PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! עזרה עם מנוע evo 46-דחוף!



deepdive
23-01-2011, 15:23:28
חברי פורום יקרים...
הטיסן הוא של חבר,עם מנוע אבולושן 46 על קיט של האנגר 9(מארה"ב)...
שבת האחרונה,טיסת בכורה,המנוע מתניע אבל לא רוצה לעבוד...
אני לא ילד ויש לי ניסיון של 20 שנים בתחום,ככה שטיפים כמו לכוון סיכה ולאיזה כיוון סיבבתי את המנוע...;) תחסכו ממני...
ניסיתי את כל פתרון התקלות האפשריות! אני פשוט לא מכיר את המנוע...הוא מתניע,מחיש יפה,חום,סל"ד הכל טוב...לא מבין את הבחור...:confused:
אם יש למשהו ניסיון איתו אני אשמח!!!

Menash
23-01-2011, 16:53:10
ת׳אמת אני לא ממש מבין אותך...
הוא מניע או לא מניע? מה בדיוק הבעיה?
מנוע אבולושן מגיע מהייצרן מוכן לפעולה ללא שום צורך לבצע הרצה.

deepdive
23-01-2011, 17:25:27
המנוע עובד ואפילו יפה...
הבעיה היא איך שאני מניח אותו על המסלול והוא מתחיל לרוץ-cut
בדקתי מיכל דלק,בדקנו ב-90 מעלות...כלום!
אני הוא יודע שהוא מגיע מכוון-אבל כנראה שלא...
תודה...;)

אליקופטר
23-01-2011, 17:29:26
חברי פורום יקרים...
הטיסן הוא של חבר,עם מנוע אבולושן 46 על קיט של האנגר 9(מארה"ב)...
שבת האחרונה,טיסת בכורה,המנוע מתניע אבל לא רוצה לעבוד...
אני לא ילד ויש לי ניסיון של 20 שנים בתחום,ככה שטיפים כמו לכוון סיכה ולאיזה כיוון סיבבתי את המנוע...;) תחסכו ממני...
ניסיתי את כל פתרון התקלות האפשריות! אני פשוט לא מכיר את המנוע...הוא מתניע,מחיש יפה,חום,סל"ד הכל טוב...לא מבין את הבחור...:confused:
אם יש למשהו ניסיון איתו אני אשמח!!!

לא ברור אז מה לא בסדר איתו? תאר מה בעצם לא טוב איתו?

ביקשת שלא להגיד אבל...אם מנוע לא עובד והכל מכני תקין בו לא נותר אלא לעבוד ע ל הכיוון שלו.
תאר בבקהשה מה לא בסדר אצלו?
מתניע אבל לא רוצה לעבוד נשמע כמו סרק לא תקין ..לזה אתה מתכוון?

אליקופטר
23-01-2011, 17:30:54
המנוע עובד ואפילו יפה...
הבעיה היא איך שאני מניח אותו על המסלול והוא מתחיל לרוץ-cut
בדקתי מיכל דלק,בדקנו ב-90 מעלות...כלום!
אני הוא יודע שהוא מגיע מכוון-אבל כנראה שלא...
תודה...;)

האם במצערת מלאה שלא בהרצה לפני המראה הוא עושה "קאט"? כשהוא מנתק?
ואני מכוון על צינור קרוע בתוך המכל כך שבזויות המראה הוא לא מקבל דלק אבל שוב תלוי באיזו שלב ה"קאט" מופיע?

יש מלא אפשרויות.

deepdive
23-01-2011, 18:57:04
האם במצערת מלאה שלא בהרצה לפני המראה הוא עושה "קאט"? כשהוא מנתק?
ואני מכוון על צינור קרוע בתוך המכל כך שבזויות המראה הוא לא מקבל דלק אבל שוב תלוי באיזו שלב ה"קאט" מופיע?

יש מלא אפשרויות.

הוא עובד בסרק בסדר גמור...בדקתי גם צנרת(כמובן...),אפילו דלק החלפנו...
ב-90 מעלות הוא עובד מצוין! איך שהוא מתחיל ריצה-קאט...הזוי,אפילו שלט\מקלט החלפתי מחשש לבעיית קליטה...
בכל שנותי לא ניתקלתי בכזה דבר...

מני2000
23-01-2011, 20:37:06
רוב הסיכויים שמדובר בסיכה נגדית, יש מנועים (כמו ASP לדוגמא) שיכולים להוציא לך את הנשמה בכיוון הסיכה הנגדית אבל אחרי שגעת לכיוון פעם אחת נגמר הסיפור.
אם שללת בוודאות בעיות צנרת אז זו הבעיה, מניסיון שהיה לי עם הASP לא מעט אנשים עם וותק של יותר מ 20 שנה התחרפנו בדיוק עם אותה תופעה שאתה מתאר עד שהגענו לכיוון מדויק והבעייה נפתרה.

Menash
24-01-2011, 09:23:01
במנועי אבולושן יש הרבה חלקים חופפים עם מנוע זהה בנפח תוצרת ASP.
בין הייתר הקרבורטור, באבולושן הוא פשוט עם ידית קטנה לסיכה הנגדית במקום בורג.
ככול שיותר נקודות כשל מתגלות כל קרוב יותר הפתרון...

erazz
24-01-2011, 10:03:42
לי זה נשמע כמו חור בצינורית.
ממליץ להחליף צינוריות (כולל את אלו שבתוך המיכל). קשה לראות אותן ובד"כ זו התקלה האופיינית.

אליקופטר
24-01-2011, 10:48:42
הוא עובד בסרק בסדר גמור...בדקתי גם צנרת(כמובן...),אפילו דלק החלפנו...
ב-90 מעלות הוא עובד מצוין! איך שהוא מתחיל ריצה-קאט...הזוי,אפילו שלט\מקלט החלפתי מחשש לבעיית קליטה...
בכל שנותי לא ניתקלתי בכזה דבר...

בנוסף למה שהצעת בעניין צנרת ההיתי בודק אטימות במיכיל דלק מהאטם עצמו,בורג מהדק וכו'

deepdive
24-01-2011, 19:10:32
חברים יקרים
מחמם את הלב לראות את העצות וההמלצות של כולם...תודה!
אבל כפי שאמרתי,אינני חדש בתחום...וכיוון סיכה נגדית או בדיקת צנרת\אטימות מיכל ?! נו באמת...;)
ואגב החפיפה asp ,לא הייתי משוה כל-כך בין השניים...(?!)
אם יש מישהו שהטיס/מטיס עם מנוע זהה אני אשמח ליצור עימו קשר...
שוב תודה לכולם
פורום כלבבי!!!:D

DarZeelon
25-01-2011, 10:49:58
ראשית, לכוווולם; זו מחט ולא סיכה... לא הראשית ולא הנגדית.

המצת עלול להיות הבעיה.
מנועי Evolution בנפח זה, עובדים הכי טוב עם מצת חם, כדוגמת ה-OS #6 שאחדים מכירים בשמו הקודם A3; ולא עם מצת קר יותר, איתו פועלים היטב מנועים אחרים בעלי נפח דומה.

המנוע נדרש למצת Long reach, אז ה-OS אינו אופטימלי וגם לא ה-Enya #3.

כמה אופציות...
מקדונל (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXKAX8&P=ML).
OS LC3 (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXGPL6&P=ML).
דורטרקס (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHPB6&P=7).
פוקס בלסטר (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFTW9&P=7).

האפשרויות האחרות הן: מחט משנית פתוחה מדי, הגורמת לכך שהמנוע מתמלא בדלק בלי לשנות את התנהגותו, עד שאתה פותח מצערת ואז הוא נכבה מהצפה..., או מיכל רחוק מדי אחורה, שכתוצאה מהאצת הטיסן בהמראה, מכבה את המנוע בתערובת עניה.

deepdive
25-01-2011, 11:39:45
ראשית, לכוווולם; זו מחט ולא סיכה... לא הראשית ולא הנגדית.

המצת עלול להיות הבעיה.
מנועי Evolution בנפח זה, עובדים הכי טוב עם מצת חם, כדוגמת ה-OS #6 שאחדים מכירים בשמו הקודם A3; ולא עם מצת קר יותר, איתו פועלים היטב מנועים אחרים בעלי נפח דומה.

המנוע נדרש למצת Long reach, אז ה-OS אינו אופטימלי וגם לא ה-Enya #3.

כמה אופציות...
מקדונל (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXKAX8&P=ML).
OS LC3 (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXGPL6&P=ML).
דורטרקס (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHPB6&P=7).
פוקס בלסטר (http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFTW9&P=7).כרגע מכמה אנשים נראה כי זו הבעיה והיא תיבדק!

האפשרויות האחרות הן: מחט משנית פתוחה מדי, הגורמת לכך שהמנוע מתמלא בדלק בלי לשנות את התנהגותו, עד שאתה פותח מצערת ואז הוא נכבה מהצפה..., או מיכל רחוק מדי אחורה, שכתוצאה מהאצת הטיסן בהמראה, מכבה את המנוע בתערובת עניה.
בדקתי את העניין הזה ולא נראה כי יש בעיה(נבדק גם ב-90)

תודה רבה על התשובה!!!;)

guyro
25-01-2011, 12:04:46
תבדוק שלא הצלבת בין הצינוריות לאגזוז והקרבורטור...

מטיס1
25-01-2011, 12:05:27
בדקתי את העניין הזה ולא נראה כי יש בעיה(נבדק גם ב-90)

תודה רבה על התשובה!!!;)

אז מה אתה רוצה אם אתה שולל כל מה שאומרים לך ובדקת הכל וניסת הכל?

לרוורס הכנסת?

Menash
25-01-2011, 12:05:28
NOVAROSSI (#C5-S) Glow Plug

יכול להתאים?

Menash
25-01-2011, 12:12:48
בדקתי את העניין הזה ולא נראה כי יש בעיה(נבדק גם ב-90)

תודה רבה על התשובה!!!;)

עזוב את ה- "90 מעלות" בהאצת הטיסן פועלים כוחות יותר חזקים מבדיקת 90 מעלות שאתה מבצע.

deepdive
25-01-2011, 20:51:39
אז מה אתה רוצה אם אתה שולל כל מה שאומרים לך ובדקת הכל וניסת הכל?

לרוורס הכנסת?
לא שללתי הכל...אבל התחלתי ואמרתי,אני לא חדש...ועצות כמו "תבדוק אם הפרופלור הפוך"...נו באמת!
יש פה כמה עצות(של אנשים עם ניסיון באבולושין) שאני ללא ספק מאמץ ובודק!
ואם אין שום דבר חכם להציע..."סייג לחכמה.."
לא חייב להגיב על כל דבר...;)

deepdive
25-01-2011, 20:54:16
עזוב את ה- "90 מעלות" בהאצת הטיסן פועלים כוחות יותר חזקים מבדיקת 90 מעלות שאתה מבצע.

הבדיקה של ה-90 שבדקנו,גם ניעורון קל,בא לבדוק שהמשקולת לא מקופלת וכד'
הוא לא מספיק לרוץ כדי שיפעלו עליו אילו שהם כוחות...
אי מאמץ את מה שדיברנו בטלפון...שוב תודה...;)

deepdive
25-01-2011, 20:55:57
תבדוק שלא הצלבת בין הצינוריות לאגזוז והקרבורטור...
ברור...זה היה מהבד"חים הראשונים...תודה

Menash
25-01-2011, 22:36:34
הבדיקה של ה-90 שבדקנו,גם ניעורון קל,בא לבדוק שהמשקולת לא מקופלת וכד'
הוא לא מספיק לרוץ כדי שיפעלו עליו אילו שהם כוחות...
אי מאמץ את מה שדיברנו בטלפון...שוב תודה...;)

בטלפון אמרתי לך שפטרנו בעיה דומה במנוע זהה ע"י החלפת המצת, אבל DarZeelon הסביר את זה יפה מאוד!
אני חושב שנכתב פה הכול מכול! מה שנותר לך זה להחליט מה מבין כול מה שנכתב כאן הוא רלוואנטי לגביך ונשמח להתעדכן במה "חולה" המנוע שבנידון ואיך פתרתה את הבעיה.

amifi
26-01-2011, 07:23:14
תעבור לחשמלי

deepdive
26-01-2011, 10:35:13
אני אקח את פתרון הבעיה שהוצע לגבי הפלאג...אני גם מחליף את סוג הדלק(ל-10% סינטטי) ואת הפרופ שהגיע עם הקיט(משולש) ל 7\11 נורמטיבי...
שוב תודה לכוווווולם...ממש תענוג

deepdive
26-01-2011, 10:36:55
תעבור לחשמלי

אני כבר עברתי לבנזין(50 סמ"ק) ולמסוקים...:D:D:D
זה הכל עבור חבר שקנה את החבילה בחו"ל ומתחיל להטיס...:rolleyes:

DarZeelon
27-01-2011, 07:11:04
אני אקח את פתרון הבעיה שהוצע לגבי הפלאג...אני גם מחליף את סוג הדלק(ל-10% סינטטי) ואת הפרופ שהגיע עם הקיט(משולש) ל 7\11 נורמטיבי...
שוב תודה לכוווווולם...ממש תענוג

deepdive,


אל תשתמש לעולם בדלק שהשמן שלו סינתטי בלבד, בשום מנוע ABX, כולל האבולושן שלך!
כל צרה שלא תתקל בה, תהיה בעיקר בגלל השמן; שמידת ההגנה שהוא מספק למנוע, נחותה בהשוואה לשמן-קיק; והתאמתו לעבודה ירודה ביותר.
במנוע כזה הדלק צריך להכיל לפחות 7% שמן-קיק!

אפילו למנועי YS ארבע פעימות, אני ממליץ שהדלק יכלול 1-2% שמן-קיק.
ה-Cruel-Power מכיל שמן סינתטי מחורבן למדי, ביחס לדלקים עם Motul Micro, או שמן של Fuchs, כמו Aerosynth, למשל.

בנוסף, למרות ש-OS ממליצים על 11x7 כמדחף מתאים למנוע זה, מדובר בצעד להורדת הסל"ד; כדי לאפשר למנוע לעמוד בתקני הרעש באתרי הטסה שונים... כל מדחף הגדול מ-11x6, או מקביל בעומסו, לא מאפשר למנוע 'להתבטא' ולא לפתח כוח סביר.

מדחף במידה זו מתאים למנוע 10 סמ"ק.

flatspin
27-01-2011, 16:58:13
קיימת נקודה מסוימת שהוזכרה, אבל איש לא התעכב עליה. המחט (שים לב, דר) המשנית שולטת על התערובת לא רק בסרק אלא גם לאורך פתיחת המצערת, עד כמעט 3/4 הדרך. למרות הכל, יתכן שיש צורך לפתוח אותה מעט.
לחילופין, אם הבעיה היא תערובת עשירה מידי ואין אפשרות לצמצמה, הפתרון שאני נוהג הוא להשתמש בפלג 4 פעימות. פלג זה שומר חום גם במצב שפלגים אחרים דועכים.
ומשהו שטרם דובר בו, בדוק האם המיסבים תקינים. מיסבים פגומים עוצרים את המנוע ומשבשים את פעולתו. הסיכוי לא גדול, אבל שווה בדיקה.

deepdive
27-01-2011, 17:40:20
קיימת נקודה מסוימת שהוזכרה, אבל איש לא התעכב עליה. המחט (שים לב, דר) המשנית שולטת על התערובת לא רק בסרק אלא גם לאורך פתיחת המצערת, עד כמעט 3/4 הדרך. למרות הכל, יתכן שיש צורך לפתוח אותה מעט.
לחילופין, אם הבעיה היא תערובת עשירה מידי ואין אפשרות לצמצמה, הפתרון שאני נוהג הוא להשתמש בפלג 4 פעימות. פלג זה שומר חום גם במצב שפלגים אחרים דועכים.
ומשהו שטרם דובר בו, בדוק האם המיסבים תקינים. מיסבים פגומים עוצרים את המנוע ומשבשים את פעולתו. הסיכוי לא גדול, אבל שווה בדיקה.

אומנם לא פתחתי את המנוע לבדיקת המיסבים,אך המנוע חדש ואני מעדיף לפסול את הסברה הזאת...
בעניין הסיכה\מחט,השניה היא זו ששולטת ב"החשה" של המנוע=כמו שאמרת שינוי התערובת בעת פתיחת מצערת.
מכל מקום,אני מבצע מספר שינויים(בעיקר פלגos lc3

נקוה לטוב-מבטיח לעדכן!
וכמובן- תודה...;)

flatspin
27-01-2011, 20:11:03
אין צורך לפרק את המנוע על מנת לבדוק את מצב המיסבים. הבדיקה נעשית בדרך זו:
1. סובב לאט את המנוע, באמצעות הפרופלור, ושים לב היטב אם אתה חש בגרגור מתוכו. אם כן - המצב חשוד.
2. כאשר גוף הטיסן מוחזק יציב והפרופלור במצב אופקי, לחץ עליו מספר פעמים ברציפות לצדדים, הלוך וחזור. אם תחוש בתנודה - סימן שהמיסבים אינם תקינים
3. לא היתה תגובה שלילית בשני המקרים - משמע המיסבים תקינים (בינתיים)

deepdive
29-01-2011, 09:30:20
אז ככה-עידכונים מהשטח...
הוחלף הפלאג ל os lc3
כמו כן,הוחלף הדלק ל 10% ופרופלור סטנדרטי...
הטיסן התניע כוון עלה לאויר עשה 4 טיסות נהדרות,ניקיון,לאוטו וניפגש במנחת בשישי הבא:D
תודה לכל מי שעזר ומי שלא,חברי הפורום מוכיחים את עצמם ומפגינים תמיכה מקצועיות ופירגון-once again...;)
שתהיה אחלה שבת!!!

מטיס1
29-01-2011, 09:36:02
חבל שלא שללת אחד מהם בכדי לאמת מה בדיוק גרם לקשיים כרגע אנחנו עדיין עם השאלה מה הביא לבעיה פלג או דלק???

לא הבנתי אך הפלג החם יותר קשור לבעיה?!

deepdive
29-01-2011, 17:11:12
חבל שלא שללת אחד מהם בכדי לאמת מה בדיוק גרם לקשיים כרגע אנחנו עדיין עם השאלה מה הביא לבעיה פלג או דלק???

לא הבנתי אך הפלג החם יותר קשור לבעיה?!

פלג-היה הבעיה של המנוע,כמובן שנעשתה בדיקה מקדימה של כל הגורמים,וללא ספק אחרי החלפת הפלג המצב השתפר...
גלול אחורה,חברי הפורום הסבירו בבירור את הקשר בין השניים...;)

Menash
30-01-2011, 00:18:32
אז ככה-עידכונים מהשטח...
הוחלף הפלאג ל os lc3
כמו כן,הוחלף הדלק ל 10% ופרופלור סטנדרטי...
הטיסן התניע כוון עלה לאויר עשה 4 טיסות נהדרות,ניקיון,לאוטו וניפגש במנחת בשישי הבא:D
תודה לכל מי שעזר ומי שלא,חברי הפורום מוכיחים את עצמם ומפגינים תמיכה מקצועיות ופירגון-once again...;)
שתהיה אחלה שבת!!!

ביחס לשאר המנועים הסיניים הEVO קל לכיוון ודגם ה"אלפה" שאיתו הגיע הטריינר שבנידון מגיע מוכן לשימוש ללא צורך בלבצע את ההרצה.
אצל חבר שלי הייתה את אותה הבעיה בדיוק ואנחנו לא חשבנו הרבה פשוט החלפנו את הפלאג כי במקרה הוא היה הראשון ברשימת הדברים שתכננו לבדוק.
היום המנוע עובד יפה עם פלאג של נוברוססי ודלק 5%.
ישנה רק בעיה קטנה... על המנוע במקום הפרופ-דרייב ישנו גלגל תנופה.
גלגל התנופה הזה אמנם מייצב את המנוע בסל"ד נמוך אבל הוא אינו תחליף לכיוון נכון של המנוע ואת זה ראינו כשהורדנו אותו כי המנוע לא היה מכוון כלל.
אני ממליץ לך לבצע את כול הכיוונים ללא גלגל התנופה ולהרכיבו לאחר מכן (במידה והוא היה מורכב).