התחברות

צפייה בגרסה מלאה : בעיות התנעה בזנואה 23



אבי סירוטה
21-11-2008, 11:13:39
שלום,

מסוק עם מנוע בנזין ZENOAH 23 H אחרי הרצה עם שעות ספורות. עבד בסדר ופתאום הפסיק להניע. במשיכות התנעה הקרבורטור מציף מיד. בניתוק צינורית אספקת הדלק, ניקוז הדלק מהקרבורטור ע"י משאבת העודפים דרך צינורית העודפים וחיבור כל הצנרת חזרה-מניע במשיכה קלילה, מסיים את מעט הדלק שיש לו ומדומם מיד.

הקרבורטור פורק ונמצא נקי לחלוטין, אין סימנים ויזואלים פליליים, ממברנות ודיאפרגמות שלמות, סיכת מצוף שלמה וללא "מדרגות". מכוון לפי הספר לסיכת 4\L 1.1 וסיכת H 1.7\8הדלק הוחלף בחדש טרי מתחנת דלק שלא מוהלים בה...

הדלק כולל צ'ייסר של שמן סינטטי מלא 2.5-3%.

רעיונות?

אופיר נחום
21-11-2008, 11:17:01
נשמע כמו הווסת (אולי קפיץ) - יש לך אפשרות להחליף קרבורטור?

liran
21-11-2008, 15:02:19
ממליץ לך בחום לסגור את שתי הסיכות ולפתוח אותן ל- 1 סיבוב ו-3/8 פתיחה בדיוק. בזמנו כשהיה לי מסוק בנזין טחנתי הלוך ושוב את העסק הזה הרבה :D איזה מסוק זה? כשאתה רוצה להתניע את המנוע פמפם את הפריימר עד שאתה רואה דלק רציף בקו חזרה ואז תחדל, תסית את הידית הפרפרית למצב צ'וק, כלומר אם אתה פותח את מכסה פילטר האויר אתה אמור לראות אותו סגור למעבר אויר למנוע למעט החור הקטן שנמצא במרכז הפרפרית, תן מספר משיכות בסטרטר עד שהמנוע משמיע את הפיצוצים הראשונים ונכבה, פתח את הצ'וק חזרה למצב כניסת אויר למנוע ואז המנוע אמור להניע במשיכה אחת מקסימום שתיים. בהצלחה.

TooLy
21-11-2008, 18:28:27
לפי מה שאתה מתאר המנוע סובל מעודף דלק.
אם לאחר הניקוז הוא מניע לשניות ספורות על שארית הדלק ואחר כך כבה בשל חוסר דלק זה דיי מאושש את האבחנה.
צמד להוראות של לירון , מניסיון עם מנועיי זנואה...בעיקר על ההדגשה שכאשר המנוע משמיע קולות הצתה , לפתוח מייד את המשנק , ע"מ לא לגרום להצפה.
בכל מיקרה אם זה לא מסתדר החשד שלי הוא על ה" מצוף "...
אם תפתח את הקרבורטור , תראה בדרך כלל שתיי דיאפרגמות.
התחתונה , קשיחה והיא למעשה " מופעלת " ע"י פ פולסים של תת לחץ דרך סעפת היניקה משמשת כמשאבה..
העליונה או ה" מיטרינג " איך שוולברו קוראים לה , משמשת כווסת , ובמרכזה היא לוחצת על זרוע , שמשנה את גובה המחט בבית המחט , בהתאם לכמות הדלק בתא .
לעיתים מניסיון , המחט נתקעת במצב לחוץ , כלומר אין ויסות , ולמעשה כל מה שהמשאבה שואבת , או לחצן הפריים מזרים, זולג ישר למנוע ומציף אותו.
בדרך כלל זה קורה בגלל ליכלוך , או גרגר קטן שהצליח איך שהוא להסתנן..
ניקוי יסודי , תוך זהירות מירבית ע"מ לא לשנות את מצב הזרוע פותר את הבעייה.
בהצלחה.

אופיר נחום
21-11-2008, 19:46:37
לעיתים מניסיון , המחט נתקעת במצב לחוץ , כלומר אין ויסות , ולמעשה כל מה שהמשאבה שואבת , או לחצן הפריים מזרים, זולג ישר למנוע ומציף אותו.
גם לי נראה.

אבי סירוטה
21-11-2008, 22:22:46
תודה לכל הכותבים.
הכל כבר בוצע כולל ניקוי יסודי ובדיקה שהמחט לא תקועה, שהקפיץ במקומו ושהמנוף הקטן אינו תפוס. חזרה להתנעה ויוק-גורנישט. המנוע מסרב להניע, הקרבורטור מוצף ואין כלום. מחר אפרק שוב את הכל כולל המיכל וצנרת הדלק כולה. אולי פספסתי משהו.

TooLy
22-11-2008, 08:26:36
תודה לכל הכותבים.
הכל כבר בוצע כולל ניקוי יסודי ובדיקה שהמחט לא תקועה, שהקפיץ במקומו ושהמנוף הקטן אינו תפוס. חזרה להתנעה ויוק-גורנישט. המנוע מסרב להניע, הקרבורטור מוצף ואין כלום. מחר אפרק שוב את הכל כולל המיכל וצנרת הדלק כולה. אולי פספסתי משהו.
בוקר טוב אבי.
מה אתה בדיוק רואה או חש שהעסק מתחיל להיות מוצף ??
האם המשיכה של הפול סטרט נהיית קשה ??
שאלה:
האם החלפת פלג לאחר ההרצה ??
אומר לך מדוע אני שואל.
ההרצה נעשיית בדרך כלל עם אחוז שמן גבוה יותר מאשר בפעולה רגילה.
כמו כן אני מניח שבמהלך ההרצה לא קרעת את המנוע...
כל זה מוביל אותי למחשבה שאוליי המצת מלוכלך ( עודף שמן ופעולה מתונה של המנוע בהרצה , הפלג לא מגיע לחום הדרוש ואינו שורף כראוי את עודפיי השמן. בדרך כלל זה מלווה בהצטברות רפש על הפלג ).
מצת מלוכלך יכול בהחלט לגרום לבעיות בהדלקה . אתה מבצע את תהליך ההדלקה רגיל , כולל הפעלת המשנק..
אולם , בגלל שהמצת מלוכלך הוא לא יניע לך.
ואז העסק מלא דלק ויש תחושת הצפה..
אם אתה עובד על " הריח " של הדלק , לאחר הניקוז , יש אפשרות שגם עם מצת דפוק למחצה תצליח ...

שווה לנסות
שבת שלום.

liran
22-11-2008, 10:19:42
כמו כן, משהו שלא אמור להשתנות, אלא אם כן בטעות פירקת את הפלאג והוא נפל לך על הרצפה על הראש שלו, תבדוק את המרווח בראש הפלאג עם פילר גייג', צריך להיות 0.020 אינץ'. אם הפלאג מלוכלך אז נקה אותו עם מברשת פלדה ואח"כ תבדוק את המרווח . בהצלחה.

TooLy
22-11-2008, 10:35:08
כמו כן, משהו שלא אמור להשתנות, אלא אם כן בטעות פירקת את הפלאג והוא נפל לך על הרצפה על הראש שלו, תבדוק את המרווח בראש הפלאג עם פילר גייג', צריך להיות 0.020 אינץ'. אם הפלאג מלוכלך אז נקה אותו עם מברשת פלדה ואח"כ תבדוק את המרווח . בהצלחה.
http://www.efly.co.il/forums/images/icons/icon14.gif

אבי סירוטה
23-11-2008, 21:41:42
פתרתי הבעיה!

אתמול, אחרי באמת יום מתיש ומאכזב על כך שאינני יודע מה הבעיה ופחות על שהמניאק לא מניע, החלטתי לנשום אוויר בטיול רגלי עם הכלב ולרענן הראש.

חזרתי הביתה ופרקתי שוב הקרבורטור ושוב קרבורטור אחר- בלאי שיש לי. הבחנתי שהדיאפרגמה בתא המצוף של הקרבורטור הבעייתי אלסטית מידי יחסית לזו של הקרבורטור "בלאי" עד כדי הפרש טווחי התנועה של כ-3 מ"מ! החלפתי בין הדיאפרגמות, ניקיתי שוב הכל בעזרת ספריי קרבורטורים, הרכבתי במנוע, שלוש משיכות והמניאק הניע!

סיכום: דיאפרגמת הלחץ\משאבה הייתה רכה מידי מסיבה שאינני יודע. הרכות הזו גרמה לה לרדת כלפי מטה ובעצם ללחוץ על מנוף סיכת תא הדלק כך שהוא תמיד נשאר פתוח.

TooLy
24-11-2008, 08:08:47
כל הכבוד.
לי פעם הלכה הדיאפרגמה הזו.
היא ממש נהייתה כמו מסטיק , אבל זה לאחר שימוש בדלק עם תוסף , שכנראה פגע בה.
מעניין למה זה קרה אצלך...
יום טוב והטסות נעימות.

liran
24-11-2008, 08:45:06
כל הכבוד על התפיסה, שוכב אצלי rebuild kit לקרבורטור, אם זה אותו דגם שמותקן אצלך במנוע, ותהיה מעוניין לקבל אותו לשימוש עתידי, הוא שלך ללא תשלום.