התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שאלה מה צריך לדעת על בניה עם בלזה?



alon-zil
26-11-2010, 07:15:49
מה צריך לדעת על בניה עם בלזה נגיד עם יש לי בלזה שהיא חסופה לתנאי הטבע היא צריכה שיכבה של לקה או לא?
אני פשוט בונה בפרוייקט החדש שלד מבלזה ומחסה אותו עם פוליגל.
ועוד שאלה איך הבלזה מגיבה לדבק חם או יותר נכון להגיד האם אפשר להדביק בלזה עם דבק חם?

guy1a
26-11-2010, 09:23:36
לגבי הדבק .. קרא פה http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=26406

לגבי הבלזה, מה הכוונה חשופה לתנאי הטבע ? אתה בונה דק לחצר או טיסן ?

master_bebe
26-11-2010, 09:40:43
קח בחשבון שבהדבקה עם בלזה, לא משנה כמה הדבק יהיה חזק, תמיד מה שתתפרק היא לא ההדבקה, אלא השיכבת סיבים הראשונה היא שתיפרד.
לכן אם כבר אתה מדביק עם דבק חם, תמרח שכבה שתיגע בשטח גדול יותר מאוזר המגע עצמו.
דבר שני, יש חומר שנקרא דופ, דומה ללכה, אבל שמים אותו בכמה שכבות עם שיוף בין שכבה לשיכבה. זה דורש דילול עם טינר.
אני מאמין שגם לכה תעשה את העבודה, אבל בד"כ יוצרת שכבה עבה יותר. וגם לוקח לה יותר זמן להתייבש.

wind556
26-11-2010, 10:00:44
עבודה עם בלזה היא נגרות קלאסית.
לצפות בלזה עם פוליגל זה כמעט חילול קודש.
לא מדביקים בלזה עם דבק חם, זה ממש לא הדבק הנכון.

את הדבק בוחרים בין שלש אפשרויות:
לאפליקציות שהמשקל לא משנה- דבק נגרים צהוב
לאפליקציות תעופתיות- דבק אצטון מיוחד לבלזה שניתן להשיג אצל ד"ר נוימן בפתח תקוה
לאפליקציות מיוחדות- דבק אפוקסי.

הציפוי הנכון והפשוט לבלזה זה צפונלק שגם אותו ניתן להשיג אצל ד"ר נוימן (דופ זה חומר מאד דומה לצפונלק)
הציפוי היותר חזק ועמיד זה לכה דור120 של טמבור, שזו לכה דו קומפוננטית.

ציפוי נוסף אפשרי זו שכבת מיקרוגלאס עם פוליאסטר או אפוקסי לשיכוב . זה הציפוי החזק ביותר

אם המשקל לא משנה ואתה רוצה גימור כמו זכוכית עליך למרוח את הבלזה בסנדינג סילר ולשייף לפני הלכה.
כמו כן אחרי סנדינג סילר ניתן לצבוע בכל צבע, כולל צבעי רכב .

אם השימוש הוא בסביבת מים ניתן להעביר את הבלזה טיפול שמעלה את יכולת העמידות שלה למים:
מכינים תערובת של מעט צפונלק עם הרבה טינר 21 ופשוט מספיגים את זה בבלזה. חשוב שזה יהיה דליל ככל האפשר. ניתן להשביח את התוצאה על ידי ביצוע בתוך מיכל וואקום.

ישנה דרך נוספת לצפות את הבלזה וזה עם צפונלק ונייר משי או אורז , זה מאד מחזק את הבלזה וגם מאפשר להגיע לאסטטיקה וצבעוניות לפי בחירה ובלי תוספת משמעותית במשקל.
את טכניקת הציפוי לא אכתוב כאן, זה ארוך מדי.

כשאתה מדביק בלזה שטח אל שטח ההדבקה חזקה מאד, כשאתה מדביק את הצד של הגדע (שטורץ) אתה חייב להספיג אותו בדבק לפני ההדבקה הסופית אחרת הבלזה "שותה" את הדבק.

אם אתה רוצה ליצור עם הבלזה צורה שאיננה שטוחה, ניתן להכין למינציה מכמה לוחות בלזה דקים שהודבקו ביניהם על שבלונה כלשהי שיוצרת להם את הכיפוף הנחוץ.
דרך נוספת "לעקם" בלזה זה לבשל אותה במים למשך כמה דקות ולאחר מכן להצמיד אותה רטובה לשבלונה הרצויה ולאחר שהבלזה תתייבש היא תקבל קירוב לצורה של השבלונה.


אלה היו 60 שניות על בלזה

alon-zil
26-11-2010, 12:28:15
תודה לכולם שעניתם לי אני כניראה הייתי צריך להסביר קודם שאני משתמש בבלזה כדי לחזק את השלד של המטוס וגם כדי להחזיק את המניפה רוב הבלזה תיהייה בתוך המטוס אבל החלקים שלא אותם רציתי לדעת אם צריך לצפות הלכה.

aofer
26-11-2010, 12:33:58
אני אישית בכל הקיטים שלי השתמשתי בCA, חלקם רק בCA (ואפוקסי במקומות שדרשו אפוקסי) והיו כמה שבניתי גם עם דבק נגרים.
היתרון של CA זה שהוא טוב לחסרי סבלנות, עם דבק נגרים צריך לחכות המון זמן ולהשתמש הרבה בקלמפות.
החסרון העיקרי של CA הוא שהוא יקר, ואתה יכול בקלות לסיים בקבוקון של CA על קיט של טיסן.

רוב הקיטים אגב ממליצים עבודה עם CA, בדרך כלל כשמדביקים בלזה אל בלזה משתמשים בדליל וכשרוצים להדביק בלזה לדיקט או כשהשטח מגע יותר קטן עדיף להשתמש במדיום.
אני אישית לא אוהב שימוש במזרז כשאני בונה קיטים.
למקומות שדורשים חוזק כמו פיירוול,תושבת של הגלגלים,חיבור הכנפיים מדביקים עם אפוקסי, רצוי 30 דקות ומעלה.

לגבי ציפוי אני משתמש במונוקווט, יקר אבל פשוט לשימוש ונראה טוב.

אגב, מה אתה בונה?

alon-zil
26-11-2010, 13:14:02
או מה אני בונה? זה מטוס שאני חשבתי עליו הוא מבוסס על הME-262 ביחד עם הYAK-17

erazz
26-11-2010, 13:27:50
לא חייבים להיות תקועים בעבר. גם אני אוהב דבק נגרים אבל לעניות דעתי הדבק הנכון הוא CA.
אפוקסי צריך רק כש מחברים עץ אחר או דיקט.

ציפוי - או יריעת PVC דביק או מונוקוט ודומיו.

כמו נגרות, עבודה בבלזה היא סוג של אומנות נרכשת. לומדים ומתקדמים כל הזמן.

saportas
26-11-2010, 13:38:58
ראיתי את עבודות הפוליגל שלך תרשה לי לומר לך מבלי לפגוע בך שהדברים האלה שבניתה
לא יפים בלשון עדינה ,בטח גם כבדים ויש לי הרגשה שהם גם לא טסים טוב
בקיצור לזרוק כסף וזמן ,רובם ניסו את הפוליגל .והבנו שהחומר הזה לא מתאים לטיסנאות.
אני חושב ובטוח שבלזה הבסיס לתחביב שלנו ולא אף קומבינה אחרת . אני רואה שאתה בחור יצירתי ומוכשר וחבל שתבזבז את זמנך. תתחיל לעבוד עם בלזה ותראה את התוצאות מהר מאוד
יש פה חברים מקצוענים שיעזרו לך אם רק תבקש , בהצלחה

אגב פוליגל לא נידבק טוב על בלזה בגלל החלקלקות של הפולי

aofer
26-11-2010, 13:57:44
אני אישית בניתי זאגי פוליגל ומוגי אחד, לא התלהבתי יותר מדי מהפוליגל
הטסתי ובניתי לא מעט טיסנים, מלבד הפוליגלים שציינתי והאיזי גליידר והיאק של טלינק כל הטיסנים שלי נבנו מבלזה, אני חושב שטיסן שנבנה מבלזה הוא לא פחות מיצירת אמנות והעבודה עם הבלזה והסיפוק וההנאה שזה נותן אפילו גדולה יותר מההנאה בלהטיס את הטיסן.

wind556
26-11-2010, 14:17:58
לא חייבים להיות תקועים בעבר. גם אני אוהב דבק נגרים אבל לעניות דעתי הדבק הנכון הוא CA.
אפוקסי צריך רק כש מחברים עץ אחר או דיקט.

ציפוי - או יריעת PVC דביק או מונוקוט ודומיו.

כמו נגרות, עבודה בבלזה היא סוג של אומנות נרכשת. לומדים ומתקדמים כל הזמן.



דבק CA הוא המצאה נפלאה, אבל בשפה מקצועית הוא נקרא "תת חומר"
יש ברשותי טיסני בלזה בני 45 שנה שמחזיקים כמו חדשים, והם הודבקו בדבק אצטון שנועד לבלזה.
דבק CA נחלש עקב הלחות באויר ובסופו של דבר מתפורר, וכמו כן אינו עומד באימפקט, הוא פריך.
לכל דבק יש יתרונות וחסרונות, אני מעדיף לחכות הרבה לייבוש ולא להתעסק עם CA איפה שאינו חיוני

wind556
26-11-2010, 14:24:07
אני אישית בניתי זאגי פוליגל ומוגי אחד, לא התלהבתי יותר מדי מהפוליגל
הטסתי ובניתי לא מעט טיסנים, מלבד הפוליגלים שציינתי והאיזי גליידר והיאק של טלינק כל הטיסנים שלי נבנו מבלזה, אני חושב שטיסן שנבנה מבלזה הוא לא פחות מיצירת אמנות והעבודה עם הבלזה והסיפוק וההנאה שזה נותן אפילו גדולה יותר מההנאה בלהטיס את הטיסן.

יש לי נסיון רב בבניית טיסנים בכל חומר
פוליגל מתאים לטיסנים זולים ולא מושקעים, ובטיסנים כאלה יש לו יתרון.פוליגל זה טיסן אינסטנט, ועדיין יש כאלה שגם זה גדול עליהם
אבל בלזה, בדיוק כפי שאתה אומר, זו יצירת אמנות. הבעייה היחידה היא שזו אומנות הולכת ונכחדת.
גם להדביק בלזה בCA או דבק חם זו הידרדרות לכיוון האינסטנט. זה כמו לתבל באבקת מרק מנת גורמה

aofer
26-11-2010, 16:55:56
מעולם לא הדבקתי בלזה עם דבק חם ואני ממש לא ממליץ על זה.
לעומת זאת עם CA אני מסתדר יופי ויש לי טיסנים בני כמה שנים, המבוגר בינהם בן 7 והוא מחזיק יופי, ובכל החוברות בניה של הקיטים הם ממליצים על שימוש בCA.
אני לא בא להגיד שאתה טועה ושדבק אציטון ודבק נגרים לא טובים, אבל אני חושב שלהגיד שCA על בלזה זה הדרדרות לכיוון האינסטנט זה קצת הגזמה.
יצא לי להדביק בעבר הרבה עם דבק אציטון, לא אהבתי את החוויה :)
תקן אותי אם אני טועה אבל דבק אציטון ודבק נגרים הרבה יותר כבדים מCA.

חבל מאד שזאת אמנות נכחדת, אני שם לב לזה הרבה לאחרונה שחברות שפעם היו משווקות קיטים לאט לאט מצמצמות את המבחר שלהן.
מזל שתכניות עדיין יש בשפע :)

wind556
26-11-2010, 19:15:38
מעולם לא הדבקתי בלזה עם דבק חם ואני ממש לא ממליץ על זה.
לעומת זאת עם CA אני מסתדר יופי ויש לי טיסנים בני כמה שנים, המבוגר בינהם בן 7 והוא מחזיק יופי, ובכל החוברות בניה של הקיטים הם ממליצים על שימוש בCA.
אני לא בא להגיד שאתה טועה ושדבק אציטון ודבק נגרים לא טובים, אבל אני חושב שלהגיד שCA על בלזה זה הדרדרות לכיוון האינסטנט זה קצת הגזמה.
יצא לי להדביק בעבר הרבה עם דבק אציטון, לא אהבתי את החוויה :)
תקן אותי אם אני טועה אבל דבק אציטון ודבק נגרים הרבה יותר כבדים מCA.

חבל מאד שזאת אמנות נכחדת, אני שם לב לזה הרבה לאחרונה שחברות שפעם היו משווקות קיטים לאט לאט מצמצמות את המבחר שלהן.
מזל שתכניות עדיין יש בשפע :)
\




לגבי משקלים:
גם דבק אצטון וגם דבק נגרים מתייבשים, משמעו מאדים מתוכם חלק נכבד מהחומר ומהמשקל
לעומת ציאנו שאינו מתייבש אלא סופח לחות ומתקשה.
לא בדקתי משקל סגולי של ציאנו לעומת דבק אצטון , אבל אני מוכן להמר שדבק אצטון קל ממנו בהרבה.
ואגב טיסנים ישנים: הצעיר ביניהם בן 40 שנה לפחות ;)

דואה וצופה סביב
28-11-2010, 15:23:47
מניסיוני- בלזה מדביקים עם דבק אליפטי ( דבק צהוב ) CA מעולה אך פציץ ולאורך זמן לא איכותי לדעתי.
לקה - ניתן להשתמש בסנדיג סילר של טמבור ( לדלל כמות על פי הצורך למרוח בעזרת מכחול ולשייף ביין שכבה אחת לשניה ) עמיד בדלק
בהצלחה

erazz
28-11-2010, 16:00:06
בואו נהייה מציאותיים.
כולנו נורא אוהבים אליפטי ומאוד אוהבים להמליץ עליו. מאוד נוח לשייף אותו והוא לא רעיל.

יש לו מיליון יתרונות ובכ"ז כשאנו בונים טיסן של ממש אנו בונים עם CA.
כנ"ל כולנו חושבים ש-silkspan עם לקה הוא ממש "ה"דבר אך מצפים במונוקוט.

בנייה איכותית היא בנייה איכותית. אם העץ לא חתוך נכון סוג הדבק אינו משנה. אם הגוף אינו חלק ולא משוייף כראוי זה ממש לא משנה באיזה ציפוי אתה משתמש. בסופו של יום כמעט לאף אחד אין את הסבלנות להשתמש באליפטי. CA לא נותן תוצאות פחות טובות - יעידו טיסנים שלי ששרדו שנים רבות.

wind556
28-11-2010, 17:30:29
בואו נהייה מציאותיים.
כולנו נורא אוהבים אליפטי ומאוד אוהבים להמליץ עליו. מאוד נוח לשייף אותו והוא לא רעיל.

יש לו מיליון יתרונות ובכ"ז כשאנו בונים טיסן של ממש אנו בונים עם CA.
כנ"ל כולנו חושבים ש-silkspan עם לקה הוא ממש "ה"דבר אך מצפים במונוקוט.

בנייה איכותית היא בנייה איכותית. אם העץ לא חתוך נכון סוג הדבק אינו משנה. אם הגוף אינו חלק ולא משוייף כראוי זה ממש לא משנה באיזה ציפוי אתה משתמש. בסופו של יום כמעט לאף אחד אין את הסבלנות להשתמש באליפטי. CA לא נותן תוצאות פחות טובות - יעידו טיסנים שלי ששרדו שנים רבות.



איש יקר,בניתי עכשיו את הטיסן הכי מושקע בחיי, מאות שעות עבודה וחשיבה על כל פרט כולל סוג הדבק.
ובחרתי להשתמש בדבק אצטון עקב יעילותו ואמינותו לאורך זמן, וגם ההתייבשות מהירה למדי, לא שניות אבל חצי שעה ואתה מסודר.
את רוב העבודות ממילא לא ניתן לבצע בדבקCA בטיסן ודבק אליפטי (דבק נגרים צהוב) לא אהוב עלי כי אינו שקוף, לא משתייף כמו אצטון ומשאיר כתמים, שלא לדבר על כבד יותר.
חוזק ההדבקה באצטון ובנגרים זהה, דבק CA נחלש לאחר זמן (קצר )

taltal925
28-11-2010, 19:22:18
הדבקה עם דבק נגרים נותנת זמן לישור ותיקון במידת הצורך בניגוד ל-CA