צפייה בגרסה מלאה : עזרה! חופש קטן מאוד בבום ב TREX 600
lehatis
10-11-2010, 20:01:21
יש לי בעיה קטנה ואני צריך את עזרתכם..
ברשותי TREX 600 ESP עכשיו פתאום גילתי שיש חופש קל מאוד בין הבום לחלק שהוא מתחבר עליו בגוף המסוק קשה לי לתאר את זה אבל ברגע שאני מזיז את הבום אני שומע כמו מין רעשים כאלה שהוא זז קצת בתוך החור שהוא נמצא בו.. חיזקתי את הברגים ועדיין זה נמשך
מה זה יכול להיות?
המסוק לא התרסק מעולם טפו טפו.. והוא חדש בן חודש בערך...
ועוד שאלה קטנה בציר ראשי יכול להיות שגם בו יש טיפונת של חופש שמזיזים אותו לצדדים אז הוא זז מעטט מאוד בתוך המייסבים זה טבעי? או שהוא אמור לשבת שם בלי שום טיפה של חופש?
תודה רבה לעוזרים :)
asaf_aloush
10-11-2010, 20:23:44
בציר הראשי אמור להיות חופש קטן זה טבעי.
אבל בזנב לא נראה לי וגם לא נשמע לי....
הכנסת את הבום למסילה טוב?
ואל תחזק את הברגים חשק מדי אחרת הם יהרסו את ההברגה!
wonderd
10-11-2010, 21:08:12
שום חופש לא אמור להיות בציר הראשי אלא אם המיסבים לא תקינים.
שום חופש לא אמור להיות בציר הראשי אלא אם המיסבים לא תקינים.
זה לא נכון! ב trex600ESP אכן יש חופש בין הציר הראשי למייסבים (היצרן לא דייק בעובי הציר ).
ניתן לפתור זאת בעזרת מעט לוקטייט בין הציר למייסב. מנסיון זה לא משפר את הטיסה ורק מקשה על פירוק הציר. תשאיר את זה ככה - רק שים לב שהמייסבים נהרסים מהר מהרגיל בגלל החופש.
לגבי החופש בזנב, תבדוק שהבום לא היתעקם כתוצאה מחיזוק הברגים יתר על המידה, אפשר לראות זאת כאשר מסתכלים מהפרופיל (כמובן יש לפרק את הבום קודם). אם זה לא המקרה אתה יכול להוסיף מעט דבק מהיר בין הבום לבית שלו זה ימנע את התנועה
עוז
קיים חופש בציר הראשי בטירקס 600 גרסת ESP(חופש די מועט, אבל קיים)
nirgo
10-11-2010, 23:10:27
יש דרך אחת למנוע חופש בציר ראשי בESP והיא הוספת מיסב שלישי והחלפת הציר לציר של 600E (ציר ארוך יותר שיגיע למיסב השלישי).
ניר
lehatis
11-11-2010, 06:02:52
תודה על העזרה ובקשר למיסבים קצת מסובך לעשות את זה לא?
אבל מה אני עושה עם הבום?את החופש לא ניתן לראות בעין ואם אני מושך את הבום הוא לא יוצא או משו כזה פשוט אם א ני מזיז אותו ימיניה שמאלה למעלה למטה אני שומע אותו זז קצת
מה אפשר לעשות?
שום חופש לא אמור להיות בציר הראשי אלא אם המיסבים לא תקינים.
+1
לא אמור להיות חופש במסוק תקין עם מייסבים תקינים.
ובטח שלא אמורים לשים לוקטייט בין הציר למייסבים כדי לפתור בעיה כזו.
+1
לא אמור להיות חופש במסוק תקין עם מייסבים תקינים.
ובטח שלא אמורים לשים לוקטייט בין הציר למייסבים כדי לפתור בעיה כזו.
אני מצטער אך לפי התשובה שלך לא היה לך TREX600ESP
בדגם הזה יש חופש בציר, לא משנה אם המיסביים חדשים או לא, כדי שתבדוק לפני שאתה מטעה
http://helifreak.com/showthread.php?t=124143
הפתרון של הלוקטייט או הוספת מייסב שלישי הם פתרונות מקובלים.
הוספת מייסב שלישי מסובכת יותר ועדיפה, לוקטייט עושה את העבודה מצויין (כל אחד יכול לעשות זאת בכמה דקות) - אני הטסתי כך במשך שנה!
wonderd
11-11-2010, 18:54:57
גם אם זה נכון (וזה נשמע הזוי..) לוקטייט זה רעיון גרוע..מיסב שלישי לא רעיון רע..
אני מצטער אך לפי התשובה שלך לא היה לך TREX600ESP
בדגם הזה יש חופש בציר, לא משנה אם המיסביים חדשים או לא, כדי שתבדוק לפני שאתה מטעה
http://helifreak.com/showthread.php?t=124143
הפתרון של הלוקטייט או הוספת מייסב שלישי הם פתרונות מקובלים.
הוספת מייסב שלישי מסובכת יותר ועדיפה, לוקטייט עושה את העבודה מצויין (כל אחד יכול לעשות זאת בכמה דקות) - אני הטסתי כך במשך שנה!
צודק, לא היה בבעלותי מסוק כזה מעולם אבל להכיר כמה כאלו מקרוב הספקתי, לא זכור לי שהיה בהם חופשים כמתואר, אולי יש סדרות של קיטים עם מייסבים דפוקים, באמת שאין לי מושג.
לוקטייט בין הציר למייסב זה פתרון שפעם ראשונה אני שומע עליו והאמת שנשמע לי הזוי ביותר.
נהוג לשים לוקטייט בין בתי מיסב למיסב (אני מדבר על פתרון כללי וללא קשר לציר הראשי) ולא בין צירים למיסבים, כך עושים לדוגמא עם המייסבים של ציר ההתנעה במסוקי הניטרו על מנת שלא יחליקו בבית המיסב.
הוספת מיסב שלישי מוסיפה נקודת אחיזה לציר ומפחיתה את העומס על המיסבים דבר שלעצמו טוב מאד עבור כל מסוק שבו השיפור ניתן ליישום אך במידה ושני המיסבים האחרים לא תקינים בעיית החופש לא תפתר.
nirgo
12-11-2010, 06:35:29
צודק, לא היה בבעלותי מסוק כזה מעולם אבל להכיר כמה כאלו מקרוב הספקתי, לא זכור לי שהיה בהם חופשים כמתואר, אולי יש סדרות של קיטים עם מייסבים דפוקים, באמת שאין לי מושג.
לוקטייט בין הציר למייסב זה פתרון שפעם ראשונה אני שומע עליו והאמת שנשמע לי הזוי ביותר.
נהוג לשים לוקטייט בין בתי מיסב למיסב (אני מדבר על פתרון כללי וללא קשר לציר הראשי) ולא בין צירים למיסבים, כך עושים לדוגמא עם המייסבים של ציר ההתנעה במסוקי הניטרו על מנת שלא יחליקו בבית המיסב.
הוספת מיסב שלישי מוסיפה נקודת אחיזה לציר ומפחיתה את העומס על המיסבים דבר שלעצמו טוב מאד עבור כל מסוק שבו השיפור ניתן ליישום אך במידה ושני המיסבים האחרים לא תקינים בעיית החופש לא תפתר.
למרות החותמת של הלוגו למטה :D לי כן היה ESP ואני יכול להעיד שבעיית החופש הקל שמדובר בו הוא משהו מובנה ורגיל במסוק זה ללא קשר למיסבים דפוקים, כך זה בא מהמפעל!
דובר בזה בעבר, גם אז היו סקפטים שלא האמינו שזה יתכן אבל זו המציאות.
פתרון המיסב השלישי שהעלתי הוא דבר פשוט שעשיתי אחרי שנברתי בפורומים (התמונות הנ"ל הן לא מהמסוק שלי אלא מפתרון שמישהו מחו"ל הציג) ולאחריו החופשים נעלמו.
ניר
TooLy
12-11-2010, 06:56:14
למרות החותמת של הלוגו למטה :D לי כן היה ESP ואני יכול להעיד שבעיית החופש הקל שמדובר בו הוא משהו מובנה ורגיל במסוק זה ללא קשר למיסבים דפוקים, כך זה בא מהמפעל!
דובר בזה בעבר, גם אז היו סקפטים שלא האמינו שזה יתכן אבל זו המציאות.
פתרון המיסב השלישי שהעלתי הוא דבר פשוט שעשיתי אחרי שנברתי בפורומים (התמונות הנ"ל הן לא מהמסוק שלי אלא מפתרון שמישהו מחו"ל הציג) ולאחריו החופשים נעלמו.
ניר
למרות החותמת של הריג'יד שלא רואים אני מאשר את דבריו של ניר !
אכן ה600 esp סובל מחופש קל בציר הראשי !
עוזי
nirgo
12-11-2010, 07:32:35
למרות החותמת של הריג'יד שלא רואים אני מאשר את דבריו של ניר !
אכן ה600 esp סובל מחופש קל בציר הראשי !
עוזי
:)
למרות החותמת של הלוגו למטה :D לי כן היה ESP ואני יכול להעיד שבעיית החופש הקל שמדובר בו הוא משהו מובנה ורגיל במסוק זה ללא קשר למיסבים דפוקים, כך זה בא מהמפעל!
דובר בזה בעבר, גם אז היו סקפטים שלא האמינו שזה יתכן אבל זו המציאות.
פתרון המיסב השלישי שהעלתי הוא דבר פשוט שעשיתי אחרי שנברתי בפורומים (התמונות הנ"ל הן לא מהמסוק שלי אלא מפתרון שמישהו מחו"ל הציג) ולאחריו החופשים נעלמו.
ניר
ניר
לא ראיתי את התופעה הזו אך בהחלט אין זה אומר שאיננה קיימת.
בכל מקרה ציינת שהוספת מיסב שלישי בוצעה במקביל להחלפת ציר לארוך יותר.
אחת משתי אפשרויות, או שהציר הקצר והארוך לא בדיוק באותו הקוטר או שהמיסב השלישי שמגיע שונה משני האחרים, נקודת אחיזה שלישית הזהה לשתיים בעלות חופש לא אמורה לפתור בעיה של חופש.
נועם ג
12-11-2010, 08:58:30
צודק, לא היה בבעלותי מסוק כזה מעולם אבל להכיר כמה כאלו מקרוב הספקתי, לא זכור לי שהיה בהם חופשים כמתואר, אולי יש סדרות של קיטים עם מייסבים דפוקים, באמת שאין לי מושג.
לוקטייט בין הציר למייסב זה פתרון שפעם ראשונה אני שומע עליו והאמת שנשמע לי הזוי ביותר.
נהוג לשים לוקטייט בין בתי מיסב למיסב (אני מדבר על פתרון כללי וללא קשר לציר הראשי) ולא בין צירים למיסבים, כך עושים לדוגמא עם המייסבים של ציר ההתנעה במסוקי הניטרו על מנת שלא יחליקו בבית המיסב.
הוספת מיסב שלישי מוסיפה נקודת אחיזה לציר ומפחיתה את העומס על המיסבים דבר שלעצמו טוב מאד עבור כל מסוק שבו השיפור ניתן ליישום אך במידה ושני המיסבים האחרים לא תקינים בעיית החופש לא תפתר.
היי ציקי..
תיהיה בטוח שכל מילה שעוז מוציא מהפה היא זהב
lehatis
12-11-2010, 10:22:23
אבל מה לגבי הבום חח?:)
יש פתרון לזה?
אם אני מנסה למשוך אותו הוא לא יצא אבל שאני מזיז אותו למעלה למטה ימינה שמאלה אני שומע כאילו רעשים שהוא זז בפנים.. מה עושים?
תודהה:):)
היי ציקי..
תיהיה בטוח שכל מילה שעוז מוציא מהפה היא זהב
לא פיקפקתי לרגע במה שנכתב כאן.
בסה"כ ציינתי שאישית עזרתי בעבר למספר אנשים עם מסוק כזה ולא נתקלתי בתופעה הזו.
אני עדיין סבור שפתרון של לוקטייט בין הציר הראשי למייסב הוא פתרון לא נכון, במצבים מסויימים הוא גם יכול לגרום לנזק.
wonderd
12-11-2010, 16:37:30
אני מכיר 600ESP אחד, אין שם שום חופש בציר הראשי. בדוק.
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.