התחברות

צפייה בגרסה מלאה : דיון DSM2 VS FASST



ziki
21-12-2010, 23:19:08
אז איזו שיטת שידור עדיפה ומהם בדיוק היתרונות?
אני סבור שהמידע הבא יעשה קצת סדר למספר אנשים כאן מבלי להיכנס עמוק מידי לפרטים הטכניים.

ראשית כדאי לשבור מיתוס ראשון הנוגע לנושא ריבוי המקלטים.
אין קשר בין שימוש בשיטה X לשיטה Y בנושא שימוש בריבוי מקלטים, ריבוי המקלטים בא לענות על שתי בעיות עיקריות שמתרחשות בשתי השיטות וחשוב לדעת שיש לו רק יתרונות:

1.פותר בעיות של הסתרות של הסיגנל עקב התקנה בתווך בעייתי (לא טווח) שימוש בקרבון בגוף הכלי .
2.שיפור איכות הקליטה עקב העובדה שהמקלטים משתמשים באנטנות כיווניות על כלי שמשנה אורינטציה באופן מתמיד כלפי המטיס, חשוב מאד להקפיד על קיטובים שונים בין המקלטים בזמן הרכבתם על הכלי להשגת היתרון.

ולנושא השיטות:
ישנו אתר מאד מומלץ למי שאוהב להרחיב את הידע בנושאים שונים שקשורים לתחביב הזה (לא רק ב RF) שסוקר, בוחן לעומק ונותן הסברים בצורה מאד ברורה למגוון מוצרים רחב בתחום, שווה להתנסות ולהעזר בו להרחבת הידע:
http://rcmodelreviews.com/fhss_vs_dsss.shtml

DSM2
בשיטה זו כל הדלקה של המשדר נועלת את המקלט על שני ערוצים בתחום ה 2.4 שנמצאים פנויים מסך הערוצים האפשריים בתחום. המערכת מבצעת בדיקה מתמדת במהלך העבודה איזה ערוץ נקי וטוב יותר ואיתו היא עובדת, למעבר בין הערוצים קוראים FREQUENCY HOPPING למרות ששתי השיטות לא ממש משתמשות בתהליך משום שהגדרת התהליך הטהור היא עבודה על ערוץ בודד ואילו שתי השיטות פועלות במקביל על יותר מערוץ אחד בו זמנית.
למעשה לאורך כל מהלך העבודה של המערכת היא תתעלם לחלוטין מהערוצים האחרים בתחום ותדלג רק בין שני הערוצים שנבחרו בהדלקה, מערכת אחרת שתדלק בשטח תנעל על ערוצים אחרים.

FASST
בדומה ל DSM2 תזהה שני ערוצים פנויים בהדלקה ותנעל עליהם, משלב זה כל התחום פתוח לדילוג בין ערוצים לאורך כל זמן העבודה.

אז מה עדיף?
על הנייר FASST נראה כשיטה בטוחה יותר וטובה יותר אבל וכאן יש אבל גדול האם היתרונות של ה FASST תמיד באים לידי ביטוי, כאן התשובה היא לא תמיד.
במצב של הטסה בשטח שבו תחום ה 2.4 מוצף בהפרעות לאף שיטה אין יתרון, אין לאף אחת מהשיטות יתרון של טווח, עוצמת שידור או יכולת להתמודד עם ספקטרום שמוצף בהפרעות ושתיהן נמכרות במערכות שמוגבלות תחת אותם תקנים שמגבילים הספקים.
לעומת זאת באיזור הטסה נטול הפרעות ה FASST יתפקד באופן בטוח סטטיסטית יותר מה DSM2 מהסיבה הפשוטה שהוא לא נעול על פני שני ערוצים אלא רואה תמיד את כל התחום.
חשוב להדגיש כי יתרון זה בא לידי ביטוי רק בשטחים מרובי מטיסים ששם כל הדלקת שלט נועלת ערוצים בתחום מוסיפה הרמוניות וגורמת לשגיאות קליטה בערוצים השכנים.
כמטיס עם DSM2 אני חווה את זה כשיש מספר שלטים בשטח שפתוחים בו זמנית ואז אני קורא בלוגר מספר רב יותר של שגיאות במקלטים, הנתון איננו בעייתי משום ששתי השיטות יודעות לעבוד באופן חלק ברמה של עשרות שלטים פתוחים בו זמנית ולהתגבר על שגיאות הקליטה.
היתרון של הFASST מתממש כאשר ריבוי המטיסים בשטח הוא ברמה שמערכת DSM2 מדלגת בין שני הערוצים שנקבעו לה ולא מצליחה להתגבר על ההפרעות מה שמביא לנעילת מקלט בעוד שעבור ה FASST אפשרות הדילוג לאורך כל התחום איננה מוגבלת.
ומה לגבי הפרעות חיצוניות שמתרחשות פתאום תוך כדי טיסה ולא מהמטיסים?
אלו ברמת שני ערוצים בודדים עליהם נעולה המערכת נדירות ביותר, כשהפרעה חיצונית מתרחשת על התחום באיזור ההטסה היא בד"כ מציפה את כל תחום ה 2.4 ולכן אין יתרון סטטיסטי במקרה כזה לאף שיטה.
לסיכום היתרון של ה FASST הינו סטטיסטי בלבד ומתקיים רק במקרים של מקומות הומי מטיסים (הכוונה לעשרות מטיסים ולא למטיסים בודדים) מעבר לכך שתי השיטות אמינות וטובות.
לבחירתכם.

Chen Zarfati
21-12-2010, 23:25:13
התחלתי לקרוא, ונרדמתי...

RonTo
21-12-2010, 23:25:15
קראתי ונרדמתי באמצע

guyro
21-12-2010, 23:25:20
ציקי, הפעם הגזמת !!!!, אתה באמת מצפה שאני אקרא את זה ? :D:D:D

RonTo
21-12-2010, 23:25:50
אתה תשלם על זה חן!!!!!!! גנב זכויות יוצרים!!!

RonTo
21-12-2010, 23:27:28
כמה תגובות בלי אף קריאה...

ziki
21-12-2010, 23:29:23
היום הייתי בכנס משעמם בלי אינטרנט, אז ישבתי וכתבתי חיבור
חוץ מזה חן, רק תתן את האות ואני חוזר להיות עבריין מקלדת :D

ziki
21-12-2010, 23:30:47
ציקי, הפעם הגזמת !!!!, אתה באמת מצפה שאני אקרא את זה ? :D:D:D

קודם כדאי שתלמד לקרוא

HeliDraco
21-12-2010, 23:32:11
ציקי
אין מילים, מאמר מעולה :)
הרשה לי רק להוסיף קצת ;)
שיטת DSM2 משתמשת לא רק בדילוג בין שני התדרים. ה"שוס" העיקרי של השיטה הזאת היא הכפלה של הסיגנל במוצא בסדרת נתונים קבועה מראש (סדרת פריסה, או Direct Sequence באנגלית) ש"מרחיבה" את הסיגנל על פני פרוסת התדר, תוך הקטנת ההספק שלה (קצת מסובך להסביר איך זה בדיוק קורה, לכן נסתפק בכותרת :)). מקלט נעול (Binded) על המשדר הרלוונטי "מכיר" את סדרת הפריסה הנכונה ומבצע תהליך הפוך של פענוח הסיגנל, בעוד שאותות מפריעים נשארים מונחתים ולא מפריעים למקלט לקלוט את הסיגנל. זה מה שנקרא Direct Sequence Spread Spectrum (DSSS). כמות המטיסים המקסימלית תלויה פשוט בכמות הסדרות הפנויות. שני התדרים נועדו בעיקר כדי למנוע מצב של שידור חזק בתדר העבודה שחוסם למרות השימוש ב-DS.

ziki
21-12-2010, 23:43:35
ציקי
אין מילים, מאמר מעולה :)
הרשה לי רק להוסיף קצת ;)
שיטת DSM2 משתמשת לא רק בדילוג בין שני התדרים. ה"שוס" העיקרי של השיטה הזאת היא הכפלה של הסיגנל במוצא בסדרת נתונים קבועה מראש (סדרת פריסה, או Direct Sequence באנגלית) ש"מרחיבה" את הסיגנל על פני פרוסת התדר, תוך הקטנת ההספק שלה (קצת מסובך להסביר איך זה בדיוק קורה, לכן נסתפק בכותרת :)). מקלט נעול (Binded) על המשדר הרלוונטי "מכיר" את סדרת הפריסה הנכונה ומבצע תהליך הפוך של פענוח הסיגנל, בעוד שאותות מפריעים נשארים מונחתים ולא מפריעים למקלט לקלוט את הסיגנל. זה מה שנקרא Direct Sequence Spread Spectrum (DSSS). כמות המטיסים המקסימלית תלויה פשוט בכמות הסדרות הפנויות. שני התדרים נועדו בעיקר כדי למנוע מצב של שידור חזק בתדר העבודה שחוסם למרות השימוש ב-DS.

מתי הספקת לנתח את כל זה :eek:

RonTo
21-12-2010, 23:46:06
מתי הספקת לנתח את כל זה :eek:

השאלה לא מתי הספיק לנתח אלא מתי הספיק לקרוא:D:D

RonTo
21-12-2010, 23:51:01
17 תגובות עם 18 צפיות... זה שיא חדש

HeliDraco
22-12-2010, 00:00:09
מתי הספקת לנתח את כל זה :eek:

1. יוצא לי לעבוד עם מערכות כאלה גם מחוץ לשטחי ההטסה ;)
2. בזמנו, כתבתי על זה בעצמי (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=28577), אז קראתי קצת :D

נועם ג
22-12-2010, 00:13:22
פששש...ציקי סחטיין
אולי תפתח גם אקדמיה למסוקים? :D:D:p:p:):cool:

guyro
22-12-2010, 00:17:55
פששש...ציקי סחטיין
אולי תפתח גם אקדמיה למסוקים? :D:D:p:p:):cool:

רעיון מעולה, אני מוכן להיות הסטודנט הראשון !

נאור
22-12-2010, 05:30:45
However, it's still very clear that DSSS systems are less tolerant of very noisy environments than FHSS systems and lockouts are more common with Spektrum/JR than with FASST and other hoppers


bye bye
DSM2

sagi
22-12-2010, 06:20:47
מתי הספקת לנתח את כל זה :eek:
זו לא השאלה הנכונה !
הוא באמת קרא את זה ולמה ? :D
אחרי המשפט הראשון אני כבר התייאשתי
והבנתי שכל עוד זה טס הכל בסדר :D

guyro
22-12-2010, 07:08:55
However, it's still very clear that DSSS systems are less tolerant of very noisy environments than FHSS systems and lockouts are more common with Spektrum/JR than with FASST and other hoppers


bye bye
DSM2

איך אני אוהב שאתה מתעורר ממשכנך בדיונים האלו....לא נורא , כבר החלפתי לפוטבה לפני חודש :eek:

tkolber
22-12-2010, 07:12:39
ציקי - רואים שלמדת אצל טמיר, אבי כהן וגולדשמיט - מורה טוב, מורה לחיים :)

מי אמר שליידי דיוויס מוציא עבריינים????? :D

ziki
22-12-2010, 07:48:12
17 תגובות עם 18 צפיות... זה שיא חדש

סבלנות, רק התחלנו
עוד לא עברנו לבדיחות

ziki
22-12-2010, 07:51:09
ציקי - רואים שלמדת אצל טמיר, אבי כהן וגולדשמיט - מורה טוב, מורה לחיים :)

מי אמר שליידי דיוויס מוציא עבריינים????? :D

רק בשביל התגובה הזו היה שווה לכתוב את מה שכתבתי.
הזכרת לי נשכחות, לא היה ולצערי גם לא יהיו מורים כמו אלו שהזכרת
היתה תקופה שליידיי דייויס או בשמו המוכר עמל י"ט היה בית ספר מקצועי ברמה גבוה (במיוחד באלקטרוניקה).
באמת מורים לחיים !

ziki
22-12-2010, 07:54:16
פששש...ציקי סחטיין
אולי תפתח גם אקדמיה למסוקים? :D:D:p:p:):cool:

בכייף רק שאצלי זה יקרא מלכ"ר למסוקים
אתה מצטרף לעזור?

guyro
22-12-2010, 08:13:57
בכייף רק שאצלי זה יקרא מלכ"ר למסוקים
אתה מצטרף לעזור?

אני מוכן :)

wonderd
22-12-2010, 08:17:56
אני דווקא קראתי והחכמתי, תודה ציקי וואדים.

guyro
22-12-2010, 08:29:04
קודם כדאי שתלמד לקרוא

sorry,I understand only English, no Hebrew....

ziki
22-12-2010, 08:53:32
sorry,I understand only English, no Hebrew....

יש לינק בהסבר שנתתי אם פספסת...

guyro
22-12-2010, 08:54:36
יש לינק בהסבר שנתתי אם פספסת...

Sorry, me not understand...

ziki
22-12-2010, 10:39:24
Sorry, me not understand...

קח יאאאההה מוגבל :p
http://rcmodelreviews.com/fhss_vs_dsss.shtml

guyro
22-12-2010, 10:41:29
קח יאאאההה מוגבל :p
http://rcmodelreviews.com/fhss_vs_dsss.shtml

מי נוט מבין :D

asafsee
22-12-2010, 10:49:49
שפה זה קשה....

Boogle
22-12-2010, 11:00:28
לאור כמות התגובות כאן, ציקי, אני ממליץ לך לרכוש מודם GSM ללפטופ שלך, ככה גם בכנס משעמם ללא אינטרנט, לך יהיה אינטרנט ותחסוך לעצמך את בליל התגובות שלא קשורות...

אחלה מאמר שמסקנתו כלל וכלל לא הובנה ע"י הקוראים עד פה. (פרט למביני העניין שידעו אותה קודם).

לכן אוסיף אותה (:D)

יש להתאים את השלט לצרכי המטיס ואופי שטח הטסתו.

היתרון היחסי של הFAST שקול ערך ליתרון היחסי של AUDI A3 על מאזדה 3 בנסיעה בכביש מהיר במהירויות העולות על 180 קמ"ש :)
מי שנוסע את רוב זמנו בעיר לא ירגיש את ההבדל...

(אם לא הבנתם , לא נורא, פוטאבה חיים על אנשים שחייבים יקר :))

guyro
22-12-2010, 11:04:27
לאור כמות התגובות כאן, ציקי, אני ממליץ לך לרכוש מודם GSM ללפטופ שלך, ככה גם בכנס משעמם ללא אינטרנט, לך יהיה אינטרנט ותחסוך לעצמך את בליל התגובות שלא קשורות...

אחלה מאמר שמסקנתו כלל וכלל לא הובנה ע"י הקוראים עד פה. (פרט למביני העניין שידעו אותה קודם).

לכן אוסיף אותה (:D)

יש להתאים את השלט לצרכי המטיס ואופי שטח הטסתו.

היתרון היחסי של הFAST שקול ערך ליתרון היחסי של AUDI A3 על מאזדה 3 בנסיעה בכביש מהיר במהירויות העולות על 180 קמ"ש :)
מי שנוסע את רוב זמנו בעיר לא ירגיש את ההבדל...

(אם לא הבנתם , לא נורא, פוטאבה חיים על אנשים שחייבים יקר :))

אז במה אתה משתמש , בוגל היקר ?

נועם ג
22-12-2010, 11:52:51
מאזדה כמובן:D:p:)

ziki
22-12-2010, 12:19:14
לאור כמות התגובות כאן, ציקי, אני ממליץ לך לרכוש מודם GSM ללפטופ שלך, ככה גם בכנס משעמם ללא אינטרנט

בוצע היום כדבר ראשון על הבוקר :)

Boogle
22-12-2010, 12:41:22
אז במה אתה משתמש , בוגל היקר ?

אני עמדתי על שפת תהום ועשיתי צעד גדול קדימה....:D


יש לי 9CHP שמארח בחמוקיו את המודולים הבאים:

קורונה V1 (שקולה לFHSS)
קורונה V2 (סוג של DSSS)
DM8 (ספקטרום 8 ערוצים למשדרי פוטאבה).
בדרך .... FRSKY.
את מודול הFHSS של פוטאבה אני משאיר לעשירים, אני מאושר עם מה שיש לי (לא נוסע 180 בכבישים המהירים...)

guyro
22-12-2010, 12:53:26
אני עמדתי על שפת תהום ועשיתי צעד גדול קדימה....:D


יש לי 9CHP שמארח בחמוקיו את המודולים הבאים:

קורונה V1 (שקולה לFHSS)
קורונה V2 (סוג של DSSS)
DM8 (ספקטרום 8 ערוצים למשדרי פוטאבה).
בדרך .... FRSKY.
את מודול הFHSS של פוטאבה אני משאיר לעשירים, אני מאושר עם מה שיש לי (לא נוסע 180 בכבישים המהירים...)

הבנתי, אז יש לך אודי 3 ישנה עם סמל של מאזדה :cool:

ziki
22-12-2010, 13:23:57
אני עמדתי על שפת תהום ועשיתי צעד גדול קדימה....:D


יש לי 9CHP שמארח בחמוקיו את המודולים הבאים:

קורונה V1 (שקולה לFHSS)
קורונה V2 (סוג של DSSS)
DM8 (ספקטרום 8 ערוצים למשדרי פוטאבה).
בדרך .... FRSKY.
את מודול הFHSS של פוטאבה אני משאיר לעשירים, אני מאושר עם מה שיש לי (לא נוסע 180 בכבישים המהירים...)

השאלה שצריכה לעלות כאן היא מה אתה מטיס עם כל החבילה המכובדת הזו של מודולים שאתה מחזיק והאם ההשקעה מוצדקת?

Boogle
22-12-2010, 18:58:13
השאלה שצריכה לעלות כאן היא מה אתה מטיס עם כל החבילה המכובדת הזו של מודולים שאתה מחזיק והאם ההשקעה מוצדקת?

השקעה??? במה? המודולים עלו גרושים המקלטים עוד יותר גרושים ואני מטיס את מה שהרוב מטיסים פרט למסוקים: קלקרים ובלזות עד2 מטר.

בשביל כוס חלב לא צריך לקנות פרה

בעניין האודי מול המאזדה, בנקודת הזמן שחיפשתי שלט, שיקבל כל מודול אפטרמארקט, הפוטאבה היה זמין ונתן מענה, אני מניח שכיום אולי הייתי קונה טורניג'י (MG סיני בהשוואה למכוניות:D)

HeliDraco
22-12-2010, 19:48:34
השקעה??? במה? המודולים עלו גרושים המקלטים עוד יותר גרושים ואני מטיס את מה שהרוב מטיסים פרט למסוקים: קלקרים ובלזות עד2 מטר.

בשביל כוס חלב לא צריך לקנות פרה

בעניין האודי מול המאזדה, בנקודת הזמן שחיפשתי שלט, שיקבל כל מודול אפטרמארקט, הפוטאבה היה זמין ונתן מענה, אני מניח שכיום אולי הייתי קונה טורניג'י (MG סיני בהשוואה למכוניות:D)

המודולים והמקלטים אולי עלו גרושים, אבל בשביל להשתמש בהם קנית מערכת 9 ערוצים איפה שהרוב היו מסתפקים ב-4-6 (במיוחד אם אתה לא מטיס מסוקים), אז את הרווח במודולים די שרפת על תוספת המחיר לשלט :)
חוץ מזה, עוד לא הבנתי למה צריך ארבעה מודולים שונים - אהבה לגאדג'טים? או שהמאזדה בכל זאת מזייפת בפניות הדוקות בעיר? :D

ziki
22-12-2010, 23:08:05
בשביל כוס חלב לא צריך לקנות פרה


מסכים איתך רק שלפי התיאור שלך בשביל כוס חלב קנית את כל העדר :eek:
עדר זול אבל עדיין עדר.

RonTo
22-12-2010, 23:11:43
Sorry, me not understand...


Hello Guy,
Just to make life easier for you, there is a link for non-Hebrew speakers published by Maayan at the top of each and every page of the forum...

If that's still complicated, heres the link:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=31304

:D:D:D:D:D:D

Boogle
22-12-2010, 23:51:52
המודולים והמקלטים אולי עלו גרושים, אבל בשביל להשתמש בהם קנית מערכת 9 ערוצים איפה שהרוב היו מסתפקים ב-4-6 (במיוחד אם אתה לא מטיס מסוקים), אז את הרווח במודולים די שרפת על תוספת המחיר לשלט :)
חוץ מזה, עוד לא הבנתי למה צריך ארבעה מודולים שונים - אהבה לגאדג'טים? או שהמאזדה בכל זאת מזייפת בפניות הדוקות בעיר? :D


מסכים איתך רק שלפי התיאור שלך בשביל כוס חלב קנית את כל העדר :eek:
עדר זול אבל עדיין עדר.

את השלט רכשתי יד שניה במחיר חיסול בתקופה שכולללם קנו את ה10CHP כי "אין עליו" :)
הסיבה שקניתי אותו היתה שנגמרו לי הזכרונות באקליפס שלי וחיפשתי מערכת מבוססת מודולים כי ידעתי שאנו נכנסים לתקופה "מעניינת" ולא היה לי חשק "להתקע" עם טכנולוגיה.

בגלל שאני (מודה:D) חסכן בחנתי כל דבר לגופו.
בתחילה הצטיידתי בקורונה V1 אבל אז הפסיקו לייצר אותה.
בגלל שנראה שלא ניתן יהיה להשיג מקלטים רכשתי את הV2 , זהו המודול שאני פחות מרוצה ממנו רק בגלל הדרך בה הוא ננעל (או בוחר שלא להנעל) על השלט. אגב, אחרי הנעילה הוא מתפקד ללא חת.
את מודול הDSM2 החלטתי לרכוש כשיצאו לשוק המקלטים ה"מוזלים" בHK לDSM2 שהם אפילו זולים מהקורונה:)
אותו קניתי דווקא כי האמנתי (ועדיין אני מאמין) שהבעיות שיש לאנשים זה לא במקלטים אלא בשימוש לא נכון במערכת בשילוב בעיה גנרית (הערכה שלי) בתוכנת השלטים של ספקטרום, אני לא שמעתי (לא אומר שאין) על בעיות למשתמשי המודול לפוטאבה או למשתמשי הJR .

טיסן (או מסוק) יכול להתרסק בגלל עשרות (או יותר) סיבות טכניות ולרוב לא בגלל מערכת הרדיו.
מערכת FAST לא תועיל אם קורה כשל מבני או כשל בסוללה או כשל בבקר וכו'. הסיכון לריסוק תמיד קיים.
בזה פחות או יותר מסתכם הכל , כל היתר זה ניואנסים שחשובים למטיסי סילון או כלים העולים הרבה ושם יש אינטרס TO BE ON THE SAFE SIDE לבעל הכלי.
אני רואה פה לעיתים אנשים שנכנסים לאמוק בנושא וכל מה שהם מטיסים זה איזיסטאר או מסוק 450 ב30$.
בסה"כ חשוב להבין, ובגלל זה התערבתי פה בכלל, שצמיגים רחבים בחתך נמוך מאוד עם ג'נטים מגנזיום ובקטגוריה של 250 קמ"ש לא נדרשים בשביל להסיע ילדים לגן ולעשות קניות בסופר.

השנקל שלי בנושא הטעון הזה

b1yossi
23-12-2010, 05:36:17
בסה"כ חשוב להבין, ובגלל זה התערבתי פה בכלל, שצמיגים רחבים בחתך נמוך מאוד עם ג'נטים מגנזיום ובקטגוריה של 250 קמ"ש לא נדרשים בשביל להסיע ילדים לגן ולעשות קניות בסופר.


אז איך אתה מרשים את האמהות הסקסיות שמגיעות לגן.... :rolleyes:

ziki
23-12-2010, 11:26:43
הבעיות שיש לאנשים זה לא במקלטים אלא בשימוש לא נכון במערכת בשילוב בעיה גנרית (הערכה שלי) בתוכנת השלטים של ספקטרום, אני לא שמעתי (לא אומר שאין) על בעיות למשתמשי המודול לפוטאבה או למשתמשי הJR .

טיסן (או מסוק) יכול להתרסק בגלל עשרות (או יותר) סיבות טכניות ולרוב לא בגלל מערכת הרדיו.
מערכת FAST לא תועיל אם קורה כשל מבני או כשל בסוללה או כשל בבקר וכו'. הסיכון לריסוק תמיד קיים.
בזה פחות או יותר מסתכם הכל , כל היתר זה ניואנסים שחשובים למטיסי סילון או כלים העולים הרבה ושם יש אינטרס TO BE ON THE SAFE SIDE לבעל הכלי.
אני רואה פה לעיתים אנשים שנכנסים לאמוק בנושא וכל מה שהם מטיסים זה איזיסטאר או מסוק 450 ב30$.
בסה"כ חשוב להבין, ובגלל זה התערבתי פה בכלל, שצמיגים רחבים בחתך נמוך מאוד עם ג'נטים מגנזיום ובקטגוריה של 250 קמ"ש לא נדרשים בשביל להסיע ילדים לגן ולעשות קניות בסופר.

השנקל שלי בנושא הטעון הזה

מסכים לגמרי עם כל מה שנאמר כאן
היה חשוב לי לכתוב על הנושא הזה כי כמו שציינת המון אנשים יצרו ופיתחו כל מיני תאוריות מעניינות לגבי הנושא הזה, רובן ללא אחיזה במציאות.
בכל מקרה דבר אחד חשוב הצלחתי להשיג
הכנסתי אותך ואת יוסי לתוך שירשור בפורום ניטרו מבלי שתרגישו :rolleyes:

b1yossi
23-12-2010, 11:45:00
בכל מקרה דבר אחד חשוב הצלחתי להשיג
הכנסתי אותך ואת יוסי לתוך שירשור בפורום ניטרו מבלי שתרגישו :rolleyes:

אני קורא קבוע בניטרו ובמסוקים :
הראשון כדי שאוכל לאמר שהייתי עד לעולם הולך ונכחד..:D
והשני, כי זה לרוב משעשע :)

Boogle
23-12-2010, 11:46:34
אז איך אתה מרשים את האמהות הסקסיות שמגיעות לגן.... :rolleyes:

אני מגיע עם האנטנה של ה2.4 שלופה.
יש איזו תאוריה המקשרת בין אורך האנטנה המוצגת לבין אורך האנטנה המוצנעת (משהו בתחום של יחס הפוך)
:D:D
ציקי , תודה, באמת ריח הדלק קצת מיסטל אותי ולכן התחלתי לכתוב שטויות :p

ziki
23-12-2010, 11:59:27
והשני, כי זה לרוב משעשע :)

אני לא בטוח שהבנתי מה כאן משעשע?