התחברות

צפייה בגרסה מלאה : זהו .. כל החלקים פה - מתחילים לבנות



guy1a
17-02-2011, 16:50:59
את הקופטריקס 450
:)

אייל שפירא
17-02-2011, 16:56:41
CopterX FPV ? :rolleyes:

guy1a
17-02-2011, 17:11:09
*** מה זה עושה פה ?
הכוונה כמובן היתה לפורום שמעל ..

אני מניח שיקח לי כמה זמן עד שאזמין את הסקיד הזה (http://www.hobbycity.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=16343)

:)

בבקשה להעביר לפורום הנכון.

guy1a
18-02-2011, 18:58:58
והנה השאלה הראשונה

החיצים בצילום מראים את החיבור של הרודים של הסואשפלייט לסרבואים
לא מסומן בחוברת איך לחבר את זה
כמו שזה עכשיו זה בזוית החוצה

האם אני אמור לחבר את זה מבפנים ? שיהיו מקבילים לגוף ?

Trex450
18-02-2011, 19:04:30
פשוט תחבר אותם לזרוע של הסרבו מהצד הפנימי זה יהיה בסדר

SEVEN
18-02-2011, 19:50:21
והנה השאלה הראשונה

החיצים בצילום מראים את החיבור של הרודים של הסואשפלייט לסרבואים
לא מסומן בחוברת איך לחבר את זה
כמו שזה עכשיו זה בזוית החוצה

האם אני אמור לחבר את זה מבפנים ? שיהיו מקבילים לגוף ?

צריכים להיות מקבילים, תחבר את הסרווים מהצד הפנימי ואז לא תהיה בעייה.
זה מצריך קצת עבודה ושחרור של כמה ברגים בגוף.

guy1a
18-02-2011, 20:57:53
הסרבואים מבפנים אבל .. ?!
למה אתה מתכוון ?

Shay
18-02-2011, 21:06:48
הבולינקים מבפנים

guy1a
18-02-2011, 21:27:51
סבבה :)

תודה.

wonderd
18-02-2011, 22:33:07
הכנסת את הסרוואים לשקע שלהם מתוך הגוף או מבחוץ?

guy1a
18-02-2011, 22:35:53
מבפנים את השניים הקדמיים ואת האחורי מבחוץ
כמו שבחוברת.

wind556
18-02-2011, 22:57:50
ושוב אנחנו חוזרים אל לימוד מסוקאות בהתכתבות, בדיוק כמו שחייה :D:D:D

edoman
18-02-2011, 23:16:47
תתחדש ותהנה ...

wonderd
19-02-2011, 07:42:17
אחלה, אז נשאר לך כמו כבר כתבו - להתקין את ה'בולים' כלפי פנים ולא כלפי חוץ..תעשה אחד ותבדוק אם זה מספיק טוב.

עודד - אין שום סיבה שבעולם לא לעזור לבחור בהתכתבות - במקום שבו הסברים לא מספיקים - התמונות מראות יפה מאוד.
זה לא כמו שחייה אלא כמו בניית בריכת שחייה - אין שום בעיה להראות את התהליך בתמונות והסברים מדוייקים. אל תשכח איך אני התחלתי..

guy1a
22-02-2011, 22:15:26
הבחור יבקש עזרה איפה שהוא חושב לנכון .. אם זה יעלה לו בסוף מליונים ? .. או יערוף את ראשו של מישהו והבחור ישלם את התחתונים .. זאת בעיה של הבחור.

הבולינקים חוברו מבפנים והם אכן ישרים ופועלים טוב ( לכאורה :) )

תודה על העזרה עם זה,


לענייננו, הדבר המפחיד הזה חובר לחשמל היום .. המנוע מסתובב ( ואחרי כמה כיוונונים לכיוון הנכון ) הזנב פועל טוב, ואפילו הג'יירו מאותת שהוא בעניין ..
מה שאני לא הבנתי ( לאחר עיון מעמיק בחוברת של המסוק ובחוברת של השלט ) אני חושב שאני כיוונתי נכון את סוג הסוואשפלייט, שני סרבואים מקדימה ואחד מאחורה, עקומת מצערת וזוית ( איך קוראים בעברית לפיטש ? ) גם עושה רושם שאני בכיוון הנכון, אבל שני דברים לא מובנים לי לחלוטין.
1. מהנסיון שלי עם הוולקרה, הזזת הסטיק הימני קדימה אחורה ולצדדים אמורה להזיז את הסוואש לכיוונים הנכונים .. זה לא קורה, הסרבו השמאלי ( ממבט הנהג ) לא משתף פעולה = לא יורד כשאני מזיז את הסטיק שמאלה ...
הוא כן עולה עם השאר כשאני מעלה מצערת ויחד איתה עולה הפיטש ככה שאני מניח שהוא גם בכיוון הנכון וגם פועל ..
2. למרות שלפי החוברת הגדרתי איידל, העברת המתג לא עושה כלום למסוק ( אני מצפה להגיע למצב שמצערת באמצע זה אמצע מהלך הסרבואים ), מצד שני, הפעלת השלט במצב "איידל" מעוררת אותו לצעוק עלי שאני עם מצערת פתוחה, כלומר אני מניח שכן קורה משהו שם ...

השלט שלי זה EX6 של פוטאבה .. אם מישהו מכיר את זה אני אשמח לעזרה, גם טלפונית.
תודה.

~~~
שלב הבא אני מתכוון לפרק את הג'ויינטים ולבדוק שהם באורך הנכון / סרבואים באמצע וכו'

בנתיים אני לא מעיז להוציא אפילו את הלהבים מהמגרה להסתכל עליהם ... אני באמת מפחד מהדבר הזה.

dbrosh
22-02-2011, 23:19:05
שלב הבא אני מתכוון לפרק את הג'ויינטים ולבדוק שהם באורך הנכון / סרבואים באמצע וכו'

.

לפי תיאור העבודה ומצב המסוק שלך הג'ויינטים שלך עושים את התפקיד מצויין. גם מצב הקססות. אל תפרק. להיפך. תמשיך לגלגל את הג'וינטים ולבנות בהתכתבות. רק תן צפירות עולות ויורדות לפני שאתה מתקרב לשטח

HeliDraco
22-02-2011, 23:32:20
הבחור יבקש עזרה איפה שהוא חושב לנכון .. אם זה יעלה לו בסוף מליונים ? .. או יערוף את ראשו של מישהו והבחור ישלם את התחתונים .. זאת בעיה של הבחור.

הבולינקים חוברו מבפנים והם אכן ישרים ופועלים טוב ( לכאורה :) )

תודה על העזרה עם זה,


לענייננו, הדבר המפחיד הזה חובר לחשמל היום .. המנוע מסתובב ( ואחרי כמה כיוונונים לכיוון הנכון ) הזנב פועל טוב, ואפילו הג'יירו מאותת שהוא בעניין ..
מה שאני לא הבנתי ( לאחר עיון מעמיק בחוברת של המסוק ובחוברת של השלט ) אני חושב שאני כיוונתי נכון את סוג הסוואשפלייט, שני סרבואים מקדימה ואחד מאחורה, עקומת מצערת וזוית ( איך קוראים בעברית לפיטש ? ) גם עושה רושם שאני בכיוון הנכון, אבל שני דברים לא מובנים לי לחלוטין.
1. מהנסיון שלי עם הוולקרה, הזזת הסטיק הימני קדימה אחורה ולצדדים אמורה להזיז את הסוואש לכיוונים הנכונים .. זה לא קורה, הסרבו השמאלי ( ממבט הנהג ) לא משתף פעולה = לא יורד כשאני מזיז את הסטיק שמאלה ...
הוא כן עולה עם השאר כשאני מעלה מצערת ויחד איתה עולה הפיטש ככה שאני מניח שהוא גם בכיוון הנכון וגם פועל ..
2. למרות שלפי החוברת הגדרתי איידל, העברת המתג לא עושה כלום למסוק ( אני מצפה להגיע למצב שמצערת באמצע זה אמצע מהלך הסרבואים ), מצד שני, הפעלת השלט במצב "איידל" מעוררת אותו לצעוק עלי שאני עם מצערת פתוחה, כלומר אני מניח שכן קורה משהו שם ...

השלט שלי זה EX6 של פוטאבה .. אם מישהו מכיר את זה אני אשמח לעזרה, גם טלפונית.
תודה.

~~~
שלב הבא אני מתכוון לפרק את הג'ויינטים ולבדוק שהם באורך הנכון / סרבואים באמצע וכו'

בנתיים אני לא מעיז להוציא אפילו את הלהבים מהמגרה להסתכל עליהם ... אני באמת מפחד מהדבר הזה.

א. הגדרת הסוואש - אתה צריך להגדיר את הסוואש כ-CCPM 120 מעלות. בפוטאבה זה סוואש מסוג HR3 (לפחות ב-7C זה ככה).
ב.את מרכוז הסרוואים צריך לעשות לפני שאתה מחבר אליהם כל דבר (לינקים וכו'). בשלט שלך, אגב יהיה קצת קשה לעשות זאת, כי אין בו פונקציית Subtrim. אח"כ כבר מוודאים אורכי לינקים ומחברים אותם לסרוואים. את הכיולים הראשונים, אגב, עושים עם גרף פיטץ' לינארי לגמרי - 0%-25%-50%-75%-100%, ללא שום שינוי בשלב הזה. אחרת לא תבין מאיפה ההגבלה - מכניקה או אלקטרוניקה.
ג. סרוו "עקשן". בניגוד לטיסנים, כאן הסרוואים עובדים במתואם ולכן צריך להכנס לתפריטי ה-Swash Mix (לא ניסיתי להגדיר את זה ב-6EX, בדוק עם המנואל של השלט שלך) ולא רק ל-Reverse. יכול להיות שאצלך המיקס מוגדר הפוך.
בכלל - המלצה חמה - תרשם לאתר הזה (http://www.helifreak.com), כנס לחדר הטכני של בוב פינלס ופשוט תעקוב אחרי הדרכות הוידאו שלו על טירקס 450SE V2. הקופטר זהה מבחינת מבנה, כך שתקבל שם הסבר מאד מפורט על התהליך.


לפי תיאור העבודה ומצב המסוק שלך הג'ויינטים שלך עושים את התפקיד מצויין. גם מצב הקססות. אל תפרק. להיפך. תמשיך לגלגל את הג'וינטים ולבנות בהתכתבות. רק תן צפירות עולות ויורדות לפני שאתה מתקרב לשטח

לדעתי - לא מצחיק ולא ענייני. יותר קל לשלוח את הבנאדם למקום שיקבל הדרכה מקצועית (גם לבד, בוידאו) מלבזבז זמן אינטרנט על עקיצות.

liranc
22-02-2011, 23:45:41
גיא דבר איתי אני יכול לעזור

wonderd
23-02-2011, 05:46:42
מהיכן אתה בארץ?
אם אתה מאיזור הצפון ובא לך ללמוד את המסוק שלך לעומק - אני אשמח לעזור לך, רק תצטרך להגיע אלינו לקצרין לשם כך. מבטיח לך שתצא עם כל הידע הנדרש..:)

כמו שוואדים כתב - צריך לקבוע סוואש על 120 מעלות בשלט ולוודא שהסרוואים אכן מחוברים בדיוק למקומם המתאים.
לגבי מירכוז הסרוואים - תדליק שלט, תעביר סטיק שמאלי לאמצע המהלך שלו, תנתק זרועות סרוואים ותרכיב אותן מאוזנות לחלוטין, גם אם זה אומר להחליף כיוון זרוע כדי לקבל את המירכוז המדויק.

אלעד.

guy1a
23-02-2011, 05:55:44
לפי תיאור העבודה ומצב המסוק שלך הג'ויינטים שלך עושים את התפקיד מצויין. גם מצב הקססות. אל תפרק. להיפך. תמשיך לגלגל את הג'וינטים ולבנות בהתכתבות. רק תן צפירות עולות ויורדות לפני שאתה מתקרב לשטח

קרעת אותי מצחוק :D:D

כל השאר
אני אבדוק, תודה :) ברור לי הנושא של 120 ccpm אבל מה שיש שם זה s3 / s1/ e3 כש e3מתאר את הצורה הנכונה וזה מה שבחרתי, אחרי זה יש אפשרות לכוון כמה אחוזים כל סרבו יהיה מעורב בעניין .. אולי פה צריך לכוון משהו, בזה לא נגעתי.
טוב .. לאט לאט :)
לירן תודה. אני אדבר איתך.

אלעד, קצרין טיפה רחוק בשבילי .. אבל תודה :)

pesi
23-02-2011, 06:55:45
דורון תיבדוק אם הגוינטים שלך טריים כשאתה בונה את המסוק שלך.
וגם כשאתה מכניס את הציר למנוע תיבדוק קודם את החריץ.

guy1a
27-02-2011, 22:38:28
טוב, זהו ...
הכל מוכן.
בערך ...
עכשיו אני צריך מומחה שיעבור על זה לפני שאני מנסה להמריא והורג מישהו ( אותי )
כל האלקט' פועלת כמו שהיא אמורה לפעול.

יש רעידות בזמן הפעלת המנוע. אני מניח שזה איזה חופשים בראש.

האם יש המלצה גורפת להחליף קומפלט את כל הראש לטירקס 450 ?

liranc
27-02-2011, 22:46:34
יפה איפה אתה מטיס ?

liranc
27-02-2011, 22:52:29
sorry

guy1a
01-03-2011, 10:35:27
WOW

כולי באנדרנלין .... איזה מטורף זה .....

פי מליון וחצי יותר יציב מהוולקרה ... ופי מליון וחצי יותר מפחיד מהסולופרו :D:D


~~~
עריכה:
אגב, הקטע עם הסוואשפלייט היה שהחלפתי בין סרבואים 1 ו 6 הדבר תוקן וכמובן עכשיו הכל כמו שאמור להיות.
המסוק מרחף במקום ( בערך .. אולי עוד טיפה קיזוזים .. כי הוא מושך טיפה אחורה ) בגובה חצי מטר בשמחה וששון ...


שאלות שלא ברורות לי אליכם, ואני אקבל בחיוך את הדחקות אבל אני מבקש גם תשובות רציניות .. :)

1. מה זה REVO ? יש לי הגדרה כזות בשלט שאני לא מבין מה היא עושה, אין שום שינוי ניראה לעין כשאני משחק איתה
2. מה הכייונים של הגיירו ? יש מתג על השלט למעלה מכוון ל +80 ולמטה מכוון -60 מה המשמעות של זה ? כשהמתג למעלה יש מנורה אדומה על הג'יירו ולמטה אין
3. HOLD זה ניתוק של המנוע כשהפיטש ממשיך לעבוד .. נכון ? אם זה מיועד לאוטורוטציה .. אני לא מעוניין בזה.



תודה :)

ziki
01-03-2011, 11:28:37
ב HOLD אתה מאד מעוניין, זה הכפתור הראשון שאתה לוחץ עליו כשמשהו משתבש בטיסה או כשקורה ריסוק עוד לפני שהספקת להבין מה קרה.

guy1a
01-03-2011, 12:18:34
או קיי ...

מה ההגדרה הנכונה ב HOLD ? זה מ +50 עד -50 ... וכרגע על 0

ואם אפשר בכל זאת כמה מילים על הג'יירו .. אני אשמח :)


עריכה:
עוד שאלה, למה כולם אומרים לי שמסוק "רוצח" סוללות ... מה במסוק מקשה על הסוללות יותר מאשר טיסן ?

תודה.

wonderd
01-03-2011, 12:24:06
WOW

שאלות שלא ברורות לי אליכם, ואני אקבל בחיוך את הדחקות אבל אני מבקש גם תשובות רציניות .. :)

1. מה זה REVO ? יש לי הגדרה כזות בשלט שאני לא מבין מה היא עושה, אין שום שינוי ניראה לעין כשאני משחק איתה
2. מה הכייונים של הגיירו ? יש מתג על השלט למעלה מכוון ל +80 ולמטה מכוון -60 מה המשמעות של זה ? כשהמתג למעלה יש מנורה אדומה על הג'יירו ולמטה אין
3. HOLD זה ניתוק של המנוע כשהפיטש ממשיך לעבוד .. נכון ? אם זה מיועד לאוטורוטציה .. אני לא מעוניין בזה.



תודה :)

1. לא יודע, אולי סוג של מיקס שאינו פעיל.
2. מתג למעלה שומר זנב, מתג למטה מצב RATE (בשפה פשוטה-לא שומר), אם הזנב יציב - אל תיגע, המשחק באחוזים מגדיל או מקטין את הגיין של הג'יירו בשני המצבים.
3. HOLD מיועד לכך שאם הזנב מתחיל להשתולל אז אתה מנתק את המנוע ומנחית באוטורוטיציה - אתה חייב את זה אחרת אתה תסבול משברים מרובים במקום מסדק קל..:)
הוא מיועד גם לכך ששנייה לפני ריסוק כשאתה מבין שאין כבר מה לעשות - אתה מנתק מנוע ומקווה שלא נטחן לך הגג"ש הראשי ועוד כמה גג"שים בסביבתו.
אוטורוטציה (למרות מה שרואים בסירטונים) היא לא זכות אלא חובה...

לגבי ה hold - בד"כ בחשמלי -5 היא הבחירה, מה שזה עושה בעצם - מוריד את זוית הסייקליק בכמה אחוזים שאתה מגדיר, אתה יכול גם להשאיר על 0..

קופטרX רוצח סוללות? - יש לו רישיון להרוג?? אני לא יודע מאיפה קיבלת את ההגדרה הזאת, אצלי הוא לא רצח כלום :( הכל תלוי במנוע ובבקר, לי היה מנוע 600W עם בקר 60A והכל היה תקין, מעולם לא התנפחה לי סוללה.

wind556
01-03-2011, 12:51:15
עריכה:
עוד שאלה, למה כולם אומרים לי שמסוק "רוצח" סוללות ... מה במסוק מקשה על הסוללות יותר מאשר טיסן ?

תודה.[/QUOTE]






זה נכון ומדוייק
בטיסן הכנף והתנועה קדימה מייצרים עילוי שנושא את המשקל של הכלי וכאשר אתה בגובה אחיד למשל, אתה שואב מהסוללה אנרגיה בדיוק בכמות הנדרשת כדי למנוע שקיעה.
אם תסגור את המנוע, הטיסן לא נופל אלא דואה בהתאם למבנה שלו.
במסוק כל טיפת אנרגיה מהסוללה נועדה לשמור על הכלי באויר. בסגירת מנוע אתה לכל היותר יכול לבצע אוטורוטציה שמאטה את הנפילה, אבל במושגי יחס גלישה, שזה הפרמטר המשנה, המסוק ללא מנוע פשוט נופל כמעט כמו אבן

HeliDraco
01-03-2011, 13:06:48
WOW


שאלות שלא ברורות לי אליכם, ואני אקבל בחיוך את הדחקות אבל אני מבקש גם תשובות רציניות .. :)

1. מה זה REVO ? יש לי הגדרה כזות בשלט שאני לא מבין מה היא עושה, אין שום שינוי ניראה לעין כשאני משחק איתה
2. מה הכייונים של הגיירו ? יש מתג על השלט למעלה מכוון ל +80 ולמטה מכוון -60 מה המשמעות של זה ? כשהמתג למעלה יש מנורה אדומה על הג'יירו ולמטה אין
3. HOLD זה ניתוק של המנוע כשהפיטש ממשיך לעבוד .. נכון ? אם זה מיועד לאוטורוטציה .. אני לא מעוניין בזה.



תודה :)

1. אם אני זוכר נכון זה מיקס בין סרוו זנב למצערת שאמור לפצות על הטורק של המנוע בריחוף (בהיעדר ג'ירו או עם ג'ירואים ישנים, לא בטוח). כך או אחרת - כה אמר פינלס: אל תפעיל אותו, פן ישתגע זנבך בטיסה :D
2.הכוונה להגבר הפיצוי של הג'ירו במצב שמירת כיוון ובלעדיו, בהתאמה. אם תספר איזה ג'ירו יש לך, נוכל לנסות לפרט עוד יותר :).
3. נכון, וזה מיועד לשלושה דברים, לדעתי:
א. אוטורוטציה. וכדאי שתתחיל לתרגל כאלה בסימולטור - זה לא רק תרגיל יפה, אלה בעיקר תרגולת חירום לכל דבר. אתה אף פעם לא יודע מתי ילך לך המנוע או הזנב.
ב. כמו שכתבו פה - כיבוי מנוע רגע לפני ריסוק לצמצום הנזק.
ג. הכי נפוץ - "נצרה" לבדיקות מסוק על הקרקע (בעיקר מסוק קטן כמו קופטר שאין לך אפשרות לבדוק עליו הגאים עם סוללת מקלט נפרדת, כי הוא מקבל מתח מקלט מהסולה הראשית). אני תמיד שם הולד לפני הנעה, מתרחק מהמסוק, בודק הגאים ורק אז משחרר הולד, מניע וממריא.

מקווה שעזרתי

guy1a
01-03-2011, 13:13:23
עודד,

ההסבר שלך אומר שמסוק צורך יותר אנרגיה בשביל לטוס ..
אבל הוא לא אומר שצריכת חשמל יותר גדולה הורגת את הסוללה ...
יש לי מנוע של 600W ובקר 50 אמפר ואני משתמש בסוללת 3 תאים 2200 לפי מה שראיתי בחיפושי אינטרנט נירחבים.

אחרי כמה דקות פעולה עדינה = ריחוף בגובה מטר ( 3/4 מצערת בערך ) ושמירה ( לא רעה בכלל ) על מיקום .. אחרי הנחיתה ( בשלום טפו טפו טפו - טיסת מבחן עברה בשלום :) ) המנוע היה קר, הבקר היה קר והסוללה היתה worm לא שמתי לב לדבר כזה בטיסנים ...
אני לא חושב שאני מושך יותר ממה שהסוללה יכולה לתת .. בערך ...
600 ואט חלקי 11.1 וולט שווה 54 אמפר.
הסוללה היא 2200 מיליאמפר, 25C כלומר 55 אמפר ...

אלא אם כן לא הצלחתי לקלוט כלום מההסברים של בוגל .. :eek:

guy1a
01-03-2011, 13:22:21
ג. הכי נפוץ - "נצרה" לבדיקות מסוק על הקרקע (בעיקר מסוק קטן כמו קופטר שאין לך אפשרות לבדוק עליו הגאים עם סוללת מקלט נפרדת, כי הוא מקבל מתח מקלט מהסולה הראשית). אני תמיד שם הולד לפני הנעה, מתרחק מהמסוק, בודק הגאים ורק אז משחרר הולד, מניע וממריא.

מקווה שעזרתי

כל השאר ברור לגמרי :)
תודה.

יש לי את הג'יירו הסיני הזול הלא ראוי .. :)
יוחלף בטח מין הסתם.

לגבי ג. ... אני כן כיווננתי את כל העניינים עם סוללת מקלט ללא חיבור הבקר על מנת לא לחסל לעצמי את פתיל חיי ... אז ככה שלא ניתקלתי במה שאתה אומר.

מה בעצם אמור לקרות בזמן הולד ?
המנוע ממש נעצר ? או מוריד עוצמה ?

אני פשוט רוצה להבין אם זה בכלל פועל או לא אצלי ..

( וכן, אני יודע - תגיע לשטח ותבקש עזרה .. זה בטח גם יקרה .. אבל הסבר תאוריטי בנתיים יספיק ) ..

תודה :)

wonderd
01-03-2011, 13:31:23
קודם כל - ההולד פשוט מבטל את פעולת המנוע לחלוטין. כמו שואדים אמר - סוג של ניצרה על הקרקע, גם אני משתמש בו לפני חיבור הסוללות לבקר ולבדיקה לפני ההמראה.
דבר שני לגבי הסוללה - 2200 25C אמורה להיות מספיקה בהחלט לריחופים ואף מעבר לכך, לא אידיאלית אבל אין בעיה להשתמש בה.
הסוללה מתחממת אם לא תעצור באיזור ה 3.80V לתא אלא תמשיך להטיס, במיוחד אם היא לא חדשה (והכל יחסי ובהדרגה), כמו גם אם צריכת הזרם שאתה מבקש ממנה מגיע לגבול היכולת שלה לספק - תחשב כמה זרם צורך המנוע ותדע לחשב את הצריכה מהסוללה.
אני הייתי מטיס עם 30C והסוללות היו יורדות חמימות מעט. אז מה.

HeliDraco
01-03-2011, 13:44:17
כל השאר ברור לגמרי :)
תודה.

...
לגבי ג. ... אני כן כיווננתי את כל העניינים עם סוללת מקלט ללא חיבור הבקר על מנת לא לחסל לעצמי את פתיל חיי ... אז ככה שלא ניתקלתי במה שאתה אומר.

מה בעצם אמור לקרות בזמן הולד ?
המנוע ממש נעצר ? או מוריד עוצמה ?

אני פשוט רוצה להבין אם זה בכלל פועל או לא אצלי ..

( וכן, אני יודע - תגיע לשטח ותבקש עזרה .. זה בטח גם יקרה .. אבל הסבר תאוריטי בנתיים יספיק ) ..

תודה :)

1.אין על מה :)
2.ב-ג' אני מתכוון לבדיקות בשטח הטיסה (לפני המראה) ולא לכיולים בזמן בנייה/תיקון. הנסיון אומר שכל מטיס לפחות פעם בחיים מנסה לחבר סוללה לבקר כשסטיק המצערת לא נמצא ב-0... אז כדאי שתהיה הגנה נוספת. ;)
תיאורטית - ההולד "מקבע" את המנוע בסל"ד מסוים (לטובת מטיסי הניטרו, אצלם יש סל"ד סרק). מעשית, כמו שאלעד כתב, במסוקים חשמליים מכוונים אותו ל-0 סל"ד. ייתכן שכברירת מחדל בשלט שלך יכולת הולד מנוטרלת (אצלי היה כך), אז כדאי להגדיר.

... וכן, כדאי שתגיע לשטח ותבקש עזרה. בלי קשר :D

guy1a
01-03-2011, 14:35:50
אני מצטער שאני טיפה נודניק, אבל לחדד ...
אם אני מפעיל את השלט כשהולד "טעון" אני מקבל צפצופי אזהרה ... עד שאני לא מנטרל אותו.
לצורך בדיקה, אני מרים סטיק שמאל קצת ומפעיל שלט כשהולד "טעון" המנוע לא אמור להסתובב, נכון ?
אם אני ב1/3 מנוע על הקרקע מפעיל / טוען HOLD המנוע אמור להכבות מיד, נכון ?

הבנתי ?

wonderd
01-03-2011, 15:03:55
1. אתה מפעיל שלט ורק אז עובר להולד.
2. לצורך בדיקה ולכל צורך אחר - נכון.
3. נכון.

guy1a
01-03-2011, 15:21:26
בדקתי עכשיו, ככה זה בדיוק פועל !
תודה.
עכשיו נישארה בעיית הג'יירו. באויר, המסוק מסתובב נגד השעון. לפעמים מהר ולפעמים לאט.
זה ג'יירו חרא ( אני יודע ) או כיוון לא נכון ?

wonderd
01-03-2011, 15:41:03
כיוון לא נכון, השאלה היא האם זה קורה קבוע או רק כשאתה מזיז את הסטיק?

guy1a
01-03-2011, 15:58:22
אז ככה.

היו היום 4 טיסות ( טיסה = מרגע שהמסוק עוזב את הקרקע עד שהוא חוזר אליה )
2 הראשונות שביחד לקחו משהו כמו 7 דקות עברו בשלום המסוק עשה בדיוק מה שרציתי מעבר לקיזוזים קצת וסיבוב אחד מסביב לרחבת הדשא שעליה הטסתי ונחיתה עדינה למדי ...
אחרי זה, נחתתי ובדקתי קצת ביד אם צץ איזה חופש או משהו ובדקתי חום של הבקר / מנוע / סוללה.
טיסה שלישית מיד אחרי זה המסוק המריא ומיד התחיל להסתובב סביב עצמו נגד השעון, ניסיתי להתנגד עם סטיק שמאלי אבל זה לא ממש עזר אז מיד הורדתי אותו לקרקע. נגיד מקצת פחות
ממטר.

התסכלתי שוב שלא השתחרר משהו ובדקתי את החיבורים למקלט ( יש שם את החוט הצהוב של הג'יירו עם גיד חשמלי אחד שאני לא ממש הייתי בטוח איך הוא מתחבר, בסופו של עניין הגעתי למסקנה שהוא מתחבר בצורה כזאת שהגיד היחיד יושב על הפין של סיגנל בערוץ ( 5 ) וחשבתי שאולי הוא התנתק )
בכל מקרה לא זיהיתי שום דבר וניסיתי שוב.
ניסיתי לשחק עם ההגדרה של הג'יירו, הורדתי מ 80% ל 40% והמראתי, המסוק מיד התחיל להסתובב ויותר מהר ממקודם. נחתתי והעליתי את ה40% ל 90%, התוצאה היתה כמו בטיסה השלישית כלומר סיבוב יחסית איטי מסביב לעצמו נגד כיוון השעון.

שוב המסוק התחיל מיד להסתחרר ושוב הורדתי מיד לקרקע. הטיסה הזאת לקחה 5 שניות בערך ..
אני חושב שהורדתי מהר מידי כי אחד הלהבים של הזנב טיפה ניפגע בקצה וזה כניראה מפגיעה בקרקע.

בכל מקרה, אחרי זה כבר ניתקתי סוללה וחזרתי להציק לכם פה.

~~~
עריכה:
בבדיקה מדוקדקת יותר אני חושב שיש בעיה בסרבו זנב.
הפעולה שלו לא לניארית, גם בהזזה ידנית בלי חשמל מחובר.
אני אבדוק את זה מאוחר יותר בבית.

oz_adari
01-03-2011, 16:06:48
קראתי פה בדיוק בזמן האחרון שאם אתה עושה קיזוזים בגיירו אז זה מבטל את הפעולה שלו,
תבדוק אולי זה מה שגרם לזה.

בהצלחה !

guy1a
01-03-2011, 16:12:56
קראתי פה בדיוק בזמן האחרון שאם אתה עושה קיזוזים בגיירו אז זה מבטל את הפעולה שלו,
תבדוק אולי זה מה שגרם לזה.

בהצלחה !

מה הכוונה קיזוזים בג'יירו ?
ואיך אני בודק את זה ?

את הקיזוזים עשיתי לסייקליק כשהמסוק ברח אחורה
ואת השינויים לאחוזים של הג'יירו עשיתי על הקרקע כשהמסוק לא פועל.

oz_adari
01-03-2011, 16:20:38
קיזוזים פשוטים כמו שיש לך קיזוז הגה כיוון בטיסן, או קיזוז מנוע בטיסן ומסוק, אז יש גם קיזוזים על השלט עצמו למאחורה של הזב,

תראה את המדריכים של מוטי ברבטוב, אני מנחש לפי מה שקראתי/ראיתי/שמעתי. אין לי מסוק (ביינתיים P: )

guy1a
01-03-2011, 16:27:00
בכיוונונים על הג'יירו עצמו לא נגעתי.

guylederer
01-03-2011, 17:18:07
מניסיון שלי ... אתה צריך לעשות כיוון מכאני לזנב ( כשהג'יירו במצב RATE - לא שומר זנב )
העניין פשוט מאד אבל קצת קשה להסביר ...

wind556
01-03-2011, 18:15:06
עודד,

ההסבר שלך אומר שמסוק צורך יותר אנרגיה בשביל לטוס ..
אבל הוא לא אומר שצריכת חשמל יותר גדולה הורגת את הסוללה ...
יש לי מנוע של 600W ובקר 50 אמפר ואני משתמש בסוללת 3 תאים 2200 לפי מה שראיתי בחיפושי אינטרנט נירחבים.

אחרי כמה דקות פעולה עדינה = ריחוף בגובה מטר ( 3/4 מצערת בערך ) ושמירה ( לא רעה בכלל ) על מיקום .. אחרי הנחיתה ( בשלום טפו טפו טפו - טיסת מבחן עברה בשלום :) ) המנוע היה קר, הבקר היה קר והסוללה היתה worm לא שמתי לב לדבר כזה בטיסנים ...
אני לא חושב שאני מושך יותר ממה שהסוללה יכולה לתת .. בערך ...
600 ואט חלקי 11.1 וולט שווה 54 אמפר.
הסוללה היא 2200 מיליאמפר, 25C כלומר 55 אמפר ...

אלא אם כן לא הצלחתי לקלוט כלום מההסברים של בוגל .. :eek:




ענית לעצמך את התשובה
אתה סוחט את הסוללה עד הסוף

guy1a
01-03-2011, 20:06:03
מניסיון שלי ... אתה צריך לעשות כיוון מכאני לזנב ( כשהג'יירו במצב RATE - לא שומר זנב )
העניין פשוט מאד אבל קצת קשה להסביר ...

אתה מתכוון שבאמצע הסרבו הפיטש של להבי זנב יהיה 0 ?

עודד, 600 ואט זה לא רק ב 100 % מנוע ?

wonderd
01-03-2011, 21:14:38
אם לפעמים זה עובד ולפעמים לא - תזרוק את הג'יירו ותקנה חדש. איזה ג'יירו זה?

guy1a
01-03-2011, 22:20:10
3 פעמים עבד ו 2 לא

זה הגיירו הזבל של הסיני
אני צריך ללכת להביא אחד אחר מחבר פורום יקר.
אולי מחר ..

מצב "אפס" של הזנב אמור להיות פיטש 0 = להבים ממש ישרים
או שצריכה להיות זוית כלשהיא בדיפולט ?.. ההגיון שלי אומר שכן
כי גם על הרצפה יש מומנט שמייצר הרוטור הראשי שהזנב צריך להתנגד לו ...
אולי הכיוון המכני שלי לא נכון ( כניראה .. )

guylederer
02-03-2011, 18:54:10
3 פעמים עבד ו 2 לא

זה הגיירו הזבל של הסיני
אני צריך ללכת להביא אחד אחר מחבר פורום יקר.
אולי מחר ..

מצב "אפס" של הזנב אמור להיות פיטש 0 = להבים ממש ישרים
או שצריכה להיות זוית כלשהיא בדיפולט ?.. ההגיון שלי אומר שכן
כי גם על הרצפה יש מומנט שמייצר הרוטור הראשי שהזנב צריך להתנגד לו ...
אולי הכיוון המכני שלי לא נכון ( כניראה .. )

במצב אידיאלי בכיוון מכאני ( לא שומר זנב ) אמור להיות לך פיטש שיתנגד לסיבסוב של הלהבים
אם יהיה לך 0 אז הזנב עדיין יסתובב ... אתה צריך להגיע לנקודה שהזרוע של הסרוו ב 90 מעלות ישרה
ויש לך פיטש חיובי\שלילי שיתנגד לסיבסוב של הלהבים הראשיות ...
כדי לדעת כמה אתה פשוט צריך להפעיל את המסוק במצב לא שומר זנב ... להעלות טיפה סל"ד לכמעט ריחוף ולראות לאיזה כיוון הזנב "מושך" ... במצב הזה אתה מתקן אצלך בשלט סטיק ימינה שמאלה ואז כשאתה מכבה את המסוק אתה חוזר על הפעולה ( ללא מנוע ) כדי לראות לאיזה כיוון הזרוע של הסרוו זזה ... וככה אתה או מזיז את כל תושבת הסרוו קדימה\אחורה כדי "להתנגד" לסיבסוב או פותח סוגר את אחד הלינקים של הפושרוד ...
אתה צריך להגיע למצב שהכל מכוון טוב כשאתה מעלה לריחוף קטן הזנב צריך להיות ישר ולא לזוז לצדדים ( אולי גלישה קטנה ימינה שמאלה )

guy1a
02-03-2011, 22:41:51
טוב
עכשיו אני מחכה ללהבי זנב .. אז כיוונוני הג'יירו ימתינו..

תודה:)

guy1a
16-04-2011, 16:00:23
רבותי ...
לפני כמה חודשים ( ספטמבר .... ) קניתי טיסן מחבר הפורום.
איש נחמד שזרק ככה מעבר לכתף ... אם אתה רוצה יש לי גם חצי מסוק למכירה ...

שאלתי איזה ? ... ( לא הבנתי דבר וחצי דבר בכלום .. לא בטיסנים ובטח לא במסוקים ! )
הוא אמר 450 .. הנה .. שם על המדף.
שאלתי כמה ? הוא ענה .. אמרתי יאללה .. שיהיה .. מתישהו אני בטח ארצה מסוק.

קניתי .

היום . אחרי שחלפו להם כמה וכמה וכמה חודשים ... קרה הבלתי יאומן !
הוא טס !! ולא כאילו ולא לשניה ולא בטעות .. הוא טס וטס יפה ! יציב ומדהים.

את התודה הגדולה שאני מרגיש .. יש לה כמה כתובות, ראשית הפורום הזה על יושביו וחבריו. אתם שעניתם על רוב השאלות שלי ( גם הטיפשיות וגם המציקות )
שיעצתם וגם התרעתם בפני על טעויות שאני עומד לעשות ..

תודה רבה !

וגם לחבר הפורום, איש מדהים !
נחמד, צנוע, נדיב מאוד ואיש מסוקים מיקצועי.
סבלני כמו אבן צור ומדוייק ברמות שאני לא מכיר ...

תודה תודה תודה לך איש !
--------------------------

האיש, פרק את המסוק כמעט לגמרי, תיקן והרכיב כמו שזה אמור להיות.
הסביר ופרט והדריך ולימד.

הטיס ולימד אותי את רזי ההתחלה של ההטסה.

תודה ושוב תודה

:)