צפייה בגרסה מלאה : דיון Align DS610 בחיבור ישיר ל 7.2 וולט מה אתם אומרים?
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=230509
חפרתי בימים האחרונים בנבחי האינטרנט כדי לחפש סרוואים HV מתאימים לתקציב
ולדרישות שלי.
מצאתי את הסקר הזה בהלי פריק.
מסתבר שאנשים השתמשו בסרוואים של אליין בחיבור ישיר ל 7.2 וולט ועובדים כך שנתיים וחצי?!
אולי זה יתן לי מענה למה שאני משחפש או שאולי לא כדאי לעבוד עם הסרוואים האללו מעל להוראות היצרן?
דעתכם חשובה לי!
בברכה,
אמיר
lior_bar_ami
28-11-2010, 00:19:16
איזו דעה? האם כדאי לעבור את המלצות היצרן? אני חושב שבאופן גורף התשובה תהיה - לא.
עם זאת וכאלקטרונאי אתה יודע שלרכיב יש טולרנס מתחים מסויים, וכחברה שמייצרת מוצר שאמור לעבוד עם מגוון רב של כימיות סוללות שמפיק טווח די גדול למתח - כולל סוללות ניקל 6 תאים שמפיקות באיזור ה 7V~ שהן מלאות, אני בטוח שהמלצות היצרן הן עם מספיק מקדם בטיחות כדי לעבוד במתח כזה.
מה שכן, מאיפה תשיג סוללת LiPo שתייצר לך 7.2V ללא רגולטור? (הרי זו מטרתך לא?), אם ברצונך לעבור לעבוד עם A123 בחיבור ישיר למקלט, הרי שלא צריכה להיות לך בעיה - והמתח הנומינאלי עליו הסוללה מתקבעת די מהר הוא 6.6V וזהו מתח שלחלוטין בטוח לשימוש.
נועם ג
28-11-2010, 00:26:35
הי אמיר מה קורה?
הטירקס 600 פלייברלס שלי טס עם DS610 על מתח ישיר(8.4) כמעט חצי שנה
מעל 5 גלונים
בראן ריידר קראתי על אנשים שמטיסים כך מעל שנה
הסרווים לא יורדים חמים או משהו כזה
עובדים מעולה ואין את כל הסירבול של החוטים
לעומת זאת חוויתי מקרה אחד וקראתי לא מעט על כשלים של 8717 תחת מתח ישר שהוא דווקא כן איכשהוא ניכנס לקטגוריה של מתח ישר...
בהצלחה
mosheg
28-11-2010, 05:36:20
סוללות LION מייצרות 7.2 עבדתי על סרוואים JR וגם סבוקס תקופה ארוכה והם החזיקו את זה. לשיקולך.
wonderd
28-11-2010, 07:05:53
אצלי ב 700, ליפו 2 תאים (8.4V) ישר לתוך מקלט AR7100 ומשם לסרוואים של אליין. כבר חצי שנה ואין שום בעיה.
באופן עקרוני אני לא ממליץ לחרוג מהוראות יצרן, באופן מעשי במקרה הזה אני באופן אישי כן חורג וזה רק לאחר קריאה רבה בפורומים שונים לגבי העניין הספציפי.
איזו דעה? האם כדאי לעבור את המלצות היצרן? אני חושב שבאופן גורף התשובה תהיה - לא.
עם זאת וכאלקטרונאי אתה יודע שלרכיב יש טולרנס מתחים מסויים, וכחברה שמייצרת מוצר שאמור לעבוד עם מגוון רב של כימיות סוללות שמפיק טווח די גדול למתח - כולל סוללות ניקל 6 תאים שמפיקות באיזור ה 7V~ שהן מלאות, אני בטוח שהמלצות היצרן הן עם מספיק מקדם בטיחות כדי לעבוד במתח כזה.
מה שכן, מאיפה תשיג סוללת LiPo שתייצר לך 7.2V ללא רגולטור? (הרי זו מטרתך לא?), אם ברצונך לעבור לעבוד עם A123 בחיבור ישיר למקלט, הרי שלא צריכה להיות לך בעיה - והמתח הנומינאלי עליו הסוללה מתקבעת די מהר הוא 6.6V וזהו מתח שלחלוטין בטוח לשימוש.
+1
לרוב הנזק מעבודה במתח גבוה בסרוואים הוא נזק מצטבר שמקצר את חיי הסרוו ולא משבית אותו מייד (תלוי כמובן איזה מתח מכניסים).
כוח אתה לא תרוויח כאן, מהירות לעומת זאת כן אך על חשבון אורך חיים.
אם אתה מתכוון לעבוד בהזנה ישירה תדאג לבנות סטאפ מתאים ואז תהנה גם משני העולמות, יותר מהירות ויותר כח תוך מיזעור סיכון לכשל מהסרוואים על כלי כה יקר.
wonderd
28-11-2010, 07:57:46
אני לא מסכים איתך, מדובר על רכיב אלקטרוני שאפילו לא מתחמם...
אם היתה בעיה אז משהו היה נשרף או מקצר שם ובפועל זה לא קורה. תחפרו קצת במקומות אחרים ולא תמצאו כשל ב DS610 שנגרם מחיבור ל 8.4V.
lior_bar_ami
28-11-2010, 08:25:00
אלעד אין פה עניין של הסכמה או לא.
האם בדקת את טמפ' המעגל באחורי הסרוו? האם פתחת אותו?
אם המתח הוא מחוץ לטולרנס המתח המותר לסרוו, אך לא במידה שתגרום לשריפה מיידית שלו - הרי שהנזק הוא נזק ארוך טווח, ויבוא לידי ביטוי בקיצור חיי הרכיב.
wonderd
28-11-2010, 08:46:48
האם אתם ששוללים כ"כ בנחרצות בדקתם את הדברים, או שיותר קל לכם פשוט לשלוח אנשים לקנות סרוואים ב 150$ ליחידה?
העובדות בשטח מדברות בעד עצמן - יש לא מעט מטיסים בחו"ל שמטיסים בצורה הזו למעלה משנה בלי שום בעיה, תבדקו עם החברים שלכם המקצוענים למיניהם שמטיסים ברמה הכי גבוהה.
עד כמה שידוע לי כמו שכבר כתבתי לא ראיתי דיווחים על בעיות שנגרמו בעקבות שימוש במתח 8.4V לסרוואים של אליין.
אתם יכולים לטעון כמה שאתם רוצים שזה מקצר את חיי הסרוו, אבל אין שום הוכחות מעשיות לטענות אלה ולכן אני באופן אישי לא יכול להתייחס אליהן מעבר לתיאוריה (שבהחלט יכולה להיות נכונה)
כל זה נכון כאמור לסרוואים DS610 של אליין בלבד ולא בהקשר לסרוואים אחרים.
דרך אגב, למרות כל מה שכתבתי, אם מישהו חושב לעבוד עם 8.4V ישיר ל DS610 ועדיין חושש מהתוצאות, או שלא יכול/מוכן לשאת בתוצאות של כשל אפשרי (שיכול לקרות בכל סרוו בלי קשר למתח גבוה), שלא ייקח את הסיכון.
האם אתם ששוללים כ"כ בנחרצות בדקתם את הדברים, או שיותר קל לכם פשוט לשלוח אנשים לקנות סרוואים ב 150$ ליחידה?
בסכום הזה אני קונה 3 סרוואים HV בטוח שלא 1 שלא נדבר על הפירמה.........
אמיר למה לחבר 7.4 ישיר ? אמרתי לך אני מחבר 220 והמסוק ממריא יופי :eek:
סבלנות ילד תמתין קצת ויהיו לך סרוואים של HV !!!!
wonderd
28-11-2010, 09:09:33
אם אתה קונה 3 סרוואים HV ב 150$, אני עכשיו מזמין ממך 6, גם בשבילי וגם בשביל חבר.
אני לא מסכים איתך, מדובר על רכיב אלקטרוני שאפילו לא מתחמם...
אם היתה בעיה אז משהו היה נשרף או מקצר שם ובפועל זה לא קורה. תחפרו קצת במקומות אחרים ולא תמצאו כשל ב DS610 שנגרם מחיבור ל 8.4V.
אלעד
אתה לא חייב להסכים וכל אחד שיעבוד איך שהוא מבין.
לטעמי האישי עבודה שלא בהתאם להוראות יצרן זה סוג של אילתור שיתכן ועונה על הצרכים ויתכן ולא.
ללא קשר לרמת מטיס כזה או אחר או לערכו של הסרוו יקר או זול יש כאן לדעתי עניין של גישה מקצועית או אילתורית לתחביב.
אין שום מניע לחסוך ולעבוד עם סרוואים זולים יותר במתח מתאים וגם הם יעשו את העבודה נאמנה.
ואם החלטת לעבוד במתח גבוה נשאלת השאלה באיזו גישה אתה מתכוון לממש את ההחלטה הזו, זה הכל.
wonderd
28-11-2010, 09:19:55
מתגובתך ניתם להבין שאני עובד ב'גישה אילתורית' כהגדרתך, מי שמכיר אותי יודע שההיפך המוחלט הוא הנכון.
שחר לזרוב
28-11-2010, 10:13:28
על מה כל הוויכוח. זה אותו הוויכוח שמדי פעם מתעורר כל כמה חודשים ובו לאף אחד אין את הידע והכלים כדי לתת תשובה מדעית ומבוססת, הכל השערות והנחות.
בסופו של דבר ישנם אנשים שמטיסים עם הסרוואים האלו במתח גבוהה ויש אנשים שנמנעים מכך.
אמיר, הפתרון הפשוט שאני מצאתי הוא סוללות 123 (LiFe). פק עם שני תאים שמספק מתח עבודה של 6.6V, חיבור ישיר למקלט, סוללות בטוחות יותר מסוללות ליפו ויכולות לקבל זרם טעינה גבוה. קצת יותר כבד מליפו, אבל ההפרש במשקל זניח לעומת ההפרש במחיר.
לא צריך להוציא סכומי כסף גבוהים על סרוואים HV, הסרוואים של אליין יותר ממספיקים (לי, לך ולרוב המוחלט של המטיסים שאני מכיר) ותחסוך את הכסף לדלק לאימונים ולדברים חשובים יותר.
על מה כל הוויכוח. זה אותו הוויכוח שמדי פעם מתעורר כל כמה חודשים ובו לאף אחד אין את הידע והכלים כדי לתת תשובה מדעית ומבוססת, הכל השערות והנחות.
בסופו של דבר ישנם אנשים שמטיסים עם הסרוואים האלו במתח גבוהה ויש אנשים שנמנעים מכך.
אמיר, הפתרון הפשוט שאני מצאתי הוא סוללות 123 (LiFe). פק עם שני תאים שמספק מתח עבודה של 6.6V, חיבור ישיר למקלט, סוללות בטוחות יותר מסוללות ליפו ויכולות לקבל זרם טעינה גבוה. קצת יותר כבד מליפו, אבל ההפרש במשקל זניח לעומת ההפרש במחיר.
לא צריך להוציא סכומי כסף גבוהים על סרוואים HV, הסרוואים של אליין יותר ממספיקים (לי, לך ולרוב המוחלט של המטיסים שאני מכיר) ותחסוך את הכסף לדלק לאימונים ולדברים חשובים יותר.
שחר, אין כאן שום ויכוח ולמה אתה סבור שאין את הידע והכלים?
אתה לא סומך על הוראות יצרן שפיתח וייצר את המוצר?
וכן אלעד, עבודה מחוץ להוראות יצרן, בטח ובטח כשאתה נותן מעבר ל 2V מהגבול העליון שהוגדר עבור הסרוו (מתח עבודה חורג בכ 35% מהסף העליון שהיצרן הגדיר) הינו סוג של אילתור, יתכן מוצלח ויתכן שלא, יתכן שעם סרוו אחד זה יעבוד ובשני לא אבל זה בהחלט סוג של אילתור.
שחר לזרוב
28-11-2010, 10:58:45
שחר, אין כאן שום ויכוח ולמה אתה סבור שאין את הידע והכלים?
אתה לא סומך על הוראות יצרן שפיתח וייצר את המוצר?
וכן אלעד, עבודה מחוץ להוראות יצרן, בטח ובטח כשאתה נותן מעבר ל 2V מהגבול העליון שהוגדר עבור הסרוו (מתח עבודה חורג בכ 35% מהסף העליון שהיצרן הגדיר) הינו סוג של אילתור, יתכן מוצלח ויתכן שלא, יתכן שעם סרוו אחד זה יעבוד ובשני לא אבל זה בהחלט סוג של אילתור.
יותר מסומך. לא סתם אני עובד עם סוללות 123 ולא ליפו :)
יותר מסומך. לא סתם אני עובד עם סוללות 123 ולא ליפו :)
מבלי להמעיט בערכן של סוללות ה 123 אין פסול בעבודה עם סוללות ליפו כסוללות מקלט, הכל עניין של עבודה נכונה (נושא לשירשור אחר).
עכשיו תגיד לי אתה האם היית מממש סטאפ של סרוואים על המסוק שלך בחריגת מתח של כ 35% מגבול הוראות היצרן ?
שחר לזרוב
28-11-2010, 12:22:25
מבלי להמעיט בערכן של סוללות ה 123 אין פסול בעבודה עם סוללות ליפו כסוללות מקלט, הכל עניין של עבודה נכונה (נושא לשירשור אחר).
עכשיו תגיד לי אתה האם היית מממש סטאפ של סרוואים על המסוק שלך בחריגת מתח של כ 35% מגבול הוראות היצרן ?
זה תלוי מאד באיזה סרוו מדובר.
ישנם סרוואים כגון אלו של פוטאבה המוגדרים לעבודה במתח של 4.8V ולגביהם לא חורג (למרות שבפועל הרגולטורים מוציאים 5.2V אבל . . .
לגבי סרוואים עוצמתיים כגון אלו הנפוצים מאד לסייקליק של המסוקים כיום, לא הייתי דואג יותר מדי מחריגה קטנה, אני מאמין שכל החברות לוקחות לעצמן מקדם ביטחון במיוחד במאמצים בהם הסרוואים האלו צריכים להתמודד.
אבל - זו דעתי האישית והיא לא מבוססת על שום דבר, נא לא לקחת אותה כהצעה או המלצה :cool:
זה תלוי מאד באיזה סרוו מדובר.
ישנם סרוואים כגון אלו של פוטאבה המוגדרים לעבודה במתח של 4.8V ולגביהם לא חורג (למרות שבפועל הרגולטורים מוציאים 5.2V אבל . . .
לגבי סרוואים עוצמתיים כגון אלו הנפוצים מאד לסייקליק של המסוקים כיום, לא הייתי דואג יותר מדי מחריגה קטנה, אני מאמין שכל החברות לוקחות לעצמן מקדם ביטחון במיוחד במאמצים בהם הסרוואים האלו צריכים להתמודד.
אבל - זו דעתי האישית והיא לא מבוססת על שום דבר, נא לא לקחת אותה כהצעה או המלצה :cool:
שחר
לא ענית על השאלה, האם היית חורג ב 35% במתח? כן או לא?
אתה מגדיר את הסרוואים של אליין עוצמתיים? , חריגה של 35% במתח עבודה מסף עליון זו לא חריגה קטנה ובטח שלא מומלצת לאף סרוו ללא קשר לחברה בה הוא מיוצר או הטורק שהוא נותן.
שחר לזרוב
28-11-2010, 16:07:21
הסרוואים של אליין מספיק עוצמתיים בשבילי.
חריגה של 35% נשמעת לי גבוהה מדי. אני הרשתי לעצמי לחרוג ב-10%.
חריגה של 35% נשמעת לי גבוהה מדי. אני הרשתי לעצמי לחרוג ב-10%.
יפה אמרת :)
אפשר לעבור לעד הבא כבוד השופט.
guyro
28-11-2010, 16:29:13
יפה אמרת :)
אפשר לעבור לעד הבא כבוד השופט.
איפה אמיר ? מחולל הבלאגן ?
lior_bar_ami
28-11-2010, 16:53:16
התחשמל מ 8.4V ישיר.... :eek:
התחשמל מ 8.4V ישיר.... :eek:
זה לא אתה מהשירשור של ההתערבות?
לקחת על עצמך מחויבות לא קטנה להגיע בשבת לשטח, מה גם שהכל תועד בפורום.
איפה אמיר ? מחולל הבלאגן ?
אמיר עכשיו עסוק בלפרק את הסרוואים ולהזמין חדשים :D
wonderd
28-11-2010, 17:47:19
שחר
לא ענית על השאלה, האם היית חורג ב 35% במתח? כן או לא?
אתה מגדיר את הסרוואים של אליין עוצמתיים? , חריגה של 35% במתח עבודה מסף עליון זו לא חריגה קטנה ובטח שלא מומלצת לאף סרוו ללא קשר לחברה בה הוא מיוצר או הטורק שהוא נותן.
אתה נתפס לאחוזים..ומפחיד את האנשים בלי סיבה אמיתית...
שוב אני אומר - זה לא ניסוי חדש שנועד להמציא את הגלגל, העובדה הקיימת בשטח היא שזה עובד ועם זה אתה לא יכול להתווכח עם כל מיני פילפולים של אחוזים.
יכול להיות שיש סרוואים טובים יותר, מהירים יותר וחזקים יותר אבל העובדה היא שגם אלה עובדים ועובדים מצויין.
במצב הזה אני הייתי חושב משהו אחר - אולי אליין יודעים שזה עובד במתח הגבוה והסף העליון שמוגדר על ידם אינו באמת הסף העליון של הסרוואים? גם אם הם לא תיכננו את זה ככה, הם בטוח גם שמעו שהסרוואים מתמודדים עם מתח גבוה לא רע, מעניין לשמוע את תגובתם בנושא.
שחר לזרוב
28-11-2010, 18:05:00
אולי, באמת אולי, השאלה אם כדאי להסתכן באולי הזה שבסוף יכול לעלות במחיר המסוק כולו או אפילו חיי אדם . . . - נקודה למחשבה.
lior_bar_ami
28-11-2010, 18:11:42
זה לא אתה מהשירשור של ההתערבות?
לקחת על עצמך מחויבות לא קטנה להגיע בשבת לשטח, מה גם שהכל תועד בפורום.
זה אני - רק שהיוזם של כל הבלאגן הזה ברח לחו"ל.... :confused:
lior_bar_ami
28-11-2010, 18:13:56
אולי, באמת אולי, השאלה אם כדאי להסתכן באולי הזה שבסוף יכול לעלות במחיר המסוק כולו או אפילו חיי אדם . . . - נקודה למחשבה.
http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif
זו בדיוק הנק' האמיתית - בצבא מטיבים להגדיר אותה באופן אולי קצת פלצני אבל כזה שלא משתמע לשתי פנים:
"אם יש ספק - אין ספק".
פותח השרשור היה היום בעבודה (כמו כל יום!), וחזר כרגע עייף ומותש!:cool: (יש אנשים שעובדים קשה פה.. ;) )
גיא,ציקי וליאור כל היופי הוא "להדליק מדורה" ולהתחמם בכיף.... סתם סתם סתם!:D
כמו כל יהודי טוב שמחפש פתרון טוב מבלי לפתוח את הארנק יותר מידי גם אני חשבתי על הרעיון
של לשים סרוו של אליין בחיבור למתח גבוהה.
מי שמכיר אותי יודע שאין אצלי קומבינות מיותרות ובטח כאלה שמסכנות את המסוק שלי או יותר מזה, חיי אדם!
ולכן אני לא הולך לעשות צעד שכזה.
לבינתיים הוצאתי מייל ל ALIGN עם שאלה בנושא.
ואעדכן עתכם בתכתובת כשתהיה אחת כזו.
אתה נתפס לאחוזים..ומפחיד את האנשים בלי סיבה אמיתית...
שוב אני אומר - זה לא ניסוי חדש שנועד להמציא את הגלגל, העובדה הקיימת בשטח היא שזה עובד ועם זה אתה לא יכול להתווכח עם כל מיני פילפולים של אחוזים.
יכול להיות שיש סרוואים טובים יותר, מהירים יותר וחזקים יותר אבל העובדה היא שגם אלה עובדים ועובדים מצויין.
במצב הזה אני הייתי חושב משהו אחר - אולי אליין יודעים שזה עובד במתח הגבוה והסף העליון שמוגדר על ידם אינו באמת הסף העליון של הסרוואים? גם אם הם לא תיכננו את זה ככה, הם בטוח גם שמעו שהסרוואים מתמודדים עם מתח גבוה לא רע, מעניין לשמוע את תגובתם בנושא.
לא נתפס לשום דבר, חריגות קטנות מהטווח אינם בגדר אסון למרות שאני באופן אישי מקפיד גם אותם לא לבצע.
אין כאן עניין של פילפולים של אחוזים, באלקטרוניקה אני מבין ולא מעט.
יש הוראות יצרן ואיתם עובדים נקודה.
זה נכון למנועים,לסרוואים, בקרים וכו...
לא ברור לי למה אנשים בונים מכונות כה יקרות, משקיעים את מיטב כספם ולבסוף חוסכים במקומות שמועדים להיות נקודות כשל.
ספקולציות לגבי מה חשב היצרן כשתכנן את המוצר יש הרבה ובהרבה פורומים אבל מה לעשות שאחריות לעבודה תקינה של המוצר לאורך זמן יש רק בדפי הנתונים של היצרן.
לא להתעצל, לקרוא וליישם אותם מ א ועד ת, זה אולי יטוס פחות חזק אבל בטוח והרבה יותר אמין.
ואגב, אם אתה מחפש את תגובת אליין כנראה שאתה לא מכיר אותם מספיק טוב אלא אם שינו את הגישה שלהם בנושא תמיכה טכנית למוצרים שלהם.
ולכן אני לא הולך לעשות צעד שכזה.
לבינתיים הוצאתי מייל ל ALIGN עם שאלה בנושא.
ואעדכן עתכם בתכתובת כשתהיה אחת כזו.
החלטה נכונה ונבונה.
תודיע אם תקבל מהם תשובה, זה יהיה אירוע חשוב משום שכנראה שתהיה הראשון שקיבל.
guyro
29-11-2010, 09:41:13
פותח השרשור היה היום בעבודה (כמו כל יום!), וחזר כרגע עייף ומותש!:cool: (יש אנשים שעובדים קשה פה.. ;) )
גיא,ציקי וליאור כל היופי הוא "להדליק מדורה" ולהתחמם בכיף.... סתם סתם סתם!:D
כמו כל יהודי טוב שמחפש פתרון טוב מבלי לפתוח את הארנק יותר מידי גם אני חשבתי על הרעיון
של לשים סרוו של אליין בחיבור למתח גבוהה.
מי שמכיר אותי יודע שאין אצלי קומבינות מיותרות ובטח כאלה שמסכנות את המסוק שלי או יותר מזה, חיי אדם!
ולכן אני לא הולך לעשות צעד שכזה.
לבינתיים הוצאתי מייל ל ALIGN עם שאלה בנושא.
ואעדכן עתכם בתכתובת כשתהיה אחת כזו.
קשקשן, לא עונה לטלפונים...
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.