צפייה בגרסה מלאה : שאלה על מסוקים.
guylihi
24-11-2008, 20:12:36
שלום לכולם .
יש לי שאלה כללית על מסוקים ומי שיכול יענה .
למה במסוקים הקטנים(להבדיל מהמציאות) אין מיצב (ג'ירו או משהו) ליצוב הרוטור הראשי?
זאת אומרת שאני מפנה את המסוק קדימה למה לא עושים שהוא יתישר חזרה ? תהיה הרבה יותר שליטה כמו במציאות ויהיה אפשר להטיס עם FPV..
תודה לעוזרים.!
Nlackrif
24-11-2008, 20:31:19
דבר ראשון יש...!
חברת FMA (http://www.fmadirect.com/) מייצרת מכשיר קטן וחמוד שיש לי אותו שנקרא CO-PILOT העובד על חיישני חום (בגדול) ומייצב את המסוק - עובד נחמד.
בנוסף, ישנם מערוכת לייצוב המסוק - למסוקי פלייברלס, המע' שאני מכיר די יקרה ולכן לא כל כך נפוצה בשוק - נראה אדיר (מע' ראש מאוד פשוטה)
אחד היתרונות הבולטים של מע' ייצוב למסוק היא הפשטות המיכאנית של ראש הרוטור הראשי, שאל את שיסל הוא יודע...;)
אגב, מערכות הייצוב במסוקים הגדולים נורא מורכבת ויהיה מאוד קשה להעתיק אותה לתחום ה-RC בקלות, אבל אנחנו בדרך.
guylihi
24-11-2008, 20:41:01
א. תודה על התשובה.
ב. זאת אומרת שבהחלט הייתם רוצים מערכת שתיתנהג כמו באמת..
guylihi
24-11-2008, 20:42:01
בכל מקרה ביום שאני יראה מסוק שהרוטור הראשי מיוצב אני יקנה מסוק..
Nlackrif
24-11-2008, 20:46:29
שמע, מסוק זה כלי טייס שבהגדרה לא יציב אפילו סיקרוסקי מופתע איך הדבר הזה טס...!!
בכל מקרה, כנראה שלא תמצא משהו שעונה להגדרות שלך, אבל מסוק שבנוי טוב ומכוון כנדרש אפשר להוציא ממנו המון הנאה...
בהצלחה, ניר.
שמע, מסוק זה כלי טייס שבהגדרה לא יציב אפילו סיקרוסקי מופתע איך הדבר הזה טס...!!
בכל מקרה, כנראה שלא תמצא משהו שעונה להגדרות שלך, אבל מסוק שבנוי טוב ומכוון כנדרש אפשר להוציא ממנו המון הנאה...
בהצלחה, ניר.
למה טסת פעם ביסעור שאתה מדבר? :)
קח....במיוחד בשבילך.
http://www.airliners.net/photo/USA%20-%20Marines/Sikorsky%20CH-53E%20Super%20Stallion%20(S-65E)/1150189/L/&width=1024&height=726&sok=WHERE__%28aircraft_generic_LIKE_%27Sikorsky%25 %27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=21&prev_id=1177510&next_id=1149250
http://www.airliners.net/photo/USA%20-%20Army/Sikorsky%20UH-60A%20Black%20Hawk%20(S-70A)/1146578/L/&width=1024&height=695&sok=WHERE__%28aircraft_generic_LIKE_%27Sikorsky%25 %27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=23&prev_id=1149250&next_id=1141095
http://www.airliners.net/photo/USA%20-%20Air%20Force/Sikorsky%20HH-60G%20Pave%20Hawk%20(S-70A)/0685500/L/&width=1024&height=695&sok=WHERE__%28aircraft_generic_LIKE_%27Sikorsky%25 %27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=58&prev_id=0699438&next_id=0677125
אגב...מה הכפתור השני בצד שמאל שנמצא ליד הצג הימני עושה????? ;)
eran144
25-11-2008, 00:03:45
זה של החימום ברגליים :D
Nlackrif
25-11-2008, 05:43:53
למה טסת פעם ביסעור שאתה מדבר? :)
קח....במיוחד בשבילך.
http://www.airliners.net/photo/USA%20-%20Marines/Sikorsky%20CH-53E%20Super%20Stallion%20(S-65E)/1150189/L/&width=1024&height=726&sok=WHERE__%28aircraft_generic_LIKE_%27Sikorsky%25 %27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=21&prev_id=1177510&next_id=1149250
http://www.airliners.net/photo/USA%20-%20Army/Sikorsky%20UH-60A%20Black%20Hawk%20(S-70A)/1146578/L/&width=1024&height=695&sok=WHERE__%28aircraft_generic_LIKE_%27Sikorsky%25 %27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=23&prev_id=1149250&next_id=1141095
http://www.airliners.net/photo/USA%20-%20Air%20Force/Sikorsky%20HH-60G%20Pave%20Hawk%20(S-70A)/0685500/L/&width=1024&height=695&sok=WHERE__%28aircraft_generic_LIKE_%27Sikorsky%25 %27%29_&sort=_order_by_photo_id_DESC_&photo_nr=58&prev_id=0699438&next_id=0677125
אגב...מה הכפתור השני בצד שמאל שנמצא ליד הצג הימני עושה????? ;)
זה לא כפתור, זה מד מהירות!!!
נו באמת...!:cool:
אופיר נחום
25-11-2008, 08:05:25
שלום לכולם .
יש לי שאלה כללית על מסוקים ומי שיכול יענה .
למה במסוקים הקטנים(להבדיל מהמציאות) אין מיצב (ג'ירו או משהו) ליצוב הרוטור הראשי?
זאת אומרת שאני מפנה את המסוק קדימה למה לא עושים שהוא יתישר חזרה ? תהיה הרבה יותר שליטה כמו במציאות ויהיה אפשר להטיס עם FPV..
תודה לעוזרים.!
הסיבה לדעתי היא חצי היסטורית: פעם לא ידעו לייצב בעלות נורמאלית וג'יירואים היו חלום. אז במסוקים הקטנים הלכו על ייצוב מיכאני גם לרוטור וגם לזנב. במרוצת הזמן ועם הפופולאריות שהתחביב תפס, שמו ג'יירו על הזנב. כי זו הייתה הבעיה העיקרית והרוטור הראשי נשאר עם הייצוב המיכאני שהספיק בהחלט (למי שכבר יודע להטיס:D) היום יש מערכות ייצוב יקרות ובעתיד אני חושב שתהיה מערכת ייצוב לכולם.
אתה אומר שאין מייצב, אבל יש בהחלט: המערכת המיכאנית דואגת לשמור את המצב האחרון, כך שאם המסוק נוטה קדימה ואתה מחזיר למרכז, הוא עוד ימשיך בתנועה קדימה (מנסה לשמור על זווית קודמת).
היא בעצם ג'יירו שמנסה לשמור מצב. נסה להטיס בלי פלייבר, ותראה מה זה בלי מייצב.
כשהתחלתי להטיס, הנושא של הייצוב הציק לי במיוחד - המסוק כאילו צף בחוסר יציבות והלך לאן שהוא רוצה ולא הבנתי איך זה לא מפריע לכולם. היום אני לא מרגיש את זה בכלל, אני גם בולם אותו ממהירות גבוהה לעצירה מוחלטת בכלום זמן, כאילו יש לו צמיגים על כביש. כנראה שזה עניין של הרגל.
זה לא כפתור, זה מד מהירות!!!
נו באמת...!:cool:
*********חח
מי אוהב אותך כמו אבא ואמא?..........מי??????? :D:D:D
wind556
25-11-2008, 14:03:19
בכל מקרה ביום שאני יראה מסוק שהרוטור הראשי מיוצב אני יקנה מסוק..
תכין את הארנק:
http://flying-hobby.com/catalog/product_info.php?cPath=245&products_id=4191
http://flying-hobby.com/catalog/product_info.php?cPath=228&products_id=3984
המרסק
25-11-2008, 14:25:32
אני לאחרונה רכשתי את הHelicommand לייצוב וצילום אוירי
יקר, אני חייב לציין
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.