צפייה בגרסה מלאה : איך מתכננים דאון מתקדם
roydor
12-02-2011, 10:31:59
רבים לא מכירים את התהליכים הנדרשים לתכנון מתקדם של דאון בימינו.
בעבר היינו משרטטים סקיצה על דף נייר, היום משתמשים בתוכנות מתקדמות לצורך אופטימיזציה של הביצועים.
לדוגמא, תכן של דאון F3B:
http://www.jitom.com/pages/products/airplanes/f3b/evolution-v.html#computer-model
שיקולי תכן של דאון F3J (לקראת תחתית העמוד):
http://www.f3j.com/perfect.htm
כנפיים מתקדמת של DLG:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1321967
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1348570
השוואת פרופילים של DLG:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1378637
תוכנות לפיתוח:
http://sourceforge.net/projects/xflr5/files/
http://www.profili2.com/eng/default.htm
haimgil
12-02-2011, 11:12:37
בזמנו הייתי לוקח דף מסרטט על נייר פרופיל ומדביק על 2 דיקטים עבים וחותך ומשייף עד שיצא הפרופיל הדרוש. ואז לוקח בלזה מילימטר וחצי וחותך מלא מלבנים (קרוב ל-70)ואז מצמיד את כולם יחד כשהדיקטים נימצאים בצדדים החיצוניים.ואז קודח שני חורים פחות או יותר בקצוות הפרופיל ומבריג בתוכם מוט הברגה עם שייבות ואומים (*2)ומשייף את הבלזה עם נייר שיוף גס עד לקבלת הצורה הרצוייה ולבסוף משפשף עם נייר שיפוף עדין עד להחלקה והתאמה מושלמת לצורת הפרופיל כשהדיקטים הם בעצם השבלונה.ולבסוף חותך עם מסורית את החלק הקידמי ואת החלק האחורי לצורך התאמתו לקורה אחורית ולקורה של שפת ההתקפה.ועושה עוד שני חריצים בשליש הראשון של הפרופיל בחלקו העליון והתחתון לצורך קורות החיזוק.בקיצור מלא עבודה וזה רק חלק קטן מכלל הדאון.אני יכול להגיד שזה היה כיף בטירוף אבל אז לא היתה אישה וילדים ואמא היתה מנקה בסוף.שלא נדבר על זמן פנוי בשפע מה שחסר לנו בזמנים האלה.
eitan-ro
12-02-2011, 11:16:57
מעניין מאד... מדהים לדעת מה עומד מאחורי הדאונים הקטנים האלה.
בזמנו הייתי לוקח דף מסרטט על נייר פרופיל ומדביק על 2 דיקטים עבים וחותך ומשייף עד שיצא הפרופיל הדרוש. ואז לוקח בלזה מילימטר וחצי וחותך מלא מלבנים (קרוב ל-70)ואז מצמיד את כולם יחד כשהדיקטים נימצאים בצדדים החיצוניים.ואז קודח שני חורים פחות או יותר בקצוות הפרופיל ומבריג בתוכם מוט הברגה עם שייבות ואומים (*2)ומשייף את הבלזה עם נייר שיוף גס עד לקבלת הצורה הרצוייה ולבסוף משפשף עם נייר שיפוף עדין עד להחלקה והתאמה מושלמת לצורת הפרופיל כשהדיקטים הם בעצם השבלונה.ולבסוף חותך עם מסורית את החלק הקידמי ואת החלק האחורי לצורך התאמתו לקורה אחורית ולקורה של שפת ההתקפה.ועושה עוד שני חריצים בשליש הראשון של הפרופיל בחלקו העליון והתחתון לצורך קורות החיזוק.בקיצור מלא עבודה וזה רק חלק קטן מכלל הדאון.אני יכול להגיד שזה היה כיף בטירוף אבל אז לא היתה אישה וילדים ואמא היתה מנקה בסוף.שלא נדבר על זמן פנוי בשפע מה שחסר לנו בזמנים האלה.
מה שאתה מתאר זה החלק ה"קל" :), כמו שאתה רואה יש המון המון מחשבה וניסויים מאחורי חבילת הפרופילים.
איתן.
haimgil
12-02-2011, 11:23:51
אין ספק שליבנות דאון זה תרפיה ודורש המון מיקצועיות ובעיקר סבלנות ועוד יותר זו אישה סבלנית.והמון כסף לחומרים טובים ואיכותיים.האמת שאני מכור לטיסני סילון ואחרי שאני מטיס אחד כזה שום דבר לא מישתווה לאדרדלין הזה.אולי שניזדקן נחזור לדאונים הרגועים ולצוקים היפים של הארץ:D
roydor
12-02-2011, 13:15:44
המטרה הייתה להראות למה אני טוחן על כך שדאונים מודרנים הם פורמולה 1 ולא "יונות דואר" :rolleyes:
כבר הרבה זמן לא שייפתי פרופילים אבל אין כמו להטיס טיסן שבנית בעצמך:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=22191
דניאל דקל
12-02-2011, 13:30:14
תוכנה זה GIGO
Garbage In Garbage Out
אני אישית לא מתרשם כל כך מהתוכנות הללו, כיוון שאני יודע שלמרבית האנשים שמפעילים
אותם אין מספיק ידע להבין מה הם עושים...
eitan-ro
12-02-2011, 14:00:56
המטרה הייתה להראות למה אני טוחן על כך שדאונים מודרנים הם פורמולה 1 ולא "יונות דואר" :rolleyes:
כבר הרבה זמן לא שייפתי פרופילים אבל אין כמו להטיס טיסן שבנית בעצמך:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=22191
לצערי זה לא יעזור... כמו שאמרת בפוסט אחר - עד שאתה לא מטיס טיסן ברמה כזו אתה לא יודע מה אתה מפסיד.
רוב רובם של האנשים לא יטיסו טיסנים כאלה, לא יראו בעיניים שלהם טיסנים כאלה וגם אין להם שום שאיפה להטיס אותם!
מבחינתם ספוגים זה הדבר שטס הכי טוב, ולא משנה מה תעשה או תגיד לא ישנה את דעתם כי הם קבורים בבינוניות ובחוסר רצון להתפתח...
הדבר היחידי שנותר לנו לעשות זה למשוך את הקומץ הקטן שכן בעל שאיפות למקצועיות.
איתן.
אני הייתי שמח להטיס טיסנים כאלה, אבל אני די מפחד מהנושא כי לא ברור לי איך מתחילים או כמה זה עולה, אולי אם תכתבו מדריך מסודר תמשכו כמה אנשים מקוצפים?
שי
eitan-ro
12-02-2011, 14:19:41
קצת בעייתי לעשות מאמר\מדריך על כל תחום ותחום... יש עשרות של מחלקות ותחומי טיסנאות שבהם אפשר להגיע מאד רחוק!
למעשה כמעט כל תחום שמעניין אותך יש בו לאן לשאוף, זה תלוי אך ורק בעניין שלך, ואם יש לך שאלות לגבי אותה מחלקה או תחום אז פשוט תשאל בפורום היעודי לאותו תחום ואני בטוח שתקבל תשובה!
אם במקרה דאוני DLG מעניינים אותך, אז כתבתי מאמר די מזמן שמיועד לכל מי שרוצה להתחיל במחלקה:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=3567
איתן.
האמת שהגמרלין מאוד מעניין אותו וגם ראיתי אזכור לאיזהשהי מחלקה עם כנף מעופפת(?)
אבל העלויות מאוד מפחידות אותו למרות שהייתי שמח להיות בעלים של אחד ולהשתתף בתחרויות...(נרגש מלחשוב על זה:D)
שי
eitan-ro
12-02-2011, 14:50:08
אני לא מכיר מחלקה עם כנף מעופפת, למרות שאולי אתה מתכוון לניסיון של מטיס גרמני לעשות DLG כנף מעופפת...
אם מעניין אותך F3J, אז אני יכול לעניין אותך בדאון מאד דומה שאני מוכר כרגע:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=33451
איתן.
דוד פלד
12-02-2011, 17:35:56
לצערי זה לא יעזור... כמו שאמרת בפוסט אחר - עד שאתה לא מטיס טיסן ברמה כזו אתה לא יודע מה אתה מפסיד.
רוב רובם של האנשים לא יטיסו טיסנים כאלה, לא יראו בעיניים שלהם טיסנים כאלה וגם אין להם שום שאיפה להטיס אותם!
מבחינתם ספוגים זה הדבר שטס הכי טוב, ולא משנה מה תעשה או תגיד לא ישנה את דעתם כי הם קבורים בבינוניות ובחוסר רצון להתפתח...
הדבר היחידי שנותר לנו לעשות זה למשוך את הקומץ הקטן שכן בעל שאיפות למקצועיות.
איתן.
ספוגים?
יפה אמרתה..;) :D
ZvikaF
12-02-2011, 19:02:40
איתן,רועי: באנלוגיה לפתגם אחר -
"פעם המטיס היה עשויי מקרבון והטיסן מעץ, היום הטיסן מקרבון והמטיס מעץ" :)
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.