PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה הספק מנוע...



yanivoz
08-01-2011, 12:00:57
האם מנוע שמוציא 500W יהיה מהיר יותר ממנוע שמוציא 400W ?

ומה יחזיק יותר באויר( ב- 60% מצערת) ?

תודה.

Boogle
08-01-2011, 13:59:11
כמו במבחן בגרות במתימתיקה :D

אין מספיק נתונים לענות על השאלה.

אתה חייב לציין סט אפ מלא כי אחרת מחר תשווה טיסן עם פרופ 18" לטיסן עם פרופ 8" ותתפלא שההספקים לא מתאימים....

yanivoz
08-01-2011, 14:25:56
מנוע טורניגי 35-42 1100K (פרופ 11X4.7,11X5.5)
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2139
בקר 60A
סוללה 2200 25c 3S
טיסן: ססנה 400.
לפני המנוע הזה היה לי את ה 35-36 1100
בעקרון החלפתי בשביל לקבל עוד משקל אף, עוד מהירות (ואולי יותר זמן טיסה בהטסה רגעית...:D)

Boogle
08-01-2011, 14:43:15
מה שלום הפרופ?

אם השארת את אותו הפרופ, לא עשית כלום פרט להוספת משקל, אולי המנוע יתחמם פחות.

אם אתה רוצה להרויח מהירות מההחלפה עלה בפסיעה ל11X6, 11X7 למשל.

תדאג שכל החלפה תלווה בוואט מטר , כן? :)

yanivoz
08-01-2011, 15:15:29
מה שלום הפרופ?

אם השארת את אותו הפרופ, לא עשית כלום פרט להוספת משקל, אולי המנוע יתחמם פחות.

אם אתה רוצה להרויח מהירות מההחלפה עלה בפסיעה ל11X6, 11X7 למשל.

תדאג שכל החלפה תלווה בוואט מטר , כן? :)

אוקיי..

בקשר לוואט מטר אתה מתכוון לבדוק שאני לא חורג באמפרים...?

במנוע הקודם שמתי פרופ 12X6 והמנוע נשרף לי...ככה שאני מפחד לעלות בפרופ...

האם ככל שאני עולה בפסיעה יתקבל לי יותר מהירות או כוח ?
תודה.

Boogle
08-01-2011, 15:17:34
1. כן -וואטמטר - כלי חשוב וזול גם חוסך במנועים/בקרים/סוללות שרופים.
2. פסיעה = מהירות קוטר = כח סטטי.
3. תעלה לאט במידות, אתה יכול להשתמש בבלוג מידות הפרופים שלי

valaza
08-01-2011, 16:23:39
מנוע טורניגי 35-42 1100K (פרופ 11X4.7,11X5.5)
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2139
בקר 60A
סוללה 2200 25c 3S
טיסן: ססנה 400.
לפני המנוע הזה היה לי את ה 35-36 1100
בעקרון החלפתי בשביל לקבל עוד משקל אף, עוד מהירות (ואולי יותר זמן טיסה בהטסה רגעית...:D)

אתה באמת רוצה להריץ את המנוע הזה עם פרופ SF?

יש לי את ה35-30 1100, מורכב עליו פרופ 12X6E (לא SF), רוב הטיסה היא ריחוף באיזור החצי מצערת, המנוע לא יודע מה זה חום.
אגב אלו מנועים קצת כבדים בשביל טיסן 400, המנועים הללו בתחום ה500, מילא תיקח 35-30, יותר מזה כבר יהרוס לך את האיזון לדעתי

ותוספת קטנה-
חבל לקחת סוללה 25C, קח 2 של 20C באותו מחיר, לא תרגיש הבדל.

yanivoz
08-01-2011, 16:35:30
אתה באמת רוצה להריץ את המנוע הזה עם פרופ SF?

יש לי את ה35-30 1100, מורכב עליו פרופ 12X6E (לא SF), רוב הטיסה היא ריחוף באיזור החצי מצערת, המנוע לא יודע מה זה חום.
אגב אלו מנועים קצת כבדים בשביל טיסן 400, המנועים הללו בתחום ה500, מילא תיקח 35-30, יותר מזה כבר יהרוס לך את האיזון לדעתי

ותוספת קטנה-
חבל לקחת סוללה 25C, קח 2 של 20C באותו מחיר, לא תרגיש הבדל.

תאמין לי אני מרגיש בהבדל בין 20 ל25 ...

yanivoz
08-01-2011, 16:38:21
1. כן -וואטמטר - כלי חשוב וזול גם חוסך במנועים/בקרים/סוללות שרופים.
2. פסיעה = מהירות קוטר = כח סטטי.
3. תעלה לאט במידות, אתה יכול להשתמש בבלוג מידות הפרופים שלי

השבוע קיבלתי את הוואט מטר הזה
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10786

הוא ממש מעולה ופשוט לתפעול

אבל לא הבנתי איך הוא חוסך לי במנועים?

erazz
08-01-2011, 16:58:27
אולי כאן כדאי להבהיר. מנוע חשמלי אינו מספק אלא צורך. ההספק שהמנוע צורך תלוי במבנה שלו, במתח אותו הוא מקבל ובעומס (פרופלור) המוטל עליו.

ככל שנגדיל את העומס כך יעלה ההספק שהמנוע צורך עד לנקודה בו המנוע ירים ידיים ויצעק גוואלד!

Boogle
08-01-2011, 17:54:02
השבוע קיבלתי את הוואט מטר הזה
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10786

הוא ממש מעולה ופשוט לתפעול

אבל לא הבנתי איך הוא חוסך לי במנועים?

כל סט אפ (או שינוי) מחברים את מד ההספק, מריצים את המנוע במצערת מלאה ומוודאים שהזרם הנמדד וההספק הנצרך לא גבוהים מהמותר למנוע/בקר/סוללה שלך.
כשזה מול העיניים אתה יכול לראות שלא חרגת ובכך אתה חוסך במנוע שישרף כי לא מדדת.

valaza
08-01-2011, 19:31:10
תאמין לי אני מרגיש בהבדל בין 20 ל25 ...

זה עם החוש השישי?

סוללה 2200 20C תיתן לך 44A בזרם קבוע (ו66 במתפרץ)
מנוע 1100KV עם פרופ 11X6SF (כמו שאתה רוצה) על 3 תאים לא מושך את ה15-20A, שלא לדבר על 44...

yanivoz
08-01-2011, 20:08:11
כל סט אפ (או שינוי) מחברים את מד ההספק, מריצים את המנוע במצערת מלאה ומוודאים שהזרם הנמדד וההספק הנצרך לא גבוהים מהמותר למנוע/בקר/סוללה שלך.
כשזה מול העיניים אתה יכול לראות שלא חרגת ובכך אתה חוסך במנוע שישרף כי לא מדדת.

את זה הבנתי
אבל איך אני בודק כמה מותר למנוע או לסוללה להגיע ?

guyst
08-01-2011, 20:21:57
תוכל לבדוק את ההספקים השונים עם הפרופים השונים פה (http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=en&sl=fr&tl=en&u=http://www.bungymania.com/imageshome/includes3/motorperf1.php%3Fid%3D34&rurl=translate.google.com&twu=1&usg=ALkJrhiHsrjfB5rwvdaZotDuTfE7zCVkTg)

guyst
08-01-2011, 20:26:28
את זה הבנתי
אבל איך אני בודק כמה מותר למנוע או לסוללה להגיע ?

למנוע מותר להגיע ל-35A קבוע עם פיקים של עד 45A.
הסוללה בהתאמה - אם תמשוך 45A אתה ומשתמש בסוללה 2200, כדאי שיהיה לך 20-25C
2.2*20=44A

Boogle
08-01-2011, 21:28:27
זה עם החוש השישי?

סוללה 2200 20C תיתן לך 44A בזרם קבוע (ו66 במתפרץ)
מנוע 1100KV עם פרופ 11X6SF (כמו שאתה רוצה) על 3 תאים לא מושך את ה15-20A, שלא לדבר על 44...

מניין לך הנתון הזה???:eek:

valaza
08-01-2011, 21:43:25
מניין לך הנתון הזה???:eek:

יש לי פה כדור בדולח... בשלט רחוק כמובן

אמנם שיערי עוד לא מלבין אך נסיון מסויים יש לי, וגם מנוע בעל 1100KV, וגם פרופ 11X6SF שהיה מורכב עליו לתקופה מסויימת, ואפילו, אפילו מד זרם....


***מד הזרם של IGALR***

Boogle
08-01-2011, 22:56:21
באילו יחידות אתם מודדים זרם :D

נראה לי שאתה מבלבל עם פרופ אחר, אבל זכותך לטעון שהמספרים שלך נכונים.

yanivoz
09-01-2011, 06:34:27
למנוע מותר להגיע ל-35A קבוע עם פיקים של עד 45A.
הסוללה בהתאמה - אם תמשוך 45A אתה ומשתמש בסוללה 2200, כדאי שיהיה לך 20-25C
2.2*20=44A

כשאתה אומר 35A קבוע על כמה אחוזי מצערת אתה מתכוון ?

והאם פיקים זה פול מצערת ?

תודה.

valaza
09-01-2011, 19:35:31
באילו יחידות אתם מודדים זרם :D

נראה לי שאתה מבלבל עם פרופ אחר, אבל זכותך לטעון שהמספרים שלך נכונים.

אני אענה פוליטית-
אתה צודק,
אני יותר צודק:)

Boogle
09-01-2011, 23:11:18
:D