התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ה 700E נמכר, מה עכשיו??



wonderd
01-01-2011, 09:15:41
לאחר שה 700E נמכר, חשבתי שיהיה לי קל למצוא משהו אחר, 'אקזוטי' יותר, אבל אחרי כמה שעות טובות של חיפושים, מצאתי את עצמי מסתכל על קיט של 700E F3C...:rolleyes:

מה שעבר לי בראש:
1. קסאמה - אומרים שהוא מתפרק לפעמים
2. רייב - ניטרו עם הסבה - אין חשמלי נטו
3. ולוסיטי - נראה הכי מעניין אבל עדיין לא יצא חשמלי
4. טירקס F3C
5. טירקס 'רגיל' FB/FBL

מה דעתכם, האם יש מסוק 90 חשמלי שנראה לכם מעניין יותר?

danielm1
01-01-2011, 09:56:33
avant aurora

RonTo
01-01-2011, 10:01:59
Vibe 90 SG 12E
LOGO 700 שאמור לצאת ממש בקרוב
Compass 7HV כנ"ל
Shape 9.0 Rigid ניתן לקנייה ברדי הלי
Joker 3D אקזוטי ביותר ואמור להיות מאוד מאוד איכותי

על הקסאמה הדעות חלוקות ואני אישית לא הייתי נוגע בו...

כולם אגב, יקרים מהטירקס כך שאם ברצונך לצמצם עלויות, לך על אליין.

wonderd
01-01-2011, 10:27:28
מה זה הליצן הזה?

RonTo
01-01-2011, 10:31:10
http://www.minicopter.de/en/Joker3DD.html

מסוק גרמני, חברה מוכרת ודיי ותיקה.
המסוק סופר איכותי וניתן לקנות אותו בכמה אופציות:
רצועה
טורק טיוב
מנוע נפרד לזנב

wonderd
01-01-2011, 11:31:58
המילה הראשונה שיצאה לי היא - אי***חחס.

לגבי הוייב - מה אומר חן?

RonTo
01-01-2011, 11:47:31
בוא נאמר ככה, לא ראיתי מסוק שטס ככה וכרגע הוא עם מנוע חלש יחסית.... שבוע הבא נדע יותר...
בכל מקרה, אחד הכלים המרשימים ביותר שיש.
נוח להחליף סוללות (לא צריך להוריד חופה) כל החלקים עשויים לתפארת.
מומלץ!!

guyro
01-01-2011, 12:15:11
רון, שכחת את ה- TDR של הנסליט...

TooLy
01-01-2011, 12:28:27
רון, שכחת את ה- TDR של הנסליט...
אני לא שכחתי..:)
עוזי

wonderd
01-01-2011, 12:49:27
מה אומרים על האורורה?
http://www.avantrc.com/

lior_bar_ami
01-01-2011, 13:13:32
האווטרייג'ים אוטוטו מגיעים לארץ, בשלב הראשון יהיו חשמליים בגודל 600 אך בהמשך צפויים להגיע גם בגודל 700....

הם צפויים להיות מסוקים מאוד חזקים - שווה להמתין.

אגב,
לגבי הקאסמה FAIFA והג'וקר, אני אסקור אותם בקרוב מאוד, רק נתפנה קצת מהשיפוצים (הם כבר כאן)...

flyinglizard
01-01-2011, 13:18:55
עם FBL, ההבדלים ביניהם באוויר קטנים עד זניחים (סיפור אחר עם FB, כמובן). לא חשוב מה תחליט לרכוש, כנראה שזה לא יהיה הרבה יותר טוב מהטירקס שהיה לך אם בכלל.

אם אתה סתם רוצה בלינג, קח את הקאסמה, למרות שאני לא הייתי נוגע בו (יותר מדי חלקים, יותר מדי בעיות של ויברציות בניטרו). הAvant מסובך יותר לבניה ותחזוקה מה700 ואין לו שום יתרון באוויר, למרות שהוא נראה טוב.
אם כבר משהו, הייתי לוקח TDR, אבל זה ידרוש ממך המתנה של כמה חודשים. אם אתה לא רוצה לחכות, יש Shape כמו של טוסמן - זמינות ברדיהלי זה יתרון גדול והקיטים זמינים למדי. רק שהשייפ המדובר עולה כמו טירקס 700 חשמלי שלם. טירוף מוחלט בשביל משהו שאמור לפגוש קרקע במוקדם או במאוחר.

למה בכלל מכרת את ה700E? :rolleyes:

flyinglizard
01-01-2011, 13:20:47
הם צפויים להיות מסוקים מאוד חזקים - שווה להמתין.


אולי יש צדיק אחד בקהל שיסביר לי איך הקיט משפיע על כמה חזק המסוק? מה זה משנה אם המנוע שלך יושב בוייב, לוגו או טירקס, כל עוד המשקל דומה זה יטוס אותו דבר.

lior_bar_ami
01-01-2011, 13:44:02
אתה צודק וטועה...
אמנם יחס של משקל לכוח הוא פרמטר חשוב במשוואה - אך לא תמיד זה נגמר שם.
יחסי העברה, פיתול וקשיחות הגוף והחלקים הנעים הם גורמים שמשפיעים פר אקסלנס, וצריכים להילקח בחשבון - גורמים אלו כמובן משתנים בין מסוק למסוק.

איני מכיר אותך או את ניסיון ההטסה שלך, אך מניסיון ההטסה הלא כ"כ דל שלי אני יכול להעיד שלא תמיד הקל עם המנוע החזק הוא בסופו של יום זה שמרגיש חזק יותר - רק אתמול היתה לי שיחה בנושא, ונתתי את דוגמאת ה VIBE 90 SG של חן צרפתי, שנחשב מסוק כבד יחסית, בטח יחסית לטירקס (למרות האיכות הגבוהה), אך יחד עם זאת מניסיון של הטסה של עשרות רבות של טירקסים בכל קונפיגורציה אפשרית ועם כל המנועים הקיימים בשוק - ה VIBE פשוט הרגיש חזק יותר.

הסבר אחר?

ziki
01-01-2011, 13:48:53
אולי יש צדיק אחד בקהל שיסביר לי איך הקיט משפיע על כמה חזק המסוק? מה זה משנה אם המנוע שלך יושב בוייב, לוגו או טירקס, כל עוד המשקל דומה זה יטוס אותו דבר.

על קצה המזלג:
1.החומרים מהם בנוי הקיט (כשתראה את ה SHAPE תבין).
2.עובי הפריימים (כנ"ל).
3.גאומטריית הראש וגובהו.
4.איכות המייסבים, הגיר כו...
5.לפרופיל המסוק,מבנה השילדה שלו, צורתה ובכלל התיכנון הכללי שלו חשיבות מכרעת בחוזק המיכני שלו ועמידה לאורך זמן בעומסים.
6.החופה (ראה ערך TDR).

הכל שאלה לאיזו רמה רוצים להגיע ועם איזה מסוק.
בגדול בשביל להגיע לאיכות טיסה ואמינות גבוה ביותר בכלי כמו טירקס 700 נדרשת השקעה לא קטנה מה שבד"כ מגיע כסטנדרט במסוקים האיכותיים יותר.צריך לקחת את זה בחשבון לפני קנייה משום שטירקס 700 הכולל את מיטב השידרוגים יכול להגיע בסופו של דבר לעלות קיט של וויב.

ziki
01-01-2011, 13:51:25
אתה צודק וטועה...
אמנם יחס של משקל לכוח הוא פרמטר חשוב במשוואה - אך לא תמיד זה נגמר שם.
יחסי העברה, פיתול וקשיחות הגוף והחלקים הנעים הם גורמים שמשפיעים פר אקסלנס, וצריכים להילקח בחשבון - גורמים אלו כמובן משתנים בין מסוק למסוק.

איני מכיר אותך או את ניסיון ההטסה שלך, אך מניסיון ההטסה הלא כ"כ דל שלי אני יכול להעיד שלא תמיד הקל עם המנוע החזק הוא בסופו של יום זה שמרגיש חזק יותר - רק אתמול היתה לי שיחה בנושא, ונתתי את דוגמאת ה VIBE 90 SG של חן צרפתי, שנחשב מסוק כבד יחסית, בטח יחסית לטירקס (למרות האיכות הגבוהה), אך יחד עם זאת מניסיון של הטסה של עשרות רבות של טירקסים בכל קונפיגורציה אפשרית ועם כל המנועים הקיימים בשוק - ה VIBE פשוט הרגיש חזק יותר.

הסבר אחר?

לא יכולת לחכות 4 דקות?

lior_bar_ami
01-01-2011, 13:56:18
באנגלית יש פתגם לזה:
You hesitate you masturbate....

עכשיו לך ותפנק את עצמך :D

flyinglizard
01-01-2011, 13:58:40
על קצה המזלג:
1.החומרים מהם בנוי הקיט (כשתראה את ה SHAPE תבין).
2.עובי הפריימים (כנ"ל).
3.גאומטריית הראש וגובהו.
4.איכות המייסבים, הגיר כו...
5.לפרופיל המסוק,מבנה השילדה שלו, צורתה ובכלל התיכנון הכללי שלו חשיבות מכרעת בחוזק המיכני שלו ועמידה לאורך זמן בעומסים.
6.החופה (ראה ערך TDR).

הכל שאלה לאיזו רמה רוצים להגיע ועם איזה מסוק.
בגדול בשביל להגיע לאיכות טיסה ואמינות גבוה ביותר בכלי כמו טירקס 700 נדרשת השקעה לא קטנה מה שבד"כ מגיע כסטנדרט במסוקים האיכותיים יותר.צריך לקחת את זה בחשבון לפני קנייה משום שטירקס 700 הכולל את מיטב השידרוגים יכול להגיע בסופו של דבר לעלות קיט של וויב.

לא התכוונתי לחוזק מכאני ואני לא חושב שליאור התכוון, התכוונתי לחוזק מבחינת הספק, power.
אני מסכים איתך לגבי הרוב, חוץ מזה שאין סיכוי שאתה מגיע עם 700 לעלות קיט של וייב, זה פשוט לא קיים אלא אם אתה דוחף כל זבל של KDE שאתה מוצא (מה שמבטל את היתרון של מסוק זמין עם חלקים זולים, לך תרוץ אחרי חלקי אפטרמרקט בכל ריסוק, מיותר).

כמו שהוא נרכש, עם האלקטרוניקה המקורית - למעט ה3G השנוי במחלוקת - ה700E מספק מסוק איכותי שטס מעולה. יש לו כמה נקודות תורפה אבל לא בטוח שלאחרים יש פחות, הן רק פחות ידועות.

עלויות החלקים במקרה של הVIBE 90, בפעם האחרונה שבדקתי, היו מחרידות. זה פחות או יותר מסוק לטייסי מפעל בלבד ;)

lior_bar_ami
01-01-2011, 14:06:50
לא התכוונתי לחוזק מכאני ואני לא חושב שליאור התכוון, התכוונתי לחוזק מבחינת הספק, power.


אני מניח שגם ציקי התכוון לכך, ראה את התגובה שלי מעלה.


ה700E מספק מסוק איכותי שטס מעולה.

טס מעולה - נתון למחלוקת, איכותי הוא ממש ממש לא - הוא מסוק בינוני שמספק את הסחורה באופן מעולה, אך לא הייתי מעז להשוות אותו עם מסוקי HIGH END.

flyinglizard
01-01-2011, 14:13:09
תלוי איך אתה מגדיר איכות. נראה לי שקיים קצת בלבול בין בלינג ואיכות - תראה לדוגמא את הקאסמה על שלל הבעיות שלו. זה מבחינתי לא מסוק איכותי.

לגבי ה"טס מעולה", עוד לא קם אחד שיסביר לי איפה ההבדלים הגדולים עם אותה מערכת FBL. זה מתחיל להזכיר לי את עולם האודיו היי-אנד, שבו אנשים קובעים מה עדיף לפי מחיר ויופי, כשאין להם יכולת להבדיל בין הביצועים בפועל.

יש מעט מאוד מסוקים, כמו הTDR, שבאמת נותנים משהו שונה. בין מסוקי המיינסטרים, בסוף, עם אותה מערכת, כולם יטוסו אותו דבר. גם אם יש הבדלים מכאניים, הם מבוטלים ברובם על ידי FBL.

wonderd
01-01-2011, 14:30:16
...למה בכלל מכרת את ה700E? :rolleyes:

וואללה לא יודע, כמו שכתבתי בא לי משהו קצת אחר.
בדיוק אתמול אחרי שהמסוק נפרד ממני, אשתי הגיע הביתה מאיקאה עם מדפים חדשים בשביל המסוקים..אחד ל 500 לילה והשני נשאר מיותם. באסה.

לגבי האפשרויות - אני לא מתכוון לחכות חודשים בשביל מסוק, נשאיר את ה TDR לאנשים עם יותר סבלנות.
לגבי העלויות, אם אני אמצא משהו שאני אוהב - הכסף זה לא מה שיעצור אותי, בינתיים לא מצאתי כזה.
בין החבר'ה עם הספונסרים - יש פה מישהו שבאמת אוהב את המסוק שלו ומוכן לתת דעה לא משוחדת, או שאני תמים מדי?

RonTo
01-01-2011, 14:33:28
רון, שכחת את ה- TDR של הנסליט...

ממש לא שכחתי (אני יושב ומחליף איתו מבטים ברגע זה) אבל עם רשימת המתנה של למעלה משנה... הוא לא ממש רלוונטי.
מי שמצליח להשיג אחד הוא בר מזל וראוי שישמור עליו בכל מחיר כי אין, ולא יהיו הרבה כאלה בשוק.

RonTo
01-01-2011, 14:35:05
וואללה לא יודע, כמו שכתבתי בא לי משהו קצת אחר.
בדיוק אתמול אחרי שהמסוק נפרד ממני, אשתי הגיע הביתה מאיקאה עם מדפים חדשים בשביל המסוקים..אחד ל 500 לילה והשני נשאר מיותם. באסה.

לגבי האפשרויות - אני לא מתכוון לחכות חודשים בשביל מסוק, נשאיר את ה TDR לאנשים עם יותר סבלנות.
לגבי העלויות, אם אני אמצא משהו שאני אוהב - הכסף זה לא מה שיעצור אותי, בינתיים לא מצאתי כזה.
בין החבר'ה עם הספונסרים - יש פה מישהו שבאמת אוהב את המסוק שלו ומוכן לתת דעה לא משוחדת, או שאני תמים מדי?

לדעתי אתה תמים מדי...
מה שכן, מזמין אותך בשבת הבאה לבוא לראות את הוייב החשמלי טס. כמו שכבר כתבתי, לא ראיתי מסוק שטס ככה

flyinglizard
01-01-2011, 14:41:50
לגבי העלויות, אם אני אמצא משהו שאני אוהב - הכסף זה לא מה שיעצור אותי, בינתיים לא מצאתי כזה.


הבעיה היא לא עלויות הקיט. את זה אתה משלם פעם אחת וזהו. הבעיה היא משמעויות של הטסת מסוק בו כל ריסוק מתחיל ב500 דולר, ומה זה אומר על סגנון ההטסה שלך, ההתקדמות שלך, החשק להטיס בכלל או הסיכוי שתתייאש מהדברים העפים האלה אחרי ריסוק והחשבון שמגיע אחריו.

ה700 ניטרו הוא הדבר היקר ביותר שאני ארגיש איתו די נוח באוויר מהבחינה הזו - אבל שוב, עניין אישי לגמרי. אני לא פוסל, אישית, מסוק יקר יותר, אבל השימוש בו יעשה אחרת.

ziki
01-01-2011, 14:47:16
אני מסכים איתך לגבי הרוב, חוץ מזה שאין סיכוי שאתה מגיע עם 700 לעלות קיט של וייב, זה פשוט לא קיים אלא אם אתה דוחף כל זבל של KDE שאתה מוצא (מה שמבטל את היתרון של מסוק זמין עם חלקים זולים, לך תרוץ אחרי חלקי אפטרמרקט בכל ריסוק, מיותר).

כמו שהוא נרכש, עם האלקטרוניקה המקורית - למעט ה3G השנוי במחלוקת - ה700E מספק מסוק איכותי שטס מעולה. יש לו כמה נקודות תורפה אבל לא בטוח שלאחרים יש פחות, הן רק פחות ידועות.

עלויות החלקים במקרה של הVIBE 90, בפעם האחרונה שבדקתי, היו מחרידות. זה פחות או יותר מסוק לטייסי מפעל בלבד ;)

אני מסכים איתך בכל מה שנוגע לעלות החלפים, הם גבוהים מאד וגם את זה צריך לקחת בחשבון.
לא הייתי ממהר לכנות את KDE זבל, יש מספר לא קטן של שידרוגים שלהם שרק עושים ל 700 טוב כגון בתי המיסב והמייסבים לציר הראשי,הקשחת המרכב התחתון במסוק ועוד..

המלצה קטנה בקשר ל 700E.
אם חשקה נפשך ב 700E חשמלי קנה את גירסת הניטרו (700N) והסב אותו לחשמלי.
את ה 700E בתצורה במקורית שלו, אך נאמר במילים עדינות לא הייתי מכנה מסוק איכותי.
מבחינת הנדסת אנוש אליין עשו שם הרבה שטויות בתיכנון והוא נראה רע מאד.
סרוו האליווטור סובב ב 90 מעלות ויושב מילימטרים ספורים בין הציר הראשי למנוע, חיווטים מאד קשים ולא נוחים על המסוק הזה והדבר החיובי היחיד שניתן לזקוף לזכותו זו מגירת הסוללות שלו שגם אותה נדרש לאבטח.
ממליץ להעיף מבט על ה700 של רון שעבר הסבה מ N, לראות ולקחת דוגמא לגבי איך 700 חשמלי צריך להיות בנוי.

RonTo
01-01-2011, 14:47:45
לגבי הקאסמה FAIFA והג'וקר, אני אסקור אותם בקרוב מאוד, רק נתפנה קצת מהשיפוצים (הם כבר כאן)...

ליאור, איזה גירסת ג'וקר קנית?? התענינתי בו מאוד בעבר...

Chen Zarfati
01-01-2011, 14:57:27
לטאה, קשה לי למצוא הגיון ברוב הדברים שאתה כותב פה. מזכיר לי אמרה שפעם איזה הדיוט אמר לי "מסוק זה מסוק".

לעובדות: השייפ, ריג'יד, וייב והלוגו הם סוגי מסוקים בכמה רמות מעל הטירקס. תסובב את זה לאן שאתה רוצה, עלויות, זמינות, משתלם או לא, הם יותר איכותיים. איכויות אלו מתבטאות ברמת הטיסה והכיף להטיס אותם, לא ניתן להסביר את זה יותר מדי בכתב על דפי הפורום בדיוק כמו שליאור אמר הטיס מאות טירקסים וכיוון לא פחות ויחד עם זאת המסוק שלי (שהיה אז פרוטוטייפ) היה חזק הרבה יותר עם סטאפ רגיל ברמות האלה.

בנוגע למעבר למסוק חשמלי כזה או אחר, אני רק יכול לומר לך שלהביא את הוייב למצב הסופי שלו כמו שהוא כיום בסטאפ הנוכחי שלו (Neu 1915/1.5Y + CastleCreations 160HV) בעיקר מבחינת מציאת יחסי גיר לקח כמעט חודש. וכרגע, בסטאפ הנ"ל לא ראיתי מסוק חזק יותר בארץ וגם ספק אם בעולם. כרגע אנו בוחנים סטאפ חזק אף יותר אך הוספנו משקל, נצטרך לראות איך זה יהיה.

בנוגע למערכות פלייברלס שונות, או דומות על מסוקים שונים. אפשר להתווכח ולהיכנס לתיאוריות עכשיו אבל הכי טוב להסביר את זה דרך עובדות. וייב 90 עם מערכת ויבאר לא טס דומה לרפטור 90 עם אותה מערכת כנ"ל לגבי הטירקס.

נראה לי שכבר קיבלת/ם הזמנה לראות את הוייב החשמלי החדש בפעולה בסופשים, אולי כך יפלו כמה אסימונים, כמו שאמרתי עם עובדות קשה להתווכח.

wonderd
01-01-2011, 15:22:01
המלצה קטנה בקשר ל 700E.
אם חשקה נפשך ב 700E חשמלי קנה את גירסת הניטרו (700N) והסב אותו לחשמלי.
את ה 700E בתצורה במקורית שלו, אך נאמר במילים עדינות לא הייתי מכנה מסוק איכותי.
מבחינת הנדסת אנוש אליין עשו שם הרבה שטויות בתיכנון והוא נראה רע מאד.
סרוו האליווטור סובב ב 90 מעלות ויושב מילימטרים ספורים בין הציר הראשי למנוע, חיווטים מאד קשים ולא נוחים על המסוק הזה והדבר החיובי היחיד שניתן לזקוף לזכותו זו מגירת הסוללות שלו שגם אותה נדרש לאבטח.
ממליץ להעיף מבט על ה700 של רון שעבר הסבה מ N, לראות ולקחת דוגמא לגבי איך 700 חשמלי צריך להיות בנוי.

אני מעריך מאוד את דעתך אבל נראה לי שאתה קצת מגזים פה;
1. לא ראיתי או חוויתי בעיה עם מיקום הסרוו, גם בלי שידרוג התושבת והוא מעולם לא התחמם.
2. החיווטים דווקא היו קלים מאוד ומעולם לא היוו בעיה כלשהי.
3. את מגירת הסוללות אף פעם לא איבטחתי מעבר לקשירה מקדימה ומאחור כדי שלא תחליק - והמסוק עבר כמה התעללויות 3D חזקות בלי להניד עפעף..

שני דברים מבחינתי היוו בעיה - הגלגל"ש המקורי עם התושבת שלא ניתנת לכוונון והחופש של הגריפים בזנב.
ראיתי את החשמלי של רון, מעדיף את זה שהיה שלי. לא תמיד הוצאה כספית גדולה מצדיקה את המוצר הסופי והעובדה היא שהמסוק שלי טס כבר כמה חודשים טובים ואני מאוד נהניתי ממנו בלי להוציא עליו ים של כסף בשידרוגים שונים.

wonderd
01-01-2011, 15:32:36
חן, יש שמועות על בעיות עם המנוע הנ"ל של KDE, לא היו לך בעיות?

RonTo
01-01-2011, 15:36:06
KDE מעולם לא מכרו את ה 1915 אלא רק את ה 1917.
אני יכול לדווח כי לאחר שנה שאני מטיס עם המנוע הזה, טפו טפו טפו מעולם לא היתה לי אף בעיה איתו.
גם של חן עובד מושלם למרות שהוא עובד על גבול היכולת שלו בניגוד לשלי שעובד בסטאפ מתון יותר...

wonderd
01-01-2011, 15:43:48
ואללה, טעות שלי, אז אולי זה יהיה המנוע הבא שלי, אם KDE לא יוציאו חדש עד אז.

ziki
01-01-2011, 15:53:49
ראיתי את החשמלי של רון, מעדיף את זה שהיה שלי. לא תמיד הוצאה כספית גדולה מצדיקה את המוצר הסופי והעובדה היא שהמסוק שלי טס כבר כמה חודשים טובים ואני מאוד נהניתי ממנו בלי להוציא עליו ים של כסף בשידרוגים שונים.

לדעתי במקרה הזה ספציפי, מצדיקה מאד.

RonTo
01-01-2011, 16:01:00
ואללה, טעות שלי, אז אולי זה יהיה המנוע הבא שלי, אם KDE לא יוציאו חדש עד אז.

ספק גדול אם תצליח להשיג אותו. ייצורו הופסק ולא יחודש שכן Neu עומדים להוציא ליין חדש לגמרי לכל המנועים שלהם.

Chen Zarfati
01-01-2011, 16:02:22
אלעד אני גם מסכים עם ציקי כאן, בנוגע למנוע יש קשיים להשיג את המנועים הללו. Steve Neu מייצר אותם במקבצים בדיוק כמו שמייצרים את הריג'יד רק שאלה יותר נפוצים. אם יש את היכולת להביא מנוע כזה זו מניה בטוחה. אם לא סקורפיון או קונטרוניק יעשו עבודה טובה גם כן

ziki
01-01-2011, 16:18:33
בנוגע להשוואות בין הטירקס 700 לוויב
לפני כשנה בניתי 700 ניטרו מאובזר ביותר ומשודרג מכל טוב, אם אני אנטרל לרגע את האלקטרוניקה מהמסוק ואתייחס רק לשידרוגים המיכניים אוכל לומר שהגעתי למכונה שטסה ברמה גבוה מאד, איכותית ואמינה שעושה את העבודה לאורך זמן עם תחזוקה מזערית.
אז מה הבעיה? ובכן הבעיה שעלות הקיט בתוספת השידרוגים הגיע כמעט לעלות קיט של וויב שבו אין צורך לשדרג דבר, פשוט לבנות וללכת להטיס.
עד היום מצאתי רק יתרון אחד ב 700 משודרג לעומת הוויב (יתרון אגב שאין לזלזל בו) והוא שבמקרה של ריסוק הסיכוי שלך לצאת בזול גבוה יותר עם ה 700 בהשוואה לעלות החלפים של הוויב.

כשעוברים לדבר על כלים חשמליים הוויב לדעתי לוקח את ה 700 ואת זה כמו שחן ציין כאן צריך לראות בשטח.
נסו לדמיין מסוק 90 השוקל כ 5 ק"ג שמבצע 3D באותה זריזות וכוח כמו טירקס 450 הכי משודרג שיש ובדיוק מושלם.
זה בערך מה שהוויב הזה יודע לתת.

flyinglizard
01-01-2011, 16:25:49
ציקי, אתה הרכבת על המסוק שלך "שדרוגים" בלי שום צורך. הטירקס 700 שלי, דור ראשון (צהוב), כמעט סטוק, למעט ברגים אחרים (נקודה בעייתית אצל אליין), clutch block מתכתי (שזה מה שמגיע כבר בLE) וקלאץ' של QUICK ששמתי בלי צורך ממשי (חשבתי שהמיסב החד כיווני של הקלאץ' המקורי היה דפוק, הוא היה בסדר גמור).

סך כל השיפורים האלה מסתכם ב80-90 דולר, עם סט ברגים שלם. קיט של 700 עולה 460 דולר. קיט של VIBE 90 עולה מעל 1000 דולר.

הבעיה מתחילה שאנשים קונים מסוק, ויחד איתו קונים ערימה של "שדרוגים" שלא מוסיפים דבר, זה יוצר למסוק תדמית של בעייתי אבל מי שבאמת בעייתי הם הקונים.

TooLy
01-01-2011, 16:29:42
זה לא הולך להיות קצר השירשור הזה...
אני כבר רואה לאן זה מתפתח....:D
עוזי

flyinglizard
01-01-2011, 16:38:16
לטאה, קשה לי למצוא הגיון ברוב הדברים שאתה כותב פה. מזכיר לי אמרה שפעם איזה הדיוט אמר לי "מסוק זה מסוק".


אני עדיין בספק לגבי כמה דרמטיים הם ההבדלים בין שלדות שונות עם FBL. לא אמרתי שאין, אמרתי שהם קטנים, ובכל מקרה אני לא בטוח שהטירקס הוא דווקא הגרוע מכולם. עם FBL, אתה מטיס את הבקר, לא את המסוק. תגיד לי אתה - איפה לדעתך ההבדלים יותר דרמטיים, במסוקי FB שונים, או במסוקי FBL שונים עם אותה מערכת?

לגבי הכוח של הוייב שלך, אולי רק אני טמבל, עוד לא הצלחתי להבין למה טירקס 700 עם אותם יחסי העברה ואותו סטאפ (עם ההנחה של אותו המשקל) לא יתן את אותם ביצועים באוויר. אני לא מכיר את הוייב החשמלי - חוץ ממך אף אחד לא מכיר - אבל ברוב המסוקים התמסורות דומות (יעילות דומה), המידות דומות והמשקלים דומים. כל מסוק יכול להיות חזק מאוד. מעבר לכך, אני גם לא יודע מה זמן הטיסה שאתה מקבל, שזה הצד השני במשוואת ה"כוח".

אם מישהו יצליח להסביר לי את זה אני אשמח מאוד מאוד.

wonderd
01-01-2011, 16:47:37
ציקי - עם כל הכבוד להשקעה שלך, אתה לא בדיוק מטיס 3D חזק (גם אני לא) ולכן ה'מכונה' שבנית יכולה להחזיק הרבה זמן עם מינימום תחזוקה. אם היית נותן את המסוק לחן או לליאור או לכל אחד מהתותחים שמטיסים חזק, אני מבטיח לך שאצלם הוא לא היה מחזיק הרבה זמן בלי תיקונים בדיוק כמו שאף אחד מהמסוקים שלהם לא מחזיק הרבה זמן, העומסים שהם מייצרים על המסוקים פשוט חזקים מדי לאורך זמן והעובדה הפשוטה היא שכולם מחליפים חלקים, אם במסווה של טיפול תקופתי ואם בעקבות תקלות.
הדבר היחיד שאני החלפתי במסוק החשמלי שלי עד היום היה תושבת המנוע והגלגל"ש, תנחש כמה תחזוקה היתה לי על המסוק מבחינה מכאנית? 0 עגול ומוחלט. מדי פעם לנקות ולגרז קצת וזהו.
יכולתי כמובן להוסיף שידרוגים מכל טוב ולהחליף חצי מסוק, אבל לא ראיתי בזה כל טעם.

ziki
01-01-2011, 16:49:17
ציקי, אתה הרכבת על המסוק שלך "שדרוגים" בלי שום צורך. הטירקס 700 שלי, דור ראשון (צהוב), כמעט סטוק, למעט ברגים אחרים (נקודה בעייתית אצל אליין), clutch block מתכתי (שזה מה שמגיע כבר בLE) וקלאץ' של QUICK ששמתי בלי צורך ממשי (חשבתי שהמיסב החד כיווני של הקלאץ' המקורי היה דפוק, הוא היה בסדר גמור).

סך כל השיפורים האלה מסתכם ב80-90 דולר, עם סט ברגים שלם. קיט של 700 עולה 460 דולר. קיט של VIBE 90 עולה מעל 1000 דולר.

הבעיה מתחילה שאנשים קונים מסוק, ויחד איתו קונים ערימה של "שדרוגים" שלא מוסיפים דבר, זה יוצר למסוק תדמית של בעייתי אבל מי שבאמת בעייתי הם הקונים.

וגם מייסבים שלא משהו,תושבת מנוע גרועה,אטם מיכל דלק שדולף,בית קלאץ מפלסטיק שמפתח חופשים,סליידר זנב שמפתח חופשים ושכדאי להחליפו למתכת,גריפים לזנב שמפתחים חופשים והרשימה עוד ארוכה...

flyinglizard
01-01-2011, 16:57:24
וגם מייסבים שלא משהו,תושבת מנוע גרועה,אטם מיכל דלק שדולף,בית קלאץ מפלסטיק שמפתח חופשים,סליידר זנב שמפתח חופשים ושכדאי להחליפו למתכת,גריפים לזנב שמפתחים חופשים והרשימה עוד ארוכה...

איך אתה יודע על כל הבעיות האלו אם מעולם לא היה לך 700 סטוק? :rolleyes:

אני מאוד אוהב את הגריפים עם החופשים שלי, תודה. הם יותר עמידים מהמתכת ומהQUICK (אין איתם בעיות גזירת ברגים). הסליידר אצלי כמו חדש, אין לי שום בעיה עם דליפות ממיכל הדלק, הוחלף אצלי בדיוק מיסב אחד אחרי שנה וגם אותו לא היה צריך באמת להחליף. אם מישהו כמו חן או ליאור יכול לשחוק את המסוק הזה, יופי, כי אני בקושי מצליח.

כתחזוקה מונעת החלפתי לינקים, דאמפרים, וזהו בערך. הוא עוד לא פגש קרקע וטס מצויין.

wonderd
01-01-2011, 16:57:48
לגבי הרשימה שכתבת - בחשמלי זה לא קיים וגם הגריפים של QUICK מפתחים חופשים, אני מזמין אותך לראות מסוק ניטרו בן חודשיים עם חופשים למרות כל השידרוגים.
דרך אגב - הוייב חשמלי במקור או שמדובר על הסבה?

lior_bar_ami
01-01-2011, 16:58:47
לטאה,
האם זנב של מסוק X מגיב בדיוק אופן כמו זנב של מסוק Y רק בגלל שעל שניהם יושב גיירו פלוני?

התשובה היא חד משמעית לא.

זריזות המסוק, יציבותו, החדות שלו ותכונות הטיסה לעולם לא יושפעו רק מהאלקטרוניקה ומע' הייצוב שמורכבת עליו - למכאניקה שמנגד תרומה מכרעת במשוואה זו.

האלקטרוניקה טובה ככל שתהיה לא יודעת להפוך כלי עם יכולות מוגבלות לכלי HIGH END, ולא יודעת לייצר מה שאין - אין כזה דבר יש מאין, לפחות לא בנושא זה.
חן נתן דוגמא טובה מאוד להשוואה, והראפטור משופר ככל שיהיה ועם מע' VBAR לא טס בצורה שאפילו מזכירה לצורה בה ה VIBE SG שמצוייד באותה מע' FBL טס - לטובה ולרעה.

אין לי ספק שאפשר להגיע עם קצת (או אולי לא כ"כ קצת) השקעה כספית לתוצאה מאוד טובה גם עם טירקס/ראפטור או אפילו פרייה מיושנת, אבל העובדה היא שהמסוק עצמו לא עבר שינויים מהותיים כבר 5 שנים ולכן הוא נשאר קצת מאחור. כשהמסוק הוצג לראשונה (600) לפני כ 6 שנים והביא איתו קונספט חדשני של ממש אל מול הראפטור והסקידו המיושנים שהיו בשוק, אז עוד היתה לו תעודת עניות לחדשנות וה"איכות" שלו לכאורה אל מול היצרנים האחרים (לפחות אלו שציינתי).
היום לאחר 6 שנים, או 5 במקרה של ה 700 ללא שינוי של ממש - פרט אולי להוספת זנב (גרוע שמפתח חופשים) מאלומיניום, ומע' לינקים ה.גובה מצויינת במקום מסילת ה ANTI ROTATION שהיתה, ובית מיסב מאלומיניום, כלום לא שונה. אותו כנ"ל קיים גם בגרסאת ה E ונראה שפשוט כיבו שרפה ורכבו על הצלחה שסבבה סביב הבאז החשמלי, במקום לקחת רעיון קונספטואלי וליצור מוצר חדש מסקיצה - התוצאה אגב, היא בדיוק כמו שתואר פה בשירשור, לא ממש מוצלחת ועם הנדסה אנושית (או חוסר בהנדסה אנושית) ממש לוקה בחסר.

ziki
01-01-2011, 16:59:47
ציקי - עם כל הכבוד להשקעה שלך, אתה לא בדיוק מטיס 3D חזק (גם אני לא) ולכן ה'מכונה' שבנית יכולה להחזיק הרבה זמן עם מינימום תחזוקה. אם היית נותן את המסוק לחן או לליאור או לכל אחד מהתותחים שמטיסים חזק, אני מבטיח לך שאלצם הוא לא היה מחזיק הרבה זמן בלי תיקונים בדיוק כמו שאף אחד מהמסוקים שלהם לא מחזיק הרבה זמן, העומסים שהם מייצרים על המסוקים פשוט חזקים מדי לאורך זמן והעובדה הפשוטה היא שכולם מחליפים מחלקים, אם במסווה של טיפול תקופתי ואם בעקבות תקלות.
הדבר היחיד שאני החלפתי במסוק החשמלי שלי עד היום היה תושבת המנוע והגלגל"ש, תנחש כמה תחזוקה היתה לי על המסוק מבחינה מכאנית? 0 עגול ומוחלט. מדי פעם לנקות ולגרז קצת וזהו.
יכולתי כמובן להוסיף שידרוגים מכל טוב ולהחליף חצי מסוק, אבל לא ראיתי בזה כל טעם.

ההבדל בין מסוק משודרג לבין אחד שלא הוא תוך כמה זמן המכניקה תפתח חופשים או כשלים ולאורך כמה זמן הוא יהיה אמין.
ברור שאם תטיס מסוק באופן אגרסיבי יותר הכשלים יגיעו מהר יותר אך הדבר נכון גם לגבי הטסות רגועות יותר, מסוק משודרג הבנוי טוב יותר ואיכותי יותר יהיה אמין לאורך זמן רב יותר וסביר שיזדקק לפחות תחזוקה מונעת.

RonTo
01-01-2011, 17:00:46
אני מאוד אוהב את הגריפים עם החופשים שלי, תודה. הם יותר עמידים מהמתכת ומהQUICK (אין איתם בעיות גזירת ברגים).

לי נגזר בורג בגריפ מקורי של אליין באוויר. כתוצאה מכך עברתי ל Quick

lior_bar_ami
01-01-2011, 17:03:22
לי נגזר בורג בגריפ מקורי של אליין באוויר. כתוצאה מכך עברתי ל Quick

אותו כנ"ל, עם ה Q-UK היתה בעיה אחת והיא ברגי אלן דקים מידי - היתרון הגדול הוא שימוש בשני ברגים לעומת הבורג היחיד בזנב של ה ALIGN; ולאחר הוספת שגם מתאים בצד השני בציר הזנב לא נתקלתי בבעיות נוספות, לא משנה כמה התעללתי במסוק.

ziki
01-01-2011, 17:06:01
איך אתה יודע על כל הבעיות האלו אם מעולם לא היה לך 700 סטוק? :rolleyes:


פשוט מאד
קניתי את ה 700 אחרי שהוא רץ מספיק זמן בשוק ואצל מספר אנשים שאני מכיר מקרוב ומאד מעריך את הידע שלהם.

flyinglizard
01-01-2011, 17:06:15
הבעיה באליין היא בעיקר עם הגריפים מהמתכת, בפלסטיק (בו אני משתמש) לא שמעתי על גזירות. בכל מקרה החלפתי ברגים לאיכותיים יותר. לגבי הQUK, שמועות אומרות שהם הפסיקו לייצר את הזנב הזה ותכננו אותו מחדש...



זריזות המסוק, יציבותו, החדות שלו ותכונות הטיסה לעולם לא יושפעו רק מהאלקטרוניקה ומע' הייצוב שמורכבת עליו - למכאניקה שמנגד תרומה מכרעת במשוואה זו.


זריזות, יציבות, חדות, כולם במערכת הFBL. מהירות סופית, כוח הם פונקציה מכאנית, אבל הדברים האחרים לא קשורים למכניקה בשום צורה על גבי מסוק FBL. אם מישהו חושב שהוא יכול להסביר לי למה אני טועה עם הסבר הנדסי ולא "תטיס תבין", אני אשמח לשמוע ואפילו אחלוק עמו קיט-קט כשניפגש.

ziki
01-01-2011, 17:08:35
זה לא הולך להיות קצר השירשור הזה...
אני כבר רואה לאן זה מתפתח....:D
עוזי

עוזי
בזמנו לקח לי בדיוק שנייה להבין מה אני צריך :)

flyinglizard
01-01-2011, 17:09:14
פשוט מאד
קניתי את ה 700 אחרי שהוא רץ מספיק זמן בשוק ואצל מספר אנשים שאני מכיר מקרוב ומאד מעריך את הידע שלהם.

מה אומר לך ציקי, אני מקווה רק שה700 שלי לא ישמע על הבעיות האלו ויפתח אותן גם.

Chen Zarfati
01-01-2011, 17:11:10
אלעד, אני את הוייבים שלי לא מתחזק למעט כשהם מתרסקים (וזה קורה באימונים), או לפני תחרויות (מחליף דמפרים, מנועים אם מדובר בניטרו ולפעמים גם ציוד אלקטרוניקה בשביל להיות על הצד הבטוח).

רועי, אתה מעלה פה סברות באמת נכונות כסברות אבל מה לעשות שבשטח הדברים נראים אחרת?

http://www.youtube.com/watch?v=sRBc1iM3nyg
ג'יימי רוברטסון מטיס בחסד, זכה באחד המקומות הראשונים בהטסה למוזיקה בטרידי מסטרס האחרון עם הטיסה הנ"ל. שנינו בעלי אותו סטאפ ומקבלים את אותו זמן טיסה כ4:00~4:30 דקות טיסה, להשוואה את המסוק שלי אתה שוב מוזמן לראות בשבת עד שייצא הסרטון (אולי לפני שבת אפילו). כנראה שהוייב (במקרה הנל אני מדבר על הוייב כי איתו יש לי הניסיון אך אני בטוח שהתופעות דומות גם עם הריג'יד או השייפ) בנוי בצורה בה צורת העברת הכוח לגג"שים ולראש יעילה יותר, אזור חזק יותר של תושבת המנוע, פריים מעוצב בצורה שמפחיתה משמעותית את כוחות הפיתול מאזור הזנב, בשורה התחתונה רואים את ההבדל בהטסה.

בעניין מערכות הפלייברלס, כנראה שקשה לך להפנים את זה, אני מדבר מניסיון, מסוקים שונים בעלי סטאפ דומה לא טסים אותו דבר נקודה! והמערכות הפלייברלס לא שיפרו את ההבדלים בין מסוקים שונים, אם אתה מכוון מסוק פלייבר X בדומה למסוק פלייבר Y הם לא יטוסו באותה צורה בדיוק כפי שיקרה עם מערכות פלייברלס.

ziki
01-01-2011, 17:13:20
הבעיה באליין היא בעיקר עם הגריפים מהמתכת, בפלסטיק (בו אני משתמש) לא שמעתי על גזירות. בכל מקרה החלפתי ברגים לאיכותיים יותר. לגבי הQUK, שמועות אומרות שהם הפסיקו לייצר את הזנב הזה ותכננו אותו מחדש...
זריזות, יציבות, חדות, כולם במערכת הFBL. מהירות סופית, כוח הם פונקציה מכאנית, אבל הדברים האחרים לא קשורים למכניקה בשום צורה על גבי מסוק FBL. אם מישהו חושב שהוא יכול להסביר לי למה אני טועה עם הסבר הנדסי ולא "תטיס תבין", אני אשמח לשמוע ואפילו אחלוק עמו קיט-קט כשניפגש.

ממליץ לך להתחיל בהפנמה שקיימים הבדלים בגאומטריית הראש בין מסוק למסוק ויש לכך חשיבות מכרעת בפרמטרים שציינת.
אפילו לצורת החופה ולפרופיל המסוק יש משמעות, זו הסיבה לדוגמא שמסוק ה TDR מסוגל לבצע מספר תימרונים טוב יותר מכל מסוק אחר הקיים כיום בשוק וללא שום קשר לסטאפ שלו או למטיס.

ziki
01-01-2011, 17:16:38
מה אומר לך ציקי, אני מקווה רק שה700 שלי לא ישמע על הבעיות האלו ויפתח אותן גם.

בדבר אחד אני מסכים, שעון שעובד לא מתקנים :)

flyinglizard
01-01-2011, 17:25:06
בעניין מערכות הפלייברלס, כנראה שקשה לך להפנים את זה, אני מדבר מניסיון, מסוקים שונים בעלי סטאפ דומה לא טסים אותו דבר נקודה! והמערכות הפלייברלס לא שיפרו את ההבדלים בין מסוקים שונים, אם אתה מכוון מסוק פלייבר X בדומה למסוק פלייבר Y הם לא יטוסו באותה צורה בדיוק כפי שיקרה עם מערכות פלייברלס.

סטאפ דומה אומר אותו משקל, אותם סרבואים, אותה מערכת FBL ואותה מערכת כוח?
אולי אתה רואה דברים שאני לא, אבל זה בגלל שאתה מטיס כמו שאתה מטיס, מה שרלוונטי לאלפית אחוז מהמטיסים. אני מבין שיש הבדלים באוויר ומאמין לך לחלוטין, אני לא חושב שהם משמעותיים בקונטקסט של מטיס נורמלי. כמעט אף אחד לא מגיע למצבים בהם יש פיתול של השלדה (אלוהים ישמור).

אני מעולם לא טענתי שראשי FB שונים שמכוונים אותו דבר יתנו את אותה תוצאה. היו לי שני מסוקים זהים כמעט לחלוטין עם ראש FB והם טסו שונה. שם יש הבדלים מהותיים. מה שמביא אותי לזה -



ממליץ לך להתחיל בהפנמה שקיימים הבדלים בגאומטריית הראש בין מסוק למסוק ויש לכך חשיבות מכרעת בפרמטרים שציינת.


למסוק FBL אין "גיאומטריית ראש". יש להבים עם פיטץ' שנשלט ישירות על ידי הסרבואים ושם זה נגמר. המקום היחידי בו אני רואה אפשרות להבדל הוא בין bellcranks לבין direct to swash, זה הבדל.

אני מכיר את הצד האלקטרוני של הדברים וכשאתה מטיס עם מערכת FBL, אין שום קשר ישיר בינך לבין המסוק. הכל עובר את חוג הבקרה של הFBL. שינוי של כמה נקודות גיין או שני מ"מ בלימיט של התנועה יהיה יותר גדול מכל הבדל בין ראשים שונים.



אפילו לצורת החופה ולפרופיל המסוק יש משמעות, זו הסיבה לדוגמא שמסוק ה TDR מסוגל לבצע מספר תימרונים טוב יותר מכל מסוק אחר הקיים כיום בשוק וללא שום קשר לסטאפ שלו או למטיס.

כאן הדברים שונים, כשאתה מגיע למצב בו יש חשיבות לאווירודינמיקה של הגוף כמובן שיש הבדלים. זה לא קורה רוב הזמן.

ziki
01-01-2011, 17:27:19
למסוק FBL אין "גיאומטריית ראש". יש להבים עם פיטץ' שנשלט ישירות על ידי הסרבואים ושם זה נגמר. המקום היחידי בו אני רואה אפשרות להבדל הוא בין bellcranks לבין direct to swash, זה הבדל.

את זה תסביר לגרמנים, כנראה שהם לא מבינים במסוקים.
השירשור הזה מתחיל להיות משעשע.

RonTo
01-01-2011, 17:30:57
למסוק FBL אין "גיאומטריית ראש". יש להבים עם פיטץ' שנשלט ישירות על ידי הסרבואים ושם זה נגמר. המקום היחידי בו אני רואה אפשרות להבדל הוא בין bellcranks לבין direct to swash, זה הבדל.



איך אתה יכול לומר כזה דבר?!?
מרחק הכדורים מהספינדל (או במקרה של הוייב, מיקסרים על הגריפים), קשיחות הדמפרים וצורתם ובעקבות כך, תנועת הספינדל בהאב, אורך הציר, צורת הגריפים והשפעתה על כפיפת הלהבים, צורת וגיאומטריית הסוואש פלייט, קשיות החלקים והמתכות השונות וכו' וכו' וכו' וכו'
עובדה שבראשים שונים נוצרות תהודות בתדרים שונים, זוויות הסייקליק שונות וכן הקולקטיב.
"אין גאומטריה"? סלח לי אבל אתה ממש לא צודק!!

לא יודע איך להסביר לך את זה אבל שלושת המסוקים שלי עובדים עם ויבאר שמכוון בצורה דומה מאוד מאוד עם סרוואים בעלי נתונים דומים וכן מנועים בעלי נתונים דומים. כל אחד מהם טס שונה לגמרי וזו עובדה!! את זה אני יכול לומר גם כמטיס ברמה מתחת לממוצע. כן כן, אפילו אני מרגיש הבדל מהותי בין מסוק למסוק.

flyinglizard
01-01-2011, 17:31:36
ציקי, אל תשמור מידע לעצמך. אם אתה יכול לספר לי על גיאומטריית הראש בFBL, אני אשמח לשמוע. אני כאן בשביל ללמוד.

flyinglizard
01-01-2011, 17:39:44
איך אתה יכול לומר כזה דבר?!?
מרחק הכדורים מהספינדל (או במקרה של הוייב, מיקסרים על הגריפים), קשיחות הדמפרים וצורתם ובעקבות כך, תנועת הספינדל בהאב, אורך הציר, צורת הגריפים והשפעתה על כפיפת הלהבים, צורת וגיאומטריית הסוואש פלייט, קשיות החלקים והמתכות השונות וכו' וכו' וכו' וכו'
עובדה שבראשים שונים נוצרות תהודות בתדרים שונים, זוויות הסייקליק שונות וכן הקולקטיב.
"אין גאומטריה"? סלח לי אבל אתה ממש לא צודק!!

כאן אנחנו נכנסים עמוק לנבכי המדע הבדיוני. זה כמו לומר שקשיחות הציר המרכזי רלוונטית כי יש פיתול באוויר, או שחומר גלגלי השיניים גורם לייצור הרמוניות שמפריעות לסנסור הFBL, או האלסטיות של הטורק טיוב בציר הסיבוב גורמת לקפיצות בזנב.

יש כמה דברים רלוונטיים, מרחק הכדורים ורוחב הספינדל באמת משפיעים. אני בספק לגבי הגריפים, ודמפרים קיימים aftermarket כמעט לכל מסוק.




לא יודע איך להסביר לך את זה אבל שלושת המסוקים שלי עובדים עם ויבאר שמכוון בצורה דומה מאוד מאוד עם סרוואים בעלי נתונים דומים וכן מנועים בעלי נתונים דומים. כל אחד מהם טס שונה לגמרי וזו עובדה!! את זה אני יכול לומר גם כמטיס ברמה מתחת לממוצע. כן כן, אפילו אני מרגיש הבדל מהותי בין מסוק למסוק.

"נתונים דומים" זה לא מספיק. אם מישהו, יום אחד, ירכיב שלושה מסוקים זהים, זה יהיה בעל משמעות.

RonTo
01-01-2011, 17:44:12
"נתונים דומים" זה לא מספיק. אם מישהו, יום אחד, ירכיב שלושה מסוקים זהים, זה יהיה בעל משמעות.

אז אין לנו על מה לדבר. הרי כל הדיון הוא על הבדל בין מסוקים שונים - יש או אין.
אתה זה שאמרת שאין הבדל גדול בין מסוק למסוק. תהיה עקבי.

כוסות רוח למת

ziki
01-01-2011, 17:44:34
ציקי, אל תשמור מידע לעצמך. אם אתה יכול לספר לי על גיאומטריית הראש בFBL, אני אשמח לשמוע. אני כאן בשביל ללמוד.

אני חושב שרון כבר ענה לך על זה (אני לא חושב שיש עוד מישהו מלבדו בארץ שמחזיק אוסף כזה של כלים מיוחדים) וכמו שחן כבר כתב, לא להתעצל ולבוא לשטח.
מראה עיניים וניסיון חזק יותר מ 1000 מילים.

flyinglizard
01-01-2011, 17:45:16
אז אין לנו על מה לדבר. הרי כל הדיון הוא על הבדל בין מסוקים שונים - יש או אין.
אתה זה שאמרת שאין הבדל גדול בין מסוק למסוק. תהיה עקבי.

כוסות רוח למת

אני מתנצל, התכוונתי למסוקים שונים עם סטאפ זהה. אותם סרבואים, אותו מנוע, וכו'. אגב, בין שלושת המסוקים שלך, הלהבים זהים?

RonTo
01-01-2011, 17:51:23
אני מתנצל, התכוונתי למסוקים שונים עם סטאפ זהה. אותם סרבואים, אותו מנוע, וכו'. אגב, בין שלושת המסוקים שלך, הלהבים זהים?

אותם להבים - ראדיקס FBL 710

אגב, אני מזמין אותך לעשות סיבוב על שלושת המסוקים שלי אחד אחרי השני ולהיווכח בעצמך. אני מציע להמשיך את הדיון הזה אחרי שתעשה כן ותבין עד כמה השוני בינהם גדול ועד כמה זה לא קשור לסרוואים, מנוע וכד'. פשוט שונים באופיים. עד אז, אנחנו טוחנים מים.

TooLy
01-01-2011, 18:03:12
מניסיון ( לא שלי , אלא של רועי כמובן ), קיים ערך נוסף שחן ואחרים ציינו .
הייתי קורא לו תחושה.
פרמטר זה לא ניתן למדידה בוואטים או בכל אמצעי מדידה אחר .
לא ניתן לכמת ערך זה מבחינה מספרית.
אני מבחין שחלק מהדוברים אוליי מעט מתפתלים ומנסים להסביר את העיניין ומיתקשים לשים את האצבע על זה.
מסוקים שונים , עם סטאפ זהה , אכן יתנו ביצועים שונים ויתנהגו שונה.
יכול להיות , וגם סביר שכך יהיה , שאם תשים לוגר תראה שמתקבלים ערכים זהים או לפחות קרובים על סוגיי המסוקים השונים , מבחינת הספק שהמערכת מפתחת.
אולם , בסופו של יום , המטיס ירד עם תחושה שונה...
חדות , זריזות , האופן שבו הכוח ( שניתן למדידה ע"י מד הספק ) בא לידי ביטוי...
ניהוג שונה , התנהגות שונה של הסייקליק ( כן , גם אם הויבאר כוייל כהלכה בהיתייחס למסוק המסויים )...
יכול להיות שלחלק מהמטיסים הבדלים אלו לא באים לידיי ביטוי , והמסוקים נראים להם דומים או אפילו זהים...
אבל , ( ואינני מתכוון חלילה לפגוע בכישוריי הטיסה המוכחים של אף אחד ) , אינך חייב להיות חן צרפתי או ליאור בר עמי ע"מ להרגיש שאכן יש הבדלים.
הסברים ?
משאיר את זה למנוסים והותיקים ממני.
בברכה
עוזי.

wonderd
01-01-2011, 18:06:25
בקיצור - נכנסנו כאן לדיון אחר ממה שהתכוונתי (ממש מפתיע..), אני בסה"כ מחפש המלצה למסוק 90 חשמלי טוב שגם המראה שלו יהיה לטעמי ולא יעלה כמו מכונית חדשה.
הוייב נשמע טוב - אני חוזר על השאלה - האם מדובר על קיט הסבה או על חשמלי מקורי?

flyinglizard
01-01-2011, 18:10:03
לא יעלה כמו מכונית חדשה.




הוייב נשמע טוב - אני חוזר על השאלה - האם מדובר על קיט הסבה או על חשמלי מקורי?

הריטייל של הVIBE 90SG היה 1499 דולר. זה הקיט הכי יקר שאתה יכול לקנות ובהפרש נאה.

RonTo
01-01-2011, 18:16:37
הוייב ניתן לקניה כמסוק חשמלי סטוק. זוהי לא הסבה למרות שניתן לקנות כזו אם יש ברשותך וייב ניטרו.

המחיר:
1299.99$ לגירסת הפלייברלס
1379.99$ לגירסת הפלייבר

ziki
01-01-2011, 18:24:10
בקיצור - נכנסנו כאן לדיון אחר ממה שהתכוונתי (ממש מפתיע..), אני בסה"כ מחפש המלצה למסוק 90 חשמלי טוב שגם המראה שלו יהיה לטעמי ולא יעלה כמו מכונית חדשה.
הוייב נשמע טוב - אני חוזר על השאלה - האם מדובר על קיט הסבה או על חשמלי מקורי?

הוויב מכונה איכותית ביותר, עד כמה שידוע לי ימכר או נמכר כבר כחשמלי מקורי והבעיה המרכזית שלו מחיר החלפים.
הייתי מחכה קצת להוצאת הקיט של ה OUTRAGE 90 שאמור לצאת בקרוב.
התכנון שלו שמתבסס על ה 50 שנראה מרשים וסביר שגם המחיר יהיה נמוך בהרבה מהוויב וקרוב יותר לאליין.
נראה לי שזו הולכת להיות הזדמנות אמיתית להרכיב מסוק שונה מאליין באותו תג מחיר.

Chen Zarfati
01-01-2011, 19:10:45
ציקי אני לא יודע כמה זה בקרוב, עוד אין פרוטוטייפ למיטב הבנתי

guyro
01-01-2011, 19:47:09
ציקי אני לא יודע כמה זה בקרוב, עוד אין פרוטוטייפ למיטב הבנתי

יש כבר פרוטוטייפ עובד...

wonderd
01-01-2011, 20:15:15
outrage - מדובר על הולוסיטי? - לזה בעצם חיכיתי אבל לא מצאתי איזכורים בקשר אליו..

guyro
01-01-2011, 21:06:12
outrage - מדובר על הולוסיטי? - לזה בעצם חיכיתי אבל לא מצאתי איזכורים בקשר אליו..

כן - יקרא FUSION90 הוא אמור לצאת ברבעון השני או השלישי של השנה, אולי נראה אותו כבר ב-3D מאסטרס.

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=36794&stc=1&d=1293912808

האח הקטן ה-FUSION 50 יצא לשוק בחודש הבא ויושק רשמית בתחילת פברואר.גם בארץ...

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=36795&stc=1&d=1293913128

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=36796&stc=1&d=1293913128

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=36797&stc=1&d=1293913128

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=36798&stc=1&d=1293913128

http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=36799&stc=1&d=1293913128

wonderd
01-01-2011, 21:29:46
אם יש תמונה אז יש מסוק..יאללה שיתחילו לשחרר..
לא נראה לי שאני אחכה חצי שנה..

דרך אגב, אולי אני טועה אבל אלה לא להבי זנב של אליין ברקע??

Shay
01-01-2011, 21:32:59
נראה כמו EDGE

lior_bar_ami
01-01-2011, 21:58:22
אם יש תמונה אז יש מסוק..יאללה שיתחילו לשחרר..
לא נראה לי שאני אחכה חצי שנה..

דרך אגב, אולי אני טועה אבל אלה לא להבי זנב של אליין ברקע??

אתה טועה ;)

אלו אכן EDGE.

lior_bar_ami
01-01-2011, 22:00:39
אני לא חושב שיש עוד מישהו מלבדו בארץ שמחזיק אוסף כזה של כלים מיוחדים

עכשיו נעלבתי....

אני מבין שקסאמה חשמלית, טירקס חשמלי וג'וקר עם עוד כמה הפתעות שבדרך לא מספיקים לך? :mad:

lior_bar_ami
01-01-2011, 22:02:07
מניסיון ( לא שלי , אלא של רועי כמובן ), קיים ערך נוסף שחן ואחרים ציינו .
הייתי קורא לו תחושה.
פרמטר זה לא ניתן למדידה בוואטים או בכל אמצעי מדידה אחר .
לא ניתן לכמת ערך זה מבחינה מספרית.
אני מבחין שחלק מהדוברים אוליי מעט מתפתלים ומנסים להסביר את העיניין ומיתקשים לשים את האצבע על זה.
מסוקים שונים , עם סטאפ זהה , אכן יתנו ביצועים שונים ויתנהגו שונה.
יכול להיות , וגם סביר שכך יהיה , שאם תשים לוגר תראה שמתקבלים ערכים זהים או לפחות קרובים על סוגיי המסוקים השונים , מבחינת הספק שהמערכת מפתחת.
אולם , בסופו של יום , המטיס ירד עם תחושה שונה...
חדות , זריזות , האופן שבו הכוח ( שניתן למדידה ע"י מד הספק ) בא לידי ביטוי...
ניהוג שונה , התנהגות שונה של הסייקליק ( כן , גם אם הויבאר כוייל כהלכה בהיתייחס למסוק המסויים )...
יכול להיות שלחלק מהמטיסים הבדלים אלו לא באים לידיי ביטוי , והמסוקים נראים להם דומים או אפילו זהים...
אבל , ( ואינני מתכוון חלילה לפגוע בכישוריי הטיסה המוכחים של אף אחד ) , אינך חייב להיות חן צרפתי או ליאור בר עמי ע"מ להרגיש שאכן יש הבדלים.
הסברים ?
משאיר את זה למנוסים והותיקים ממני.
בברכה
עוזי.

+1

איך אתה תמיד מצליח לסכם את הדברים בצורה כ"כ מוצלחת?

guyro
01-01-2011, 22:12:10
עכשיו נעלבתי....

אני מבין שקסאמה חשמלית, טירקס חשמלי וג'וקר עם עוד כמה הפתעות שבדרך לא מספיקים לך? :mad:

שאני יבין, אתה צריך מטפחת לדמעות תנין שלך ?:D

lior_bar_ami
01-01-2011, 22:15:38
זה בסדר - יש לי מגבת של OUTRAGE ;)

wonderd
01-01-2011, 22:53:19
אתה טועה ;)

אלו אכן EDGE.

לא, לא נראה לי...תסתכל בתמונה הראשונה מונחים על השולחן, אני כמעט בטוח שמדובר על אליין. :)

הרכבת כבר את הקסאמה? תמכור לי לפני שהיא תהפוך לערימת חלקים בשקית...

Shay
01-01-2011, 22:58:42
אלה שבתמונה הראשונה באמת נראים כמו אליין..

ziki
02-01-2011, 08:33:24
עכשיו נעלבתי....
אני מבין שקסאמה חשמלית, טירקס חשמלי וג'וקר עם עוד כמה הפתעות שבדרך לא מספיקים לך? :mad:

מקבל את הביקורת ומתנצל.
את רון אני פשוט פוגש יותר :)

RonTo
02-01-2011, 08:59:30
את רון אני פשוט פוגש יותר :)

ציקי, תוריד את הסמיילי בסוף המשפט הזה.... אנשים עוד יקבלו רעיונות וגם אני מתחיל לפחד

wonderd
02-01-2011, 09:13:01
מצאתי קיט טירקס מהדגם הכי חדש כולל טוטאל ג'י, ICE160, ומקלט AR7100 ב 1650$

RonTo
02-01-2011, 09:16:41
מצאתי קיט טירקס מהדגם הכי חדש כולל טוטאל ג'י, ICE160, ומקלט AR7100 ב 1650$

אם יש לך טוטאל ג'י, אתה לא צריך מקלט

wonderd
02-01-2011, 09:22:46
המקלט עולה לי 60$, מה אכפת לי להביא...

RonTo
02-01-2011, 09:30:48
המקלט עולה לי 60$, מה אכפת לי להביא...

סתם מיותר. בעיקר בהתחשב בעובדה שלטוטאל ג'י יש 3 לווינים בניגוד ל 2 של הויבאר.
בכל מקרה, אם תזדקק לעזרה בכיוון שלו, אשמח לעזור.

ziki
02-01-2011, 09:31:11
ציקי, תוריד את הסמיילי בסוף המשפט הזה.... אנשים עוד יקבלו רעיונות וגם אני מתחיל לפחד

סליחה, במקרה שלך זה יותר מתאים :eek:

wonderd
02-01-2011, 10:06:18
לגבי ה'סתם מיותר' - תמיד אפשר למכור או להעביר למסוק אחר, במחיר כזה חבל לוותר.
לגבי הטוטאל ג'י - יש לה 3 לווינים שמתאימים לספקטרום?
מה לגבי הורדת המתח לזנב - אני מניח שאין לה הורדת מתח פנימית כמו ל 7100?

ziki
02-01-2011, 11:14:16
לגבי ה'סתם מיותר' - תמיד אפשר למכור או להעביר למסוק אחר, במחיר כזה חבל לוותר.
לגבי הטוטאל ג'י - יש לה 3 לווינים שמתאימים לספקטרום?
מה לגבי הורדת המתח לזנב - אני מניח שאין לה הורדת מתח פנימית כמו ל 7100?

שים מייצב מתח לזנב וזהו.
הוויתור על המקלט יפשט לך את החיווט.

RonTo
02-01-2011, 11:15:04
לגבי ה'סתם מיותר' - תמיד אפשר למכור או להעביר למסוק אחר, במחיר כזה חבל לוותר.
לגבי הטוטאל ג'י - יש לה 3 לווינים שמתאימים לספקטרום?
מה לגבי הורדת המתח לזנב - אני מניח שאין לה הורדת מתח פנימית כמו ל 7100?

אכן שלושה לוייני ספקטרום. לגבי הורדת מתח, יש לספקטרום רגולטור קטן שעושה זאת מעולה וגם מבצע יישור זרם. גם לגריפון יש כזה. שניהם עובדים מצויין. בכל מקרה, ויתור על מקלט מקל מאוד על החיווט וחוסך ״ג׳אמפרים״ למינהם...

RonTo
02-01-2011, 11:16:06
ציקי הקדמת אותי

ziki
02-01-2011, 11:27:11
ציקי הקדמת אותי

משחק מקדים :eek:

wonderd
02-01-2011, 11:41:37
אני אעזור לשניכם - הסתכלתי קצת על הנתונים של הטוטאל ג'י - יש לו 2 ערוצים שמספקים 5.5V מקסימום. מתאים בול בלי מוריד מתח בלי רגולטור ובלי נעליים.

RonTo
02-01-2011, 11:46:47
נכון צודק. איך יכולתי לשכוח..

ziki
02-01-2011, 12:24:07
אני אעזור לשניכם - הסתכלתי קצת על הנתונים של הטוטאל ג'י - יש לו 2 ערוצים שמספקים 5.5V מקסימום. מתאים בול בלי מוריד מתח בלי רגולטור ובלי נעליים.

אז הרווחת

מטיס1
02-01-2011, 12:42:45
לאחר שה 700E נמכר, חשבתי שיהיה לי קל למצוא משהו אחר, 'אקזוטי' יותר, אבל אחרי כמה שעות טובות של חיפושים, מצאתי את עצמי מסתכל על קיט של 700E F3C...:rolleyes:

מה שעבר לי בראש:
1. קסאמה - אומרים שהוא מתפרק לפעמים
2. רייב - ניטרו עם הסבה - אין חשמלי נטו
3. ולוסיטי - נראה הכי מעניין אבל עדיין לא יצא חשמלי
4. טירקס F3C
5. טירקס 'רגיל' FB/FBL

מה דעתכם, האם יש מסוק 90 חשמלי שנראה לכם מעניין יותר?



אחרי כל חו"ד תגיע למסקנה הטירקס הכי כדאי:)

guyro
02-01-2011, 12:47:15
אחרי כל חו"ד תגיע למסקנה הטירקס הכי כדאי:)

ואז תשאל השאלה, למה מכר מלכתחילה ?:)

Chen Zarfati
02-01-2011, 12:51:07
אלעד אתה טועה הטוטאל ג'י הוא אינו רגולטור. אתה צריך מייצב מתח לזנב או רגולטור לכל הסרוואים אם אינך רוצה לעבוד על הזנת ליפו ישירה

wonderd
02-01-2011, 13:07:26
אני מתכוון לעבוד כמו שעשיתי עד היום עם הזנת מתח ליפו 2 תאים ישירה, האמת היא שיש לי מייצב מתח לזנב של ספקטרום, אז בכל מקרה לא תהיה בעיה.
אולי אני טועה, אבל כתוב על 2 החיבורים הנוספים שבמקור מיועדים לחיבור מקלט חיצוני - שהם מספקים 5.5V מקסימום, למה אי אפשר להקצות אותם לזנב?

לא יודע למה אני מתקשקש על זה - אני בכלל לא אוהב FBL...


ואז תשאל השאלה, למה מכר מלכתחילה ?:)
גם המוכר לא ממש מבין את עצמו, שריטה עמוקה כנראה.

flyinglizard
02-01-2011, 13:23:04
נכון שהטירקס הכי משתלם בכל צורה שמסתכלים על זה, אבל לדעתי אל תקנה עוד אחד. אתה עוד תשאל את עצמך "למה". או שתנסה את הF3C (לפחות יהיה לך טירקס מיוחד, עד כמה שיש דבר כזה) או שתיקח משהו אחר... עם הF3C, יחסכו לך דילמות הFBL.

Chen Zarfati
02-01-2011, 13:53:28
הטוטאל ג'י יכול לעבוד גם כמקלט+ג'ירו+גוברנר בלבד ללא מערכת ייצוב הטיסה (FBL) ז"א לעבוד גם עם פלייבר :)

היחידה הזאת מקבלת מתח של עד 5.5V דרך החיבורים שציינת, זאת בשביל לעבוד עם מקלט חיצוני.

wonderd
05-01-2011, 22:56:54
בקיצור חברים, נפל הפור;
אני רוצה לקנות את הולוסיטי 90 החשמלי, הבעיה היא שעוד לא יצא וכנראה אצטרך לחכות עוד כמה חודשים בשבילו. צריך להטיס משהו עד אז ולכן......
כנראה שהבחירה תהיה טירקס 700E F3C חדש, הקיט מגיע עם בקר ICE 120 וכל מיני שיפורים ביחס לקיט המקורי של ה 700 שנמכר בהתחלה.
תודה לכולכם על העזרה והעצות, נראה לי די ברור כרגע מה אני עושה אלא אם ליאור יתלהב מהקסאמה אז אולי לא נחכה לולוסיטי.

lior_bar_ami
06-01-2011, 02:18:48
תחכה תחכה....

flyinglizard
06-01-2011, 02:52:48
קח את הטירקס הזה, מקסימום יהיה מסוק שני לצד האאוטרייג' :D. ממלא פונקציה שונה, וזה חשוב.