צפייה בגרסה מלאה : סוללת גיבוי ל550 ומעלה
ohad4565
06-02-2011, 11:02:48
שאלה לכל מי שיש מסוק 550 ומעלה
אתם מטיסים עם באק?
קישור
http://century-rc.com/ecs/product_show.php?p_id=5244&type_id=217&kind_id=504
או עם סוללת גיבוי?
מה ממולץ?
תודה
wonderd
06-02-2011, 11:12:30
בד"כ מומלץ להפריד בין מקור הכח של המנוע לבין מקור הכח של האלקטרוניקה.
גם הבקרים הגדולים יותר מגיעים ללא BEC.
מטיס ללא בק
מעל 30 טיסות ללא בעיות
עושה שימוש בסלולות בין 2650- 4000
HeliDraco
06-02-2011, 18:29:44
מטיס עם BEC, אבל בלי סוללת מקלט ייעודית.
קראתי תגובות של אנשים ב-HF שהטיסו את אותו מסוק עם בקר קונטרוניק וללא BEC נפרד.
מצד שני, הבקר הזה עולה כמו הבקר שלי, ה-BEC שלי וסוללת מקלט ביחד :D
RonTo
06-02-2011, 18:31:09
לא חובה. זה עניין של גישה וכמה אתה סומך על הציוד.
מצד אחד, יש יתרון אדיר להפריד בין מקורות הכוח של המנוע ושל הרדיו אך מצד שני, אתה מוסיף רכיבים נוספים אשר עלולים להתקלקל.
באחד מהמסוקים שלי אין סוללה נפרדת ובאחרים יש. מעולם לא היתה לי בעיה באף אחד מהם...
סוללת גיבוי בעייתית בפני עצמה. היא צריכה להיות במתח זהה לזה של המתח שאתה מעביר לציוד הרדיו בכדי שלא תהיה זליגה מסוללה לסוללה, ובנוסף ישנה בעיה מבחינת משקל שכן אתה צריך סוללה המסוגלת לספק C מספיק גבוה או לחליפין, להיות בעלת קיבולת מספיק גדולה בכדי שתוכל לספק (במכפלת C נמוך) את הזרם הדרוש. הבעייה מחריפה אם אתה משתמש במערכת FBL אשר זקוקה לזרמים גבוהים יותר.
לסיכום, זה לשיקולך...
ohad4565
06-02-2011, 19:11:26
תודה רבה...
bartovmoti
06-02-2011, 19:32:56
לא חובה. זה עניין של גישה וכמה אתה סומך על הציוד.
מצד אחד, יש יתרון אדיר להפריד בין מקורות הכוח של המנוע ושל הרדיו אך מצד שני, אתה מוסיף רכיבים נוספים אשר עלולים להתקלקל.
באחד מהמסוקים שלי אין סוללה נפרדת ובאחרים יש. מעולם לא היתה לי בעיה באף אחד מהם...
סוללת גיבוי בעייתית בפני עצמה. היא צריכה להיות במתח זהה לזה של המתח שאתה מעביר לציוד הרדיו
בכדי שלא תהיה זליגה מסוללה לסוללה,
סוללה נפרדת בד"כ מחוברת דרך רגולטור לא? לא נראה שיש סיכוי שתהיה זליגה מסוללה לסוללה בחיבור כזה, רגולטור גם אמור לדעת לשמור על מתח היציאה גם אם המתח בכניסה יורד מתחת למתח שהוא אמור לספק (עד גבול מסוים)
ובנוסף ישנה בעיה מבחינת משקל שכן אתה צריך סוללה המסוגלת לספק C מספיק גבוה או לחליפין, להיות בעלת קיבולת מספיק גדולה בכדי שתוכל לספק (במכפלת C נמוך) את הזרם הדרוש. הבעייה מחריפה אם אתה משתמש במערכת FBL אשר זקוקה לזרמים גבוהים יותר.
לסיכום, זה לשיקולך...
.
RonTo
06-02-2011, 20:11:09
זה תלוי בחיבור.
אם אתה מעוניין בסוללת גיבוי, לרוב זה מתבצע כאשר לא מחברים סוללת מקלט נפרדת ולרוב זה נעשה למען חיסכון במשקל. למעשה, משתמשים בבקר המסוגל לשמש גם כ BEC (אם תעשה זאת עם רגולטור, לא חסכת כלום) כגון ה JIVE.
לא יודע לומר לגבי בקרים אחרים אך במקרה שלו, הוא אינו מונע זליגה מסוללה אחת לשניה ועל כן נדרשת סוללה בעלת מתח זהה.
כאשר בניתי את השייפ, שקלתי אופציה זו ולא מצאתי בכך יתרון. בסוף ההחלטה היתה אם להפריד ולשים סוללה נפרדת, או לעבוד רק עם סט סוללות למנוע ולמקלט יחד.
סוללה נפרדת או גיבוי, אתה לא חוסך כלום בסופו של דבר...
wonderd
07-02-2011, 07:12:31
לדעתי לא דובר על חיסכון, אלא על עדיפות, נכון שבאופן כללי זה לא הכי משנה, אבל הרבה יותר נוח לדוגמא לבדוק אלקטרוניקה ולבצע כיוונים בלי להפעיל את הבקר והמנוע, וגם קצת יותר בטוח לדעתי להטיס כשהאלקטרוניקה אינה מוזנת ממקור המתח הראשי, כך אם יש בעיה בראשית או שמרוקנים סוללה ראשית 'בטעות' אז יש עדיין שליטה בהגאים.
אני לא חושב שפותח השירשור התכוון לסוללת גיבוי אלא לסוללת מקלט..
בכל מקרה ה BEC שבקישור לא רע והוא גם מתאים בהחלט מבחינת הספק (אולי אפילו יותר מדי), תצמיד לו סוללת 2 תאים 2000-2400 ותהנה.
דרך אגב, באיזה סרוואים אתה משתמש?
RonTo
07-02-2011, 07:46:51
לדעתי לא דובר על חיסכון, אלא על עדיפות, נכון שבאופן כללי זה לא הכי משנה, אבל הרבה יותר נוח לדוגמא לבדוק אלקטרוניקה ולבצע כיוונים בלי להפעיל את הבקר והמנוע, וגם קצת יותר בטוח לדעתי להטיס כשהאלקטרוניקה אינה מוזנת ממקור המתח הראשי, כך אם יש בעיה בראשית או שמרוקנים סוללה ראשית 'בטעות' אז יש עדיין שליטה בהגאים.
אני לא חושב שפותח השירשור התכוון לסוללת גיבוי אלא לסוללת מקלט..
בכל מקרה ה BEC שבקישור לא רע והוא גם מתאים בהחלט מבחינת הספק (אולי אפילו יותר מדי), תצמיד לו סוללת 2 תאים 2000-2400 ותהנה.
דרך אגב, באיזה סרוואים אתה משתמש?
מסכים עם כל מילה.
מה שכן, גם אם תרוקן סוללה ראשית בטעות, הבקר "יחתוך" הרבה לפני שלא יהיה לך רדיו...
אני מצטרף להמלצה להשתמש ברכיבים שמגיעים עם הקיט בצירוף סוללת שני תאים קטנה.
Hagay
07-02-2011, 09:23:22
סוללת 6 תאים ל550 גם כאשר היא מתרוקנת מתחת ל 3.7 לתא נותנת מתח למערכת.
גם אם תא אחד הולך אין בעיה, אבל תעינה של שתי סוללות במקום אחת סתם חבל.
כאשר מדובר בסוללה אחת עד שמונה תאים יש BEC מתאים לכל מטרה, מ3 אמפר ועד 20 אמפר.
אני משתמש ב550 בBEC 20 אמפר כי 10A הוא גבולי ואני אוהב הרבה בטחון (CC BEC PRO).
במסוק 500 אני בכלל משתמש בBEC של הESC.
במסוקים גדולים יותר מדובר במספר תאים גדול יותר ובתוספת משקל יחסית קטנה יותר ולכן שם הייתי מפריד.
בתרגום ישיר מאנגלית: שמור על זה פשוט.
ה 7.3 אגורות שלי (ללא בדיקה של שער הדולר)
ohad4565
07-02-2011, 12:59:59
אני מתכוון להשתמש בסרוואים המקורים DS610
ובזנב בDS650
כמו שיש לי על ה600 וה700
wind556
07-02-2011, 13:45:49
אני מטיס כבר כמה שנים עם סוללה נפרדת בהוריקאן שלי
זה שיא הנוחיות מעבר לכל שיקול בטיחותי ואף פעם לא היתה בעייה
על ה BEC שלי יש גם מפסק, כך שאני מחבר סוללה ראשית כשהמפסק סגור, מרכיב חופה, מכין הכל לטיסה, ורק כאשר אני מציב את המסוק בעמדת ההמראה, רק אז אני פותח את המפסק והמסוק נדרך, וכמובן סוגר אותו מיד בנחיתה .
שיא הנוחיות
wonderd
07-02-2011, 19:31:10
אני מתכוון להשתמש בסרוואים המקורים DS610
ובזנב בDS650
כמו שיש לי על ה600 וה700
:) - אתה יודע למה אני מחייך?
ohad4565
07-02-2011, 21:05:28
לא למה???
wonderd
07-02-2011, 21:14:09
כי אני חאפר בקומבינה..:D
ohad4565
07-02-2011, 21:16:51
מה??
לא הבנתי?
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.