PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! רוצה להתחיל בתחום FPV



goste
12-02-2011, 15:20:45
שלום,
אני רוצה להתחיל להטיס FPV.

איזה תדר עדיך שהמקלט יהיה ? 900MHZ זה בסדר? לא יהיה איתו הפרעות?
התדר הזה הוא בסדר? לא יהיה איתו בעיות? (יש לי את השלט DX7.. )
כמה קילומטרים הDX7 יכול להגיע?
וכמה mW אני יצטרך למקלט כדי שלא יהיה פחות מהקליטה של ה DX7 וגם לא יותר מידי מעל הקליטה?

תודה.

AMIR
13-02-2011, 07:49:03
גם אני עם אותה שאלה,
המליצו לי להטיס עם 72 ואת המערכת צילום על 2.4
אם כי לדעתי 900 מגה הרץ יעבוד מצויין עם 2.4!
עניין ההספקים , הספק השידור יתן לך תווח השידור והקליטה.
זה ממש לא קשור לתווח השידור של מערכת הרדיו שלך.

שיהיה בהצלחה.

danielmashraki
13-02-2011, 08:30:20
גם אני עם אותה שאלה,
המליצו לי להטיס עם 72 ואת המערכת צילום על 2.4
אם כי לדעתי 900 מגה הרץ יעבוד מצויין עם 2.4!
עניין ההספקים , הספק השידור יתן לך תווח השידור והקליטה.
זה ממש לא קשור לתווח השידור של מערכת הרדיו שלך.

שיהיה בהצלחה.

למה זה לא קשור למערכת רדיו? אם הטווח קליטה של המערכת רדיו הוא קילומטר..
אין סיבה לקנות מערכת שיכולה להגיע ל 3 קילומטר..
ושוב..לכמה יכול להגיע הDX7?..
תודה.

tomer_inbar
13-02-2011, 09:36:03
ראו,
אם אתם הולכים להטיס כשיש עוד כמה מטיסים באיזור שמשתמשים בשלט 2.4Ghz אז שכחו מוידאו בתדר זה, למה? כי יש הפרעות בוידאו.
לגבי שלט 72Mhz, אני לא הייתי משתמש בו, כיוון שאפשר לעלות על התדר שלכם ומה שיקרה שכל האלפי שקלים שהשקעתם בפלטפורמת ה-FPV תרד לתימיון.

גם 900Mhz לא בא בחשבון, כיוון שהוא מתנגש עם רשת ה-GSM בארץ, ואמורים להיות הפרעות בוידאו.

לפי דעתי האישית, השילוב הטוב ביותר הוא שלט 2.4Ghz עם וידאו 1.2Ghz, אף אחד לא יכול לעלות על תדר הטיסן ואף אחד לא מפריע בוידאו.

*כל האמור מייחס לדעתי האישית בלבד.

danielmashraki
13-02-2011, 09:43:30
ראו,
אם אתם הולכים להטיס כשיש עוד כמה מטיסים באיזור שמשתמשים בשלט 2.4Ghz אז שכחו מוידאו בתדר זה, למה? כי יש הפרעות בוידאו.
לגבי שלט 72Mhz, אני לא הייתי משתמש בו, כיוון שאפשר לעלות על התדר שלכם ומה שיקרה שכל האלפי שקלים שהשקעתם בפלטפורמת ה-FPV תרד לתימיון.

גם 900Mhz לא בא בחשבון, כיוון שהוא מתנגש עם רשת ה-GSM בארץ, ואמורים להיות הפרעות בוידאו.

לפי דעתי האישית, השילוב הטוב ביותר הוא שלט 2.4Ghz עם וידאו 1.2Ghz, אף אחד לא יכול לעלות על תדר הטיסן ואף אחד לא מפריע בוידאו.

*כל האמור מייחס לדעתי האישית בלבד.

בדקתיבמדריך שרשמו פה ורשום ככה:

1.2GHz - בעיית חוקיות ובנוסף כפולה של 2.4 שיכולה להפריע אם השלט של הטיסן הוא 2.4

מה זאת אומרת בעיית חוקיות ? והאם אתה משתמש גם בתדר הזה? היה לך פעם בעיות איתו?

tomer_inbar
13-02-2011, 10:29:10
http://img696.imageshack.us/img696/8148/90519292.jpg

danielmashraki
13-02-2011, 20:09:09
הנה משהו שמצאתי בפורום בחו"ל
מישהו מוכן לפרש לי את זה?
הבנתי את הבדיקות שהוא עשה ואת המרחקים. מה שלא הבנתי אם זה ציוד רגיל שהוא לא הוסיף לו משהו כדי להגדיל את הטווח..








Ok, so here is Part 2 of the range checking.

This time I tested 4 Radios.

1. Spektrum DX6i with an AR6200 receiver
2. Futaba 6EX 2.4 ghz with a R606FS receiver
3. A Kraft Series 80 7C 40 Mhz FM (built in 1980 and last serviced in 1990)
4. A 36 Mhz FM 4 Channel radio that came packaged in an RTF Ducted Fan F-18 kit (it has a brand label of "FAMOUS" on it)

I removed the 36 mhz radio from the F-18 and replaced it with the Futaba 6EX which is fortunate as you will see..

With my wife sitting with the 4 transmitters in the location indicated in the photo below.

I used my mobile (cell) phone to instruct her which sticks to move so I could view the corresponding servo movement.

I then drove with the 4 receivers, with servos connected to the positiions indicated.

Position 1 - 1.6 Kilometers

Spektrum - Perfect connection and response
Futaba - Perfect connection and response
Kraft - Perfect connection and response
Famous - No connection, no response

Position 2 - 3.7 Kilometers

Spektrum - Perfect connection and response
Futaba - Perfect connection and response
Kraft - No connection, no response
Famous - No connection, no response

Position 3 - 5 Kilometers

Spektrum - Intermittent connection and response (If I held the receiver above my head it became fully connected and appeared to have reliable response, but when I lowered the RX it lost connection)
Futaba - Reasonable connection and response with intermittent red blinking on the RX light, however when I shield the antenna with my hand the connection dropped completely
Kraft - No Connection
Famouse - No Connection

http://74.50.85.67/RC/MultiRangecheck.jpg

I then drove back to the location of the transmitters.. The "Famous" Brand 36 mhz radio did not connect until I was within 450 meters of the transmitter (hardly what you would fly a ducted fan jet with ...)

So my conclusion....

Spektrum and Futaba 2.4 ghz were virtually on par for range and clearly superior to my Kraft radio that was state of the art in 1980 (40Mhz FM)

The 36 mhz FM radio was not even in the ballpark...

Hope you find this info useful..

Cheers...

valaza
13-02-2011, 23:28:41
בנוגע לתדרים:
900- לא יודע לגבי חוקיות, לא יודע לגבי התנגשות עם GSM, למרות שראיתי מערכת כזאת על טיסן שטס מאוד קרוב לאנטנות סלולריות ללא שום הפרעות

1.2- ייצור בעיה במידה ותרצה להשתמש בכל מה שקשור לGPS בטיסן, תדר הGPS האזרחי הוא באיזור ה1.2 (זה מזכרון כללי, לא לתפוס אותי במילה)
ייתרון- תפעיל אצל מישהו באוטו משדר 1.2 והGPS יפסיק לעבוד (גאדג'ט נחמד:))
החוקיות מוטלת בספק, בעוצמות שלנו לא חוקי בעליל

2.4- יפריע מאוד במידה ויש מטיסי 2.4 בקרבתך, אני לא מדבר בכלל על לנסות להטיס עם 2.4 ולשדר עם 2.4, זה כבר מסוכן בצורה מטופשת
חוקי בעקרון, עד 100mW, הרוב מטיסים עם "קצת" יותר אבל נסלח על זה

5.8- לא יודע לגבי החוקיות, אבל לא סביר שחוקי, בכל מקרה זה התדר הכי "נקי" שיש בשוק, ככל הנראה לא יתנגש בשום דבר משמעותי.

guy1a
14-02-2011, 05:50:52
כדאי לכם לקרוא את הנעוצים בראש הפורום

חוצמיזה, מהנסיון האישי שלי. משדר של 200 מילי ואט מינימום, פחות מזה לא מתאים אלא אם מטיסים קרוב ורק נהנים מהנקודת מבט שעל הטיסן ( שזה גם סבבה :) )
מערכת שלט 2.4 לטיסן או 72 אם כבר יש בבית .. זה לא כל כך משנה ( למרות שאהבתי את המידע שמעל, יש לי פוטאבה 2.4 :) )
900 מגה הרץ לוידאו, לא מתנגש עם מערכות שלט ולא לטוס ממש קרוב לעמודי אנטנה של סלולרי.

עד כמה שראיתי פה, היחיד שמשתמש ב 5.8 הוא יגאל ( נדמה לי ) והוא אמר שזה מעט בעייתי כי החדירות של השידור חלשה יחסית.

** דניאל, אתה יכול לתת את הלינק לפוסט המקורי בבקשה ?
אני לא יודע כמה שווה המחקר הזה, אם המערכות היו על גובה הרצפה זה משנה את הכל. באויר יש חוקים אחרים.

danielmashraki
14-02-2011, 09:08:34
כדאי לכם לקרוא את הנעוצים בראש הפורום

חוצמיזה, מהנסיון האישי שלי. משדר של 200 מילי ואט מינימום, פחות מזה לא מתאים אלא אם מטיסים קרוב ורק נהנים מהנקודת מבט שעל הטיסן ( שזה גם סבבה :) )
מערכת שלט 2.4 לטיסן או 72 אם כבר יש בבית .. זה לא כל כך משנה ( למרות שאהבתי את המידע שמעל, יש לי פוטאבה 2.4 :) )
900 מגה הרץ לוידאו, לא מתנגש עם מערכות שלט ולא לטוס ממש קרוב לעמודי אנטנה של סלולרי.

עד כמה שראיתי פה, היחיד שמשתמש ב 5.8 הוא יגאל ( נדמה לי ) והוא אמר שזה מעט בעייתי כי החדירות של השידור חלשה יחסית.

** דניאל, אתה יכול לתת את הלינק לפוסט המקורי בבקשה ?
אני לא יודע כמה שווה המחקר הזה, אם המערכות היו על גובה הרצפה זה משנה את הכל. באויר יש חוקים אחרים.

http://www.rcuniverse.com/forum/m_9814856/anchors_9829320/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#9829320

guy1a
14-02-2011, 09:57:39
עוד משהו שחשבתי עליו עכשיו תו"כ קריאה של השרשור האוסטראלי ...

במערכות 72 אין נעילה ( bind) , אם אתה מטיס יותר רחוק מהטווח המידי שלך אתה לא יודע אם מישהו פתח משדר על התדר שלך, לא רק בהטסה של ק"מ רבים .. מספיק כמה מאות מטרים אחרי הגבעה, מנוף משאית למשל .. או כל שלט / הפרעה אחרת ובום ...

במערכות 2.4 יש bind, זה לא אמור לקרות.

valaza
14-02-2011, 19:06:00
ומנגד אפשר לטעון
ש2.4 חייב קו ראיה לטיסן והקרקע מתחילה להפריע במידה ואתה טס נמוך
72 סלחני יותר בעניין קווי הראיה והקרקע, מה גם שהטווח יהיה גדול יותר היות ויצרני המשדרים צריכים כן להקשיב לחוקים ובעקרון לרוב מדינות העולם הם לא יכולים להוציא משדרים בעלי יותר מ100mW הספק שידור
72 מותר ע"פ חוק לדעתי 1W (לא לתפוס אותי במילה) ולכן גם הטווחים יהיו "יפים" יותר (מעשית משדרי 72 מוצאים לדעתי עם הספקים של 0.7-1W (אאל"ט))

s.mario
14-02-2011, 19:16:55
ומנגד אפשר לטעון
ש2.4 חייב קו ראיה לטיסן והקרקע מתחילה להפריע במידה ואתה טס נמוך
(אאל"ט))

נכון גם לאותם סטים של משדר\מקלט? - או שהכוונה רק לציוד רדיו

valaza
14-02-2011, 21:07:38
אני אישית לא מטיס לרוב עם 2.4, אני עדיין באסכולת ה72, אבל רדיו הוא רדיו, לא משנה אם אתה משדר סיגנל לטיסן או וידאו.
התגובה אולי תהיה שונה-
בוידאו- איכות הקליטה יורדת פרופורציונלית לאיכות השידור
בשלט\מקלט- המקלט יודע להתמודד עם איכות שידור ירודה, אך כשהוא מגיע לסף מסויים הוא פשוט ננעל (פיילסייפ\נעילה), הבעיה היא שאין לך שום פידבק לאיכות השידור, ככה שכשהוא יעלם זה יהיה פתאומי
הפיתרון לזה- ב72 אפשר להטיס עם שלב סגור באנטנה ולפתוח אותו במקרה חירום, ב2.4 (וזו תיאוריה, ז"א לא התנסתי אישית בקונפיגורציה הזו) אפשר אולי להפנות את האנטנה בטיסה רגילה כך שהשידור יהיה פחות אופטימלי, ובמקרה חירום להפנות את האנטנה לשידור אופטימלי, זה יעבוד יותר ויותר טוב ככל ששבח אנטנת האומני שבשימוש גדול יותר, אך בתיאוריה אמור לעבוד גם עם האנטנות הרגילות.


ובסוף לא עניתי על השאלה.....
זה נכון לשניהם, אבל רלוונטי יותר לשידור וידאו, כי הוא אנלוגי וכי איכות הקליטה כאמור פרופורציונלית

s.mario
14-02-2011, 21:24:08
חשבתי שיהיה אופי שונה משום שפעם אחת המשדר על הקרקע ופעם באויר..
בכ"מ תודה על התגובה העניינית.

אם כך , לדעתך - מהו התדר שידור האופטימלי לוידאו למטיסי 72?

guyst
14-02-2011, 22:54:31
חשבתי שיהיה אופי שונה משום שפעם אחת המשדר על הקרקע ופעם באויר..
בכ"מ תודה על התגובה העניינית.

אם כך , לדעתך - מהו התדר שידור האופטימלי לוידאו למטיסי 72?

רוב המטיסים ב-72 משתמשים בוידאו 2.4

איציק רונן
14-02-2011, 23:14:37
אני אישית לא מטיס לרוב עם 2.4, אני עדיין באסכולת ה72, אבל רדיו הוא רדיו, לא משנה אם אתה משדר סיגנל לטיסן או וידאו.
התגובה אולי תהיה שונה-
בוידאו- איכות הקליטה יורדת פרופורציונלית לאיכות השידור
בשלט\מקלט- המקלט יודע להתמודד עם איכות שידור ירודה, אך כשהוא מגיע לסף מסויים הוא פשוט ננעל (פיילסייפ\נעילה), הבעיה היא שאין לך שום פידבק לאיכות השידור, ככה שכשהוא יעלם זה יהיה פתאומי
הפיתרון לזה- ב72 אפשר להטיס עם שלב סגור באנטנה ולפתוח אותו במקרה חירום, ב2.4 (וזו תיאוריה, ז"א לא התנסתי אישית בקונפיגורציה הזו) אפשר אולי להפנות את האנטנה בטיסה רגילה כך שהשידור יהיה פחות אופטימלי, ובמקרה חירום להפנות את האנטנה לשידור אופטימלי, זה יעבוד יותר ויותר טוב ככל ששבח אנטנת האומני שבשימוש גדול יותר, אך בתיאוריה אמור לעבוד גם עם האנטנות הרגילות.


ובסוף לא עניתי על השאלה.....
זה נכון לשניהם, אבל רלוונטי יותר לשידור וידאו, כי הוא אנלוגי וכי איכות הקליטה כאמור פרופורציונלית

איתי 4D הטיס זמן רב בשיטה הזו של שלב אחד מכופל ואז כשהיה מאבד תקשורת, היה קופץ, מעריך את השלב האחרון ומנופף באנטנה כדייג מוכה כלבת. השיטה הזו מלחיצה מאוד (בעיקר אנשים בגילי).
הדרך הנכונה להתמודד עם התופעה זה לשדר את הRSSI (עוצמת אות המקלט) ע"ג הOSD.
אמרת נכון לגבי הוידאו. הוידאו הוא מדד טוב לאיכות השידור לכלי. צריך לכוון את המערכת (עוצמות השידור והאנטנות) באופן כזה שתורגש ירידה באיכות הוידאו לפני שיש ניתוק של הRC. אפשר להטיס עם איכות תמונה לא טובה אבל ממש לא ניתן להטיס בלי לינק הRC.
במידה ויש OSD עם יכולות חזרה הבייתה או לפחות יכולת להתחיל פניה ברגע שנפגע קשר הרדיו זה גם יכול להציל ממצב שחבל שנכנסתם עליו.


חשבתי שיהיה אופי שונה משום שפעם אחת המשדר על הקרקע ופעם באויר..
בכ"מ תודה על התגובה העניינית.

אם כך , לדעתך - מהו התדר שידור האופטימלי לוידאו למטיסי 72?
ככלל, ככל שהתדר נמוך יותר, יכולת ההתקדמות של הגל היא טובה יותר.
ובמידה ורוצים להישאר בתחום החוקי עדיף ללכת על משדר וידאו 2.4 500mW.
בבחירה הזו מרוויחים כמה דברים:
1. תדר חוקי
2. מגיע לטווחים יפים מאוד.
3. באנטנה אומני האות נחלש לפני ה RC.
4. זול מאוד ביחס לאחרים.
5. אמין מאוד בגלל שהמוצר מאוד נפוץ.
6. עובד ב 5V. ואומר, לא מאוד מתחמם ועובד כל עוד יש רדיו ( BEC ).

איציק

s.mario
14-02-2011, 23:27:21
תודה איציק.
איך הסט הבא למשל בתור התחלה
http://www.lowpricerc.com/product_info.php?cPath=36&products_id=989
שווה משהו או שווה ערך לסטים שנמכרים אצל הסיני?...

valaza
14-02-2011, 23:36:16
יש לי 2.4, אני לא מרוצה לגמרי כי מספיק שיש לידך אדם אחד עם משדר 2.4 פתוח והוידאו מתחרבש, זה בלי לדבר בכלל על ללכת למנחת.

אם הייתי קונה מערכת חדשה היום, הייתי הולך על 900 או על 5.8

moziza
15-02-2011, 10:49:30
לי היה את המערכת הזו של LOWPRICE משדר קטן מאוד וקל עבד מצויין עד שיום אחד רציתי להטיס FPV בגשם.... מאז הוא כבר לא עובד כמו פעם...

s.mario
15-02-2011, 17:56:40
לי היה את המערכת הזו של LOWPRICE משדר קטן מאוד וקל עבד מצויין עד שיום אחד רציתי להטיס FPV בגשם.... מאז הוא כבר לא עובד כמו פעם...

-> המשדר עובד על 5 \12 וולט?