PDA

צפייה בגרסה מלאה : עזרה! מערכת שלט futaba 8fg כיוונים



capochino
08-03-2011, 10:07:48
צהריים טובים

לאחר שקניתי את השלט , לא נותר אלא להתקדם לשלב הבא.

יש לי שלט יש לי מקלט חדשים בקופסא ויש לי טירקס 700 דנדש מה אני עושה עכשיו?

יש מדריכים איך לכוון ואיך לעשות את כל השלבים הבאים אחריהם?

לכוון מעולם לא כיוונתי , אין ניסיון , הייתי נוכח לכמה מסוקים שכוונו ואני יודע פחות או יותר מזה אבל במילים הכל סינית .. הבנתי שאפשר דרך המחשב ללמוד לכוון , אני אשמח מאוד לעזרה.

חוץ מיזה : טעינה ראשונה לשלט כמו שכתוב בספר שעיינתי בו מספר פעמים , כתוב שצריך 15 שעות , ואכן הטענתי אותו 15 שעות ולאחר מכן הפעלתי וראיתי סוללה טעונה ב 8.4v , זה נראה לי מעט
זה המתח המירבי?

אחרי 3-4 דקות של משחק עם התפריטים ירד המתח מ 8.4 ל 8.3 , אני מקווה שאני לא נבהל סתם וזה נורמלי..? ( בטריה 1700 מיליאמפר)

במסוק יש דלק שישב לא מעט זמן , אז אני כנראה צריך מזרק כדי להוציא הכל ואפילו לשטוף את המיכל ? בטוח שאת הצינורות צריך להחליף.

המסוק ישב בצד הרבה מאוד זמן ורציתי לדעת אם כדי לפרק אותו לגורמים כדי לבדוק שהכל בסדר ושלא יהיו פאשלות , כמובן שהכל חדש אך קניתי אותו מבנאדם ואני לא יודע מה מצב החלקים שלא כל כך שמים אליהם לב .

תודה רבה =)

שחר לזרוב
08-03-2011, 14:26:20
זה יותר מדי אנפורמציה כדי לכתוב את זה בפורום.
הכי טוב זה להיפגש עם מישהו שמבין ולכוון יחד איתו.
בכל מקרה השלב הראשון יהיה לכוון את כיוון התנועה של הסרוואים ואת כל ראשי הסרוואים למצב 0, אח"כ לכוון את מקסימום התנועה של הסרוואים לכל הכיוונים בעזרת מד זוית. לכוון את הג'יירו, לכוון את הגוברנור. לכוןן מצבי IDLEUP, כיבוי מנוע, מצב HOLD ואם שכחתי משהו שמישהו יזכיר.

חוץ מזה, תקרא את חוברת ההוראות של השלט - זו נקודת התחלה די טובה כדי להבין לפחות חלק מהדברים, כמו למשל שהסוללה בשלט הזה שונה מהשלטים הרגילים ולא עובדת במתח של 9.6V אלא 7.4V ולכן כאשר היא טעונה במלואה היא תראה 8.4V. מחוברת ההוראות גם תלמד באיזה פונקציה להשתמש כדי לעשות כל אחד מהדברים שאמרתי לך.

בהצלחה.

capochino
09-03-2011, 06:02:04
הבנתי שחר תודה

אגב מוטי פירסם בפורום סרטוני הדרכה איך לכוון את המסוק ולמזלי גם עם אותה מערכת רדיו ככה שזה טוב אבל זה קצת שונה כי הוא מכוון את החשמלי ושם אין גוברנור וכל הבלאגן..

capochino
09-03-2011, 07:09:44
אני קצת מסתבך בהכנסת הסרוואים למקלט זה לא כמו החשמלי ..

אני יודע שeileron זה הסרואו הראשון אחריו מגיע ה אלביטור 3 אמור להיות בקר בחשמלי
4 ו 5 זה ג'ירו ו 6 זה פיטצ'.

פה אני מתחיל להסתבך קצת ( סליחה על הבורות xD ) אבל סרואו הגז מתחבר לגוברנור נכון ?
יש עוד סרואו שמתחבר אליו כי יכול להיות שהתבלבלתי קצת .
ומהגוברנור יוצאות 2 יציאות עם 4 חוטים , יציאה אחת עם חוט צהוב יציאה שניה עם שחור לבן ואדום לאן אני מחבר אותם ( את היציאות של הגוברנור ) ?
ויש את הרגולטור שאני מניח שהוא מזיז את כל העסק של החשמל אז היציאה שלו מתחברת ל B להעביר את המתח .. צדקתי עד לכן ?

חברתי כדי לבדוק שאכן הכל עובד ( לא חברתי את כל הסרוואים לפי דעתי למקומות הנכונים , רק בדקתי שהכל אכן עובד ) והסרוואים עשו רעש מוזר וחזק , לא נראה לי שזה טבעי הרעש הזה..

אני צריך לכוון את הג'ירו של המסוק או שאין צורך ? המסוק טס כבר בעבר יש צורך לאפס את הג'ירו או משהו?

השלב הבא אחרי הכנסת הסרוואים מה הוא ? כיוון הרברסים ?

אני חייב לציין שעדיין אין לי את ה מודד להבים הזה שבודק שהכל מאוזן , אני אקנה אותו היום אני מאמין אבל זה בשלב מאוחר יותר של הכיוונים :S אני מניח..

עוד שאלה היא , בקופסא של המערכת רדיו שקבלתי יש מברג קטן שאיתו לוחצים על המקלט על הפתח של הlink mode , מה אני עושה עם זה ?


תודה רבה רבה רבה על זמנכם.

שחר לזרוב
09-03-2011, 07:40:20
אני קצת מסתבך בהכנסת הסרוואים למקלט זה לא כמו החשמלי ..

אני יודע שeileron זה הסרואו הראשון אחריו מגיע ה אלביטור 3 אמור להיות בקר בחשמלי
4 ו 5 זה ג'ירו ו 6 זה פיטצ'.

בחוברת של השלט ושל המסוק יש הסבר איזה סרוו מתחבר לאן

פה אני מתחיל להסתבך קצת ( סליחה על הבורות xD ) אבל סרואו הגז מתחבר לגוברנור נכון ?
יש עוד סרואו שמתחבר אליו כי יכול להיות שהתבלבלתי קצת .

סרוו המצערת מתחבר לגוברנור וגם הסנסור מתחבר לגוברנור

ומהגוברנור יוצאות 2 יציאות עם 4 חוטים , יציאה אחת עם חוט צהוב יציאה שניה עם שחור לבן ואדום לאן אני מחבר אותם ( את היציאות של הגוברנור ) ?

היציאה עם שלושת החוטים מתחברת לערוץ המצערת במקלט (ערוץ 3) והקונקטור עם החוט הבודד הצהוב מתחבר למקלט בערוץ 7 - הוא מיועד לשלוט בגוברנור דרך השלט

ויש את הרגולטור שאני מניח שהוא מזיז את כל העסק של החשמל אז היציאה שלו מתחברת ל B להעביר את המתח .. צדקתי עד לכן ? כן

חברתי כדי לבדוק שאכן הכל עובד ( לא חברתי את כל הסרוואים לפי דעתי למקומות הנכונים , רק בדקתי שהכל אכן עובד ) והסרוואים עשו רעש מוזר וחזק , לא נראה לי שזה טבעי הרעש הזה..

הסרוואים של אליין עושים רעש בד"כ, אבל צריך לשמוע כדי לדעת אם הרעש שאתה מדבר עליו חריג או רגיל. כמו כן, אל תחבר את ראשי הסרוואים עדיין כדי שלא ייוצר עומס על הסרוואים. רק אחרי שכל המסוק יהיה מוכן לכיוונים

אני צריך לכוון את הג'ירו של המסוק או שאין צורך ? המסוק טס כבר בעבר יש צורך לאפס את הג'ירו או משהו?

השלט חדש ולכן צריך לכוון את הג'יירו

השלב הבא אחרי הכנסת הסרוואים מה הוא ? כיוון הרברסים ?

תחבר את הסרוואים לערוץ המתאים, תבדוק שהם זזים בכיוונים הנכונים ותהפוך אם צריך. אח"כ תמצא את המיקום של ראש הסרוו לכל סרוו כך שלא תצטרך להשתמש בכלל ב-SUBTRIM (או במעט מאד), תרכיב את הכדורים לראשי הסרוו ותחבר את הלינקים. אח"כ תאפס את סוואש לכל האורך (כשסטיק המצערת בדיוק באמצע הכיוון נעשה ע"י שינוי אורך הלינקים שעולים מהנדנדות לסוואש, וכאשר סטיק המצערת נמצא בקצוות, הכיוון יעשה באמצעות השלט בפונקציית ה-SWASH - MIXING RATE. אח"כ תכוון את זויות המקסימום והמינימום, את מקסימום התנועה של הסייקליק

אני חייב לציין שעדיין אין לי את ה מודד להבים הזה שבודק שהכל מאוזן , אני אקנה אותו היום אני מאמין אבל זה בשלב מאוחר יותר של הכיוונים :S אני מניח..

עוד שאלה היא , בקופסא של המערכת רדיו שקבלתי יש מברג קטן שאיתו לוחצים על המקלט על הפתח של הlink mode , מה אני עושה עם זה ?

תקרא בחוברת איך ליצור קשר (LINK) בין המשדר למקלט - ואז תבין

תודה רבה רבה רבה על זמנכם.

בהצלחה

capochino
09-03-2011, 07:56:46
וואו הצלחתי לפענח את זה עוד לפני ותודה שעזרת לי לאמת את הדברים =)

חברתי את סרואו מצערת ל ערוץ 3 והחוט הצהוב ל 7 , הסרוואים עושים רעש חזק לא רגיל , אני יודע שכשמדליקים את האלקטרוניקה אז הג'ירו עושה רעש של זימזומים כזה ואחרי איזה דקה הוא נעלם , פה יש סבתוכה של רעשים , אני צריך לחשוש לגבי קצר או משהו כזה או שאפשר להתעלם מהרעש ?
תודה על העזרה שחר אני ממשיך בעקבות ההדרכה שלך תודה רבה =)

שחר לזרוב
09-03-2011, 07:59:16
לגבי הרעש של הסרוואים - תוודא שאין עומס על הסרוואים (למשל כשמשאירים את הלהבים מקופלות)
אם הרעש קיים גם בלי ראשי הסרוואים, תבקש ממישהו שמבין עניין שיראה וישמע כדי לחוות דעה, מכאן אין לי את הכלים לעזור בעניין זה.

capochino
09-03-2011, 08:18:54
הוצאתי את הסרואו אילירון והרעש הפסיק וכשחברתי שוב אז הרעש התחיל שוב .. אם אני לא טועה גם האליביטור עושה רעש ..

חברתי עכשיו את כל הסרוואים הכל פיקס , תכף אתחיל עם הרוורסים יכול להיות שבגלל הרוורסים יש רעש כזה? כי הסוואש בזווית מאוד הכי חדה ימינה ..

לא כיוונתי את הג'ירו עכשיו אני יכוון ..

שחר לזרוב
09-03-2011, 08:23:44
לפי התיאור שלך הרעש נגרם בגלל עומס על הסרוואים. תפרק את ראשי הסרוו ותחבר אותם אחרי שהדלקת את השלט ואת המקלט ואחרי שוידאת שסטיק המצערת בדיוק באמצע, אז ראשי הסרוו צריכים להיות במצב 0. תיכנס לפורום HELIFREAK יש שם סרטונים של פינלס בוב בהם הוא מסביר בדיוק מה לעשות.
חבל שתהרוס משהו

capochino
09-03-2011, 08:30:40
אחלה לא מתווכח איתך לרגע שחר אני מפרק את הראשים

שחר איך השם שלו באנגלית? Pinless bob?

שחר לזרוב
09-03-2011, 08:42:12
בבקשה:

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=74703

capochino
09-03-2011, 10:40:20
אני רק רוצה לוודא לפני שאני ממשיך

ככה זה 90 מעלות בסרוואים ?( תמונה למטה)

אם כן אז אני צריך שכולם יהיו ככה כולל סרוו זנב כשאני מכוון את הג'ירו ? ( אפילו שהסרוואים עושים רעשים בגלל העומס אני צריך להשאר ככה עד שאני יתחיל בכיוונים? )

עוד שאלה היא , בכיוון הסרוו זנב אני צריך כמו שהבנתי להעביר את הג'ירו למצב לא שומר דרך השלט ( 8fg ) איך אני עושה את זה?

ואיך אני מגיע ל sub trim בשלט ?

לאחר שכולם במצב 90 מעלות כשהמצערת באמצע אני יכול להתחיל עם הרוורסים?

http://up351.siz.co.il/up3/zoydtzi3qxxq.jpg (http://www.siz.co.il/)

שחר לזרוב
09-03-2011, 11:25:28
קשה לראות בתמונה שצילמת, אני מניח סרגל על שני החורים ומוודא שראש הסרוו במקום הנכון.
לגבי הכיוונים בשלט - תפתח את החוברת ותלמד, זה יעזור לך מאד בהמשך.

capochino
09-03-2011, 11:33:58
אני לומד מהספר ומהסרטונים של מוטי ..

קשה לשים לב עם הם 90 מעלות פה @_@ ?

הרי המוט והראש צריכים להראות צורה של 90 מעלות , לא רואים את זה פה? או שאני לא הבנתי אולי...

לגבי הכיוונים , אני מכוון עכשיו את הסרוו זנב .
העברתי את הג'ירו למצב לא שומר כדי שהסרוו יחזור למצב הטבעי שלו כל הזמן והשתמשתי ב סרואו טרים(+50) כדי לייצב את הראש כמה שיותר לצורת 90 מעלות , עשיתי רוורס על הסרואו זנב כי הלהבים לא זזו לצדדים הנכונים ואז העברתי את ה ג'ירו למצב שומר והסרוו התחרבש לי , הסרואו זז אוטומתית לצד ימין וכשאני מזיז סטיקים הוא חוזר באיטיות לאותו מקום בצד ימין , לגבי הג'ירו הוא מתפקד , כשאני מזיז את זנב המסוק ימינה אז הלהבים זזות שמאלה מה שצריך לקרות אני משאר..
מנסה להעזר בחוברת אבל לא מוצא תשובות להכל...

שחר לזרוב
09-03-2011, 12:01:28
אני לומד מהספר ומהסרטונים של מוטי ..

קשה לשים לב עם הם 90 מעלות פה @_@ ?

הרי המוט והראש צריכים להראות צורה של 90 מעלות , לא רואים את זה פה? או שאני לא הבנתי אולי...

תתעלם מהמוטות, תסתכל על ראש הסרוו והסרוו. שים סרגל על שני החורים בראש שנמצאים מבחינת המיקום לאורך הסרוו ותבדוק שהסרגל מקביל לגוף הסרוו מבלי שכיוונת כיוונים אלקטרונים, רק ע"י סיבוב הראש ובדיקה כל פעם מחדש. כל חור בראש יתן לך זוית אחרת ביחס לסרוו. תבדוק את כל החורים עד שתגיע למצב הקרוב ביותר שאפשר ואז תוסיף קצת TRIM לכיוון הסופי. תעשה אותו הדבר גם לסרוו הזנב.

לגבי הכיוונים , אני מכוון עכשיו את הסרוו זנב .
העברתי את הג'ירו למצב לא שומר כדי שהסרוו יחזור למצב הטבעי שלו כל הזמן והשתמשתי ב סרואו טרים(+50) כדי לייצב את הראש כמה שיותר לצורת 90 מעלות , עשיתי רוורס על הסרואו זנב כי הלהבים לא זזו לצדדים הנכונים ואז העברתי את ה ג'ירו למצב שומר והסרוו התחרבש לי , הסרואו זז אוטומתית לצד ימין וכשאני מזיז סטיקים הוא חוזר באיטיות לאותו מקום בצד ימין , לגבי הג'ירו הוא מתפקד , כשאני מזיז את זנב המסוק ימינה אז הלהבים זזות שמאלה מה שצריך לקרות אני משאר..
מנסה להעזר בחוברת אבל לא מוצא תשובות להכל...

אחרי שכיוונת במצב לא שומר, תכבה את המפסק במסוק ותדליק מחדש. לפני שאתה מדליק מחדש תבדוק שהמפסק בשלט נמצא במצב שומר

capochino
09-03-2011, 12:56:39
איך אני יודע שהשלט שומר?

פשוט לא להמצא בתוך התבנית שהמספרים נעים בתוכה?

שחר לזרוב
09-03-2011, 14:51:23
פותחים את החוברת של השלט בעמוד שמסביר על פונקציית הג'יירו וקוראים.
מצטער, אין לך ידע בסיסי בכיוון המסוק ובנוסף אין לך מושג איך לתפעל את השלט החדש שלך. ככה אי אפשר להסביר כמו שצריך.
תלמד את השלט, תלמד איך לבצע את הכיוונים במסוק ואם אתה נתקל בבעיה בדרך תשאל. אי אפשר ללמד איך לכוון מסוק ובמקביל איך לתפעל את השלט וכל זה באמצעות התכתבות בפורום.
אני מציע לך לפנות למישהו שמבין וביחד איתו תכוון את המסוק ותלמד מה לעשות.
רק לפני כן, תלמד את השלט שלך. זה שלט נהדר עם יכולות גבוהות אבל בלי לקרוא את החוברת וללמוד איפה כל פונקציה נמצאת ומה ואיך עושים איתה, לא אוכל לעזור לך.

capochino
10-03-2011, 15:08:30
לכוון גם את הסרוו גז ל90 מעלות נכון?

שחר לזרוב
11-03-2011, 06:49:07
בדיוק כמו שכתוב בחוברת ההוראות של המסוק.
כאשר סטיק המצערת נמצא ב-50%, גם הקרבורטור נמצא ב-50% ונוצרת זוית של 90 מעלות בין מוט ההיגוי ובין ראש הסרוו, וכך גם בין מוט ההיגוי לבין זרוע הקרבורטור.