צפייה בגרסה מלאה : טיסת מבחן ל RVOSD GEN4 על הטויינסטאר עברה בהצלחה !
sharonx
18-02-2011, 21:29:25
לאחר הכנות רבות, ביצעתי היום טיסת מבחן לטווינסטאר ממותקן עם RVOSD וחיישנים טרמיים עברה בהצלחה.
אמנם הטסתי FPV רק איזה 30 שניות אבל המטרה הושגה (קינפוג ה OSD לטייס אוטומטי).
גם מצב ה RTH וגם ה FLY-BY-WIRE עובדים טוב.
המצלמה - גו-פרו עם הקייס הפתוח.
המון תודה לגיא אזולאי ומוטי גנות שהקדישו מזמנם לא מעט כדי לעזור לי בכיול ה OSD.
אין סרטון כי א. הוא לא היה יוצא מעניין וב. שכחתי להקליט :)
אבל יש תמונות של המתקון הערבי של הציוד עם איזולירבנד. המטרה הייתה גמישות בשטח למקרה שטעיתי במתקון. השלב הבא שלי הוא השתלת הציוד בגוף בצורה אלגנטית והקמת תחנת קרקע הגונה.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=39281&stc=1&d=1298060582
guyst
18-02-2011, 22:35:15
מזל טוב!
Guyazulay@
19-02-2011, 23:18:43
היה אחלה יום.
על הדרך שיהיה כאן למי שצריך מידע בעזרה בכיול אני כותב הסבר כללי.
בכל אופן זה לא מונע ממישהו לקרוא את המדריך ,רצוי מאד לקרוא.
שרון באת מוכן לשטח מבחינת מידע ולא בגישה הנה גיא ומוטי יעשו לי הכל מה אכפת לי..
אז הרבה יותר קל ואז העזרה מאיתנו היא באמת כיפית ויש הרגשה שיש פה גם צד שני בעניין.
הרגע שבו המטוס חזר הביתה לבד ואתה שמחת היה שווה הכל.
לגבי זה שבאחד המקריים הוא המשיך ישר לדעתי זה נבע מיזה שכבר היה חושך כמעט מוחלט וזה משפיע על החיישנים,שיצא גרסה 5 הכל יראה אחרת בעניין הזה...
תגיד שרון מה לגבי התינוק יש חדש.?:)
בכל אופן זה כמה דברים בנושא הכיול כמובן שבהרחבה מצומצמת אבל זה פחות או יותר סדר הפעולות
1.הגדר דגר וירטואלית
2. הגדר מתח עבודה מינימום
3. הגדר קיבולת סוללה
4. שינוי מצב בתפריט מפייל סייף לRTH
5. הפעל את התפריט לRTH
6. הפעל את התפריט למצב עבודה עם חיישנים תרמיים
7. כוון חיישנים תרמיים
8. כוון פיילסייף בשלט על 120% (שהכל יהיה במצב רגיל ,כמו מדפים ,זום וכוי)
9. הרץ RC וויזרד אחרי שהורדת את and point ל100%
10. הורד את ה- and point ל 90% מצערת
11. בדיקת RTH שניכנס למצב שהשלט סגור
12. בדיקת RTH בפול מצערת שהוא לא נכנס למצב אוטו פיילוט
13. הפעל את המנוע על זרם שאתה רוצה שהוא יחזור הביתה בשיוט (להתחשב גם ברוחות)
כנס תוך כדי לתפריט ותגדיר את זרם המנוע.
14. חשוב* שמירת שינויים.
15. בדיקת אופק מלאכותי עובד תקין.
Guyazulay@
19-02-2011, 23:29:40
הקטע של המצערת וכל הכיוונים הם בהתחלה לא מובניים אבל זה די פשוט..
הקטע הוא לפני שמריצים את האשף הוא כיוון פייל סייף גבוהה, המקלט "זוכר" את הנתון הזה(השלט לא שולח פקודה שאין אות)
ברגע שיהיה פיילסייף הOSD יראה 120% של המצערת
אחרי זה באשף מריצים אותו שהשלט מכוון על 100% מצערת וזה בעצם מה שהוא מכיר.
ואז מה שקורה שיש פייל סייף הOSD מזה אותו כי כי המקלט "מראה" לו 120% והוא יודע מזה 100...
אחרי זה מכוונים את השלט ל90% על מנת שמתי שאני יתן פול מנוע הוא לא יזהה את זה כפיילסייף ויכנס לי לRTH.
חשוב שההפרשים יהיו די גבוהיים כי אם ההפרשים יהיו נמוכים נניח 100% ו105% יכול להיות מצב שהטווח לא מספיק גבווה והוא לא יזהה כמו שצריך.
אם יש צורך בכלי ב100% בזמן עבודה כל הערכים עולים בהתאם.
מקווה שזה מובן.
crazyguy
19-02-2011, 23:37:46
תסביר גם מי חווה על בשרו מה קורה במידה ולא עושים את הכיול הזה כראוי :)
בקיצור חובה להקפיד על הסדר הזה.
Guyazulay@
19-02-2011, 23:47:07
אני צריך להסביר?
מי שחווה הוא המסביר:D
גיא ,אחרי הסרטון שלך שיצא לי לראות ואחרי שסיפרת לי בטל ,באמת היה אפשר לראות קישורי טיסה מטורפים .
לא איבדת עשתונות , מה שקרה זה שגיא הגדיר את הפרשי המצערת בטווח נמוך יחסית והOSD לא זיהה פיילסייף.
מה שקרה בפועל גיא היה במרחק די גדול מנקודת ההטסה, אנטנת המשדר נתלשה מהמטוס והוא איבד טווח משמעותית.
ברגע זה אין שליטה על המטוס ואין טייס אוטומטי שיחזיר אותו.
המטוס התחיל לעשות לופים מטורפים ודברים ששום מטוס לא היה שורד! חוזק מבני בכלים לטווח ארוך הוא המרכיב העיקרי לפני הכל .
ובקצרה פה ושם היה לגיא קליטה שבא והלכה, גיא ניכנס לתפריט ובחר במוד הRTH זה אחד מהאופציות של טייסים אוטומטים. וזה מה שהציל את המטוס.
guy1a
20-02-2011, 06:30:25
:eek:
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.