PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! בחירת מסוק



שם טוב
08-01-2011, 13:48:12
הי ברצוני לקנות מסוק מקצועי ל 3d עכשיו אני מתלבט בין שני המסוקים של אליין
או trex 700e או trex 550 אפשר לקבל קצת מידע על המסוקים הללו? וההיתרשמות של המטיסים אותם?

איזה מסוק נותן יותר ברמת הביצועים? ומה עדיף
מערכת FBL או פליי בר ובכלל האם כדאי אולי ניטרו?

HeliDraco
08-01-2011, 14:48:51
א. לא ציינת מה הניסיון והתקציב שלך. אם אתה מתחיל - הרבה לפני מסוק (כל אחד מאלה שציינת) - אתה צריך סימולטור. עולה עשירית מכל אחד מהמסוקים ויחסוך לך פי 10 בהוצאות אח"כ.
ב. ההתלבטות בין ניטרו לחשמלי רלוונטית אם תחליט ללכת בכיוון של מסוקי 700, שם עלות של אלקטרוניקה וסוללות גבוהה. גודל 550 גבולי, הייתי הולך על חשמלי. שוב, אם אתה מתחיל, לא הייתי מתחיל עם ניטרו - זה פשוט יותר התעסקות בהתחלה ויותר דברים ללמוד. אחרת - עניין של העדפה אישית.
ג. FBL לכל הדעות נותן הטסה יותר מדויקת וארוכה ב-3D. מצד שני ללמוד, לדעתי, עדיף על פלייבר - מתחיל לא ירגיש ככה"נ הבדל משמעותי ו-FBL הוא השקעה לא קטנה (שלא מסתכמת רק במערכת עצמה).
מחוות שאני מכיר, שני המסוקים שציינת טובים. ה-700 יהיה יותר יקר באחזקה ותפעול ,אבל ככה"נ - גם יותר יציב.

wonderd
08-01-2011, 15:52:28
אתה מודע להבדלים בגדלי המסוקים שאתה מתעניין בהם או שאתה סתם זורק שמות כדי להראות שאתה מבין?
אני מבין שיש לך סימולטור ושהטסת הירובו שאטל בעבר?

יש הבדל עצום בין המסוקים מבחינת גודל ועלויות 'תחזוקה' (חלקים בעיקר..), מבחינת ביצועים - הכל תלוי באלקטרוניקה.
ה 700 הרבה יותר מרתיע באויר ואולי כדאי קודם להתרכז בלימוד ההטסה ולהבין על מה מדובר מבחינת הוצאות בכל פעם שמרסקים - אחרת הדרך לייאוש ופרישה מהתחום קצרה למדי.

זאת דעתי.

אייל שפירא
08-01-2011, 15:56:34
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=27827
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=27875
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=28583

שם טוב
08-01-2011, 16:12:23
יש לי סימולטור ואני מטיס הרבה בו היתנסתי במספר מסוקים יש לי שאטל וסקאדי 50 שאותו התחלתי להפוך אני יודע שמסוקי דלק דורשים היתעסקות אבל מצד שלי יש יותר זמן הטסה וזו חוויה אחרת במסוקים בחשמליים יש פחות היתעסקות: ניקיון זעזוע של המסוק שגורם לפתחה של הברגים במסוק ואם אני לא טועה חשמליים יותר קלים ויותר חזקים ממסוקי דלק תקנו אותי אם אני טועה אבל זמן ההטסה שלהם קצר יותר והאלקטרוניקה שלהם יקרה
אני כבר הרבה זמן חוסך כסף וגם אבא שלי יעזור לי אז יש לי תקציב שמספיק לשני המסוקים הללו בחרתי בהם כי הם מסוקים של חברה מוכרת ויציבה והשאלה שלי הייתה איזה מסוק יותר מומלץ ל 3D בהיבט התכני והפרקטי לא הכספי

wonderd
08-01-2011, 16:21:56
בניטרו יש יותר זמן הטסה למיכל מול סוללות, לא משמעותי אבל קיים.
חשמליים היום לא יותר קלים מכיוון שהמסוק הוא אותו מסוק אבל במקום מיכל דלק יש לך סוללות ששוקלות לא מעט, הם אכן יותר חזקים ממקביליהם הניטרו אבל אין לך את הרעש והעשן שהרבה מכורים להם.
האלקטרוניקה שלהם היא אותה אלקטרוניקה - ההבדל הוא במנוע ובקר לעומת מנוע ניטרו, לדעתי בסופו של יום אין כמעט הבדל מבחינת עלויות, הניטרו אולי אפילו עולה קצת יותר.
אתה לא צריך לדאוג לעלות הראשונית אלא לשוטף - בחשמלי צריך להחליף סוללות פעם ב.., בניטרו צריך לדאוג לאספקת דלק קבועה ולשיפוץ למנוע מדי פעם.

שוב - מבחינת הביצועים - הכל תלוי בהתאמת הסטאפ ובכיוונים - שני המסוקים מתאימים ל 3D מבחינה עקרונית.

שם טוב
08-01-2011, 16:32:14
תגיד איך מטיסים בשטח מסוק חשמלי בין הטסה להטסה כשאתה מטעין את המסוק כמה זמן לוקח להטעין את הסוללה
ראיתי בכלל שב700 צריך שתי סוללות איך מטעינים אותם
לצורך השוואה בסופו של דבר כמה הטסות אני יטיס עם חשמלי וכמה הטסות אני יטיס עם דלק ביום הטסה?

wonderd
08-01-2011, 16:39:28
אני הטסתי 3 הטסות בכל פעם את ה 700, 2-3 הטסות את ה 500 וביניהם השתעשעתי לי עם טיסנים.
די והותר בשבילי ביום הטסה.
באופן עקרוני אתה יכול להביא מטען לשטח ולהטעין סוללות - אם המטען חזק מספיק אתה יכול להטעין בפחות מחצי שעה סוללה.
כמובן שאתה גם יכול לקנות יותר מ 3 פאקים של סוללות ולא להטעין בשטח בכלל. הכל עניין של תקציב.

flyinglizard
08-01-2011, 18:30:44
חשמלי יותר חזק, נקודה.

עכשיו כל היתר:

1. מסוקי 90 (כמו טירקס 700 ניטרו) ומסוקי 600 עם מנועי 55\56 יותר ממספיק חזקים עבורי באופן אישי לגמרי.

2. בניטרו יש לך זמן טיסה ארוך יותר, למרות שבהשוואה של מהירות ראש דומה, החשמלי לא רחוק כלכך. ככל שהמסוק גדול יותר, מצבך יותר טוב מבחינת זמן טיסה. טירקס 700 חשמלי יכול לטוס גם 7 דקות ויותר. ניטרו במהירות ראש דומה יטוס 9 עד 10 דקות.

3. הסוללות ב700 זו מכה רצינית, אתה צריך זוג של 5000 6S וגם אם קונים מהסיני, זה יוצא לא מעט כסף (140-150 דולר לפאק של שתי סוללות, במינימום).

4. הטענת שטח ב700 זה סיפור לא פשוט בכלל, אין לך מקור מתח שיספק לך חשמל ליותר מטעינה אחת. פאק סוללות (שוב, שאני מדבר על ה700, פאק זה אומר שתי סוללות מחוברות יחדיו) נותן משהו כמו 250 וואט שעה, שזה בערך כמעט חצי ממצבר ממוצע של רכב. כלומר, אם המצבר שלך חדש, יש לך טעינה אחת לפני שאתה מרוקן אותו. לא סימפטי. אפשרות אחרת היא גנרטור, 1000 וואט עולה 1200 ש"ח ואיתו אתה יכול לכסות את כל היום עם שני פאקים (כלומר ארבע סוללות) ומטען חזק. זו האפשרות המשתלמת למי שרוצה להטיס כל היום, זה יותר זול ובטיחותי מאשר להחזיק המון סוללות. עם מטען מהיר אפשר לסגור טעינה של פאק במשהו כמו רבע שעה עד עשרים דקות, אבל גם זה עולה כסף (בערך 350 דולר למטען כזה + ספקי כוח).

5. העלויות בניטרו נמוכות יותר, אבל אתה משלם על כל גאלון וגאלון.

6. כמו שהבנת, בשביל יום הטסה מלא עם חשמלי צריך לא מעט ציוד והמון התעסקות. ניטרו זה תדלק וטוס, עד שנגמר הדלק או הסוללה במקלט או הסוללה במשדר או האור בחוץ.

אישית אני מאוד שמח עם 700 ניטרו, בכל פעם אני הולך ומפרק גאלון וסוחב כמות מינימלית של ציוד. המנוע מתניע בנגיעה ולא עושה לי שום בעיות, אף פעם (אני מטיס אותו קצת עשיר ושנינו שמחים). יש מספיק כוח לכל דבר ועניין.

אם אתה יודע לכוון מנועים ולא רוצה לשפוך כרגע ים של כסף על סטאפ חשמלי, ניטרו עדיין עושה את העבודה מצויין, אם אתה רוצה נקי ושקט ולא אכפת לך להוציא עוד 500 עד 1000 דולר כרגע בשביל לחסוך כסף אחר כך (מה לעשות ויותר זול לטעון מאשר לתדלק) אז קח חשמלי. כבונוס, תקבל גם מסוק יותר חזק.

לגבי ה550 מול ה700: שניהם מצויינים, ה700 נותן יותר דרמה באוויר ויותר יקר ב30% לתיקון אם קורה משהו, וגם יותר יקר בשיעור דומה לרכישה.
ה550 משתמש בסוללה אחת, ה700 בשתיים (סוללות זהות, ה700 צריך כמות כפולה). בחשמלי, ה550 הוא הבחירה ההגיונית, 700 חשמלי אתה קונה רק כי אתה רוצה 700 חשמלי.
בניטרו זה לא ככה וה700 ניטרו עדיף משמעותית על ה600 ניטרו, למשל.

לגבי פלייבר מול פלייברלס: ה700 פלייבר טס כלכך טוב שלא תרגיש שאתה רוצה לשנות כלום. כמה שהמסוק יותר קטן, הפלייברלס מורגש יותר. זה לא אומר שלא תרוויח מהפלייברלס על ה700 אבל זה ממש לא חובה (אני משאיר אותו בנתיים עם פלייבר מבחירה). המסוק לא מרגיש רוח ומחזיק קו מצויין באוויר.

עוד אופציה היא הGAUI X5 FES, בערך בגודל של הטירקס 550 (טיפה יותר קטן) ומגיע עם מערכת FBL מעולה (BeastX). המערכת המקורית של אליין (3G) בעייתית, חלק מסתדרים איתה וחלק לא. יעלה בערך כמו הטירקס 550FBL, אולי 50 דולר יותר.

נסכם:

זול - 550 פלייבר. 679 דולר
פלייברלס - 550 3G או GAUI X5 FES. בערך 800-900 דולר.
ניטרו - 700, עם פלייבר באיזור 1000 דולר. אם אתה רוצה להשקיע, בנה מקיט ערום עם מערכת FBL טובה ב200 דולר יותר, אבל הייתי מתחיל עם הפלייבר דווקא.
700 חשמלי - רק אם זה מה שאתה רוצה ואין לך בעיה עם הלוגיסטיקה.

בהצלחה.

שם טוב
08-01-2011, 18:58:43
תודה רבה לטאה:cool: אני יבדוק מה יותר מתאים לי הטי רקס 550
או טירקס 700 ניטרו
עוד שאלה ראיתי קיט של טירקס 700 חשמלי " F3C" מה זה אומר?

flyinglizard
08-01-2011, 19:51:41
הF3C מגיע רק עם פלייבר, ובעל תגובות איטיות יותר ויותר יציבות ברוח וכו'. אם אתה בקטע של לופים, רולים, טיסות מהירות, ולא 3D, הייתי הולך על הF3C.

wonderd
08-01-2011, 20:24:28
חשמלי יותר חזק, נקודה.

עכשיו כל היתר:

2. בניטרו יש לך זמן טיסה ארוך יותר, למרות שבהשוואה של מהירות ראש דומה, החשמלי לא רחוק כלכך. ככל שהמסוק גדול יותר, מצבך יותר טוב מבחינת זמן טיסה. טירקס 700 חשמלי יכול לטוס גם 7 דקות ויותר. ניטרו במהירות ראש דומה יטוס 9 עד 10 דקות.
אני הייתי מטיס קרוב ל 8 דקות ועם ה F3C הדיווחים מדברים על יותר מזה..3.
הסוללות ב700 זו מכה רצינית, אתה צריך זוג של 5000 6S וגם אם קונים מהסיני, זה יוצא לא מעט כסף (140-150 דולר לפאק של שתי סוללות, במינימום).

4. הטענת שטח ב700 זה סיפור לא פשוט בכלל, אין לך מקור מתח שיספק לך חשמל ליותר מטעינה אחת. פאק סוללות (שוב, שאני מדבר על ה700, פאק זה אומר שתי סוללות מחוברות יחדיו) נותן משהו כמו 250 וואט שעה, שזה בערך כמעט חצי ממצבר ממוצע של רכב. כלומר, אם המצבר שלך חדש, יש לך טעינה אחת לפני שאתה מרוקן אותו. לא סימפטי. אפשרות אחרת היא גנרטור, 1000 וואט עולה 1200 ש"ח ואיתו אתה יכול לכסות את כל היום עם שני פאקים (כלומר ארבע סוללות) ומטען חזק. זו האפשרות המשתלמת למי שרוצה להטיס כל היום, זה יותר זול ובטיחותי מאשר להחזיק המון סוללות. עם מטען מהיר אפשר לסגור טעינה של פאק במשהו כמו רבע שעה עד עשרים דקות, אבל גם זה עולה כסף (בערך 350 דולר למטען כזה + ספקי כוח).
טוב שאתה לא מגזים - אני הטענתי בכיף 4 סוללות ברכב שלי בלי בעיה של התנעה אחרי כן, ולגבי המטען - יש מטענים של 35$ שיטעינו עד 8 אמפר ויש מטענים של 200$ שיטעינו יותר מהר, לא צריך להגזים עם העלויות רק כי אפשר...

6. כמו שהבנת, בשביל יום הטסה מלא עם חשמלי צריך לא מעט ציוד והמון התעסקות. ניטרו זה תדלק וטוס, עד שנגמר הדלק או הסוללה במקלט או הסוללה במשדר או האור בחוץ.
שוב הגזמה - לא מעט ציוד? על מה אתה מדבר בדיוק - מטען וסוללות? - בניטרו יש את הדלק משאבת הדלק והסטרטר...מקביל לציוד החשמלי אם לא יותר - אצלי הכל יושב יפה בתוך מזוודה קטנה מסודרת ביחד עם השלט..

בהצלחה.

רועי, מה קורה איתך - אל תדכא את הבחור - העלות של החשמלי לא כזאת נוראה..

wonderd
08-01-2011, 20:29:35
דרך אגב - ה F3C שונה מהחשמלי הרגיל - הוא קצת יותר גדול, הרבה יותר יציב, התנועות לא יותר איטיות אבל זוית הלהבים מוגבלת עד 12 מעלות (לא שזה משנה כ"כ לרובנו..), המנוע קצת יותר איטי - רק 470KV ולסיום הוא גם קצת יותר כבד - כ 5.2 ק"ג משקל טיסה.
אני מתכוון לבדוק אותו גם עם סוללות 4000 שיורידו איזה חצי קילו מהמשקל. הדיווחים מדברים על כמעט רבע שעה הטסה בריחוף פשוט איתו..

flyinglizard
08-01-2011, 20:39:42
זווית מוגבלת מיתרגמת לתנועות איטיות יותר (הזווית גם בסייקליק, לא רק בפיטץ'), והוא מגיע עם דאמפרים רכים יותר ועד כמה שאני יודע גם פאדלים כבדים יותר - שוב, איטי יותר. ככה זה...

לגבי היתר:

1. לגבי זמן הטיסה: לא ראיתי אותך מטיס יותר מדי, אני לא יודע איך הטסת ובאיזו מהירות ראש. אני יודע שב3D בינוני עם מהירות ראש סביב ה2200 מדובר על 6 דקות פלוס מינוס, וב1800 כבר מגרדים את ה9.

2. שוב לא יודע מה עשית, אבל החשבון פשוט: מצבר של רכב ממוצע נותן 12 וולט ב50 אמפר שעה, כלומר 600 וואט. פאק 12S של 700 נותן 50 וולט ב5 אמפר, כלומר 250 וואט. אם השארת בכל אחד 20% כמו שאתה אמור, והטענת שניים כאלה, מעשית כמעט סיימת את המצבר (ועוד לא התייחסנו להפסדים במטען עצמו, משהו כמו 10%). אולי לא הטסת את הפאקים עד הסוף, אולי יש לך מצבר של משאית - ברכב רגיל, עם מצבר רגיל, זה לא מומלץ. אגב, זה גם מקצר משמעותית את אורך החיים של המצבר, מצבר התנעה לא מיועדת לפריקות עמוקות, אלא לזרם גבוה לפרק זמן קצר. תסתכל על מי שבונה סטאפ טעינה ממצבר (לרוב בחו"ל, כמו כל הדברים הטובים), משתמשים במצברי Deep Cycle ייעודיים.

3. עובדתית בניטרו יש פחות ציוד, פחות התעסקות בין טיסה לטיסה ויותר זמן באוויר. יותר יקר, יותר חלש, בסדר, אבל היתרונות ברורים וקיימים. גאלון דלק וסטרטר מספיקים ל7 טיסות, לא ברור לי איזה 7 טיסות אתה מקבל ב700 חשמלי בלי להביא איתך לשדה מחסן של הסיני או גנרטור.

4. לגבי עלות: ה700 החשמלי עולה באיזור 200 דולר יותר מהניטרו, וזה לא כולל סוללות. סוללות עולות עוד 200 דולר לזוג (הסתכלתי עכשיו, כולל משלוח אבל בלי מיסים). אתה צריך שני זוגות לפחות. כלומר לפני שהתחלת להטיס, יש לך כאן 600 דולר יותר מהניטרו. זה הרבה גאלונים...

עריכה: הסתכלתי עכשיו ונראה שאליין העלו את המחירים של ה3G ניטרו - עד לא מזמן היו כאלה עם מנוע 91 בפחות מ1100 דולר, עכשיו אני כבר לא מוצא קומבינות כאלו. אז קחו בחשבון בסעיף 4...