PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה איפה אפשר להשיג נוזל למשאבת עשן



shaddow
26-10-2010, 11:37:52
שלום,
האם מישהו יודע איפה ניתן להשיג בארץ (והכוונה מקום שבאמת יש לו) את הסוג הזה של הנוזל למשאבת עשן:
ChevronTexaco Canopus® 13

GA02
26-10-2010, 14:09:34
לדעתי מיותר לקנות את הנוזל המקורי ,
סולר + שמן תינוקות עושה את העבודה אותו דבר ועולה חצי מחיר וגם הרבה יותר קל להשיג .

Flying_student
26-10-2010, 14:17:44
לדעתי מיותר לקנות את הנוזל המקורי ,
סולר + שמן תינוקות עושה את העבודה אותו דבר ועולה חצי מחיר וגם הרבה יותר קל להשיג .

לפעמים אני לא יודע אם אנשים הם ציניים או לא. אם לא אז אני מקווה שאתה לא מהתחום... באותה מידה גם ציאניד עם טלק יניב עשן לבן כשירוסס...

guyro
26-10-2010, 14:23:56
לפעמים אני לא יודע אם אנשים הם ציניים או לא. אם לא אז אני מקווה שאתה לא מהתחום... באותה מידה גם ציאניד עם טלק יניב עשן לבן כשירוסס...

גמרת אותי מצחוק עכשיו :D

MDreamer
26-10-2010, 14:29:36
לפעמים אני לא יודע אם אנשים הם ציניים או לא. אם לא אז אני מקווה שאתה לא מהתחום... באותה מידה גם ציאניד עם טלק יניב עשן לבן כשירוסס...
אתה טועה ומטעה! אתה לא מבין בכלל מה אתה מדבר! העשן בכלל כתום!:D

Flying_student
26-10-2010, 14:56:24
אתה טועה ומטעה! אתה לא מבין בכלל מה אתה מדבר! העשן בכלל כתום!:D

אני לא טועה! ריססת פעם אנשים עם ציאניד ושאלת אותם אח"כ מה הצבע?
כל עוד הניסוי לא מראה אחרת, אני צודק!:D

flatspin
26-10-2010, 17:22:49
שלום,
האם מישהו יודע איפה ניתן להשיג בארץ (והכוונה מקום שבאמת יש לו) את הסוג הזה של הנוזל למשאבת עשן:
ChevronTexaco Canopus® 13

אינני מכיר את השמן שנקבת בשמו.
אני כן מכיר, והשתמשתי בו לאורך שנים, שמן אחר שאת הקישור אליו אני מכניס להודעתי זו.
ניסיתי כל מיני תעלולי ערבובים, אף אחד מהם לא הניב את הסחורה המצופה. השמן הזה (המומלץ על ידי) מפיק עשן בכמות נדיבה. כמובן תלוי בסוג וגודל המנוע וכפועל יוצא מכך כמות הנוזל שהוא יכול לאדות לעשן. אני השתמשתי בו במנועים זנואה 62 והתוצאה היתה משביעת רצון ומעלה.

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAN64&P=ML

daniel_geva
26-10-2010, 19:16:37
אני גם מתעניין בנושא של משאבת עשן אז אני אמשיך בשירשור הזה.
א. האם אפשר להתקין משאבת עשן על מנוע O.S 55 או שהמנוע הנל קטן מדי?
ב. המיכל של הנוזל לעשן, זהו מיכל נפרד? או שמערבים יחד עם הדלק?
ג. האם צריך סרבו נוסף למשאבת עשן שיפעיל אותה בצורה מכנית? או שפשוט המשאבה עצמה מתחברת ישירות למקלט?
ד. איזה מתח מזין את הסוללה?

Menash
26-10-2010, 19:28:47
שלום לכולם.
אפשר לקבל קצת פרטים איך העסק עובד ???
האם השמן נשרף במנוע? אם כן באיזה ממון ביחס לדלק הוא מוזרק למנוע?
מה זה השמן הזה? למה הוא דומה, מהשמנים שבשימוש יומיומי שלנו?

בברכה.

flatspin
26-10-2010, 19:29:11
קבל תשובותי לפי הסדר:
א. כמות העשן המתקבלת היא כמות החום המצטברת במשתיק כתוצאה מפעולת המנוע. מנוע 55 מייצר מעט מאד (יחסית) כמות חום, ולכן כמות הנוזל שיהיה מסוגל לאדות ולהפכה לעשן, קטנה מאד. באופן מעשי יתקבל שובל שהוא מעט יותר מאשר מצב מנוע עשיר.
ב. נוזל העשן אינו בא במגע עם הדלק. הוא מוזרק למשתיק. בטיסן הוא מאוחסן במיכל נפרד.
ג. קיימות משאבות עשן המקבלות פיקוד ישיר מערץ במקלט.
ד. משאבות העשן המקובלות פועלות במתחים שבין 6V ו-7.2V

flatspin
26-10-2010, 19:34:01
שלום לכולם.
אפשר לקבל קצת פרטים איך העסק עובד ???
האם השמן נשרף במנוע? אם כן באיזה ממון ביחס לדלק הוא מוזרק למנוע?
מה זה השמן הזה? למה הוא דומה, מהשמנים שבשימוש יומיומי שלנו?

בברכה.

ה'שמן' ההזה איננו שמן כמשמעותו. זהו נוזל שמנוני אשר מתאדה בטמפרטורות הפעולה של המנוע והופך את נוזל העשן לאדים לבנים (עשן). אין לו כל קשר למנוע, הוא איננו מעורבב עם הדלק אלא מוזרק ישירות למשתיק החם. כמות הנוזל המוזרק למשתיק מוגבלת ליכולת המנוע לאדות אותו. מנועי בנזין גדולים פולטים כמות חום גדולה ולפיכך אפשר להפיק מהם כמות עשן נכבדה.
אם תתבונן בתמונה של ה'שמן' שצירפתי לתגובתי הקודמת, ותגדיל אותה, תראה שהיצרן עצמו קורא למוצר 'נוזל עשן ( smoke fluid).

Menash
26-10-2010, 19:43:00
אוקי הבנתי.
האם נדרש לבצע פתח כלשהו במשתיק על מנת שהנוזל יחדור פנימה?
אם כן באיזה חלק של המשתיק נדרש לבצע את הקידוח?

תודה

flatspin
26-10-2010, 19:49:21
כדי להחדיר את נוזל העשן למשתיק יש צורך לקדוח, לייצר הברגה ולהתקין ניפל לצינורית.
מקום ההתקנה שונה בין משתיק למשתיק. בכל מקרה רצוי שיהיה קרוב ככל האפשר לפתח הפליטה של המנוע.

מני2000
26-10-2010, 20:16:22
לפעמים אני לא יודע אם אנשים הם ציניים או לא. אם לא אז אני מקווה שאתה לא מהתחום... באותה מידה גם ציאניד עם טלק יניב עשן לבן כשירוסס...

הוא לא ציני ולא טועה, אתה טועה ומטעה אני אישית מייצר עשן בצורה הזו 90% סולר + 10% שמן תינוקות (כמה שיותר שמן תינוקות העשן יהיה יותר לבן אבל השמן סמיך ובכמות גדולה מידי סותם את המשאבה) התוצאה מעולה.
אני מצרף סרטון שצילמתי בו את הפעם הראשונה שעשיתי את זה, העשן בסרטון הזה לא מספיק סמיך ולבן כי שמתי פחות מידי שמן.


http://www.youtube.com/watch?v=JA1MFyYQTS4&feature=mfu_in_order&playnext=1&videos=Se58IbOsJ0E

tamos
26-10-2010, 20:45:47
מנועי ניטרו מפיקים חום יחסית נמוך.
לפי הידע שלי, במנועי ניטרו מלפפים את הצינורית סביב האגזוז כדי שיקבל עוד חום ורק אז ל'ניפל'.

flatspin
26-10-2010, 20:57:27
ליפוף הצינורית נעשה על מנת להגדיל את המוליכות ולחמם את נוזל העשן לפני כניסתו למשתיק. אבל בכל מקרה הגורם הקובע לגבי אופי העשן הוא כמות החום במשתיק. מנועי מתנול (יש כאלו שפועלים ללא ניטרו) מייצרים כמות חום קטנה, יחסית. מנועי הבנזין מייצרים כמות חום גדולה בהרבה ומכאן שכמות העשן שאפשר להפיק מהם גדולה בהרבה.

shaddow
26-10-2010, 21:24:47
שלום, ניסיתי סולר עם שמן תינוקות, ניסיתי סולר עם שמן גיר, יצא יותר לכלוך על הטיסן מעשן,
אני עובד עם מנוע בנזין 28CC.
אני מכיר את הנוזל שנמכר ב-tower hobbies. הבעיה היא המשלוח והכנסת כימיקלים לארץ (הנושא מאוד בעייתי)
לכן אולי מישהו מכיר איזה חנות כימיכלים בארץ שיש לה את השמן המיוחד הזה, כי שוב להביא מחו"ל זו לא אופציה.
ועם כל הכבוד על הסרטון, אבל זה בדיוק העשן העדין שהיה גם לי בטיסן, אני רוצה משהו הרבה יותר סמיך ואת זה ניתן לעשות לדעתי רק עם השמן שהזכרתי, כמו כן נאמר לי שהוא פחות מלכלך...

flatspin
26-10-2010, 21:42:34
אני רכשתי את נוזל העשן אצל 'שלט רחוק' בהרצליה.

shaddow
27-10-2010, 00:36:17
מתי ? וכמה עלה ?

flatspin
27-10-2010, 13:03:38
את הרכישה האחרונה (4 מיכלים של גלון כל אחד) ביצעתי לפני מספר שנים. אם אני עדיין זוכר היטב, המחיר היה 120 שח' לגלון.

GA02
27-10-2010, 14:56:42
לפעמים אני לא יודע אם אנשים הם ציניים או לא. אם לא אז אני מקווה שאתה לא מהתחום... באותה מידה גם ציאניד עם טלק יניב עשן לבן כשירוסס...
ממש לא ציני וזה גם ממש לא היה מצחיק , לא צריך לזלזל סתם. המון מטיסים משתמשים בערבוב משלהם ולא בחומר המקורי.
אני השתמשתי גם במקורי וגם במעורבב והייתי הרבה יותר מרוצה מהמעורבב בעיקר בגלל זה שלא צריך לבכות על כל טיפה שנשפכה.
העשן יצא אותו הדבר והמשאבה לא נהרסה .

מני2000
29-10-2010, 08:56:04
שלום, ניסיתי סולר עם שמן תינוקות, ניסיתי סולר עם שמן גיר, יצא יותר לכלוך על הטיסן מעשן,
אני עובד עם מנוע בנזין 28CC.
אני מכיר את הנוזל שנמכר ב-tower hobbies. הבעיה היא המשלוח והכנסת כימיקלים לארץ (הנושא מאוד בעייתי)
לכן אולי מישהו מכיר איזה חנות כימיכלים בארץ שיש לה את השמן המיוחד הזה, כי שוב להביא מחו"ל זו לא אופציה.
ועם כל הכבוד על הסרטון, אבל זה בדיוק העשן העדין שהיה גם לי בטיסן, אני רוצה משהו הרבה יותר סמיך ואת זה ניתן לעשות לדעתי רק עם השמן שהזכרתי, כמו כן נאמר לי שהוא פחות מלכלך...

תקרא מה כתבתי שם, הסרטון צולם לפני שהגעתי למינון הנכון, הוספתי קצת יותר שמן תינוקות ונהיה העשן שאתה מחפש והולך לשלם עליו המון...

Flying_student
29-10-2010, 11:48:31
ממש לא ציני וזה גם ממש לא היה מצחיק , לא צריך לזלזל סתם. המון מטיסים משתמשים בערבוב משלהם ולא בחומר המקורי.
אני השתמשתי גם במקורי וגם במעורבב והייתי הרבה יותר מרוצה מהמעורבב בעיקר בגלל זה שלא צריך לבכות על כל טיפה שנשפכה.
העשן יצא אותו הדבר והמשאבה לא נהרסה .

אז נשאלת השאלה האם זה חוקי והאם בעלי השטח יודעים שמרססים להם סולר על היבול שלהם?!?:eek:

daniel_geva
29-10-2010, 12:43:27
קבל תשובותי לפי הסדר:
א. כמות העשן המתקבלת היא כמות החום המצטברת במשתיק כתוצאה מפעולת המנוע. מנוע 55 מייצר מעט מאד (יחסית) כמות חום, ולכן כמות הנוזל שיהיה מסוגל לאדות ולהפכה לעשן, קטנה מאד. באופן מעשי יתקבל שובל שהוא מעט יותר מאשר מצב מנוע עשיר.
ב. נוזל העשן אינו בא במגע עם הדלק. הוא מוזרק למשתיק. בטיסן הוא מאוחסן במיכל נפרד.
ג. קיימות משאבות עשן המקבלות פיקוד ישיר מערץ במקלט.
ד. משאבות העשן המקובלות פועלות במתחים שבין 6V ו-7.2V

המשאבה של סוליבן שמוצעת למכירה אצל הסיני, מתחברת ישירות למקלט? במידה והמשאבה לא מתחברת ישירות למקלט? זה אומר שהיא צריכה סרבו נוסף+מקור מתח חיצוני נוסף? במידה והיא מתחברת ישירות למקלט, היא לוקחת ממנו את המתח?

GA02
29-10-2010, 13:44:33
המשאבה של סוליבן שמוצעת למכירה אצל הסיני, מתחברת ישירות למקלט? במידה והמשאבה לא מתחברת ישירות למקלט? זה אומר שהיא צריכה סרבו נוסף+מקור מתח חיצוני נוסף? במידה והיא מתחברת ישירות למקלט, היא לוקחת ממנו את המתח?
היא מתחברת למקלטת ובעצם רק מקבלת ממנו את הסיגנל , יש במשאבה עוד חוט שהוא בעצם לסוללה ניפרדת , אפשר כל סוללה בין 6-12 וולט (ליפו 2 תאים, ליפו 3 תאים ...)

flatspin
29-10-2010, 16:57:12
המשאבה של סוליבן שמוצעת למכירה אצל הסיני, מתחברת ישירות למקלט? במידה והמשאבה לא מתחברת ישירות למקלט? זה אומר שהיא צריכה סרבו נוסף+מקור מתח חיצוני נוסף? במידה והיא מתחברת ישירות למקלט, היא לוקחת ממנו את המתח?

התשובה של gao2 נכונה בהחלט.
בגדול, למשאבה יש כניסת סיגנל מהמקלט וחוט נפרד להזנת מתח חשמלי, ממקור עצמאי, להפעלת המשאבה. יתר על כן, המשאבה ניתנת לתכנות, בהתאמה לסוג המשדר, כך שכמות נוזל העשן המוזרם למשתיק משתנה ותותאם לסל"ד המנוע ויכולתו לאדות אותו לפי מצב המצערת. לרוב מכוונים כך שהזרמת הנוזל תתחיל רק משליש פתיחת מצערת ומעלה.

thefish
22-06-2012, 22:30:44
איזה סוללה אתם ממליצים בשביל המשאבה הספציפית הזאת? כמה מיליאמפר וכמה תאים?

asafsee
22-06-2012, 23:23:49
2 תאים 700מילי מספיק מעל ומעבר

Doomaster
27-06-2012, 10:53:19
שאלה בנושא..
אם מחברים את הנוזל עשן לאגזוז עם ניפל משלו..ולמיכל דלק יש צינור חזור עם הניפל שלו...
האם לא יוצא מכך שהנוזל עשן (סולר\חולר\שמן קיק תינוקות \אחר) נכנס בסופו של דבר בכמות מסויימת חזרה לתוך הדלק? ומשם לשריפה במנוע?

האם הדבר יכול לגרום לנזק\פיח\משקעים במיכל או כול דבר אחר למנוע?

Roi Miron
27-06-2012, 17:16:49
שאלה בנושא..
אם מחברים את הנוזל עשן לאגזוז עם ניפל משלו..ולמיכל דלק יש צינור חזור עם הניפל שלו...
האם לא יוצא מכך שהנוזל עשן (סולר\חולר\שמן קיק תינוקות \אחר) נכנס בסופו של דבר בכמות מסויימת חזרה לתוך הדלק? ומשם לשריפה במנוע?

האם הדבר יכול לגרום לנזק\פיח\משקעים במיכל או כול דבר אחר למנוע?

במנועי בנזין אין צורך בצינורית בין האגזוז למיכל דלק, לעומת זאת כן יש סיכון שבסלד נמוך הנוזל יכנס לתא שריפה מהפתח פליטה שלו. בגלל זה עושים מיקס שהמשבאה תתחיל לפעול רק כאשר המצערת נמצאת מעל הרבע בדרך כלל