צפייה בגרסה מלאה : שאלה אחסון מנוע לטווח ארוך
SHAHAR AB
05-11-2010, 19:17:25
אני רוצה לאחסן מנוע לטווח ארוך מה מומלץ האם אפטר ראן מספיק ? ומה לגבי החלק החיצוני???
תודה לעונים.
מדובר במנוע OS 50H
אליקופטר
05-11-2010, 20:05:32
ניקוי טוב משאריות הדלק/שמן שיש בדלק ,לאחר מכן שימון עם שמן מכונות תפירה אם אתה צריך יש לי.
בחוץ רק ניקוי משאריות הדלק /שמן שיש בדלק.
בהצלחה.
אני משרה את המנוע בדלק שאני משתמש בו.
מנקה עם לחץ אויר היטב את המנוע מבפנים ומבחוץ.
מטפטף אפטר רן, עוטף בשקית היטב שם בארגז
ו... זוכר היטב איפה הנחתי אותו!
שיהיה בהצלחה!
SHAHAR AB
05-11-2010, 21:22:57
אני משרה את המנוע בדלק שאני משתמש בו.
מנקה עם לחץ אויר היטב את המנוע מבפנים ומבחוץ.
מטפטף אפטר רן, עוטף בשקית היטב שם בארגז
ו... זוכר היטב איפה הנחתי אותו!
שיהיה בהצלחה!
האם דס"ל גם טוב ,הרי ידוע שהוא שומני ואחר כך אפטר ראן?
tamos
05-11-2010, 21:29:04
לא לשכוח לעאוף אותו בשקית/ניילון נצמד או משהו שיאטום אותו לפני האחסון
חברה גם בלי נילון לא יקרה כלום
מנועים של רכב שמגיעים מיבוא זורקים אותם במכולות כמו זבלו לא קורה כלום וחודשים עומדים במחסן מלא אבק עד שזה יושב באוטו של לקוח והמנועים יוצאים כמו חדש:)
האם דס"ל גם טוב ,הרי ידוע שהוא שומני ואחר כך אפטר ראן?
שחר, ושני החברים שכתבו אחריו!
אני מניח שאחרי 4 שנים של אחזקת מלט"ים בחיל האויר אני מבין כמה דברים על שימור מנועים!
אני רק יכול לומר לך שהתשובה שלכם מעידה על הרמה שלכם.... נמוך!
מאחל לכם הצלחה!
:)
אליקופטר
06-11-2010, 19:47:48
אני משרה את המנוע בדלק שאני משתמש בו.
מנקה עם לחץ אויר היטב את המנוע מבפנים ומבחוץ.
מטפטף אפטר רן, עוטף בשקית היטב שם בארגז
ו... זוכר היטב איפה הנחתי אותו!שיהיה בהצלחה!
חשוב ביותר:D
SHAHAR AB
06-11-2010, 19:51:11
שחר, ושני החברים שכתבו אחריו!
אני מניח שאחרי 4 שנים של אחזקת מלט"ים בחיל האויר אני מבין כמה דברים על שימור מנועים!
אני רק יכול לומר לך שהתשובה שלכם מעידה על הרמה שלכם.... נמוך!
מאחל לכם הצלחה!
:)
אמיר רק לידיע אני שואל ולא קובע אין לי ניסיון עדין עם אחסון מנועי ניטרו ולגבי מזלטים אני שנים ועדין מתחזק מלטים גדולים מאוד מאוד וזה לא קשור ,אז אם תצטרך יעוץ על מלטים אני יוכל לעזור לך ברצון ועדין יש לך ללמוד על שימור מנועים .
אני מתנצל אם לא הבנתי את דבריך... הם נשמעו לי נלעגים!
קבל את התנצלותי. כנראה שאילו שהגיבו אחר כך ניטבו את שאלתך למקום לא רצוי!
אני אסביר את עצמי קצת יותר טוב עבורך, כאשר התכוונתי להשרייה בדלק בו אני משתמש...
אני מניח את המנוע (לאחר פירוק הקרבורטור) בדלי עם הדל בו אני מטיס, 30%! אקט זה הוא רק כדי לתת ניקיון טוב יותר!
השמן שנמצא בדלק הזיק לי לא פעם למיסבים! ולכן האפטר רן הוא החומר שיש לשים עליו דגש.
מנקה לאחר ההשרייה עם לחץ אויר היטב! אפטר רן ומכניס לשקית ניילון.
עשיתי את זה עם שני מנועים שלי (של טיסנים!) שאוחסנו כשנה, כשהוצאתי אותם הם היו כחדשים!
שוב, זו עצתי, יהיו שיחשבו אחרת ויוכלו לתת עיצות אחרות! אצלי זה עובד ועובד מצויין!
SHAHAR AB
06-11-2010, 20:32:27
אני מתנצל אם לא הבנתי את דבריך... הם נשמעו לי נלעגים!
קבל את התנצלותי. כנראה שאילו שהגיבו אחר כך ניטבו את שאלתך למקום לא רצוי!
אני אסביר את עצמי קצת יותר טוב עבורך, כאשר התכוונתי להשרייה בדלק בו אני משתמש...
אני מניח את המנוע (לאחר פירוק הקרבורטור) בדלי עם הדל בו אני מטיס, 30%! אקט זה הוא רק כדי לתת ניקיון טוב יותר!
השמן שנמצא בדלק הזיק לי לא פעם למיסבים! ולכן האפטר רן הוא החומר שיש לשים עליו דגש.
מנקה לאחר ההשרייה עם לחץ אויר היטב! אפטר רן ומכניס לשקית ניילון.
עשיתי את זה עם שני מנועים שלי (של טיסנים!) שאוחסנו כשנה, כשהוצאתי אותם הם היו כחדשים!
שוב, זו עצתי, יהיו שיחשבו אחרת ויוכלו לתת עיצות אחרות! אצלי זה עובד ועובד מצויין!
לעיניין זה מה שאני מאמץ
תודה ושבוע טוב
dvireini
06-11-2010, 23:19:18
אמיר אין לי ניסיון בשימור מנועים אבל אני יכול להגיד לך רק משהו אחד חשוב...
עדיף לא לנקות עם לחץ אוויר את פנים המנוע מפני שהלחץ מחדיר כל גרגיר אפילו הקטן ביותר אל תוך מתחת במיוחד עדינה כמו המתכת של המנוע...
אמיר אין לי ניסיון בשימור מנועים אבל אני יכול להגיד לך רק משהו אחד חשוב...
עדיף לא לנקות עם לחץ אוויר את פנים המנוע מפני שהלחץ מחדיר כל גרגיר אפילו הקטן ביותר אל תוך מתחת במיוחד עדינה כמו המתכת של המנוע...
היי דביר, חיכיתי לתגובה כזו, לכן יש להשרות את המנוע בדלי עם הדלק בו אתה משתמש,
זה שוטף היטב את כל הגראדים והגרגרים!
שאלה יפה...
יובל בן חיים
07-11-2010, 14:03:22
רבותי - אני סבור שאתם טועים. מתאנול (אחוז מכובד מהדלק) הוא חומר שיש לו נטיה נבזית לאגור מים (חומר "היגרוסקופי").
לא נראה לי ששאריות מתאנול בתוך המנוע יוסיפו לו בריאות.
אגב, זה גם ההבדל בין מנועי טיסנים למנועי מל"טים (וונקל, רוטקס, ג'בירו ודומיהם) - שאותם אין כל מניעה לשטוף בדלק (AVGAS או 95 אוקטן).
ולעניינינו, השטיפה בדלק טיסנים - זמנה הנכון הוא לפני הנעה מחדש ותפקידה לשטוף החוצה נוזלים אחרים (שהשתמשו בהם לשימור).
שני הגרוש שלי - ואשמח לשמוע אם והיכן אני טועה.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.