PDA

צפייה בגרסה מלאה : צריכת זרם במסוק חשמלי



david si
06-02-2011, 20:41:03
לילה טוב
יש לי trex 450 ניראה לי שהוא צורך יותר מדי זרם
יש לי סוללה 2200 ואחרי 3 דקות של ריחוף בלבד ניגמרת הסוללה
מה יכולה ליהיות הסיבה???
כיצד מודדים זרם??ואיך יודעים שהוא תקין???
תודה

RonTo
06-02-2011, 20:49:23
יותר סביר שהסוללה לא תקינה מאשר צריכה גבוהה של המסוק.
באיזו מהירות ראש אתה עובד?

wonderd
06-02-2011, 21:20:25
איזה מנוע ואיזה פיניון יש לך

איזי
06-02-2011, 21:23:11
בסיום הטיסה, האם הסוללה / בקר / מנוע חמים באופן יוצא דופן?
אם התשובה כן אז כנראה שישנה בעיית סטאפ. אחרת כנראה שהסוללה לא תקינה.
כמה זרם נכנס לתוכה בסיום הטיסה?

SEVEN
06-02-2011, 21:26:09
יש לך רק סוללה אחת ?
הכי פשוט לבדוק האם התופעה חוזרת בסוללה נוספת.

wind556
07-02-2011, 08:29:59
כל התשובות נכונות ;)
לא ענית על השאלות הבאות:
איזה מנוע? (קישור)
איזה פיניון?
איזו סוללה ובת כמה היא? (קישור)
איזה בקר ואיך תיכנתת אותו? (קישור)
איזה קונקטור יש על הסוללה?
ענה על כל אלה ונתמקד בפתרון

igalr
07-02-2011, 08:48:59
לילה טוב
יש לי trex 450 ניראה לי שהוא צורך יותר מדי זרם
יש לי סוללה 2200 ואחרי 3 דקות של ריחוף בלבד ניגמרת הסוללה
מה יכולה ליהיות הסיבה???
כיצד מודדים זרם??ואיך יודעים שהוא תקין???
תודה

הבדיקה הכי פשוטה מהירה ומיידית היא לבדוק כמה אנרגיה נכנסת לסוללה בסיום טעינה.
אם המטען מסיים טעינה מהר מדיי נניח אחרי 1000 מילי אז יש לך בעיה בסוללה או במטען שלא טוען את הסוללה באופן מלא.

david si
07-02-2011, 19:23:26
כמה תשובות כדי למקד את הבעיה
מנוע של אליין 3700kv
בקר של אליין 35a
פיניון 13 שיניים
3 סוללות של אלקטריטפלי 2100 20c ניראה לי ישנות אבל בבדיקה של התאים
כול תא 3.75 3.8 .3.4 סה"כ 11.4
אני מטעין אכשיו את הסוללה וניראה
התופעה בכל 3 הסוללות לאחר ריחוץ בלבד הכל יורד חם
תשובתכם
תודה ולילה טוב

wonderd
07-02-2011, 19:39:12
הסוללות שלך לא מספפקות מספיק זרם, הן ישנות כנראה לפי דבריך וערך ה C שלהן לא מספיק. אתה צריך לפחות 25C, עם 30C המסוק ירגיש הרבה יותר טוב.
תקננה לך סוללת 2200 30C אחת לבדיקה - החיים ייראו אחרת.

wind556
07-02-2011, 19:58:08
הסוללות שלך לא מספפקות מספיק זרם, הן ישנות כנראה לפי דבריך וערך ה C שלהן לא מספיק. אתה צריך לפחות 25C, עם 30C המסוק ירגיש הרבה יותר טוב.
תקננה לך סוללת 2200 30C אחת לבדיקה - החיים ייראו אחרת.



ככה זה נראה
הסוללות שלך לא מתאימות
אבל אל תקנה סוללת 30 C
אתה יכול לקנות היום במחיר מאדד זול ננוטקC 35 או רגילה 40C
הפרשי המחיר זעומים וכבר אין הצדקה להסתפק בפחות מהכי טוב

HeliDraco
07-02-2011, 21:14:53
לפי המתחים של התאים בסוללה הסוללה ישנה או לא מאוזנת בעליל.
20C יכול להספיק ל-450, אבל אם הסוללה ישנה - ככה"נ יש צניחה בזרם.
מצטרף להמלצות של החברים להשתמש בסוללה עם ערך C גדול קצת יותר.

ziki
07-02-2011, 22:10:15
כמה תשובות כדי למקד את הבעיה
מנוע של אליין 3700kv
בקר של אליין 35a
פיניון 13 שיניים
3 סוללות של אלקטריטפלי 2100 20c ניראה לי ישנות אבל בבדיקה של התאים
כול תא 3.75 3.8 .3.4 סה"כ 11.4
אני מטעין אכשיו את הסוללה וניראה
התופעה בכל 3 הסוללות לאחר ריחוץ בלבד הכל יורד חם
תשובתכם
תודה ולילה טוב

סוללות לא מאוזנות
התופעה שאתה מתאר כאן היא טעינה/פריקה לא מאוזנת וסביר ביותר שבמהלך הפריקה בעת טיסה או ריחוף אחד התאים מפיל לך מתח ומכאן זמן הטיסה הקצר.
עליך לוודא שאתה מטעין תוך איזון התאים, שבסוף הטעינה שלושת התאים עומדים על 4.2V ולאחר כדקה שתיים של עבודה התאים נפרקים באופן שווה ולא כמו שאתה מתאר, אם לא כך הדבר הרי שהסוללות סיימו את חייהם.
אין סיבה שמסוק 450 עם סוללת 20C 2100 תקינה לא יהיה מסוגל לרחף לפחות כ 8 דקות.

wonderd
07-02-2011, 22:54:42
אולי בתיאוריה אתה צודק אבל בפועל הסוללות מתחממות הרבה יותר גם בריחוף (אל תשכח שמדובר גם על הגדרות גרף מנוע) ונגמרות מהר יותר, ב 25C ומעלה זה קורה הרבה פחות אם בכלל.
יכול להיות שהסיבה היא כמו שכבר שמעתי (ואני לא יודע אני רק משער!) שהסוללות לא באמת מספקות את מה שכתוב עליהן - לפחות לא הישנות.

ziki
07-02-2011, 22:59:41
אולי בתיאוריה אתה צודק אבל בפועל הסוללות מתחממות הרבה יותר גם בריחוף (אל תשכח שמדובר גם על הגדרות גרף מנוע) ונגמרות מהר יותר, ב 25C ומעלה זה קורה הרבה פחות אם בכלל.
יכול להיות שהסיבה היא כמו שכבר שמעתי (ואני לא יודע אני רק משער!) שהסוללות לא באמת מספקות את מה שכתוב עליהן - לפחות לא הישנות.

עם 20C 2100 על 450 עברתי גם את ה 9 דקות בריחוף.
ההבדל בין ה 20 ל25 הוא בפיקים של זרם בשינויי כוח במנוע מה שלא נדרש בזמן ריחוף.

wonderd
08-02-2011, 06:54:56
יכול להיות אבל כמו שאתה יודע זה מאוד תלוי גם בגרף המנוע, גרף הפיטצ' וההתאמה ביניהם, אולי אצל פותח השירשור הם מוגדרים לא נכון ויוצרים עומס גדול מדי למנוע..

מר פותח השירשור - עם איזה שלט אתה עובד, מה המספרים בגרפים ועם אילו זויות להבים?

ziki
08-02-2011, 08:20:28
יכול להיות אבל כמו שאתה יודע זה מאוד תלוי גם בגרף המנוע, גרף הפיטצ' וההתאמה ביניהם, אולי אצל פותח השירשור הם מוגדרים לא נכון ויוצרים עומס גדול מדי למנוע..

מר פותח השירשור - עם איזה שלט אתה עובד, מה המספרים בגרפים ועם אילו זויות להבים?

צודק, אין ספק שיש חשיבות מכרעת לפרמטרים שציינת, התשובה שלי התייחסה למסוק 450 מכוייל ומכוון על פי הספר.
אגב עם סוללת 2100 15C גם ניתן לרחף כ 9 דקות בדיוק מאותה סיבה שציינתי.
כשעוברים למצב טיסה זה כבר סיפור אחר.

HeliDraco
08-02-2011, 08:23:20
בחישוב פשוט, 2100mAh הם 2.1Ah. כפול 20C - מתקבלים 42 אמפר.
אם הסוללות באמת נותנות את ערך ה- C המפרטי שלהן ויש בעיה בצריכת זרם - הבקר יייכנע הרבה לפני הסוללה (להזכירכם, הבקר תומך ב-35 אמפר).
עם פיניון 13 שיניים מהירות הראש צריכה להיות בהחלט בטווח הנורמלי שלה ל-450 ואין צורך בפיטץ' גדול מדי לשמור את המוסק בריחוף. מה שאומר - ככה"נ בעיית סוללה.
אם לעבור מתיאוריה למציאות - גם אני הטסתי 450 עם סוללת 20C לא מעט טיסות ולא הגעתי לזמני טיסה קצרים כאלה.

דוד (דודו? ;)) - לדעתי כדאי שתבדוק עם סוללה אחרת.

ziki
08-02-2011, 10:07:29
בחישוב פשוט, 2100mAh הם 2.1Ah. כפול 20C - מתקבלים 42 אמפר.
אם הסוללות באמת נותנות את ערך ה- C המפרטי שלהן ויש בעיה בצריכת זרם - הבקר יייכנע הרבה לפני הסוללה (להזכירכם, הבקר תומך ב-35 אמפר).
עם פיניון 13 שיניים מהירות הראש צריכה להיות בהחלט בטווח הנורמלי שלה ל-450 ואין צורך בפיטץ' גדול מדי לשמור את המוסק בריחוף. מה שאומר - ככה"נ בעיית סוללה.
אם לעבור מתיאוריה למציאות - גם אני הטסתי 450 עם סוללת 20C לא מעט טיסות ולא הגעתי לזמני טיסה קצרים כאלה.

דוד (דודו? ;)) - לדעתי כדאי שתבדוק עם סוללה אחרת.

זה נכון אבל ככל שאתה יורד ב C הסיכוי שהסוללה תעמוד בהספק שלה יורד משום אתה עובד בתחום העליון של ההספק שהיא מסוגלת לתת.
בתחום הזה מתפתח חום גבוה יותר על הסוללה בזמן העבודה, הנצילות שלה יורדת תוך כדי עבודה כך שבפועל אתה מקבל תוך כדי עבודה C נמוך יותר בניגוד לעבודה עם סוללות בעלות C גבוה יותר.
ה20 C במסוק 450 לאחר שתי דקות טיסה כבר לא באמת 20 C.
בכל מקרה בטיסה רגועה עם סוללה כזו ומסוק מכוייל כהלכה אפשר לעבור גם את 10 דקות הטיסה למרות שלא מומלץ לעשות זאת.