התחברות

צפייה בגרסה מלאה : האם יש צורך במייצב אופקי במסוק?



דניאל דקל
18-12-2010, 11:20:41
שלום חברים

ראשית הקדמה קלה.
ציקי, עשית לי חשק להישאר. מעתה כל ההודעות שלי יוקדשו לך.
אהה.. וגם למנהל הפורום היקר מר איציק רונן בעל הדימיון המזרחי המפותח
(איציק ,חוץ מההודעה המוזרה ששלחת לי, אתה גם בדעה שאת הכריש שלח המוסד? או שאולי היה זה הבורר? :D)

*מתוך ניסיון*, האם מייצב הגובה במסוק רדיו תורם ליציבות המסוק בשעת טיסה מהירה קדימה?
או שיצרני מסוקי הרדיו שמים אותו בתור גימיק?
למשל, בקופטרX פרו המייצב כל כך קטן, עד שחשבתי ששלחו לי מייצב של מסוק צעצוע...

בתיאוריה יש צורך במייצב גובה. לבלק הוק יש אפילו הגה גובה מאחור...

wind556
18-12-2010, 11:41:07
ברוב מסוקי ה RC המייצב הוא רק ליופי, ואפילו מוריד במידה זעומה את היציבות עקב כך שאינו משטח רציף ולכן יוצר מערבולות בטיסה מהירה

bendisar
18-12-2010, 12:43:39
תלוי לאיזה מטרה נועד המסוק
במסוקי RC שמותאמים לטיסת 3D למייצבים האופקיים אין שום תפקיד אמיתי בטיסה
במסוקים שמותאמים לטיסות F3C דווקא יהיו מייצבים אופקיים ואנכיים בעלי שטח גדול יחסית, כדי לתרום לטיסה חלקה של המסוק בזמן טיסה מהירה קדימה
כדי לכוון את הזנב לכיוון הטיסה, ניתן לראות זאת במיוחד במסוק הטירקס 700E F3C שם יש מיצבים אופיקיים ואנכיים גדולים:
http://www.zonehobbies.net/files/imagecache/product/hn7029a_1.jpg

דניאל דקל
18-12-2010, 14:29:06
תודה, פתרת לי תעלומה שהטרידה אותי זמן מה...

ziki
18-12-2010, 17:02:33
ציקי, עשית לי חשק להישאר. מעתה כל ההודעות שלי יוקדשו לך.
..

לכבוד הוא לי !

Chen Zarfati
18-12-2010, 18:22:54
מייצב הגובה במסוקים מונחי רדיו עוזר בייצוב המסוק בטיסות מהירות קדימה, הפוכות וישרות.
מקורו הגיע מעולם הF3C שם גילו שבעזרת גודל וצורה מסויימת אפשר לגרום למסוק לטוס הפוך ללא קיזוז או נגיעה בסטיק דבר שעוזר המון לרולים ישרים.
כמובן שבמערכות פלייברלס לא זקוקים לזה.
כמו כן, החיסרון במייצב הגובה הוא בטיסות רוורס, הוא מוריד את הזנב כלפי מטה במהירויות גבוהות.

דניאל דקל
18-12-2010, 19:28:36
כמו כן, החיסרון במייצב הגובה הוא בטיסות רוורס, הוא מוריד את הזנב כלפי מטה במהירויות גבוהות.

גם האחים רייט סבלו מזה :D

במטוס הראשון שלהם, הפלייר, מייצב הגובה היה מקדימה, ולכן הביא לחוסר יציבות עם עליה בזווית התקפה

(במקרה של הפרעת רוח האף התרומם במקום לסגור את הפרעה)

http://wright.nasa.gov/airplane/flyer.html

כיום אין אף כלי טייס עם מייצב גובה מלפנים...

ZvikaF
18-12-2010, 22:16:45
גם האחים רייט סבלו מזה :D

במטוס הראשון שלהם, הפלייר, מייצב הגובה היה מקדימה, ולכן הביא לחוסר יציבות עם עליה בזווית התקפה

(במקרה של הפרעת רוח האף התרומם במקום לסגור את הפרעה)

http://wright.nasa.gov/airplane/flyer.html

כיום אין אף כלי טייס עם מייצב גובה מלפנים...

אתה בטוח ? כזאת הצהרה פסקנית ממך :rolleyes:

רק דוגמא קטנה:
http://www.cozyaircraft.com/

דניאל דקל
18-12-2010, 23:28:13
צביקה, אלא בסה"כ קנארדים

לא להתרגש...

Boogle
19-12-2010, 00:21:54
צביקה, אלא בסה"כ קנארדים

לא להתרגש...
:confused:
ומה זה קנרד הזדהות עם השפם של עזר ז"ל?

lior_bar_ami
19-12-2010, 08:05:11
:D:D

דניאל דקל
19-12-2010, 17:40:50
קנארדים עובדים בד"כ בצירוף עם כנף דלתא
מכיוון שכנף דלתא מיועדת לעבוד בזוויות התקפה גבוהות, הקנארדים עוזרים להצמיד את הזרימה עליה, לכן אי אפשר לכנותם "מייצבי גובה"
ללביא למשל, וגם לכפיר, יש קנארדים
אבל כדאי שנעצור כאן, זה כבר לא קשור לפורום...

eranb
19-12-2010, 17:58:26
לא זכור לי שלכפיר וללביא היה מייצב גובה..
הכפיר הוא נצר למשפחת המיראז' שהיה מאופיין בכנף דלתא.
הלביא תוכנן עם קנרד "אקטיבי" והיה נטול גם הוא מייצב גובה .

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7%A4%D7%99%D7%A8_(%D7%9E%D7%98%D7%95%D7%A1 )

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%D7%91%D7%99%D7%90_(%D7%9E%D7%98%D7%95%D7%A1 )

דניאל דקל
19-12-2010, 20:53:27
תודה על התיקון, אתה צודק, גם ללביא וגם לכפיר לא היה מייצב גובה מאחור
המאזנות בכנף הן אלו שגרמו ליכולת עלרוד וגלגול ונקראו ELEVONS
מלשון ELEVATOR ו AILIRON
בתחילת הקרירה שלי היה לי הכבוד לעבוד במחלקה שתכננה את הלביא
ושמעתי עליו הרבה סיפורים...

הוא היה אחד מהיחידים בעולם בעלי קנארדים דיפרנציאליים, כלומר הם נעו בנפרד
ולכן יכלו לתרום גם ליכולת הגלגול מלבד יכולת העלרוד המשופרת

אני רואה שהשרשור מתפתח לכיוונים מענינים...

Boogle
20-12-2010, 00:58:26
היות וגם אני הייתי בבית הספר ההוא, משום מה אותי לימדו שבתכנון נכון הקנרד ישמש כמייצב גובה.
שימוש בקנרד מקנה יתרון בניהוג והפסדי אנרגיה בהיותו מערכת מסוג מינימום פאזה.
ככל הזכור לי הבעיה עימו אחרת, משום הצורך לקבל תגובה אפקטיבית יש למקם את מרכז המסה רחוק ממנו וזה אומר להאריך את האף.
במטוסי קרב יותר קל לביצוע כי הכנף + המנוע יושבים יחסית רחוק מהטייס.

אבל, כרגיל, אולי אני טועה :)

דניאל דקל
20-12-2010, 01:21:36
בנצי, הקנארד לא יכול לשמש בתור מייצב גובה

להיפך, הקנארד הינו גורם מבדר - הוא מזיז את מרכז הלחץ של המטוס קדימה...

זה כמו לקחת את סנפירי הייצוב של חץ צייידים ולמקם אותם מקדימה

יש לו יתרונות אחרים, כמו אלה שציינתי ואילו שציינת

תפקיד מייצב הגובה הינו ליצור מומנט מוריד אף בשעת הפרעה, ולכן הוא חייב להיות מאחורי מרכז הכובד