PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! בורג בגוף של ה450 שמסרב להפתח - יש עצה?



giliav
06-12-2010, 11:51:12
שלום,
הלכו לי הגלג"ש-ים של הזנב (אלה שבתוך גוף המסוק) בטירקס 450 שלי.
בול כמו חוקי מרפי כל הברגים נפתחו בגוף למעט אחד עקשן (בדיוק בבסיס של קופסאת הזנב).
הבורג סטנדרטי עם ראש אלן וכיפה עגולה.
האלן נשחק ומחליק (ניסיתי כמה מברגים שונים), הראש קטן ועגול ושחוק כולו כך שפליירים מחליקים עליו.
שרפתי כבר 3 שעות על ניסיונות נואשים ללא תזוזה של העקשן.

יש איזה טריק או שיטה שתוכלו להציע לי?

תודה מראש!

tisanir
06-12-2010, 11:55:53
תחרוץ חריץ דק בראש הבורג עם דרמל ותפתח עם מברג שטוח.

giliav
06-12-2010, 12:20:35
תודה! אני יכול גם משורית? (אין לי דרמל)

tisanir
06-12-2010, 12:29:31
כן.

gadily
06-12-2010, 13:54:07
שלום,
הלכו לי הגלג"ש-ים של הזנב (אלה שבתוך גוף המסוק) בטירקס 450 שלי.
בול כמו חוקי מרפי כל הברגים נפתחו בגוף למעט אחד עקשן (בדיוק בבסיס של קופסאת הזנב).
הבורג סטנדרטי עם ראש אלן וכיפה עגולה.
האלן נשחק ומחליק (ניסיתי כמה מברגים שונים), הראש קטן ועגול ושחוק כולו כך שפליירים מחליקים עליו.
שרפתי כבר 3 שעות על ניסיונות נואשים ללא תזוזה של העקשן.

יש איזה טריק או שיטה שתוכלו להציע לי?

תודה מראש!

הרבה יותר קל לפתוח בורג עקשן עם פליר פטנט (ג'פקה אף ארוך 4 אינטש)
ע"י תפיסת הראש ופתיחה מבחוץ.
אם אין לך כדאי מאד שתרכוש זה כלי מאד שימושי

Rexiguru
06-12-2010, 14:10:32
הרבה יותר קל לפתוח בורג עקשן עם פליר פטנט (ג'פקה אף ארוך 4 אינטש)
ע"י תפיסת הראש ופתיחה מבחוץ.
אם אין לך כדאי מאד שתרכוש זה כלי מאד שימושי

זה לא יעזור כל כך מדובר בברגים קטנים מאד.

guy1a
06-12-2010, 14:36:50
אם יש לך דרמל או משורית קטנה
תנסה לייצר חריץ בצורת X ואז תוכל לפתוח אותו עם פיליפס אולי ...

RonTo
06-12-2010, 14:50:01
מחלה ידועה בברגי אליין.. חריץ עם דרמל ומברג שטוח יפתרו את הבעיה מהר מאוד כפי שהציע ניר.
בהצלחה

Yoav Lahav
06-12-2010, 15:34:07
הנה פתרון זריז נוסף:
שייף צידו של הבורג כך שיהיה שטוח במקצת ואז נפתח עם פלייר פשוט בציק.
בבורג הבא שאתה שם תקפיד שיהיה משהו איכותי יותר.

giliav
06-12-2010, 16:03:17
עצות מעולות, תודה!
נראה שערב עמוס לפני :)

wind556
06-12-2010, 16:12:27
ואם הערב העמוס הזה לא יישא פרי, אתה מוזמן ואנסה לעזור כמיטב יכולתי.
חשוב מאד לצורך העניין שלא תחמיר את המצב

wonderd
06-12-2010, 17:03:48
עזוב שטויות - קח קאטר חשמלאים קטן, תלחץ חזק על הכיפה שמקיפה את הבורג כך שהיא תתעקם על הבורג ואז תסובב בעדינות. לא יישאר כלום מהכיפה וגם הראש של הבורג יילך אבל למי אכפת..
בכל מקרה זה יותר מהיר ובטוח מכל שיטות החריטה למיניהן.

דרך אגב, גיסי מצא שיטה אחרת שעובדת ברוב המקרים של ברגי ה 1.5 - מפתח בגודל 1.6/1.7 במקום ה 1.5...

wind556
06-12-2010, 17:37:46
עזוב שטויות - קח קאטר חשמלאים קטן, תלחץ חזק על הכיפה שמקיפה את הבורג כך שהיא תתעקם על הבורג ואז תסובב בעדינות. לא יישאר כלום מהכיפה וגם הראש של הבורג יילך אבל למי אכפת..
בכל מקרה זה יותר מהיר ובטוח מכל שיטות החריטה למיניהן.

דרך אגב, גיסי מצא שיטה אחרת שעובדת ברוב המקרים של ברגי ה 1.5 - מפתח בגודל 1.6/1.7 במקום ה 1.5...




אלעד, אתה מעלה נקודה חשובה ביותר:
מפתח אלן 1.5 הוא בעצם 1.48, ועשוי מחומר שאינו מספיק קשיח בדרך כלל.
נתקלתי במפתחות במידה1.52, אבל אין לי מושג מאיפה זה הגיע. אבל לא מספיקה המידה, חייבים שגם דרגת הקושי (ROCKWELL) תהיה הנכונה
כמו כן קיים בשוק מפתח אלן קוני (כנראה יקר מאד) שבהשחזתו אתה יכול להגיע לכל מידה מבוקשת.
מפתחות 1.5 זו בעייה שעדיין לא מצאתי לה פתרון נוח ופשוט

sudi9
11-12-2010, 20:14:06
תנסה לחמם את הבורג עם פאן כדי לחמם את הלוק טייט ואז עם פלייר פטנט קטן לתפוס בראש הבורג,אם זה עדיין לא הולך לקדוח במרכז הבורג עם מקדח בקוטר קטן בכ1מ"מ מהבורג עצמו אבל לזהכבר צריך יותר מיומנות,בדרך כלל לאחר הקידוח מיתחמם הבורג ומישתחרר ועם מקדח הפוך שמאלי הבורג ייצא,סבחתי אותך :)

giliav
11-12-2010, 20:36:25
תודה!
הלכתי לחבר יקר (יוסי מאשדוד) שעשה בבורג חריץ על דרמל והוא נפתח בקלי קלות :-)