PDA

צפייה בגרסה מלאה : מנוע של Scorpion



shlomiv10
04-11-2010, 22:40:38
שלום לכולם.
אז כך יש לי את ה-TREX 500 ויש עליו בקר 60A ואני משתמש בסט אפ של 6 תאים מאחר והמנוע בדרך לגמור חיים הזמנתי מנוע של Scorpion 1900KV
במקור המסוק נקנה קקומבו עם מנוע 1600KV מקורי אליין לפי מה שהבנתי כנראה שעשיתי טעות שהזמנתי מנוע 1900KV ( היות והבקר לא יתאים תקנו אותי אם אני טועה) כך שאין לי הרבה ברירות אלא להזמין גם בקר על איזה בקר אתם ממליצים?

bendisar
04-11-2010, 23:36:58
אני מניח שאתה עובד בסט אפ של 6 תאים?, ואם כן
אני מציע לך לבטל את ההזמנה בהתאם
מנוע של 1900KV ייתן לך סל"ד גבוה מידי שיכול לסכן את שלמות ראש המסוק, הוא מותאם לעבוד עם סט אפ של 5 תאים והKV הגבוה שלו נועד לפצות על המתח הנמוך שמספקת סוללת 5 תאים
מנועי סקורפיון בכללי יכולים לעבוד עם הבקר 60A המקורי של אליין, אבל זה הימור מסוכן מכיוון שהבקר יכול להישרף
מנועי הסקורפיון שמתאימים ל-500 על סט אפ של 6 תאים הם העלי דירוג של 1600KV (לכמות כוח גדולה וזמני טיסה נורמאלים) או 1400KV (לכמות כוח מטורפת על חשבון זמני טיסה קצרים יחסית)
במקרה ותצליח להחליף את המנוע מומלץ גם לשדרג בקר, הבקר ICE 75A של חברת CC הוא מצויין
מקווה שעזרתי
אלעד

wonderd
05-11-2010, 05:34:56
אני עובד עם ה 1400KV ובקר מקורי - אין שום בעיה, הבקר אפילו לא מתחמם. הסוד הוא פיניון 14 שיניים.

עוז
05-11-2010, 07:07:50
למקרה שתרצה לעבוד עם 1900KV:
ה KV מתאר את היחס בין סל"ד המנוע למתח
במקרה שלך בסטאפ של 6 תאים יש לך מתח נומינלי של 22.2V
עם מנוע 1900KV וגלגל שיניים ראשי עם 162 שיניים תקבל :
260.4~=22.2/162*1900

ניצולת של מנוע חשמלי היא בסביבות 92% + אנחנו רוצים מקסימום סלד ב 90% מצערת
אחרי שתכפול 260.4 ב 0.9 וב 0.92 תקבל 215.6

הסלד הממולץ למסוק הזה הוא בסביבות ה 2600
2600/215.6 שווה 12

לסיכום כדי לעבוד עם מנוע 1900KV ב 6 תאים תצטרך לעבוד עם פיניון 12 שיניים
אם אתה רוכש פיניון אני מציע לך לרכוש 11,12 ו 13 שיניים למקרה שתרצה לשנות את היחס


עכשיו לא ברור לי מה זאת אומרת "המנוע בדרך לגמור חיים" מאיפה אתה יודע
מנוע לא עובד =בדר"כ נתק באחד הסלילים - אני לא מבין איך אתה מנבא שהולך להיקרע לך חוט
מנוע חשמלי שלא עובד טוב נובע ממיסבים לא תקינים או שהבקר/סוללה לא טובים
אני ממליץ לך לבדוק ולהבין לפני שאתה מחליף את המנוע

עוז

gadily
05-11-2010, 08:17:32
אני מניח שאתה עובד בסט אפ של 6 תאים?, ואם כן
אני מציע לך לבטל את ההזמנה בהתאם
מנוע של 1900KV ייתן לך סל"ד גבוה מידי שיכול לסכן את שלמות ראש המסוק, הוא מותאם לעבוד עם סט אפ של 5 תאים והKV הגבוה שלו נועד לפצות על המתח הנמוך שמספקת סוללת 5 תאים
מנועי סקורפיון בכללי יכולים לעבוד עם הבקר 60A המקורי של אליין, אבל זה הימור מסוכן מכיוון שהבקר יכול להישרף
מנועי הסקורפיון שמתאימים ל-500 על סט אפ של 6 תאים הם העלי דירוג של 1600KV (לכמות כוח גדולה וזמני טיסה נורמאלים) או 1400KV (לכמות כוח מטורפת על חשבון זמני טיסה קצרים יחסית)
במקרה ותצליח להחליף את המנוע מומלץ גם לשדרג בקר, הבקר ICE 75A של חברת CC הוא מצויין
מקווה שעזרתי
אלעד

היי אלעד,
גם אני מעוניין להחליף את המנוע המקורי למנוע של סקןרפיון
המנוע המקורי RCM-BL500L עם פיניון 13 שיניים.
סגנון הטיסה שלי הוא של מתחילים במוד טיסה נורמל בלבד.
בכל מקרה אני מעוניין להישאר עם הבקר האיכותי שלי מסוג SPIN 66 JETI
שמוגבל לזרם רציף של 70 אמפר (הסוללה היא של 6 תאים)
האפשרויות הן כאלה:
מנועי סקורפיון המיועדים ל-TREX 500 קיימים בתחום 800KV עד 1900KV
מנוע 1600KV המועדף אינו בסטוק הרבה זמן בכל החנויות המובילות.
מנוע 1400KV לא מתאים כי מגבלת הזרם שלו (80 אמפר) גבוהה ממגבלת הבקר.
מנוע 1200KV מתאים מבחינת מגבלת הזרם (65 אמפר) וקיים בסטוק.
האם לדעתך ניתן לעבוד איתו בסגנון הטיסה שלי עם הפיניון המקסימאלי המתאים של 17 שיניים?
אגב לא ברור לי כיצד ניתן להגיע למהירות ראש נכונה עם הדגמים בעלי ה- KV הנמוך
יותר אשר מתוארים כמתאימים ל- TREX 500

gadily
05-11-2010, 08:24:04
שלום לכולם.
אז כך יש לי את ה-TREX 500 ויש עליו בקר 60A ואני משתמש בסט אפ של 6 תאים מאחר והמנוע בדרך לגמור חיים הזמנתי מנוע של Scorpion 1900KV
במקור המסוק נקנה קקומבו עם מנוע 1600KV מקורי אליין לפי מה שהבנתי כנראה שעשיתי טעות שהזמנתי מנוע 1900KV ( היות והבקר לא יתאים תקנו אותי אם אני טועה) כך שאין לי הרבה ברירות אלא להזמין גם בקר על איזה בקר אתם ממליצים?

בהמשך לשיחתנו הטלפונית, מצטרף להמלצה של אלעד לא לעבוד עם המנוע שהזמנת.
אם לא תצליח לבטל את ההזמנה, מומלץ להחזיר לחנות את המנוע ולהזמין במקומו מנוע מתאים יותר.
(ראה פנייה שלי לאלעד)

gadily
05-11-2010, 08:30:00
אני מניח שאתה עובד בסט אפ של 6 תאים?, ואם כן
אני מציע לך לבטל את ההזמנה בהתאם
מנוע של 1900KV ייתן לך סל"ד גבוה מידי שיכול לסכן את שלמות ראש המסוק, הוא מותאם לעבוד עם סט אפ של 5 תאים והKV הגבוה שלו נועד לפצות על המתח הנמוך שמספקת סוללת 5 תאים
מנועי סקורפיון בכללי יכולים לעבוד עם הבקר 60A המקורי של אליין, אבל זה הימור מסוכן מכיוון שהבקר יכול להישרף
מנועי הסקורפיון שמתאימים ל-500 על סט אפ של 6 תאים הם העלי דירוג של 1600KV (לכמות כוח גדולה וזמני טיסה נורמאלים) או 1400KV (לכמות כוח מטורפת על חשבון זמני טיסה קצרים יחסית)
במקרה ותצליח להחליף את המנוע מומלץ גם לשדרג בקר, הבקר ICE 75A של חברת CC הוא מצויין
מקווה שעזרתי
אלעד

לאור אי הזמינות של סקורפיון 1600 קיים מנוע נוסף זול בהרבה וכנראה באיכות נמוכה יותר

http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11181

בכל מקרה נדרש בקר 70 אמפר ומעלה

מה דעתך עליו?

wind556
05-11-2010, 09:07:49
לאור אי הזמינות של סקורפיון 1600 קיים מנוע נוסף זול בהרבה וכנראה באיכות נמוכה יותר

http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11181

בכל מקרה נדרש בקר 70 אמפר ומעלה

מה דעתך עליו?



המנוע הזה באיכות גבוהה למדי
אולי המנוע הסיני הכי טוב

gadily
05-11-2010, 09:43:53
המנוע הזה באיכות גבוהה למדי
אולי המנוע הסיני הכי טוב

האם ניסית אותו באופן אישי?

bendisar
05-11-2010, 10:05:20
היי אלעד,
גם אני מעוניין להחליף את המנוע המקורי למנוע של סקןרפיון
המנוע המקורי RCM-BL500L עם פיניון 13 שיניים.
סגנון הטיסה שלי הוא של מתחילים במוד טיסה נורמל בלבד.
בכל מקרה אני מעוניין להישאר עם הבקר האיכותי שלי מסוג SPIN 66 JETI
שמוגבל לזרם רציף של 70 אמפר (הסוללה היא של 6 תאים)
האפשרויות הן כאלה:
מנועי סקורפיון המיועדים ל-TREX 500 קיימים בתחום 800KV עד 1900KV
מנוע 1600KV המועדף אינו בסטוק הרבה זמן בכל החנויות המובילות.
מנוע 1400KV לא מתאים כי מגבלת הזרם שלו (80 אמפר) גבוהה ממגבלת הבקר.
מנוע 1200KV מתאים מבחינת מגבלת הזרם (65 אמפר) וקיים בסטוק.
האם לדעתך ניתן לעבוד איתו בסגנון הטיסה שלי עם הפיניון המקסימאלי המתאים של 17 שיניים?
אגב לא ברור לי כיצד ניתן להגיע למהירות ראש נכונה עם הדגמים בעלי ה- KV הנמוך
יותר אשר מתוארים כמתאימים ל- TREX 500

גדי,
עם המנוע הסיני אין לי שום ניסיון, הוא נראה איכותי אבל מראה זה דבר אחד ואיכות זה דבר אחר
אני לא מציע לך להזמין מנוע עם KV נמוך, מכיוון שאז אתה תעבוד עם פנייונים גדולים, דבר המעמיס מאוד על מערכת ההינע שלך (המנוע הבקר והסוללה כולם יתחממו מאוד)
את ה-1400KV אתה יכול להטיס עם הבקר שלך, מכיוון שהזרם של 80A בא רק בפיקים קצרים,
והבקר שלך יכול להתמודד עם פיקים של 79A, אבל זה מנוע שממש לא מתאים למתחילים. יש לו כמויות לא הגיוניות של כוח והוא יקצר את זמני הטיסה שלך ל-4 דקות
אחרי קצת חיפושים מצאתי חנות שיש לה בסטוק את הסקורפיון 1600KV
זוהי חנות אמינה ביותר וכל הזמנות שהזמנתי מהם הגיעו תוך שבוע בלבד
להלן הקישור (שים לב שאתה צריך לבחור את הדגם של ה- 1600KV (http://aircraft-world.com/shopexd.asp?id=5665)
לדעתי הסקורפיון 1600KV מייצג איזון מצויין בין כוח לזמן טיסה נורמאלי
מקווה שעזרתי
אלעד

bendisar
05-11-2010, 10:10:59
.
.
.
....
עכשיו לא ברור לי מה זאת אומרת "המנוע בדרך לגמור חיים" מאיפה אתה יודע
מנוע לא עובד =בדר"כ נתק באחד הסלילים - אני לא מבין איך אתה מנבא שהולך להיקרע לך חוט
מנוע חשמלי שלא עובד טוב נובע ממיסבים לא תקינים או שהבקר/סוללה לא טובים
אני ממליץ לך לבדוק ולהבין לפני שאתה מחליף את המנוע

עוז

עוז,
אני לא יודע אם זה תקף למנוע של שלומי (זה תלוי עם הוא הגרסא החדשה או לא)
אבל בכל מקרה המנועים הישנים יותר של אליין בעיצוב של אאוטראנר סגור בתוך פחית סובלים מהתחממות יתר
הם עובדים קבוע בטמפרטורות מאוד גבוהות, המנוע שלי (500L של אליין) אחרי טיסת 3D מאומצת של 4.5 דקות יורד רותח ככה שאפשר לבשל עליו ביצה
עם הזמן המגנטים במנועים האלה "מתבשלים" דבר המחליש אותם וככה גם גורם למנוע להיחלש בעצמו
גם במנוע שלי אני מרגיש שהוא לא נותן אותה תפוקה כמו שהוא נתן כשהיה חדש, והמיסבים במצב מצויין
ואני עובד עם סוללה חדשה של 45C ככה שפה לא הבעייה

imac1
05-11-2010, 10:21:30
http://www.helidirect.com/brushless-motors-scorpion-c-1_44_405.hdx

http://www.helidirect.com/outrage-ept-1320kv-brushless-motor-5mm-shaft-hc500se-p-10515.hdx

או לעשירים
http://www.helidirect.com/brushless-motors-neu-motors-c-1_44_400.hdx

kal1311
05-11-2010, 11:08:52
הייתי הולך על זה בלי למצמץ

www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=6801

אם סקורפיון 1600 חסר במלאי-זו לדעתי החלופה המקבילה

kal1311
05-11-2010, 11:10:23
http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=6801

wind556
05-11-2010, 11:17:23
האם ניסית אותו באופן אישי?



ניסיתי כבר 6 או 7 מנועים שונים מהסידרה הזאת
כולם ללא יוצא מין הכלל היו מדהימים
את הדגם הספציפי הזה לא ניסיתי, אבל בקרוב הארץ תוצף בגירסת ה1300KV שלו על כל ההוריקאנים שהוזמנו ותדע בדיוק.
להערכתי הוא יותר ממספק

gadily
05-11-2010, 12:37:24
גדי,
עם המנוע הסיני אין לי שום ניסיון, הוא נראה איכותי אבל מראה זה דבר אחד ואיכות זה דבר אחר
אני לא מציע לך להזמין מנוע עם KV נמוך, מכיוון שאז אתה תעבוד עם פנייונים גדולים, דבר המעמיס מאוד על מערכת ההינע שלך (המנוע הבקר והסוללה כולם יתחממו מאוד)
את ה-1400KV אתה יכול להטיס עם הבקר שלך, מכיוון שהזרם של 80A בא רק בפיקים קצרים,
והבקר שלך יכול להתמודד עם פיקים של 79A, אבל זה מנוע שממש לא מתאים למתחילים. יש לו כמויות לא הגיוניות של כוח והוא יקצר את זמני הטיסה שלך ל-4 דקות
אחרי קצת חיפושים מצאתי חנות שיש לה בסטוק את הסקורפיון 1600KV
זוהי חנות אמינה ביותר וכל הזמנות שהזמנתי מהם הגיעו תוך שבוע בלבד
להלן הקישור (שים לב שאתה צריך לבחור את הדגם של ה- 1600KV (http://aircraft-world.com/shopexd.asp?id=5665)
לדעתי הסקורפיון 1600KV מייצג איזון מצויין בין כוח לזמן טיסה נורמאלי
מקווה שעזרתי
אלעד

אלעד- המון תודה

gadily
05-11-2010, 12:41:08
http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=6801

נראה דומה מאד לסקורפיון . קרוב לודאי מאד איכותי.

gadily
05-11-2010, 12:44:01
עוז,
אני לא יודע אם זה תקף למנוע של שלומי (זה תלוי עם הוא הגרסא החדשה או לא)
אבל בכל מקרה המנועים הישנים יותר של אליין בעיצוב של אאוטראנר סגור בתוך פחית סובלים מהתחממות יתר
הם עובדים קבוע בטמפרטורות מאוד גבוהות, המנוע שלי (500L של אליין) אחרי טיסת 3D מאומצת של 4.5 דקות יורד רותח ככה שאפשר לבשל עליו ביצה
עם הזמן המגנטים במנועים האלה "מתבשלים" דבר המחליש אותם וככה גם גורם למנוע להיחלש בעצמו
גם במנוע שלי אני מרגיש שהוא לא נותן אותה תפוקה כמו שהוא נתן כשהיה חדש, והמיסבים במצב מצויין
ואני עובד עם סוללה חדשה של 45C ככה שפה לא הבעייה

מעבר לכל ההבדלים שצינת נכון המנוע של אליין מוגבל בהרבה ביכולת הזרם שלו:
45 אמפר בלבד לעומת 70 אמפר ויותר בסדרת הסקורפיונים.

shlomiv10
05-11-2010, 13:30:46
אני אלך על ההצעה של עוז עכשיו אני מטיס עם המנוע המקורי 1600KV בקר 60A של אליין פניון T13 (המנוע הכסוף) כאשר יגיע הסקורפיון 1900KV אני אנסה להטיס עם פניון T12 נבדוק ביצועים התחממות בקר/מנוע/סוללות.
את ההצעה להטיס עם פניון T12 קבלתי הבוקר מדני לדו כמו כן הוא הציע להוריד סבובי מנוע בגרפים בהתאם אני מקווה שזה יעבוד.
ועוז לא מזמן העלתי שיש לי בעיה במנוע המקורי הציר באזור המיסב העליון נשחק דבר שגרם לחופשים ורעשים החלפתי ציר/מיסבים חדשים לא עזר זאת הסיבה לרכישת המנוע החדש.

wonderd
05-11-2010, 13:58:07
עם ה 1400 באמת יש כח מטורף יחסית למנוע של אליין וזמן הטיסה אכן התקצר ל 5 דקות באיידל אפ.
הבקר כמו שכתבתי עומד יפה מאוד בעומס אם משדכים לו פיניון 14.

lior_bar_ami
05-11-2010, 15:12:57
http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=6801


נראה דומה מאד לסקורפיון . קרוב לודאי מאד איכותי.

סקורפיון מייצרים OEM להיפיריון, מדובר באותו המנוע בדיוק.
אם אתה לא מוצא סקורפיון - אתה יכול לרכוש את ההיפריון בשקט ולקבל את אותם הביצועים, אני אגב במקומך הייתי ממתין ל 1200- ומתקין עליו פיניון 12T ו 13T כדי לראות איך המסוק יגיב ואם אתה אוהב את מה שאתה מקבל.

אם לא - תמיד אפשר להזמין.

bendisar
05-11-2010, 15:47:32
סקורפיון מייצרים OEM להיפיריון, מדובר באותו המנוע בדיוק.
אם אתה לא מוצא סקורפיון - אתה יכול לרכוש את ההיפריון בשקט ולקבל את אותם הביצועים, אני אגב במקומך הייתי ממתין ל 1200- ומתקין עליו פיניון 12T ו 13T כדי לראות איך המסוק יגיב ואם אתה אוהב את מה שאתה מקבל.

אם לא - תמיד אפשר להזמין.
+1
מנועי היפריון מיוצרים על ידי סקורפיון, ךפי מה שהבנתי פשוט עם מיסבים שאמורים להיות איכותיים יותר
מאלה של סקורפיון

lior_bar_ami
05-11-2010, 16:06:10
אותו הדבר בדיוק.