PDA

צפייה בגרסה מלאה : דיון וולוסיטי 90---הבעיה כנראה נפתרה



orendar181
14-02-2011, 20:45:12
היי חברים

לאחר השרשור שהעליתי בקשר לרעד חזק במסוק

שמח לבשר לכם שלאחר פירוק המסוק ובדיקת כל המכלולים בראש בגוף ובזנב

נמצא שהציר הראשי פשוט לא ישר לחלוטין....הייתכן?

בעזרתם של משה גולדשטיין ליאור בר עמי וגיא וכמובן הגורו שלי אלעד

מצאתי כנראה את הבעייה והיא כאמור הציר הראשי.

לאחר שאזמין חדש וארכיב נראה מה יהיו התוצאות....מקווה שזו הבעיה.

מה דעתכם.? שזו יכולה להיות הבעייה?

ושוב תודה

אורן

ziki
14-02-2011, 20:50:16
נראה לי מוזר מאד שציר חדש הגיע עקום.
מה גם שזה לא אופייני לבעיה שתוארה לגבי רעידות שמופיעות ונעלמות, ציר עקום יגרום לרעידות רציפות לאורך כל זמן העבודה.

wonderd
14-02-2011, 21:06:03
אני שמח שמצאת את הבעיה, מקווה בשבילך שזאת באמת היתה הבעיה.
גם לי לא נראה הגיוני,שציר חדש יהיה עקום אבל כשיש בעיה אסור לחפף וצריך לבדוק את כל מה שרק אפשר גם אם זה נשמע לא הגיוני..
אמנם על פניו זה לא אמור לקרות, ולמרות שמדובר על אאוטרייג' ולא על טירקס..עדיין שווה להיות בראש שקט לגבי הדברים - בדיוק כמו שאתה מקבל להבי ראדיקס חדשות - לא תשקול אותן לוודא שהן מאוזנות?

אליקופטר
15-02-2011, 06:02:11
נראה לי מוזר מאד שציר חדש הגיע עקום.

דווקא כן.
מה גם שזה לא אופייני לבעיה שתוארה לגבי רעידות שמופיעות ונעלמות, ציר עקום יגרום לרעידות רציפות לאורך כל זמן העבודה.

נכון או עקום או שלא .

ziki
15-02-2011, 10:48:22
האם ייתכן שהספינדל לא נעול כמו שצריך?

AMIR
15-02-2011, 11:34:41
העובדה שהציר נמצא עקום מעט או לא לגמרי ישר לדבריך, לדעתי זו רק תופעת לוואי/תוצר של הרעידות שהיו ולא להיפך.
הציר התעקם מהרעידות ולא להיפך. כמו שציקי אמר, אם הציר עקום היית צריך לקבל רעידות באופן רציף וקבוע ולא בחצי סטיק בריחוף בלבד.
אני במקומך ממשיך לבדוק....
שיהיה בהצלחה.

ZvikaF
15-02-2011, 11:38:14
העובדה שהציר נמצא עקום מעט או לא לגמרי ישר לדבריך, לדעתי זו רק תופעת לוואי/תוצר של הרעידות שהיו ולא להיפך.
הציר התעקם מהרעידות ולא להיפך. כמו שציקי אמר, אם הציר עקום היית צריך לקבל רעידות באופן רציף וקבוע ולא בחצי סטיק בריחוף בלבד.
אני במקומך ממשיך לבדוק....
שיהיה בהצלחה.

+1
אכן כך - הציר היחידי שיכול לגרום לתופעה כזו זה הספינדל (מידע אישי :))
איך אתם טוענים שיש טרקינג טוב, במיוחד בזמן הרעידות ?

wonderd
15-02-2011, 11:44:28
האמת היא שלאחר שראיתי את צורת ההרכבה במנואל אתמול בערב, הבנתי שהבעיה באמת יכלה להגיע מספינדל לא נעול כמו שצריך - יכול להיות שהוא זז מצד לצד ויצר את הרעידה ובעקבותיה את העיקום בציר..
אורן - אני מקווה שאתמול נעלת את הספינדל כמו שצריך (באמצע) ועם לוקטייט??

לגבי הטראקינג - העובדה היא שכשאני ראיתי את המסוק מרחף לא היתה בעיית טראקינג.

guyro
15-02-2011, 12:13:59
האמת היא שלאחר שראיתי את צורת ההרכבה במנואל אתמול בערב, הבנתי שהבעיה באמת יכלה להגיע מספינדל לא נעול כמו שצריך - יכול להיות שהוא זז מצד לצד ויצר את הרעידה ובעקבותיה את העיקום בציר..
אורן - אני מקווה שאתמול נעלת את הספינדל כמו שצריך (באמצע) ועם לוקטייט??

לגבי הטראקינג - העובדה היא שכשאני ראיתי את המסוק מרחף לא היתה בעיית טראקינג.

גם כתבו לך בהליפריק לפני כמה ימים שהספינדל לא סגור כמו שצריך, רוב הסיכויים שמשם התחילה הבעיה.

wonderd
15-02-2011, 12:30:16
נכון, אבל מכיוון שלא אני הרכבתי את הראש, לא הבנתי על מה מדובר עד שראיתי את המנואל..
אני מקווה שהפעם באמת לא תהיה בעיה אחרת

guyro
15-02-2011, 12:56:36
שיהיה בהצלחה, לוולוסיטי 90 שלי מתוכנן בסופ"ש הזה טסט פלייט...גרסת פלייברלס.

orendar181
15-02-2011, 18:16:50
היי לכולם ערב טוב

אכן נראה לי שהבעיה הייתה מהספינדל ומשם קרה שהציר הראשי קיבל עיקום

הרכבתי מחדש את הספינדל במרכז ועם הברגים שסוגרים עליו עם לוקטייט משובח כמו קווייאר

מחר נחליף ציר ראשי חדש מבר עמי

ונעשה טסט פלייט מס'2 מקווה שזו הבעייה...

אעדכן אותכם בקרוב

ותודה חברים על שיתוף הפעולה והעזרה .

אורן

AMIR
15-02-2011, 19:52:09
ישראליקו... קודם כל תעשה חיים!
לי אישית התעקם הציר מאותו וובלינג שנבע מסל"ד מנוע נמוך.
ליאור ברעמי קיבל פעם ציר ראשי בקיט של 600NSP עקום, אני זוכר את זה כאילו היה אתמול.

wonderd
15-02-2011, 20:10:07
ישראל, אני לא מבין מה אתה אומר - שהציר לא עקום? או שהוא התעקם ע"י רוח הקודש?
אורן גילה שהציר עקום, המסוק חדש לאחר 3-4 הטסות בלבד. מה זה קשור להבנה כלשהי או למחשבה לא נכונה?
יכול להיות שזה לא הגיע כך ושהסיבה לרעידות אכן אחרת, אבל על הממצאים אין כ"כ אפשרות להתווכח - מדובר על עובדה.

ziki
15-02-2011, 20:40:01
אני שותף לדעתו של ישראל שאין סיכוי שהציר התעקם בגלל רעידות בהטסה, המסוק היה אמור להתפרק לפני שהציר יתעקם.
אם הציר עקום אז סביר שהגיע כך בקיט וזו תופעה מאד נדירה.

אורן
בעת סגירת הספינדל וודא שהכל סימטרי והולך חלק, מייסבי הלחץ אמורים לשבת בכיוון הנכון ומגורזים כהלכה.
לאחר הסגירה של הספינדל וודא שהגריפים מסתובבים חלק לגמרי ובאופן שווה גם מבחינת חופש התנועה סביב הספינדל ומבלי להרגיש את המייסבים בעת סיבוב עם היד או חופש כלשהו לפני שאתה מרכיב את הראש על המסוק,לאחר ההרכבה לא תוכל לבדוק זאת.

orendar181
15-02-2011, 21:26:51
היי

ישראל ציקי וכל השאר הציר עקום....עובדה קיימת לא יודע להגיד לך אם הוא הגיע כך או שמא הוא היתעקם כתוצאה מבעייית הספינדל ומהרעד בכלל

אלה שני העובדות וצויין כאן ע"י אמיר שהתעקם לו הציר מרעד וויברציות וגם ליאור קיבל אחד עקום בקיט של 600 אז תבין ישראל המסוק חדש לחלוטין וכבר בטיסת המבחן הראשונה התחילו רעידות מוגזמות לאחר כדקה או שתיים.
לא הייתה מכה חזקה או בכלל פשוט ייתכן מאוד שהציר הגיע כך מה שגם לי קשה להאמין

מוזר ביותר

לגבי ההרכבה של המסוק תחשוב שאתה הרכבת אותו----כך אני הרכבתי

בכל אופן מעניין אותי לשאול את hooby hut מהיכן שרכשתי את המסוק לגבי העניין הזה אם זה מוכר להם מהעבר.

בכל אופן מחר אני מקבל ציר ראשי חדש ארכיב אותו ומאוד מקווה שזה אכן יפתר

אני אמשיך לעדכן

תודה ישראל ציקי אמיר

אורן

ZvikaF
15-02-2011, 21:47:40
רעידות שמופיעות ונעלמות קורות בגלל ספינדל עקום שמשחק (קרה לי ולקח לי די הרבה זמן לעלות על זה), ציר עקום לא יאפשר לך לקבל טראקינג :rolleyes: לעומת זאת בספינדל שהעיקום לא על ציר הלהבים, הטראקינג יהיה טוב, ברגע שיסתובב יופיעו רעידות והטראקינג יהיה גרוע.

lior_bar_ami
15-02-2011, 22:56:23
חברים,
ציר ראשי יכול להתעקם חד משמעית מרעידה חזקה רגעית של סיבוב דיסקה לא סימטרית בסל"ד של מעל 2000~ סל"ד (תחשבו על הפרש המשקלים בצדדים והמומנט שהוא מייצר בצורה לא שווה) - אני לא יודע מתי נתקלתם בציר שלא מתעקם לאחר ריסוק, אבל בריסוקים שלי (;)) אין שום ריסוק שציר לא מוחלף...
בכל מקרה בוולוסיטי 90 אכן יש דרך להתקין את הספינדל, ואת הסגירה שלו על המיסב המרכזי יש לבצע רק לאחר חיזוק הברגים הצדדים וכך לוודא את מירכוזו - לגבי האם זה גרם או לא לעיקום, ספוקלציות שניתן להעלות מהיום ועד לשנה הבאה...

אכן בעבר כבר הגיעו לי צירים ראשיים של טירקס 600 עקומים מהמפעל (2) אך למען ההגינות באחד מהמקרים החבילה היתה קצת חבולה, בפעם השנייה זה יצא ישר מקיט חדש (זו הפעם שאמיר ציין).

בכל מקרה כבר מחר אורן יקבל ציר חדש ויעדכן האם נפתרה הבעיה.

ziki
16-02-2011, 07:30:32
חברים,
ציר ראשי יכול להתעקם חד משמעית מרעידה חזקה רגעית של סיבוב דיסקה לא סימטרית בסל"ד של מעל 2000~ סל"ד (תחשבו על הפרש המשקלים בצדדים והמומנט שהוא מייצר בצורה לא שווה) - אני לא יודע מתי נתקלתם בציר שלא מתעקם לאחר ריסוק, אבל בריסוקים שלי (;)) אין שום ריסוק שציר לא מוחלף...
.

ליאור
לא מדובר על ציר לאחר ריסוק ורעידות רגעיות דוגמאת חופש במייסבים או חוסר סימטרייה בראש לא יעקמו את הציר.
עוצמת הרעידות בטיסה שיגרמו לציר ראשי להתעקם צריכה לגרום קודם לפירוק המסוק לגורמים.

orendar181
16-02-2011, 08:44:41
היי


ציקי אתה טועה ובגדול חבר
על סמך מה אתה קובע את הקביעה הזו?.....אתה חווית תופעה כזו?
אם היית רואה את הרעידות שהיו לי במסוק היית מבין מהר מאוד
היו רעידות חזקות מאוד מאוד פשוט היה מפחיד היה לראות את זה
ואני אומר לך בקביעה שלי וחד משמעי שהציר התעקם כתוצאה מכך
עובדה שהמסוק לא התפרק ולא קרה לו כלום מלבד הציר הראשי...זו עובדה קיימת חבר שלי
בכל אופן היום נקבל ציר חדש מליאור נרכיב נכוון נבדוק ואז נעוף ונבדוק

אני אמשיך לעדכן


אורן

ziki
16-02-2011, 14:44:49
היי
ציקי אתה טועה ובגדול חבר
על סמך מה אתה קובע את הקביעה הזו?.....אתה חווית תופעה כזו?
אם היית רואה את הרעידות שהיו לי במסוק היית מבין מהר מאוד
היו רעידות חזקות מאוד מאוד פשוט היה מפחיד היה לראות את זה
ואני אומר לך בקביעה שלי וחד משמעי שהציר התעקם כתוצאה מכך
אורן

אני אומר זאת על סמך העובדה שהכוחות המופעלים על הציר בזמן תרגילי 3D אגרסיביים גדולים באופן משמעותי מהכוחות המופעלים על הציר ברעידות בזמן ריחוף ולא משנה מה עוצמת הרעידות.
אם מה שאתה אומר היה נכון הרי שהציר לא היה עומד בעומסים בטיסת 3D והיה מתעקם או מתפתל עם הזמן מה שכפי שאתה יודע לא קורה.
ועוד דבר חשוב, מסוקים חשמליים מייצרים טורק הרבה יותר גדול ממסוקי ניטרו, ישנם חלקים שמוחלפים כדי לעמוד בעומס הזה, הציר הוא לא אחד מהם, תחשוב למה.
אני לא שולל אפשרות של ציר שהגיע עקום, אני שולל את האפשרות שזה קרה כתוצאה מרעידות בטיסה זה הכל.

guyro
16-02-2011, 16:37:49
וולא, כולכם חפרתם מספיק בנושא....מה זה משנה, שאורן יחליף את הציר, יסגור את הספינדל כמו שצריך ויתחיל כבר לתקתק אותה ! :cool:

ziki
16-02-2011, 20:29:15
וולא, כולכם חפרתם מספיק בנושא....מה זה משנה, שאורן יחליף את הציר, יסגור את הספינדל כמו שצריך ויתחיל כבר לתקתק אותה ! :cool:

אתה בטוח שהציר שלך ישר? :rolleyes:

guyro
16-02-2011, 20:54:31
אתה בטוח שהציר שלך ישר? :rolleyes:

לא ולא אכפת לי, רועד או לא, המסוק יטוס !!!!!!!!!!!!!!!!!

ziki
16-02-2011, 21:02:56
המסוק יטוס !!!!!!!!!!!!!!!!!

זה בטוח !

RonTo
16-02-2011, 21:33:29
לא ולא אכפת לי, רועד או לא, המסוק יטוס !!!!!!!!!!!!!!!!!

מי הקונה המאושר?

RonEfrat
16-02-2011, 21:37:08
מי הקונה המאושר?

איייייי זה כאב:eek:

lior_bar_ami
17-02-2011, 00:26:29
איזה לקצר רצועות... אלו בשנייה שהם מקבלים קצת חבל, הקרב אבוד...

אגב ישראל, תמסור ד"ש חם חם למולוגטה ;)

ziki
17-02-2011, 07:34:13
אני אמסור :cool:

ותחזור אלינו שלם לפני שגם שם מתחילה הפיכה :rolleyes:

ziki
17-02-2011, 07:35:18
מי הקונה המאושר?

נהיית שנון, חזק ! :D

Chen Zarfati
17-02-2011, 14:59:59
למד ממך ציקי

ziki
17-02-2011, 15:44:20
למד ממך ציקי

אתה בטוח שממני? איתך הוא מבלה יותר :)

Chen Zarfati
17-02-2011, 16:02:59
אין הנחתום המעיד על עיסתו

RonTo
17-02-2011, 18:26:04
תרגעו שניכם, הייתי שנון עוד לפני שהכרנו... פשוט בניגוד לאחד מכם, אני שולט על עצמי בדפי הפורום (והמבין יבין)

RonTo
17-02-2011, 19:38:43
צרפתית את מוכנה לדו קרב???!!!:D:D:D:D:D:D;)

אל יתהלל חוגר כמפתח!!!

הפעם אין הזדמנות שניה!!!

ziki
17-02-2011, 19:40:38
תרגעו שניכם, הייתי שנון עוד לפני שהכרנו... פשוט בניגוד לאחד מכם, אני שולט על עצמי בדפי הפורום (והמבין יבין)

נראה לי שלאחרונה יש לך בעיה בשליטה על הסוגרים :D

ZvikaF
17-02-2011, 20:06:18
לא מיצינו את הנושא ?

מה קורה עם הוולוסיטי ? הרעידה נעלמה ?

wonderd
17-02-2011, 20:47:44
לפי השמועות הציר הראשי עדיין לא הגיע, אולי מחר יגיע ונוכל לבצע בדיקה נורמלית.

דרך אגב, אולי אני טועה אבל נראה לי שאין הרבה עומס שמופעל על הציר הראשי (במידה והכל מאוזן כמובן) בטיסת 3D או בכלל לרוחב הציר אלא בעיקר לאורכו, אם תחשבו על זה - כל דחיפה חזקה או עצירה פתאומית מתבצעת ע"י שינוי זוית הלהבים ודוחפת או מושכת את הציר בהתאם.

ziki
17-02-2011, 22:54:34
דווקא רוב העומס מופעל על הציר בטיסה כזו. כשאתה משנה פיצ׳ באופן פתאומי על הציר מופעל מומנט אנכי ופיתול.בתיקתוק (שינויי סייקליק מהירים) מומנט אופקי כך שלאורך הטיסה פועלים על הציר כוחות בכל הכיוונים.

ZvikaF
18-02-2011, 07:14:17
על הציר אכן יש הרבה כוחות ומומנטים בטיסה במיוחד 3D.
לא נראה לי שהכוחות האלה מסוגלים לעוות את הציר, פגיעה בקרקע זה כבר סיפור אחר.
אפרופו ציר מסוק - מי שיראה ציר מפורק של מסוק כבד (יסעור) וייפגש עם עובי הדופן המזערי של הציר החלול הזה (בסביבות 10 מ"מ), די יחשוש לטוס בו בהמשך... :)

wonderd
18-02-2011, 07:18:07
תקרא שוב - לא כתבתי שלא מופעל עומס על הציר - כתבתי שלא מופעל הרבה עומס אופקי.
גם בתיקתוק - הרי התיקתוק עצמו הוא דחיפה של הלהבים את המסוק לשי הכיוונים - אז באמת יש עוד קצת כוחות צדדיים אבל לא כאלה חזקים לדעתי - אולי רק משקל המסוק.

Chen Zarfati
18-02-2011, 07:37:28
בעבר קרו מקרים שצירים התעקמו בגלל קשיחות יתר של דמפרים בשילוב סל"ד גבוה וציר חלש.
יש עומס אופקי, הרי הוא המתיחה של הלהבים
**נראה לי שכל אחד מאיתנו מבין את האופקי בצורה אחרת...:)

TooLy
18-02-2011, 08:12:21
חן , אתה ער בשעות כאלו ???:o
עוזי

ziki
18-02-2011, 10:18:18
מה שבטוח זה דבר אחד
מסוק שרועד בריחוף לא יגרום לציר הראשי להתעקם, הכוחות המופעלים עליו בטיסת 3D הרבה יותר חזקים כתוצאה מכוחות הג'י המופעלים על המסוק, אלו מכפילים, משלשים ואף יותר את משקלו של המסוק וכך גם עולה העומס על הציר בהתאם מה שלא קיים בזמן ריחוף או טיסה רגועה לצורך בדיקת רעידות ולכן אם ציר היה מתעקם כתוצאה מרעידות בריחוף הרי שהוא לא היה מתאים וראוי לשימוש על מסוק כזה.

wonderd
18-02-2011, 16:03:29
בעבר קרו מקרים שצירים התעקמו בגלל קשיחות יתר של דמפרים בשילוב סל"ד גבוה וציר חלש.
יש עומס אופקי, הרי הוא המתיחה של הלהבים
**נראה לי שכל אחד מאיתנו מבין את האופקי בצורה אחרת...:)

אבל הלהבים אמורות להיות מאוזנות - כמו כל הראש - לא? אם כך אז העומס אמור להיות שווה ולא משנה איזו טיסה זו.

wonderd
18-02-2011, 16:08:02
בכל מקרה - כתבתי סיפור שלם והאקספלורר נסגר לי באמצע, לא בא לי לכתוב הכל שוב אז בקצרה -
אורן הגיע אליי היום, גם אבנר היה איתנו, בכוחות משותפים פירקנו שוב את הראש והרכבנו מחדש כמו שצריך, לא ראינו בעיה (גם לא בספינדל) מיוחדת. בהטסה המסוק רעד כמו מכונת כביסה לפני שהיא גומ**...:eek: .
כמעט התייאשנו אבל בסוף החלטנו לפרק את המנוע ולבדוק גם שם לעומק..
לאחר הפירוק מצאנו חופש בבית הקלאצ' עד לבוקסת ההתנעה, התברר שלאורן נשברה הבוקסה המקורית והוא החליף אותה באחרת של אליין שמסתבר שלא כ"כ מתאימה. לאחר חיזוק הבוקסה למקום בצורה טובה יותר - מרבית הרעידה נעלמה. עכשיו נשאר לאורן להחליף את הבוקסה למקורית והכל יהיה בסדר.
יש לי סרטון של המסוק עם הרעידה, אני אעלה ליוטיוב ואוסיף פה את הקישור.

bendisar
18-02-2011, 16:19:48
אבל הלהבים אמורות להיות מאוזנות - כמו כל הראש - לא? אם כך אז העומס אמור להיות שווה ולא משנה איזו טיסה זו.

כמובן,
אבל הלהבים מפעילים עומס בצורה לא סימטרית
לדוגמא שאתה נותן קדימה בסייקליק
הלהב שמקדימה מקבל זווית שונה מהלהב שמאחורה, וככה נוצר עומס לא סימטרי :)

ZvikaF
18-02-2011, 18:24:31
בכל מקרה - כתבתי סיפור שלם והאקספלורר נסגר לי באמצע, לא בא לי לכתוב הכל שוב אז בקצרה -
אורן הגיע אליי היום, גם אבנר היה איתנו, בכוחות משותפים פירקנו שוב את הראש והרכבנו מחדש כמו שצריך, לא ראינו בעיה (גם לא בספינדל) מיוחדת. בהטסה המסוק רעד כמו מכונת כביסה לפני שהיא גומ**...:eek: .
כמעט התייאשנו אבל בסוף החלטנו לפרק את המנוע ולבדוק גם שם לעומק..
לאחר הפירוק מצאנו חופש בבית הקלאצ' עד לבוקסת ההתנעה, התברר שלאורן נשברה הבוקסה המקורית והוא החליף אותה באחרת של אליין שמסתבר שלא כ"כ מתאימה. לאחר חיזוק הבוקסה למקום בצורה טובה יותר - מרבית הרעידה נעלמה. עכשיו נשאר לאורן להחליף את הבוקסה למקורית והכל יהיה בסדר.
יש לי סרטון של המסוק עם הרעידה, אני אעלה ליוטיוב ואוסיף פה את הקישור.

יופי :), נראה שמצאתם סיבה טובה, ציר ההתנעה לא נפגע?

lior_bar_ami
18-02-2011, 18:53:16
אורן / אלעד / אבנר
כמו שכבר דיברנו בטלפון היום, הגרף מנוע שלכם לא מכוון כראוי ויחס הסל"ד / פיטצ' אינו מתאים לקשיחות של הראש במיוחד כשהוא חדש (לינקים שלא עברו RESIZING, דאמפרים קשיחים, ואפס חופשים) - ולכן הסל"ד הנמוך יחסית לזווית הקולקטיב (פיטצ' ;)) הנתונה גורם לוויברציה.
העובדה ששיחרור הלהבים ו/או עבודה בסל"ד גבוה יותר (לדוג' IDLE UP) העלימה את תופעת הוויברוץ רק מחזקת את הקביעה שלי.
תרימו את הסל"ד גם בנורמאל, או שתורידו את זווית הקולקטיב באיזור הריחוף (ייצר את אותו האפקט) והתופעה תעלם כליל. בלי קשר תמיד כדאי להימנע מקומבינות ולעבוד עם ציוד מקורי מתאים שלא מצריך התמודדות עם בעיות נוספות (מתאם ההנעה).

גוברנור אגב, במיוחד במסוקי 90 הוא המלצה חמה מאוד על מנת לשמור על המנוע.

wonderd
18-02-2011, 22:29:51
ליאור - את זה הבנו למרות שמדובר על מקרה שונה מהבעיה המקורית - בפעמים קודמות הלהבים לא היו מחוזקים כמו שהם היו היום וגרף המנוע בנקודת אמצע בשלט היה על 75% ולא כמו היום - על 65%.
לפני מציאת מקור התקלה - גם שיחרור הלהבים והעלאת הסל"ד לא עזרו במאומה לרעידות החזקות.
רק אחרי חיזוק 'מתאם ההנעה' כמו שאתה קורא לו, הבעיה נפתרה.

דרך אגב, היום בערב הותקן גוברנר revmax על המסוק, מחר נבדוק אותו בשטח.

הנה
http://www.youtube.com/watch?v=LCHp4jLeHVUשל המסוק מהיום לפני פתירת התקלה..

lior_bar_ami
19-02-2011, 00:34:50
הרעידה הראשונה שנראית בצילום נראית כמו אחת שמקורה בלהבים שלא נפתחו לחלוטין עדיין - טבעית לחלוטין וקוראת לכל מסוק שהלבים נפתחו לקראת הטיסה ולא הספיקו "להימתח" לפתיחה הסופית שלהם עדיין. לגבי ההמשך לא מצליח לראות רעידה אחרת.
אני שמח שהתקנתם גוברנור ואני מקווה שהעלאת הסל"ד תפתור לכם את הבעיה - באם עדיין לא תפתרו את הנושא ע"י העלאה זו (אני בספק) אתם יותר ממוזמנים לתת קפיצה לאיזור ואני מבטיח שאעזור באיבחון הבעיה ופירסומה ברבים ע"מ ששאר החברים ישכילו.

שיהיה לילה טוב, חייב לישון - מחר ממשיכים את סופ"ש ההטסות המטורף הזה :)

wonderd
19-02-2011, 14:42:56
יכול להיות שבנורמל הסל"ד צריך להיות על 80%?

ZvikaF
19-02-2011, 15:42:43
היה נראה לי שבסוף הסרטון יש רעידות אנכיות ? או שזה הוידאו .. :rolleyes:

ziki
19-02-2011, 16:16:29
יכול להיות שבנורמל הסל"ד צריך להיות על 80%?

בהנחה שמרכז הסטיק הוא מרכז טווח המצערת של המנוע והמנוע איננו עשיר מידי הרי שבנורמל אתה אמור לרחף עם המסוק באיזור ה 60% מצערת כשזוית הפיצ' בנקודה זו 5 מעלות ולא אמורות להיות לך רעידות אם סל"ד הראש שמתקבל בנקודה זו הוא באיזור ה 1600-1800.

הנתון של 80% ללא ייחוס למצב המצערת של המנוע מול השלט + כיוון המנוע + גרף הפיצ' שלך לא אומר כלום.

wonderd
19-02-2011, 17:53:13
הנתון של 80% דיבר על מצערת מנוע ולא על הגדרות שלט.
מה שבטוח אני צריך להשיג לעצמי דחוף מד סל"ד..


היה נראה לי שבסוף הסרטון יש רעידות אנכיות ? או שזה הוידאו .. :rolleyes:
לא מבין את זה - העליתי סירטון של 100 מגה באיכות מצויינת, זה מה שיצא!
אין שום רעידות אנכיות.
היום ניסינו שוב ושוב במצב נורמל המסוק רועד, רק כשהעליתי את הסל"ד לסל"ד קרוב לאיידל הפסיקו הרעידות.
אורן - תבדוק שוב את זויות הלהבים, אולי פיספסנו משהו עקרוני...

ziki
19-02-2011, 18:21:01
הנתון של 80% דיבר על מצערת מנוע ולא על הגדרות שלט.
מה שבטוח אני צריך להשיג לעצמי דחוף מד סל"ד..


לא מבין את זה - העליתי סירטון של 100 מגה באיכות מצויינת, זה מה שיצא!
אין שום רעידות אנכיות.
היום ניסינו שוב ושוב במצב נורמל המסוק רועד, רק כשהעליתי את הסל"ד לסל"ד קרוב לאיידל הפסיקו הרעידות.
אורן - תבדוק שוב את זויות הלהבים, אולי פיספסנו משהו עקרוני...

80% זה לא סביר, גם אם המנוע עשיר מאד אתה אמור לקבל סל"ד מספיק גבוה.
בניטרו יש מספר פרמטרים שצריכים להשתלב לקבלת התוצאה הנכונה, לא תורה מסיני אבל עדיף שמישהו יסתכל על זה בשטח.
לפי הצליל של המנוע בסרטון לא נשמע שהמנוע ב 80%, נשמע ונראה שהרבה פחות.
בקשר לזוויות בנורמל:
מינימום 4-
מרכז סטיק 0
מקסימום 9
ובין שלושת הנקודות גרף לינארי.
זה אמור לספק לצורך הבדיקה.

בקשר למנוע:
בדוק שכשאתה נמצא בזוית ה 5 מעלות (איזור ה 70% בסטיק) מצב המצערת על המנוע באיזור ה 60% לצורך הבדיקה.
אם מדובר במנוע שאינו חדש תתחיל מסיכות פתוחות 1.5, עבור מנוע חדש 2.5 ומצב מצערת על המנוע 65%.

אם אתה לא מצליח לייצר סל"ד סביר לריחוף בפרמטרים הנ"ל משהוא לא תקין.

lior_bar_ami
19-02-2011, 18:48:16
הזוויות שציקי ציין הן נתונות לשינוי - אך אם ב 60% מצערת וזווית 0 קולקטיב, אתה מקבל את הסל"ד (הנמוך יחסית) שמופיע בסרטון, יש לכם לחלוטין בעיה אחרת....

wonderd
19-02-2011, 19:43:01
הזויות נבדקו שוב לפני פחות משעה, 6-, 0, 11+.
לגבי הסירטון - אכן אלה היו הנתונים.

mosheg
20-02-2011, 05:38:08
כמה דיבורים.
הבעיה היחידה שלך היא שאתה לא מגיע לאיש מקצוע.
כל השאר זה בעיה שלך.

guyro
20-02-2011, 08:09:58
כמה דיבורים.
הבעיה היחידה שלך היא שאתה לא מגיע לאיש מקצוע.
כל השאר זה בעיה שלך.

+1, רק הזמן שהשקעתם בשירשור הזה, תגיעו למרכז ונסדר לכם הכל...

ולפי הסרטון אתה בסל"ד נמוך....

wonderd
20-02-2011, 09:00:20
יאללה, במקום הכל דיבורים, אני מוכן להגיע במיוחד, לסחוב איתי את אורן ואת אבנר, אבל רק אם ניפגש כולנו!
אני אארגן פגישה באאוטלוק, נדרשים: ציקי, משה, גיא, ליאור והבורר. נוספים: כל מי שרוצה ללמוד מהמומחים לוולוסיטי..

מה דעתכם, הולך? מתי מתאים?

Chen Zarfati
20-02-2011, 09:02:49
גם לדעתי, הבעיה נובעת מחוסר סלד רציני, יכול לנבוע ממנוע עשיר זויות פיץ' לא מכוונות או גרף מנוע לא מכוון.
בהצלחה

guyro
20-02-2011, 09:02:53
יאללה, במקום הכל דיבורים, אני מוכן להגיע במיוחד, לסחוב איתי את אורן ואת אבנר, אבל רק אם ניפגש כולנו!
אני אארגן פגישה באאוטלוק, נדרשים: ציקי, משה, גיא, ליאור והבורר. נוספים: כל מי שרוצה ללמוד מהמומחים לוולוסיטי..

מה דעתכם, הולך? מתי מתאים?

תקבע...אתה לא צריך מומחים לוולוסיטי....זה בעיות SETUP בסיסיות של מסוק ניטרו...

wonderd
20-02-2011, 09:08:22
יאללה, שווה ללמוד איפה אני טועה..
יום שלישי בצהרי היום מתאים? מכיוון שאני לא מכיר איפה אפשר להיפגש כדי שיהיה אפשר גם לבדוק באויר, תציעו מקום.

שכחתי את חן - נשמח לראות גם אותך במפגש!! :)

guyro
20-02-2011, 09:11:19
אצל ברעמי , הוא יהיה שם ויעזור לכוון פיקס!

wonderd
20-02-2011, 12:32:21
נו, סגרנו על מפגש אמצע שבוע כדי ללמד 3 חכמולוגים צעירים שכמונו ואולי גם קצת להטיס?
מאשרים הגעה או לא? :)

guyro
20-02-2011, 14:46:38
נו, סגרנו על מפגש אמצע שבוע כדי ללמד 3 חכמולוגים צעירים שכמונו ואולי גם קצת להטיס?
מאשרים הגעה או לא? :)

קבענו אצל ברעמי....!

lior_bar_ami
20-02-2011, 16:35:48
אני כמובן כאן :cool:

wonderd
24-02-2011, 09:48:54
אני שמח לומר שהפעם נכון לעכשיו נראה שהבעיות נפתרו, התהליך לפתרון כלל החלפת קלאצ' שנשבר באמצע הטיסה, פתיחת הטורק טיוב והרכבתו מחדש, החלפת בוקסת ההנעה עם המוט שלה.
מלבד נחיתה לא מוצלחת שהצריכה החלפת גלג"ש קדמי ותופסי פושרוד זנב הכל עבר בשלום.
תודה לליאור על ההסתכלות מקרוב, על כיוון המנוע ועל העזרה בכלל.
גם סרוו הזנב נפגע, אז לאחר החלפת הגלג"ש בו נוכל לשים חותמת 'תקין'..:)

ziki
24-02-2011, 13:01:36
אני שמח לומר שהפעם נכון לעכשיו נראה שהבעיות נפתרו, התהליך לפתרון כלל החלפת קלאצ' שנשבר באמצע הטיסה, פתיחת הטורק טיוב והרכבתו מחדש, החלפת בוקסת ההנעה עם המוט שלה.
מלבד נחיתה לא מוצלחת שהצריכה החלפת גלג"ש קדמי ותופסי פושרוד זנב הכל עבר בשלום.
תודה לליאור על ההסתכלות מקרוב, על כיוון המנוע ועל העזרה בכלל.
גם סרוו הזנב נפגע, אז לאחר החלפת הגלג"ש בו נוכל לשים חותמת 'תקין'..:)

אני מבין שלא משעמם אצלכם :)

wonderd
24-02-2011, 21:58:09
משתדלים..
חבל שלא באת להגיד שלום..:)

wonderd
25-02-2011, 12:35:17
היה ציר עקום, היה טורק שלא ישב עד הסוף, היתה בוקסת הנעה לא מקורית.
אח"כ היה קלאצ' שבור, אח"כ היה זנב שפגע ברצפה ונשברו להבים, תופסי פושרוד וגלג"ש בסרוו זנב..
היה גם כיוון מנוע שליאור ביצע במקצועיות גדולה.
בקיצור הוחליף חצי מסוק ועכשיו הכל תקין.

ziki
25-02-2011, 13:34:02
בקיצור רק הסקידים היו בסדר :eek:

wonderd
25-02-2011, 14:39:20
למה אתה חושב שהתרסק??
אם אתה מדבר על הזנב שפגע ברצפה - נחיתה לא טובה על שטיח עקום..