צפייה בגרסה מלאה : מדוע יש ג'ירואים שיועדים להתקנה על הצד?
דניאל דקל
27-01-2011, 21:05:56
החלטתי לשדרג את הג'ירו בפאנקופטר בזה
http://www.ehirobo.com/shop/product_info.php?products_id=6968
הורדתי את הג'ירו המקורי (שהיה מותקן על הצד) והחלפתי אותו אינסטינקטיבית בג'ירו החדש
לאחר ההתקנה הרגשתי שהג'ירו לא עושה את העבודה בלשון המעטה, עד שכבר חשבתי להכריז
עליו כפגום...
לבסוף "נפל לי האסימון", ונזכרתי כי זהו ג'ירו "נורמלי", כלומר כזה שמיועד להתקנה על גבי בסיס
השילדה (בסיס הג'ירו מקביל לקרקע)
ושאלת הקיטבג היא, למה לעזאזל יש בכלל ג'ירואים המיועדים להתקנה על הצד?
ולמה היצרנים לא טורחים לסמן זאת עליהם?
בהוראות שהגיעו עם הג'ירו, לא היה כתוב כיצד להתקין אותו, אחרת, היה "נופל לי האסימון" עוד
קודם...
wonderd
29-01-2011, 10:15:28
הג'יירו שקנית בטוח לא אמור להיות מותקן על הצד - אם תחשוב קצת על המבנה של הג'יירו תבין גם למה - יש כיוון לחיישן שלו ואתה לא יכול להפוך סתם. שים לב שאחרים שביצעו שידרוג התקינו את הג'יירו בצורה רגילה בצד השני של המסוק.
אתה אמור לדעת את כל זה ולא לחכות לכל מיני אסימונים..הרי גם אם הג'יירו המקור יושב על הצד - אין סיכוי שפשוט לקחת את הג'יירו החדש והדבקת אותו באותו מקום..נכון?
דניאל דקל
29-01-2011, 20:04:44
אמנם שאלתי שאלת קיטבג אבל לא ציפיתי לתשובת קיטבג...
הגירו החדש נראה דומה מאוד למקורי שהיה מותקן על הצד
ברור שיש כיוון לחיישן, אבל לא ניתן לדעת זאת ממבנה הסרוו, שניהם מרובעים
והשאלה, איך אפשר לדעת בכל זאת אם זה גי'רו שמיועד להתקנה על הצד או לא?
מן הסתם הגירואים המקצועיים יותר מיועדים כולם (אם איננני טועה) להתקנה רגילה...
flatspin
29-01-2011, 20:19:52
אינני מכיר את הג'ירו המסויים שמדובר בו, אבל בג'ירואים שאני מכיר, בכולם, יש סימון חיצים במעגל המציינים את הציר סביבו פועל הסרוו.
בדוק אם גם בג'ירו שלך הסימון הזה קיים. הוא יכול להיות בכל אחת מפיאות התיבה.
אמנם שאלתי שאלת קיטבג אבל לא ציפיתי לתשובת קיטבג...
הגירו החדש נראה דומה מאוד למקורי שהיה מותקן על הצד
ברור שיש כיוון לחיישן, אבל לא ניתן לדעת זאת ממבנה הסרוו, שניהם מרובעים
והשאלה, איך אפשר לדעת בכל זאת אם זה גי'רו שמיועד להתקנה על הצד או לא?
מן הסתם הגירואים המקצועיים יותר מיועדים כולם (אם איננני טועה) להתקנה רגילה...
לא בכל הגירואים ניתן לדעת ממבט בלבד אם ההתקנה היא על הצד או לא.
כבר נתקלתי בכאלו בעבר שלא היה עליהם שום סימון חיצוני והדרך היחידה לדעת כיצד יושב הגירו היתה לעבור על דף ההוראות שמגיע איתו ולראות את התרשימים.
מצד אחד זה באמת נשמע דבילי שהיצרן לא מציין על גבי הגירו את כיוון ההרכבה שלו אך מצד שני מי לא קורא את ההוראות כשהוא מרכיב את הגירו על המסוק?
wind556
31-01-2011, 09:54:00
עדיין נשארה השאלה פתוחה לגמרי:
למה בכלל מייצרים ג'יירו שהציר הפעיל שלו אינו ניצב לבסיס?
איפה יש צורך בזה?
ואגב, דניאל, זה לא שידרוג ...
דניאל דקל
01-02-2011, 16:54:06
עודד, יחסית לגירו המקורי שאיתו מגיע הפטן-קופטר זה נחשב שידרוג רציני
אל תשכח שמדובר על מסוק אנמי למדי, כל ג'ירו סביר+ יתאים
כעת אפשר להגיד שהמסוק נשלט יחסית לא רע במישור הסבסוב
הגירו המקורי היה גרוע במיוחד - המסוק היה זורק לעיתים זנב לאיפה שבא לו...
wind556
01-02-2011, 18:15:10
עודד, יחסית לגירו המקורי שאיתו מגיע הפטן-קופטר זה נחשב שידרוג רציני
אל תשכח שמדובר על מסוק אנמי למדי, כל ג'ירו סביר+ יתאים
כעת אפשר להגיד שהמסוק נשלט יחסית לא רע במישור הסבסוב
הגירו המקורי היה גרוע במיוחד - המסוק היה זורק לעיתים זנב לאיפה שבא לו...
סבלנות ידידי
חכה עוד קצת וגם זה יזרוק ;)
HeliDraco
01-02-2011, 18:55:32
עדיין נשארה השאלה פתוחה לגמרי:
למה בכלל מייצרים ג'יירו שהציר הפעיל שלו אינו ניצב לבסיס?
איפה יש צורך בזה?
ואגב, דניאל, זה לא שידרוג ...
התשובה מאד פשוטה - לא מייצרים.
זה שבסיס הג'ירו לא מחובר למסוק, עוד לא אומר שהחיישן לא מאונך אליו ;)
יכול להיות שיש סיבות להתקין ג'רו על צד הפריים ולא על משטח מקביל לקרקע (מקום, קלות חיווט ומשקל/איזון הן רק שלוש סיבות אפשריות שאני מצליח לחשוב עליהן), אבל ציר החיישן תמיד יהיה מקביל לציר הסבסוב. פיסיקה, אין מה לעשות :)
מערכות FBL, אגב, בנויות להתקנה על הצד. אבל שם מדובר על שלושה ג'ירואים מאונכים זה לזה, אז זה לא רלוונטי לדיון ;)
wind556
01-02-2011, 19:10:23
התשובה מאד פשוטה - לא מייצרים.
זה שבסיס הג'ירו לא מחובר למסוק, עוד לא אומר שהחיישן לא מאונך אליו ;)
יכול להיות שיש סיבות להתקין ג'רו על צד הפריים ולא על משטח מקביל לקרקע (מקום, קלות חיווט ומשקל/איזון הן רק שלוש סיבות אפשריות שאני מצליח לחשוב עליהן), אבל ציר החיישן תמיד יהיה מקביל לציר הסבסוב. פיסיקה, אין מה לעשות :)
מערכות FBL, אגב, בנויות להתקנה על הצד. אבל שם מדובר על שלושה ג'ירואים מאונכים זה לזה, אז זה לא רלוונטי לדיון ;)
בהחלט כן מייצרים
התקנתי כמה עשרות כאלה בעבר על מסוקים, ג'יירואים שהבסיס להם ניצב ולא מקביל לקרקע, והם תמיד באו יחד עם מסוקים שהמיקום התקנה של הג'יירו בהם היה תמיד מקביל לקרקע כך שהיה צורך להדביק את הג'יירו לא על בסיסו אלא על דופן צדדית.
במאות מסוקים שעברו תחת ידי לא ראיתי מקרה אחד שבו תוכנן מיקום הדבקה לג'יירו ניצב לקרקע
HeliDraco
01-02-2011, 19:50:48
בהחלט כן מייצרים
התקנתי כמה עשרות כאלה בעבר על מסוקים, ג'יירואים שהבסיס להם ניצב ולא מקביל לקרקע, והם תמיד באו יחד עם מסוקים שהמיקום התקנה של הג'יירו בהם היה תמיד מקביל לקרקע כך שהיה צורך להדביק את הג'יירו לא על בסיסו אלא על דופן צדדית.
במאות מסוקים שעברו תחת ידי לא ראיתי מקרה אחד שבו תוכנן מיקום הדבקה לג'יירו ניצב לקרקע
עודד, אנחנו מתפלפלים על הגדרות. כשאני מדבר על "בסיס" הג'ירו, אני מתכוון לדופן שלו שמקבילה לקרקע. החיישן של הג'ירו חייב להיות מאונך לדופן הזאת (=מאונך לקרקע), אחרת נראה בדיוק את התופעה שדניאל נתקל בה - הגי'רו לא יעבוד, כיון שהחיישן שלו פשוט לא יזהה סבסוב.
טכנית, אתה יכול לחבר כל גי'רו לדופן הצדדית של פריים המסוק, כל עוד אתה שומר על כיוון נכון שלו (=בסיס מקביל לקרקע). הבעיה היא שלרוב הגירואים זה פשוט לא נוח וחושף אותם להפרעות ויברציה.
עוד הערה - במונח "גי'רו" בפוסט הזה, אני מתכוון לחיישן שנועד להתמודד עם סבסוב המסוק (הג'ירו הנפוץ, שמתחבר לסרוו הזנב). בעיקרון, אפשר לשים ג'ירו גם על צירי הסייקליק מכל מיני סיבות ואז באמת יהיו חייבים לשים אותם "על הצד".
wind556
01-02-2011, 20:40:42
אנחנו לא מתפלפלים על הגדרות
מייצרים ג'יירו עם ציר פעיל מקביל לקרקע, זאת עובדה.
הסיבה לייצור כזה אינה ברורה ואין לה שום הצדקה
HeliDraco
01-02-2011, 20:57:48
אנחנו לא מתפלפלים על הגדרות
מייצרים ג'יירו עם ציר פעיל מקביל לקרקע, זאת עובדה.
הסיבה לייצור כזה אינה ברורה ואין לה שום הצדקה
עודד, ג'ירו כזה לא יעבוד, פיסית. לפחות לא בציר הסבסוב. אולי יש ג'ירואים כאלה לסייקליק, אבל אני מבין שהדיון לא עליהם.
אני פשוט לא מאמין שיש כאלה, כל עוד לא תראה לי תמונה של אחד כזה ב-SEM, שבה רואים שהחיישן באמת מקביל לקרקע.
קחו לדוגמא את הגירו הבא של GWS
התקנתו לצידי הגוף
בזמנו הגירו המדובר (PG03) עשה עבודה לא רעה בכלל, יש לי אחד כזה שעובד עד היום ובעבר הטיס מסוק 30 בצורה מעוררת התפעלות כשהוא מותקן על הפריים הצדדי.
הכל שיקולים של תכנון הגירו לגבי אופן הרכבתו על הכלי, בשלב מסויים עברו למגשים מקבילים לקרקע ויצרני הגירואים התאימו את עצמם, זה הכל.
בסה"כ מדובר במיקום מעגל מודפס ביחס לזיווד שלו, אפשר לראות את זה ביתר קלות כשפותחים סנסור של מערכת FBL 3 צירים שם רואים את הסנסורים מאונכים זה לזה,אין כאן שום שיקולי ויברציות אלא התאמה למיתקון הרכיב על הכלים.
HeliDraco
01-02-2011, 21:20:03
קחו לדוגמא את הגירו הבא של GWS
התקנתו לצידי הגוף
בזמנו הגירו המדובר (PG03) עשה עבודה לא רעה בכלל, יש לי אחד כזה שעובד עד היום ובעבר הטיס מסוק 30 בצורה מעוררת התפעלות כשהוא מותקן על הפריים הצדדי.
הכל שיקולים של תכנון הגירו לגבי אופן הרכבתו על הכלי, בשלב מסויים עברו למגשים מקבילים לקרקע ויצרני הגירואים התאימו את עצמם, זה הכל.
בסה"כ מדובר במיקום מעגל מודפס ביחס לזיווד שלו, אפשר לראות את זה ביתר קלות כשפותחים סנסור של מערכת FBL 3 צירים שם רואים את הסנסורים מאונכים זה לזה,אין כאן שום שיקולי ויברציות אלא התאמה למיתקון הרכיב על הכלים.
מצוין, אתה רק מחזק את מה שאני אומר.
הג'ירו שהצגת מותקן על הצד, אבל החיישן שלו מכוון כלפי מעלה, (כשהגי'רו מותקן נכון), כדי לאפשר תגובה לסבסוב. כשהגיעו מסוקים עם מגש לג'ירו, המפתחים של הג'ירואים פשוט ייצרו רכיבים שבהם החיישן מאונך למשטח ההתקנה, ולא מקביל אליו.
אבל עודד טוען שיש ג'ירואים שבהם החיישן מקביל לקרקע - וזה כבר לא פיסיקלי בעליל.
כדי לעבוד, החיישן של הג'ירו צריך כוח קוריאוליס, שמה לעשות - לא פועל על חיישן שרועד במקביל לקרקע.
HeliDraco
01-02-2011, 21:25:09
קחו לדוגמא את הגירו הבא של GWS
התקנתו לצידי הגוף
בזמנו הגירו המדובר (PG03) עשה עבודה לא רעה בכלל, יש לי אחד כזה שעובד עד היום ובעבר הטיס מסוק 30 בצורה מעוררת התפעלות כשהוא מותקן על הפריים הצדדי.
הכל שיקולים של תכנון הגירו לגבי אופן הרכבתו על הכלי, בשלב מסויים עברו למגשים מקבילים לקרקע ויצרני הגירואים התאימו את עצמם, זה הכל.
בסה"כ מדובר במיקום מעגל מודפס ביחס לזיווד שלו, אפשר לראות את זה ביתר קלות כשפותחים סנסור של מערכת FBL 3 צירים שם רואים את הסנסורים מאונכים זה לזה,אין כאן שום שיקולי ויברציות אלא התאמה למיתקון הרכיב על הכלים.
מצוין, אתה רק מחזק את מה שאני אומר.
הג'ירו שהצגת מותקן על הצד, אבל החיישן שלו מכוון כלפי מעלה, (כשהגי'רו מותקן נכון), כדי לאפשר תגובה לסבסוב. כשהגיעו מסוקים עם מגש לג'ירו, המפתחים של הג'ירואים פשוט ייצרו רכיבים שבהם החיישן מאונך למשטח ההתקנה, ולא מקביל אליו.
אבל עודד טוען שיש ג'ירואים שבהם החיישן מקביל לקרקע - וזה כבר לא פיסיקלי בעליל.
כדי לעבוד, החיישן של הג'ירו צריך כוח קוריאוליס, שמה לעשות - לא פועל על חיישן שרועד במקביל לקרקע.
מצוין, אתה רק מחזק את מה שאני אומר.
אני אוהב לחזק
בעיקר עם לוקטיט ;)
דניאל דקל
01-02-2011, 21:47:26
אנחנו לא מתפלפלים על הגדרות
מייצרים ג'יירו עם ציר פעיל מקביל לקרקע, זאת עובדה.
הסיבה לייצור כזה אינה ברורה ואין לה שום הצדקה
אולי בשביל לטפל בקצב עלרוד, לא סבסוב
HeliDraco
01-02-2011, 21:50:31
אולי בשביל לטפל בקצב עלרוד, לא סבסוב
נכון (לא חייב עלרוד, גם גלגול - תלוי בכיוון ההתקנה :)), זה מה שכתבתי על זה:
עוד הערה - במונח "גי'רו" בפוסט הזה, אני מתכוון לחיישן שנועד להתמודד עם סבסוב המסוק (הג'ירו הנפוץ, שמתחבר לסרוו הזנב). בעיקרון, אפשר לשים ג'ירו גם על צירי הסייקליק מכל מיני סיבות ואז באמת יהיו חייבים לשים אותם "על הצד".
wind556
02-02-2011, 09:14:28
ואדים, אני לא טוען..
היו לי כאלה ולעוד אנשים נוספים במיוחד בתקופת E SKY ושות'
וברור שהם לא עובדים בהתקנה רגילה ותמיד נאלצתי לבנות להם בסיס ניצב לקרקע.
אתה לא סותר את מה שאני אומר, כל מילה שלך נכונה, אבל כנראה שלא נתקלת בזה. השאלה היתה למה יצרן כמו E SKY למשל (ולא רק הוא) שבכל המסוקים שלו יש בסיס מקביל לקרקע מייצר ומוכר יחד עם המסוקים שלו (BELT- KING ועוד) ג'יירו שהציר הפעיל אינו ניצב לקרקע.
וזה לא נתון לוויכוח או דעה, הם שיווקו ג'יירואים כאלה בתקופה מסויימת, ואפילו אצל הסיני נמכרו בעבר ג'יירואים הפוכי זוית
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.