התחברות

צפייה בגרסה מלאה : איזה כיף לעבור אוטורוטציה בשלום בפעם הרשונה



אטקין ש
20-12-2010, 12:47:26
אז ככה יצאתי לשטח בטיסה השלישי משום מה המנוע עבר למינימום סרק.
ופשוט צלל לקרקע !!!!!!!!!!

לקחתי אוויר נתתי לו לצלול ובשניה אחרונה משכתי סטיק לאט והמסוק נחת בשלום!!!!

בהחלט יותר מזל משכל כי עדין לא תרגלתי את זה:eek::eek::eek:

המשך יום נפלא

נ.ב

נבדוק תתקלהאצל המומחים (למרות שאני כמעט בטוח מה הייתה הבעיה )ונחזור לשטח.

guyro
20-12-2010, 12:53:37
כל הכבוד, ככל שתתרגל אוטורוטציות, כך תוכל לצאת ממצבים בעייתים.

נועם ג
20-12-2010, 13:02:17
כל הכבוד, ככל שתתרגל אוטורוטציות, כך תוכל לצאת ממצבים בעייתים.

לפי דיווחים מהשטח שמעתי שיש לך פרצופים לא נורמלים באוטורוטציה:)

guyro
20-12-2010, 13:04:27
לפי דיווחים מהשטח שמעתי שיש לך פרצופים לא נורמלים באוטורוטציה:)

מישהו יחטוף על זה בשבת !!!! :mad: :D

sagi
20-12-2010, 13:13:23
לפי דיווחים מהשטח שמעתי שיש לך פרצופים לא נורמלים באוטורוטציה:)
:) אלו חדשות ישנות :)

ziki
20-12-2010, 13:15:26
לפי דיווחים מהשטח שמעתי שיש לך פרצופים לא נורמלים באוטורוטציה:)

אתה מתכוון לזה :eek:

guyro
20-12-2010, 13:26:55
ציקי, אל תגיע הערב....

DanielJoseph20
20-12-2010, 14:20:35
מצחיק שאתה אומר את זה כי גם לי בשישי האחרון היה מקרה דומה....

במהלך טיסת ריחוף פשוטה המנוע פשוט קיבל קאט וצנח לקרקע....אין לי מושג איך עושים אוטורוטציה אבל תוך כדי הנפילה כולם צעקו לי מה לעשות ואיכשהו המסוק נחת ב"שלום" יצאתי בנזק של סקיד שבור...
עדין לא ידוע מה היה הגורם אבל כנראה שאי תספוקת דלק...אני עדין לא יודע איך זה קרה..המיכל ציפה היה ריק אבל המיכל הגדול היה עדין מלא יחסית

RonTo
20-12-2010, 14:32:48
אתה מתכוון לזה :eek:

:D:D:D

guyro
20-12-2010, 14:47:32
:D:D:D

גם אתה אל תגיע בשבת...אני אקשור אותך ואת ציקי לעץ הקרוב.

RonEfrat
20-12-2010, 16:05:16
מצחיק שאתה אומר את זה כי גם לי בשישי האחרון היה מקרה דומה....

במהלך טיסת ריחוף פשוטה המנוע פשוט קיבל קאט וצנח לקרקע....אין לי מושג איך עושים אוטורוטציה אבל תוך כדי הנפילה כולם צעקו לי מה לעשות ואיכשהו המסוק נחת ב"שלום" יצאתי בנזק של סקיד שבור...
עדין לא ידוע מה היה הגורם אבל כנראה שאי תספוקת דלק...אני עדין לא יודע איך זה קרה..המיכל ציפה היה ריק אבל המיכל הגדול היה עדין מלא יחסית

נשמע כאילו נקרעה לך הצינורית דלק בתוך המיכל, תופעה ידועה.

מומלץ להחליף צינורית כל תקופה;)

ziki
20-12-2010, 17:20:10
מצחיק שאתה אומר את זה כי גם לי בשישי האחרון היה מקרה דומה....

במהלך טיסת ריחוף פשוטה המנוע פשוט קיבל קאט וצנח לקרקע....אין לי מושג איך עושים אוטורוטציה אבל תוך כדי הנפילה כולם צעקו לי מה לעשות ואיכשהו המסוק נחת ב"שלום" יצאתי בנזק של סקיד שבור...
עדין לא ידוע מה היה הגורם אבל כנראה שאי תספוקת דלק...אני עדין לא יודע איך זה קרה..המיכל ציפה היה ריק אבל המיכל הגדול היה עדין מלא יחסית

בדוק פלאג.

ziki
20-12-2010, 17:20:51
גם אתה אל תגיע בשבת...אני אקשור אותך ואת ציקי לעץ הקרוב.

אתה רק מבטיח ולא מקיים :rolleyes:

אליקופטר
20-12-2010, 17:30:25
אתה מתכוון לזה :eek:

משהו כזה אולי ?

36411

Chen Zarfati
20-12-2010, 17:35:17
ציקי זה לא פלאג, הסיבה היחא צינורית הרוסה במיכל הראשי.

DanielJoseph20
20-12-2010, 17:59:38
יבדק בזמן הקרוב...ואחזיר תשובה

אטקין ש
21-12-2010, 14:20:38
אז ככה יצאתי לשטח בטיסה השלישי משום מה המנוע עבר למינימום סרק.
ופשוט צלל לקרקע !!!!!!!!!!

לקחתי אוויר נתתי לו לצלול ובשניה אחרונה משכתי סטיק לאט והמסוק נחת בשלום!!!!

בהחלט יותר מזל משכל כי עדין לא תרגלתי את זה:eek::eek::eek:

המשך יום נפלא

נ.ב

נבדוק תתקלהאצל המומחים (למרות שאני כמעט בטוח מה הייתה הבעיה )ונחזור לשטח.

אז כמו שאמרתי בהחלט הרבה מזל משכל הלך לי תא בסוללה וגמר אותה באוויר
אני ממש בשוק שזה נגמר ככה

המשך יום נעים

הבוררר
21-12-2010, 19:45:42
גם אני בשוק האמת!
לא נורא שרון, בשביל מקרים כאלה אלוקים המציא את המזל!
:)
תתחיל להתאמן חזק על אוטורוטציות.

levyoram
23-12-2010, 14:52:10
מצחיק שאתה אומר את זה כי גם לי בשישי האחרון היה מקרה דומה....

במהלך טיסת ריחוף פשוטה המנוע פשוט קיבל קאט וצנח לקרקע....אין לי מושג איך עושים אוטורוטציה אבל תוך כדי הנפילה כולם צעקו לי מה לעשות ואיכשהו המסוק נחת ב"שלום" יצאתי בנזק של סקיד שבור...
עדין לא ידוע מה היה הגורם אבל כנראה שאי תספוקת דלק...אני עדין לא יודע איך זה קרה..המיכל ציפה היה ריק אבל המיכל הגדול היה עדין מלא יחסית

כאחד מהצועקים באותו המקרה, יש לציין שלקחת את זה COOL ובהחלט המזל שיחק גם תפקיד חשוב.
היה ברור שיש בעיית דלק ולכן היה קאט מנוע.
צינוריות החלף ובהצלחה בהמשך!!

ziki
23-12-2010, 15:00:47
כאחד מהצועקים באותו המקרה, יש לציין שלקחת את זה COOL ובהחלט המזל שיחק גם תפקיד חשוב.
היה ברור שיש בעיית דלק ולכן היה קאט מנוע.
צינוריות החלף ובהצלחה בהמשך!!

אתה חי?
לאחרונה אני פוגש את הבן שלך יותר מאשר אותך.

אליקופטר
23-12-2010, 15:19:07
אני תמיד שואל את עצמי,
אם אינך מטיס ברמה מקצועית שביצוע תרגילים מסויימים הוא סטנדרט ברמות הגבוהות בינהם אוטורוטצייה מדוע צריך לסכן את המסוק בלימוד האוטורוטצייה שכן הלימוד דורש המון תירגול שעשוי מאוד להיגמר בכמה ריסוקים ונזקים ,מול שיקול זה אני שואל כמה פעמיים היה לי קאט שנזקקתי לאוטורוטצייה? 5 שנים אני מטיס מסוק ומעולם לא היתה לי כזו ,האם הלימוד לאדם מין היישוב של האוטורוטצייה כ"כ חשוב :confused:?(ואיני מדבר על לימוד כתרגיל אלא כאמצעי להתמודדות עם קאט) לא נראה לי למרות שלדעתי זה אחד הדברים הכי כפיים בהטסת מסוק אולם אם מטיס לומד זאת כחלק מתרגיל דיינו אך ללמוד אך להציל מסוק מריסוק תוך סיכון גבוה בתקופת הלימוד שאולי בתקופת הריסוק ארסק יותר מאשר אם לא ההיתי לומד להתמדוד עם קאט ואוטורטצייה.
לדעתי זהו מסוג התרגילים שגם בסימולטור לא ניתן לתרגל ברמה שתשקף את המציאות שלא כמו תרגילים אחרים .


אשמח לקבל תשובה שאולי תשנה דעתי או שלא:rolleyes:

Chen Zarfati
23-12-2010, 15:31:17
יצא לי להטיס לא מעט מסוקים בזכות "כישורי" אוטורוטציה.
אל תשכח שאוטורוטציה הוא מצב שאתה יכול ליזום במטרה להתמודד עם בעיות מכניות כאלה או אחרות. כמו טחינת גלגלי שיניים, בעיות זנב, דרייבשאפט, להבים ועוד הרבה.
לטעמי, טכניקה שחובה לתרגל ולהטמיע אם רוצים להיות בטוחים במאה אחוז בהטסה.

עמיתפורת
23-12-2010, 22:30:39
תרגול אוטורוטציה אינו מסוכן בהדרכה נכונה.
אצלינו כל מי שמסיים קורס הטסה נמצא ברמת אוטורוטציה מלאה ללא בעיות וריסוקים.
זה אינו תרגיל מסוכן כשמבינים מה לעשות.
אני קורא פה לפעמים עיצות לתרגול אוטורוטציות שבאמת מסכנות את המסוק כי הן פשוט לא נכונות.
זו טכניקה לא ממש מסובכת שדורשת תרגול ובהחלט לא אמורה להוות סיכון.

sagi
23-12-2010, 23:11:59
תרגול אוטורוטציה אינו מסוכן בהדרכה נכונה.
אצלינו כל מי שמסיים קורס הטסה נמצא ברמת אוטורוטציה מלאה ללא בעיות וריסוקים.
זה כולל גם ללא נזק כלשהו ללהבים הראשיות?
זה אינו תרגיל מסוכן כשמבינים מה לעשות.
:eek:
שום דבר לא מסוכן כשיודעים איך לעשות אותו.....

עמיתפורת
23-12-2010, 23:21:52
כן שגיא הכל בסדר ואם אתה רוצה להתאמת איתי או להמשיך להתחרקש אתה מוזמן לפרטי.

sagi
24-12-2010, 05:37:26
כן שגיא הכל בסדר ואם אתה רוצה להתאמת איתי או להמשיך להתחרקש אתה מוזמן לפרטי.
בסה"כ שאלתי שאלה אני לא מבין למה אתה תוקפני כזה !!!!!
להתעמת איתך ממש לא בסדר היום שלי....
והפרטי שלי סגור לשיפוצים....:cool:

wonderd
24-12-2010, 07:08:51
אליקופטר - גם אני לא חשבתי שאי פעם אצטרך את זה, אבל מאז שיש לי את ה 700, כבר לפחות פעמיים הייתי צריך להוריד את המסוק ללא מנוע ולא ממש שאלו אותי אם אני יודע איך לעשות את זה או לא ..לכן לדעתי כדאי לתרגל את זה, בטח שעם מדריך בפעמים הראשונות ולא לבד.

דרך אגב, למישהו יצא כבר לבטל תרגול אוטורוטציה במסוק חשמלי?

guyro
24-12-2010, 07:21:05
אליקופטר - גם אני לא חשבתי שאי פעם אצטרך את זה, אבל מאז שיש לי את ה 700, כבר לפחות פעמיים הייתי צריך להוריד את המסוק ללא מנוע ולא ממש שאלו אותי אם אני יודע איך לעשות את זה או לא ..לכן לדעתי כדאי לתרגל את זה, בטח שעם מדריך בפעמים הראשונות ולא לבד.

דרך אגב, למישהו יצא כבר לבטל תרגול אוטורוטציה במסוק חשמלי?

כן וזה נגמר בריסוק עם טירקס 500...

אליקופטר
24-12-2010, 08:05:13
אליקופטר - גם אני לא חשבתי שאי פעם אצטרך את זה, אבל מאז שיש לי את ה 700, כבר לפחות פעמיים הייתי צריך להוריד את המסוק ללא מנוע ולא ממש שאלו אותי אם אני יודע איך לעשות את זה או לא ..לכן לדעתי כדאי לתרגל את זה, בטח שעם מדריך בפעמים הראשונות ולא לבד.

דרך אגב, למישהו יצא כבר לבטל תרגול אוטורוטציה במסוק חשמלי?

השאלה שלי אחרת ,כמה ההית מרסק או גורם לנזק אם ההית לומד לבצע את האוטורוטצייה או יותר נכון עד שההית לומד לבצעה נכון?
ברור לי שלדעת זה טוב כמו כל דבר השאלה המחיר שאתה משלם ומכאן הכדאית ושוב אני מדבר על הרמות הגבוהות להמטיסים שאוטורוטציה היא כמו לדעת לרחף.

יתכן להתשובה היא מדריך צמוד בכדי שהלימוד יהיה כדאי כלכלית.

guyro
24-12-2010, 08:21:56
השאלה שלי אחרת ,כמה ההית מרסק או גורם לנזק אם ההית לומד לבצע את האוטורוטצייה או יותר נכון עד שההית לומד לבצעה נכון?
ברור לי שלדעת זה טוב כמו כל דבר השאלה המחיר שאתה משלם ומכאן הכדאית ושוב אני מדבר על הרמות הגבוהות להמטיסים שאוטורוטציה היא כמו לדעת לרחף.

יתכן להתשובה היא מדריך צמוד בכדי שהלימוד יהיה כדאי כלכלית.

עבודה בסימולטור פותרת הרבה מזה, אבל אני לפעמים גם מתרגל את הגישה עצמה לנחיתה עם מנוע פתוח, בעיקר כדי לעבוד על אורינטציה.

אפרופו יתרון משמעותי מאוד של הניטרו הוא יכולת ביטול תרגול האוטורוטציה והשגת מהירות ראש מהירה כדי לצאת מהמצב.

אליקופטר
24-12-2010, 08:28:50
גיא ,בסימולטור אני מבצע אטורטצייה בקלות מה שכן זה הרבה יותר קל מהמציאות ואחת הסיבות היא פחד:) שהוא לא קיים. לדעתי הסימולטור מתרגל את האוריטצייה אבל לא מעבר לכך לעניין האוטורטצייה חסרים נתונים שיש בהטסה .

יש משהו בסימולטור שאני לא יודע?(אני משתמש ב R/F 4.5).

שחר לזרוב
24-12-2010, 08:50:58
אליקופטר, כדי ללמוד לבצע אוטורוטציה בסיסית לא צריך המון שעות אימון, ולמעשה בעזרת הכוונה והשגחה של מטיס מיומן, בזמן קצר מאד מאד מאד, בלי לסכן את המסוק ובלי שייגרם נזק בכלל אתה תדע לבצע אוטורוטציות בקלות ואז תבין שכל החשש היה לשוא.

כדי להשתחרר מהפחד, וכשלב ראשון באימון אוטורוטציה הייתי ממליץ לך פשוט לרחף עם המסוק בגובה 2-3 מטרים מהקרקע, להיכנס למצב HOLD ולהנחית את המסוק - קלי קלות, בלי סיכון ובלי פחד (כמעט).

בשלב הבא, פשוט תגיע לשטח ונדריך אותך צעד אחרי צעד, בלי סיכון מיותר ובלי נזקים.

אחר כך, נעבור לאוטורוטציות הפוכות, עם רולים, פירואטים ושאר ירקות :D

אליקופטר
24-12-2010, 13:00:05
תודה שחר ,כנראה הסיבה לתאורייה שלי היא העובדה שאני מטיס מסוקים יחיד באזור שלי ואין לי ממי ללמוד :rolleyes:

AMIR
24-12-2010, 15:39:28
א' כל, שחר זה בדיוק איך שאני למדתי לבצע אוטורוטציה.
לא שאני עושה אותה ממאה מטר אבל מגבהים סבירים לי אני מצליח יופי!
אני תרגלתי אוטורוטציה מריחוף בגובה של כמה מטרים וכל פעם שתפסתי קצת יותר ביטחון עליתי
בגובה.

ב' , אלון אחי, אני אשמח להטיס איתך בכיףףףףף!
אפשר להיפגש איפה שהוא באמצע או שתבוא למנחת הפרטי שלי!

אליקופטר
24-12-2010, 15:59:52
אפשרי :) אבל עד שהמסוק שלי יחזור לשמישות יקח קצת זמן ,צריך כמה חלקים .

מנחת פרטי ?איפה זה ?