חשמלי זה יעבוד?

אני מבין שמנוע בלי דלק לא יעבוד :). השאלה היא, איך אני יודע שהוא יונק דלק, או יונק מספיק דלק? האצבע שלי, כשיורדת מהקרבורטור, יבשה, ומצד שני, אחרי יותר מדי נסיונות סיבוב בלי הצלחה, הוא מתיז קצת דלק מהקרבורטור.

מני2000
13-10-2010, 21:08:07
אני מנסה להתניע ידנית. אין לי את הרכיב הקוני שמתחבר מקדימה ומאפשר לסטרטר החשמלי להתחבר. אתה מעריך שעם סטרטר חשמלי זה יעבוד?

אני מבין שמנוע בלי דלק לא יעבוד :). השאלה היא, איך אני יודע שהוא יונק דלק, או יונק מספיק דלק? האצבע שלי, כשיורדת מהקרבורטור, יבשה, ומצד שני, אחרי יותר מדי נסיונות סיבוב בלי הצלחה, הוא מתיז קצת דלק מהקרבורטור.

לפי מה שאתה מתאר הכל תקין, תנסה סטרטר חשמלי הוא אמור להניע.

flatspin
13-10-2010, 21:17:36
משום מה מתקבל אצלי הרושם שמשהו בכיוון הסיכות במנוע שלך אינו תקין. להתנעה ראשונה הסיכה הראשית צריכה להיות פתוחה כ-2.1/2 סיבובים ממצב סגור. אם עדיין לא יניע, פתח מעט את סיכת הסרק.
המלצתי לך, כך או אחרת, תעזר בטיסנאי ותיק בעל ידע בכיוון מנועים. אין ספק שהבעיה תיפתר.

arnonzamir
13-10-2010, 21:24:43
תודה, צביקה, מני, פלאטספין.
בעקבות ההודעה הראשונה של צביקה, ניסיתי את הסטרטר החשמלי. זה אמנם מאוד לא נוח בלי הקונוס, אבל הוא מצליח לסובב את הפרופ. מה שקורה הוא שהמנוע מסתובב והצליל הוא של "כמעט תופס", אבל לא תופס. כמו כן, הוא מתיז קצת דלק מהקרבורטור בתהליך. זה נורמלי?
flatspin, אני מעריך שאתה צודק. אין לי נסיון בכיוונון של מנועים, ובהחלט יתכן שמשהו שם לא מכוון נכון. סיכה ראשית שמתי על שלושה סיבובים, בהתאם להוראות היצרן. סיכת סרק, בהתחלה לא נגעתי, אבל אחרי כמה ימים של נסיונות, החלטתי לבדוק אם יש לה השפעה - יכול בהחלט להיות שהוצאתי אותה מהמיקום האופטימלי.
אני חושב שאגש בסוף השבוע למנחת הקרוב ואבקש עזרה מאחד החבר'ה שם.

arnonzamir
13-10-2010, 21:34:54
בהמשך להודעה הקודמת - מישהו שיכול ומוכן לנסות לעזור מתכנן להיום בשישי או שבת במנחת שליד בצרה או במנחת גלילות?

ZvikaF
14-10-2010, 06:42:19
נשמע כמו בעיית כיוון סיכות, וגם יכול להיות שאתה מנסה להניע עם קרבוטור סגור מידי ?
תבדוק עם אילן מטיסן נתניה - הם מטיסים במנחת ליד בצרה.

arnonzamir
14-10-2010, 12:03:48
צביקה, איך אני בודק עד כמה הקרבורטור שלי פתוח או סגור? אם הכוונה היא לפתיחת מצערת, שפותחת גם את הקרבורטור, אז ניסיתי גם במצב אמצע (לפי הוראות יצרן המנוע) וגם במצב פתוח.

את אילן מטיסן נתניה פגשתי פעם או פעמיים במנחת, אבדוק בסוף השבוע.

תודה!

flatspin
14-10-2010, 16:44:17
אתה יכול לכוון כיוון ראשוני את סיכת הסרק כאשר המנוע על הטיסן ואינו פועל. סדר הפעולות הוא כזה:
1. פתח את המצערת כך שיווצר מעבר אויר ב'חבית' ברוחב של 2 מ"מ.
2. חבר צינורית סיליקון לקורבורטור במקום הצינורית ממיכל הדלק.
3. סגור את סיכת הסרק עד הסוף.
4. קרב את אוזנך לפתח הקורבורטור ונשוף אויר לתוך הצינורית, תוך כדי פתיחה איטית של הסיכה.
כשתשמע רחש של אויר בוקע מתוך הקורבורטור, עצור. זה המצב הראשוני של סיכת הסרק.
5. עכשיו התנע את המנוע ודייק את כיוון שתי הסיכות. קודם את הסיכה הראשית, אחריה את סיכת הסרק לסל"ד אופטימלי, שוב את הראשית עד שתגיע לכיוון סופי מדויק ונכון.
בסיום, שתי הסיכות צריכות להיות מכוונות למצב עשיר, מעט מעל הסל"ד המכסימלי, במצערת פתוחה לרווחה וגם בסרק.

arnonzamir
14-10-2010, 17:38:42
תודה רבה על ההוראות המדוייקות. אני מעריך את זה מאוד.
אנסה לבצע את מה שכתבת ואעדכן כאן על התוצאות.

- ארנון.

arnonzamir
15-10-2010, 18:55:58
Flatspin - אתה גאון.

ביצעתי את תהליך כיוונון סיכת הסרק כמו שכתבת, והתנעתי בנסיון הראשון. (התנעה ראשונה שלי!) אחרי זה, אני מניח שבגלל התחממות של המנוע, צריך היה לחזור על התהליך עוד פעם כי הפתיחה נסגרה. המצב כרגע הוא שאני יכול להתניע.
אני מודה לך ולשאר החבר'ה פה על התמיכה וההדרכה.

כמובן שעדיין לא יזיק למנוע שלי לפגוש מישהו שבאמת יודע לכוון אותו, אבל את הבסיס יש לי.

תודה ושבת שלום, ללא ריסוקים.

- ארנון.

ZvikaF
16-10-2010, 10:49:44
אם אתה מאזור נתניה צור אתי קשר 0522545651