PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה ג'יירואים בקואד



alonk
27-11-2010, 20:04:10
עזרו לי לסגור חור בהשכלה: לפי מיטב הבנתי, ג'יירואים במסוק שולטים על הפרופ שעל הזנב, בזמן שהמפעיל שולט על הפרופ המרכזי. מה קורה בקואד? האם המפעיל שולט על חלק מהפרופים והג'רואים על השאר?

gadily
28-11-2010, 07:13:53
עזרו לי לסגור חור בהשכלה: לפי מיטב הבנתי, ג'יירואים במסוק שולטים על הפרופ שעל הזנב, בזמן שהמפעיל שולט על הפרופ המרכזי. מה קורה בקואד? האם המפעיל שולט על חלק מהפרופים והג'רואים על השאר?

אנסה להסביר זאת בדרך הפשוטה ביותר:
בקואד החלוקה היא כזו:מערכת הייצוב שמבוססת על ג'ירו תלת צירי פוקדת על כל המנועים כדי לתת את הייצוב הנדרש. המטיס גם פוקד על כל המנועים באמצעות מערבל פקודות כדי לקבל את הניהוג הנדרש.
בשורה התחתונה: כל המנועים מקבלים פקודות גם ממערכת הייצוב האוטומטית וגם מהמפעיל הידני כך שתקבל מערכת יציבה וגם ברת ניהוג.

alonk
28-11-2010, 11:33:24
אנסה להסביר זאת בדרך הפשוטה ביותר:
בקואד החלוקה היא כזו:מערכת הייצוב שמבוססת על ג'ירו תלת צירי פוקדת על כל המנועים כדי לתת את הייצוב הנדרש. המטיס גם פוקד על כל המנועים באמצעות מערבל פקודות כדי לקבל את הניהוג הנדרש.
בשורה התחתונה: כל המנועים מקבלים פקודות גם ממערכת הייצוב האוטומטית וגם מהמפעיל הידני כך שתקבל מערכת יציבה וגם ברת ניהוג.

כלומר ההטסה היא fly-by-wire? המטיס נותן פקודה והג'רו מודד את הביצוע? החוג נסגר ע"י השוואה בין הפקודה של המטיס לבין הפידבק מהג'יירו?

gadily
28-11-2010, 16:32:13
כלומר ההטסה היא fly-by-wire? המטיס נותן פקודה והג'רו מודד את הביצוע? החוג נסגר ע"י השוואה בין הפקודה של המטיס לבין הפידבק מהג'יירו?

בעקרון כן. כדי לדעת בדיוק צריך צריך לראות סכימה של חוג הבקרה.

MDreamer
29-11-2010, 08:31:26
ואת הקוד כמובן :)

alonk
29-11-2010, 12:14:55
ואת הקוד כמובן :)

:D