PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! גלגל שיניים נטחן



lehatis
18-10-2010, 18:34:07
צריך את עזרתכם...
יש לי TREX 600 עם סטאפ של אליין.
ואני רואה שכל פעם אחרי טיסה אפילו של דקה המנוע מקרסם את הגלגל שיניים
המנוע לא צמוד מידי לגלגל שיניים ולא רחוק מידי
האם למישהו הייתה תופעה דומה?
האם זה טבעי כי הוא חדש?
תודה לעוזרים.:)

דניאל דקל
18-10-2010, 18:42:30
תבדוק את הפיניון שכנגדו, אולי הוא פגום

sagi
18-10-2010, 18:46:32
המנוע מכרסם את הגג"ש מהחלק העליון או מהצד ???

HeliDraco
18-10-2010, 18:56:55
תבדוק את הפיניון שכנגדו, אולי הוא פגום

+1

אפשרות אחרת היא חיבור רופף מדי בין הפיניון לגג"ש.
גם זה יכול להוביל לטחינת גלגל.

lehatis
18-10-2010, 19:38:44
זה נראה מלמעלה של הגלגל שיניים

shlomiv10
18-10-2010, 19:49:42
אצלי לאחרונה גיליתי שציר המנוע נשחק באזור המיסב העליון מה שגרם לחופש תבדוק ע"י הוזזת הפניון לצדדים שאין חופש בציר המנוע.

lehatis
18-10-2010, 20:08:50
בדקתי אבל לא זה לא זה מדובר בקיט בן שבוע .
כמה הפניון צריך להיות קרוב לגלגל שיניים?

lehatis
18-10-2010, 20:16:59
שגיא אתה מכיר את התופעה?

דניאל דקל
18-10-2010, 22:02:07
המרווח בין הפיניון לגלג"ש צריך להיות בעובי של דף נייר, לא פחות מזה ולא יותר מזה

העבר פיסת נייר A4 בין הפיניון לגלג"ש

כעת הדק את הפיניון אל הגלג"ש וסגור את הברגים של המנוע אל התושבת.

כעת שלוף את הנייר ע"י סיבוב הלהבים

Rexiguru
18-10-2010, 22:11:16
המרווח בין הפיניון לגלג"ש צריך להיות בעובי של דף נייר, לא פחות מזה ולא יותר מזה

העבר פיסת נייר A4 בין הפיניון לגלג"ש

כעת הדק את הפיניון אל הגלג"ש וסגור את הברגים של המנוע אל התושבת.

כעת שלוף את הנייר ע"י סיבוב הלהבים

לא צריך תשיטות האלה אפשר לפי העין...

DanielJoseph20
18-10-2010, 22:18:18
התופעה שאתה מתאר נשמעת כאילו הפניון לא יושב בדיוק מול הגגש וככה אני מספיק שטח פנים של הגגש על הפניון ובכך לא עומד בעומס...והתוצאה היא כרסום של הגגש

wind556
19-10-2010, 06:51:49
המרחק בין הפיניון לגג"ש צריך להיות מאד קטן, במיוחד במסוק חזק כמו ה600
השיטה עם דף נייר משאירה מרווח של 0.1-0.2 מ"מ שזה פי 10 בערך מהמרווח הרצוי
מה שיכול לעבוד במסוקי 450 לא מתאים ל600

wonderd
19-10-2010, 07:17:37
קודם כל - כתבת שהשחיקה רק בחלק העליון - תוודא שהפיניון יושב מקביל לגג"ש ושאין שם הטייה כלשהי בתושבת המנוע או בחיבור של המנוע עצמו - הפיניון אמור להיות מקביל לחלוטין לגג"ש כדי לקבל התאמה מושלמת.
דבר שני, המטרה בקביעת המרחק בין הפיניון לגלג"ש היא להגיע למצב בו הפיניון יושב צמוד אבל לא בלחץ. מכיוון שהגלג"ש אינו עגול לחלוטין, צריך לסובב ביד ולחפש את המצב הלחוץ ביותר והמשוחרר ביותר ולמצוא את האיזון ביניהם. אם תקנה גלג"ש שחתוך ב CNC, אז יש פחות סיכוי לאובליות והחיבור יהיה טוב יותר.
השיטה עם הנייר טובה, אבל הנייר צריך להיות קצת בלחץ בלי להיחתך, ובכל מקרה צריך לגלגל ידנית ולמצוא את האיזון בין הנקודות כמו שאמרתי.

sagi
19-10-2010, 07:35:58
שגיא אתה מכיר את התופעה?
כן ....
תבדוק חופשים של הגג"ש בינו לפריים.
תבדוק את הגובה של הפיניון על הציר.
ובסוף תבדוק מרחק של הפיניון מהגג"ש.
אני לא השתמשתי בנייר ולא בשום דבר.... גם ככה
הגג"ש גדול ורואים את הפיניון עם השיינים שלו....

lehatis
19-10-2010, 16:41:49
תודה לכולם על העזרה
אני יבדוק את זה שוב למרות שבעין הכל נראה מצויין והגלגל משסתובב בחופשיות אין עליו לחץ מידי והפיניון יושב בתוך הגג"ש