PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה סוללת ליפו nano-tech



yanivoz
09-12-2010, 12:30:17
היי
לפני שאני רוכש כמה כאלו הייתי רוצה לדעת מה החוות דעת עליהן ע"י מי שכבר הטיס והטעין איתן.

לי זה ניראה מסוכן להטעין סוללה כזאת ב 5C....

האם יש סכנה כלשהי והאם זה מוריד מחיי הסוללה ?

תודה.

shaharg
09-12-2010, 13:06:59
היי
לפני שאני רוכש כמה כאלו הייתי רוצה לדעת מה החוות דעת עליהן ע"י מי שכבר הטיס והטעין איתן.

לי זה ניראה מסוכן להטעין סוללה כזאת ב 5C....

האם יש סכנה כלשהי והאם זה מוריד מחיי הסוללה ?

תודה.

שלום ,

אני עובד עם הסוללות כבר די הרבה זמן ( שבועיים מהיום שהסיני פרסם אותם באתר ליתר דיוק ...:D )
הן מחזיקות מעמד יפה , לא מתחממות גם עם צריכת זרם גבוהה , וגם בטעינה בזרם גבוה לא מתחממות כלל , עד היום הטענתי במקסימום ב 8A אבל זה נובע ממגבלות המטען והספק...
כך שבערך ב 15-16 דקות אני מטעין סוללת 4000 .:D
דבר נוסף שאני שמתי לב אבל לא בדקתי לעומק - הוא שברוב המקרים שאני נתקלתי הסוללות קלות יותר במשקל מהתואמות להן הסיניות - למשל הצלחתי באותו משקל לשים סוללת 3000 במקום 2450 של טורניגי הרגילה - רווח כפול

wonderd
09-12-2010, 13:26:50
אהלן שחר, עם איזה מטען אתה עובד?

הסוללות הנ"ל מצויינות בכל קנה מידה, אני מטעין ב 1C בכל מקרה.

yanivoz
09-12-2010, 14:33:05
שלום ,

אני עובד עם הסוללות כבר די הרבה זמן ( שבועיים מהיום שהסיני פרסם אותם באתר ליתר דיוק ...:D )
הן מחזיקות מעמד יפה , לא מתחממות גם עם צריכת זרם גבוהה , וגם בטעינה בזרם גבוה לא מתחממות כלל , עד היום הטענתי במקסימום ב 8A אבל זה נובע ממגבלות המטען והספק...
כך שבערך ב 15-16 דקות אני מטעין סוללת 4000 .:D
דבר נוסף שאני שמתי לב אבל לא בדקתי לעומק - הוא שברוב המקרים שאני נתקלתי הסוללות קלות יותר במשקל מהתואמות להן הסיניות - למשל הצלחתי באותו משקל לשים סוללת 3000 במקום 2450 של טורניגי הרגילה - רווח כפול

אתה צודק אני גם שמתי לב וזה גם עוד גורם שמשך אותי לרכוש סוללות כאלו
בהגדרה של המטען היא נחשבת ליפו נכון?
משהו נוסף: בעיקרון גם סוללת ליפו רגילה ניתן להטעין יותר מ 1C אבל זה כבר יותר מסוכן לדעתי..

guyst
09-12-2010, 15:48:51
אתה צודק אני גם שמתי לב וזה גם עוד גורם שמשך אותי לרכוש סוללות כאלו
בהגדרה של המטען היא נחשבת ליפו נכון?
משהו נוסף: בעיקרון גם סוללת ליפו רגילה ניתן להטעין יותר מ 1C אבל זה כבר יותר מסוכן לדעתי..

כתוב על הסוללה בכמה C ניתן להטעין אותה - לא הייתי לוקח סיכון בהטענה גבוהה יותר!

shaharg
09-12-2010, 16:02:43
אהלן שחר, עם איזה מטען אתה עובד?

הסוללות הנ"ל מצויינות בכל קנה מידה, אני מטעין ב 1C בכל מקרה.


הי אלעד , אני עובד עם המטען הזה (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9005) , למרות שבדיעבד הייתי צריך לקנות את אחיו הגדול (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11597) :o

yanivoz
09-12-2010, 16:06:10
כתוב על הסוללה בכמה C ניתן להטעין אותה - לא הייתי לוקח סיכון בהטענה גבוהה יותר!

***
רק עכשיו אני שם לב שרשום על הסוללה(ליפו רגילה טורניג'י 2200) לא להטעין מעל 2C

אז זה אומר שמותר(מבחינת בטיחות) בעיקרון לטעון סוללה כזאת ב 1.5C (דהיינו 3.3 אמפר)

או שאפילו להטעין ב- 1.7C ? אני צודק ?

shaharg
09-12-2010, 16:10:52
***
רק עכשיו אני שם לב שרשום על הסוללה(ליפו רגילה טורניג'י 2200) לא להטעין מעל 2C

אז זה אומר שמותר(מבחינת בטיחות) בעיקרון לטעון סוללה כזאת ב 1.5C (דהיינו 3.3 אמפר)

או שאפילו להטעין ב- 1.7C ? אני צודק ?

נכון אבל לא מדויק :D לכאורה על סוללת 2200 שמסוגלת להטעין ב 2C אתה יכול להטעין ב 4.4A
המחמירים אומרים להטעין לא יותר מ 1C כלומר לסוללה המדוברת 2.2A , אם אתה מטעין בבית וממש לא חשוב לך זמן ההטענה אתה יכול להטעין גם ב 1A אבל זה כבר לשיקולך...;)

yanivoz
09-12-2010, 16:22:06
נכון אבל לא מדויק :D לכאורה על סוללת 2200 שמסוגלת להטעין ב 2C אתה יכול להטעין ב 4.4A
המחמירים אומרים להטעין לא יותר מ 1C כלומר לסוללה המדוברת 2.2A , אם אתה מטעין בבית וממש לא חשוב לך זמן ההטענה אתה יכול להטעין גם ב 1A אבל זה כבר לשיקולך...;)


כן ברור שבבית אפשר אפילו להטעין פחות

פשוט טוב לדעת שאפשר בשורה תחתונה להטעין(בשטח) יותר מ 1C ...

מה יהיו ההשלכות של זה(חיי הסוללה) זה כבר משהו אחר.

wonderd
09-12-2010, 17:26:15
הי אלעד , אני עובד עם המטען הזה (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9005) , למרות שבדיעבד הייתי צריך לקנות את אחיו הגדול (http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11597) :o

איזו השקעה..אם תחליט להחליף מטען אני מוכן לקנות אותו ממך, נראה לי שהוא יספיק לסוללות הגדולות, אני לא צריך יותר מזה והבלנסר במטען שלי לא משהו בכלל..

flyinglizard
10-12-2010, 08:01:51
כאילו שאלוהי הליפו החליט ש1C זה בטוח ומעבר לזה לא. זה סתם מספר שרירותי. באותה מידה אפשר להחליט להטעין בחצי C.

wonderd
18-12-2010, 15:54:00
הכל בסדר מר לטאה?

Flying_student
18-12-2010, 16:17:35
כן ברור שבבית אפשר אפילו להטעין פחות

פשוט טוב לדעת שאפשר בשורה תחתונה להטעין(בשטח) יותר מ 1C ...

מה יהיו ההשלכות של זה(חיי הסוללה) זה כבר משהו אחר.

אני יכול להגיד לך שאת הסוללות שלי (הרגילות, לא ננו) אני מטעין ב-1.5C וכבר 8 חודשים (טפו*3) שהם בסיידר גמור.

אם כבר, כדי לשמור על חיי הסוללה יותר חשוב לדאוג לאזן את אלו שלא מאוזנות בסוף יום הטסה.

בהצלחה

עמי
18-12-2010, 16:53:37
לי יש הרגשה למרות כל היתרונות שהם מספקות פחות זמן טיסה לאומת הרגילות
לאחר אותו זמן המתח הנימדד הוא 3.7 לתא לאומת 3.8
אין לי מספיק נסיון לאשש אבל זה היה היום לאחר שימוש בשניים כאלו חדשות .
הם גם יורדות קרות הרבה יותר (אותו קצב C) ולא מתנפחות .
(בטיסן זולל אמפר פנג'ט).

wonderd
18-12-2010, 17:40:46
לגבי זמן הטיסה אתה טועה - כל עוד הקיבולת זהה - זמן הטיסה לא אמור להשתנות - אלא אם קצב הפריקה של הסוללות ה'רגילות' נמוך מדי ואז הן גם מתחממות ובסופו של דבר מתנפחות.
לי יש כמה ננו-טק עם קיבולת זהה לרגילות (2200 3 תאים ו 3000 6 תאים), זמן ההטסה זהה והננו-טק יורדות קרות יותר.

yanivoz
19-12-2010, 12:26:23
אני יכול להגיד לך שאת הסוללות שלי (הרגילות, לא ננו) אני מטעין ב-1.5C וכבר 8 חודשים (טפו*3) שהם בסיידר גמור.

אם כבר, כדי לשמור על חיי הסוללה יותר חשוב לדאוג לאזן את אלו שלא מאוזנות בסוף יום הטסה.

בהצלחה


כשאתה מטעין ב 1.5C על מה אתה מגדיר את המטען ? (בלאנס,טעינה רגילה,מהירה)

ומה הכוונה לדאוג לאזן את אלו שלא מאוזנות?

guyst
19-12-2010, 13:12:26
כשאתה מטעין ב 1.5C על מה אתה מגדיר את המטען ? (בלאנס,טעינה רגילה,מהירה)

ומה הכוונה לדאוג לאזן את אלו שלא מאוזנות?

אין קשר. לכל אחד מהמצבים אתה יכול לקבוע בכמה אמפר תטען (לפי ה-C הרצוי).
בסוף טעינה תבדוק האם הסוללה מאוזנת, קרי, כל התאים פחות או יותר עם אותו מתח (V). אם לא שים את המטען על BALANCE

avihaik
28-12-2010, 11:26:29
שחר ג,
עם איזה ספק אתה משתמש בשביל המטען שלך?

shaharg
31-12-2010, 16:15:46
שחר ג,
עם איזה ספק אתה משתמש בשביל המטען שלך?

בבית אני לא ממהר ולכן יש לי ספק תעשייתי של 12V 8A ואני לא מטעין ביותר מ 4A ( כמובן תלוי בסוללה )

בשטח לעומת זאת אני משתמש במצבר וכידוע יכול לספק אמפר'ז גבוהה ולכן אין בעיה להטעין גם ב
6-12A ... מה שכן אני מידי פעם מניע את האוטו שלא להתקע ... :D