PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה פלאג



Menash
18-10-2010, 16:47:44
שלום.
אבקש את עזרתכם בשאלה בנושא פלאגים.
מה ההבדל בין פלאג ארוך לקצר? האם מדובר באורך הסליל או עומק החלל בו נמצא ההסליל?
איך זה משפיע על עבודת המנוע?

ZvikaF
18-10-2010, 17:30:28
יש כאן הסבר (אומנם באנגלית) על הפרמטרים של הפלאגים וההשפעה שלהם:


The numbers and characters on the plugs, are the product number, wire thickness, and thermal range of the plug’s body. Example: The Novarossi C6TG (F) or (C)
Product:C (Conical)
Wire Thickness: 6
Plug Type: T (Turbo)
Plated:G (Gold)
Thermal Range:F (Fredda = Cold) C (Calda = Hot)

The plugs with cold thermal range F (Fredda), have a body with thinner walls and shorter body, so they dissipate heat better and faster to the engine head.
The plugs with hot thermal range C (Calda), have a body with thicker walls and longer body, so they dissipate heat better and faster to the engine head. The number of threads is the same on both types of plugs.


How to select the proper plug:
•When the ambient temperature is high, we have to use a plug with thicker wire.
•With higher compression, we have to use a plug with thicker wire.
•Humidity determines if we use a Cold (F) thermal range, or Hot (C) thermal range.
•With high humidity percentage we should use a Hot (C) thermal range plug.
•If we have high temperature and high humidity, we should use a plug with thick wire and a Hot(C) thermal range.

The best instrument to determine which Turbo Plug to use, is those table digital weather stations, that have Temperature, Humidity, and some also Barometric Pressure on them. That is the key to success or failure tuning engines with Turbo Glow Plugs, because they are so sensitive to weather variations that is unbelievable.

flatspin
18-10-2010, 18:00:17
אני אעשה לך חיים מעט יותר קלים.
קבל קישור למאמר מפורט בנושא פלגים, כתוב כולו בעברית צחה.

http://www.flyhi.org.il/GlowPlugs.htm

Menash
18-10-2010, 23:06:34
גדעון, באמת עשיתה לי חיים קלים חח

תודה רבה!