PDA

צפייה בגרסה מלאה : שאלה איזה פרופ לשים ?



oz_adari
17-03-2011, 19:32:45
יש לי טיסן טריינר עם מנוע os 46 ax,
קניתי 2 פרופים , שתיהם 7 10 , אבל שתיהם מדגמים שונים,
אחד מעוגל יותר והדגם הוא s-2 series
והשני ישר יותר והוא מהסדרה G/F 3 series
איזה מהם לשים ומה ההבדל?
תודה.

DarZeelon
17-03-2011, 20:02:04
עוז,


בפעם האחרונה שרכשתי שני פרופים; הם היו שניהם (לא שתיהם)...

טריינר לא צריך לטוס מהר, אבל הוא כן צריך לנסוק ולהאיץ חזק, שכן זה מוציא אותו מכל מיני סוגים של צרות... הוא גם צריך בלימת מדחף, כדי להאט מהר יותר בנחיתות.

מדחף 10x7 לא יספק ולו אחת מתכונות חיוביות אלה...
הוא יביא את הטיסן למהירות גבוהה יותר, אבל גם בנחיתות... ואם הטיסן יזדקר, עלול שלא להיות לך מספיק סחב כדי להיחלץ מזה.

המדחף המתאים לטריינר, המצויד במנוע 46. כזה הוא 11x5, או 11.5x5. ואם מדובר בטריינר קל וגדול (מוטה מעל 1.75מ'), המידה המתאימה יותר היא 12x4... בטח שלא מה שרכשת.

קח אותם איתך לחנות ובקש להחליפם (בתנאי שעדיין לא השתמשת בהם).

valaza
17-03-2011, 20:04:53
גם באתר החברה (MESTER AIRSCREW) הם לא ממש יודעים לעמוד על ההבדל.

סדרת הG/F אמורה להיות "פרופ הבית" פחות או יותר
סדרה S2 אמורה להיות הסדרה הספורטיבית

בקיצור שים אחד מהם וכשהוא ישבר שים את השני...

תוספת-
לא שמתי לב לגודל, הפרופים שלך באמת קצת קטנים לטריינר, מתוך הרגל הייתי הולך על 11X6\11X7, עדיף APC.

12X4 מתאים לדעתי אולי(!!) לטיסן 3D (למרות העדיפות ל12.25X3.75), אין סיבה להשתמש בפרופ כ"כ איטי לטריינר

oz_adari
17-03-2011, 20:15:34
עוז,


בפעם האחרונה שרכשתי שני פרופים; הם היו שניהם (לא שתיהם)...

טריינר לא צריך לטוס מהר, אבל הוא כן צריך לנסוק ולהאיץ חזק, שכן זה מוציא אותו מכל מיני סוגים של צרות... הוא גם צריך בלימת מדחף, כדי להאט מהר יותר בנחיתות.

מדחף 10x7 לא יספק ולו אחת מתכונות חיוביות אלה...
הוא יביא את הטיסן למהירות גבוהה יותר, אבל גם בנחיתות... ואם הטיסן יזדקר, עלול שלא להיות לך מספיק סחב כדי להיחלץ מזה.

המדחף המתאים לטריינר, המצויד במנוע 46. כזה הוא 11x5, או 11.5x5. ואם מדובר בטריינר קל וגדול (מוטה מעל 1.75מ'), המידה המתאימה יותר היא 12x4... בטח שלא מה שרכשת.

קח אותם איתך לחנות ובקש להחליפם (בתנאי שעדיין לא השתמשת בהם).

אמרו לי שפרופים גדולים יותר מ 10x7 יחממו את המנוע ויאמצו אותו יותר מידי.
עד עכשיו הטסתי עם 10x8, יש לי 11x6 בבית והבנתי שהוא יאמץ את המנוע יותר מידי.
מחר אני ישתמש ב 10x7 ונראה מה יהיה, אני ירגיש אם יש לי מספיק כוח ובהתאם לזה אני יפעל.

תודה רבה מראש.

ו valza, מאיפה ניתן להשיג פרופלורים של apc? הם מתאימים גם לטיסני דלק?

valaza
17-03-2011, 20:29:01
יש לAPC פרופים למנועי דלק, להשיג בחנויות הטיסנים הנבחרות.
(באופן כללי יש לרוב החברות פרופים לדלק ופרופים לחשמל, תנסה לא לערבב, במיוחד לא להשתמש בפרופ לחשמל על מנוע דלק)

כאשר אתה משתמש בפרופ קטן מידי המנוע עובד מהר יותר ממה שצריך, מה שיוצר חיכוך שיוצר חום,
התיאוריה שלך לגבי התחממות לא נכונה. (פרופ קטן זה כמו לנסוע בכביש מהיר על הילוך 4 במקום 5)

כנ"ל לגבי שימוש בפרופ גדול מדי- כמו לנסוע בעיר על הילוך 4-5 במקום 2-3, המנוע לא יעבוד כמו שצריך.

הפרופ הקלאסי לטריינר הוא 11X6\11X7, תלוי את מי תשאל.

valaza
17-03-2011, 20:33:29
ובהמשך, אם אתה יודע להטיס פחות או יותר, אין בעיה להשתמש גם בפרופים 10X7 שיש לך, פשוט כשתקנה פרופים בפעם הבאה תדע שהפרופ הקלאסי לטריינר זה מה שרשמתי

oz_adari
17-03-2011, 20:51:21
לא יודע, יש לי פרופ 11x6 פה ואני מתלבט, אני לא יודע מה אני ישים בסוף,
פשוט המדריך שלי אמר לי לשים פרופ 10x7 , ואתם אומרים לי משהו אחר, זה מצב בעייתי.

בעיה נוספת היא שזה פעם ראשונה שאני מחליף פרופלור, באיזה זווית אני אמור לשים את הפרופלור ?
ניסיתי להסביר את זה בתמונה, לא הלך כל כך :

http://up351.siz.co.il/up2/qmmdkqz0zm1m.jpg (http://www.siz.co.il/)
מצב אחד זה המצב האדום,
מצב שני זה המצב הירוק.

תודה רבה מראש על העזרה ומצטער שאני משגע אותכם, אני התבלבלתי לגמרי כבר =\

אני מסתכל על ההסבר שנתתי והוא ממש לא ברור, התמונה אפילו מסבכת את זה עוד יותר, אבל אין לי דרך יותר טובה להסביר,
אז הנה התמונות של 2 המצבים.
זה בתמונה מסומן כירוק :
http://up351.siz.co.il/up2/4izcywodjnxr.jpg (http://www.siz.co.il/)

וזה בתמונה מסומן כאדום :
http://up351.siz.co.il/up3/ohgefyinnzng.jpg (http://www.siz.co.il/)

flatspin
17-03-2011, 21:13:39
הדרך בה הינך נוקט לא תוביל אותך לשום מקום. עליך להתרכז במדריך אחד בלבד. אם לדעתך הוא לא בסדר, או שאין לך שפה משותפת איתו, השג לך מדריך אחר ופעל על פי הנחיותיו.
מרבה יועצים, מרבה בילבול ומבוכה.

oz_adari
17-03-2011, 21:29:22
הדרך בה הינך נוקט לא תוביל אותך לשום מקום. עליך להתרכז במדריך אחד בלבד. אם לדעתך הוא לא בסדר, או שאין לך שפה משותפת איתו, השג לך מדריך אחר ופעל על פי הנחיותיו.
מרבה יועצים, מרבה בילבול ומבוכה.

אני משתדל להתרכז במדריך אחד, הבעיה היא שהגעתי לפה ורק אחרכך הגעתי למדריך,
אל תבין אותי לא נכון,
אני מאוד מרוצה מהמדריך , אני מרגיש שהתקדמתי מאוד מהר ובאמת שאני מאוד מאוד מרוצה,

היום אני מטיס לבד כבר, והפרופלור קצת התקצץ בכל הנחיתות עד עכשיו והחלטתי שהגיע הזמן להחליף,
אז התקשרתי אל המדריך ושאלתי אותו איזה פרופלור אני צריך לשים, והוא אמר לי 7 10,
ואני זוכר שקראתי איפשהו שצריך 6 11,
ועכשיו אחרי ששאלתי ואמרתם לי 6 11 נוצר הבלבול,
מצב בעייתי =\.

בסוף הלכתי על 6 11, .
תודה רבה לכל מי שעזר.

גבי א
17-03-2011, 22:53:38
עוז, בקשר למצב הפרופלור, תרכיב אותו לא משנה באיזה מצב, סגור את האום על הפרופ - ביד, ואז תנסה להתאים את הספינר למקומו ורק כאשר מיקום הברגים חופף למקומם בחלק האחורי של הספינר, זה המצב שבו אתה יכול להדק את האום בעזרת מפתח.

DarZeelon
17-03-2011, 23:32:09
עוז,


ייתכן כי המדריך שלך נחמד ומטיס נהדר, אבל המלצתו על מדחף 10x7 לטיסן שאמור לטוס לאט ולנחות הכי לאט שאפשר, הופכת אותו לחשוד בעיני... בחשיבה שאתה זה הוא.:mad:

ככל שהטיסן שלך ינחת במהירות נמוכה יותר, כך תוכל ללמוד להנחית תוך זמן קצר יותר.
וככל שהמדחף יספק סחב גבוה יותר בחירום, כך יגדלו סיכוייך לצאת מצרה בשלום.

הארך את כן הנסע הקדמי ככל שניתן (בגדר הסביר), כדי להפחית את הסיכוי למגע בין להבי המדחף לקרקע. זה נכון עוד יותר, עם מדחף גדול קוטר.

valaza
18-03-2011, 00:59:10
אין שום סיבה שקוטר\פסיעת הפרופ ישפיעו על מהירות הנחיתה, הרי גם ככה מורידים לסרק וגולשים הרבה לפני והטיסן מאט למהירות הנוחה עד להצפה מלאה.

umbo
18-03-2011, 05:52:35
לטיסן הדרכה עם מנוע 0.46 מתאים באותה מידה פרופ' 11X6 או 10X7 והם גם מעמיסים פחות או יותר בצורה שווה את המנוע. היתרון העיקרי בפרופ' הקטן יותר הוא במידה ואתה מטיס ממסלול כורכר, הרי שהפרופ' יפגע פחות מאבני החצץ שבמסלול ובכלל, הוא ינזק פחות מהמסלול בנחיתות לא טובות. בתאוריה, הפרופ' עם הפסיעה הגדולה יותר יהיה גם מהיר יותר - באופן מעשי, בטרינר לא תרגיש בהבדל, כי הוא לא יטוס במהירות חריגה בשום מקרה.
לגבי מצב הרכבת הפרופ' - לא כל כך משנה בטיסן עם גלגלים, אבל עדיף שהפרופ' יהיה מאוזן כאשר הבוכנה למטה ומתחילה לעלות לפעולת הדחיסה. זה המצב שבדרך כלל המנוע נעצר באויר ומכוון שאז הוא אופקי, הוא פחות נפגע מהמסלול בנחיתה כבדה. זו הצורה להרכיב פרופ' לטיסנים ללא גלגלים ופשוט כדאי להתרגל להרכיב כך תמיד.

DarZeelon
18-03-2011, 07:45:20
Umbo,


אתה טועה וגם מטעה!

אילו הטסת עם מדחף 10x7 ואחריו עם 11x5 (או 11x6); לא היית מעז להוציא משפט כמו "לטיסן הדרכה עם מנוע 0.46 מתאים באותה מידה פרופ 11X6 או 10X7...".
למעשה, לא היית מבין מדוע הסכמת לסבול את תכונותיו של המדחף קטן הקוטר.



אין שום סיבה שקוטר\פסיעת הפרופ ישפיעו על מהירות הנחיתה, הרי גם ככה מורידים לסרק וגולשים הרבה לפני והטיסן מאט למהירות הנוחה עד להצפה מלאה.

Valaza,


בבל"ת!
כנראה שלמרות נסיונך, עודך חושב שטריינר צריך פיינל של ג'מבו, כדי להגיע לנחיתה במהירות סבירה...
עם מדחף 11x5 (או 11x6); אתה עושה את צלע-הבסיס במרחק 40-50 מטר מקצה המסלול, ברבע מצערת, פונה לפיינל ומתיישר, סוגר מצערת בגובה מטר מעל המסלול, מציף ונוחת; זהו!

אתה לא גולש ארוכות כדי לאבד מהירות; ועצם סגירת המצערת מאטה אותך מיד (גם לא היית מהיר כל כך לפני זה), שכן מדחף קטן-פסיעה וגדול-קוטר הוא 'ברקס' של ממש, כשהוא מסתובב (הרבה יותר חזק מאשר כשאינו מסתובב).


אבל כנראה שהתרגלת כל כך לעשות 'פיינל של ג'מבו' עם הטריינר שהיה\יש לך, המצויד במדחף 10x7, עד שפשוט אינך יודע לייעץ טוב יותר וללמד נכון יותר.

חוץ מזה, טיסן יש להטיס (תחת כוח!) עד רגע לפני הנגיעה במסלול. גלישה ארוכה יכולה להתאים, אולי, לדאון. אם אינך חושב כך, שאל את גדעון (flatspin).

הוא הרבה יותר מנוסה מכל שני חברים כאן, בפורום במצטבר...


אני מצטער שנאלצתי לתת לך את זה 'בפרצוף', אבל פשוט לא השארת לי ברירה.

valaza
18-03-2011, 08:05:29
אז תשמע חביבי (חברי המלומד אם תרצה)

לסרק צריך להוריד מתי שרואים לנכון, לא בהכרח בפיינל.
אתה מוזמן להדגים לי את נוחתים עם טריינר, ואז אולי אני אראה לך איזה טריק או שניים (למרות שהטריינר אצלי יוצא לסיבוב אולי אחת לשנה), לך תדע... אולי תלמד משהו.
ויצא לי להכיר את גדעון, אפילו עזר לי להתחיל, לפני כמה שנים טובות (רוב תודות:) )

valaza
18-03-2011, 08:10:31
ובנוגע ל"מדחף מסתובב בולם את הטיסן יותר ממדחף עומד"
זו תיאוריה פרטית או שיש לך סימוכין לכך?
כי אני יכול באותה מידה לטעון להיפך ולהציג נתונים איכותיים לטובתי.

valaza
18-03-2011, 08:39:41
רגע עכשיו קראתי בצורה מלאה יותר...
"סוגר מצערת בגובה מטר מהמסלול"??? WTF????
תשמע אתה צריך ללכת להדריך בקורס מטיסי חוץ של כטב"מ, הם, לפי התיאוריה שלך, לא יודעים לנחות, כנ"ל קורס טיס, גם הם לומדים לסגור מנוע ולגלוש לפיינל (גם עם מטוסי ההדרכה שנוחתים לאט, אתה יודע מה... אפילו בתקופת הפייפרים).

רגע, גם בזיק לא יודעים לנחות כמו שצריך, גם הם צריכים את עזרתך

אנא ממך, לטובת בטחון מדינת ישראל, תעזור לכולנו ותלמד אותנו לנחות נכון.


ועם האגומניה בצד לרגע
ממש לא נוח לקרוא את מה שאתה כותב
זה גדול בולט ולא נעים לעין

DarZeelon
18-03-2011, 10:46:56
Valaza,


דברים נכונים פוגעים יותר משטויות. לכן סיימתי את שכתבתי בהתנצלות...

גודל האותיות שלי הוא '2' (כמו שלך, בדוק את זה); רק שזה כחול כהה ומודגש, כי יש לי דברים חשובים לומר. ולי זה דווקא נראה יפה וברור, לא כמו 'קקה של זבובים'.

כטב"מ מסוג Heron במרחק 600 מטר, הוא בעל פרופורציות דומות לאלה של טריינר במרחק 50 מטר, כך שפיינל ארוך פי 12 שלו, הוא בעצם אותו הדבר...

קו ביה"ח בית-לוינשטיין עובר כ-650 מטר מקצה מסלול שדה התעופה בהרצליה - אותן פרופורציות ומשם מתחילים את הפיינל.


מדחף המסתובב בסל"ד נמוך מהדרוש לטיסה באותה המהירות, כמוהו כמדחף בעל פסיעה-משתנה בהיפוך-סחב; ולהביו יוצרים 'עילוי' אופקי, המנוגד לכיוון הטיסה.
מדחף שאינו מסתובב יוצר 'עילוי' אופקי כמו כנף בהזדקרות; דהיינו פחות בהרבה.

איך אתה בכלל מעלה על דעתך לשאול על הוכחות לנושא שהוא ברור כשמש?!


אני עוד הספקתי לטוס בפייפרים בחה"א וזוכר את זה היטב. מה איתך?


לגבי מתי יש לסגור מצערת בגישה קלאסית לנחיתה (זוית הנמכה 3°)... באים עם כוח מופחת ממש עד לפני הנגיעה. טריינר יאבד יותר מדי ממהירותו, אם תגלוש ולא תשתמש בכוח מנוע בפיינל.

תן לגדעון לדבר כשיחזור מהשיפוט. הוא לימד אותי את זה - חבל שלא הקשבת...
על זוית ההנמכה שולטים באמצעות כוח-המנוע; בעוד שעל המהירות שולטים באמצעות הגה-הגובה.

DarZeelon
18-03-2011, 10:58:24
עוז,


את המדחף ממקמים על ה-back-plate של הספינר, לפי הפתחים בקונוס דרכם עוברים להביו.
כמובן שהברגים שמחזיקים את הקונוס לפלטה האחורית צריכים להתברג לתוך התותתבים שנועדו לכך.

הרכב את הספינר בלי המנוע, כדי להדגים זאת לעצמך ולמקם כל הבליטות בפלטה ביחס למדחף.
אי אפשר לטעות - זה יכול לפעול רק בדרך הנכונה.

עם מדחף Master Airscrew, לא תצטרך להגדיל את הפתחים בקונוס. עם מדחפים מתוצרות אחרות כנראה שתצטרך, אבל רובם יותר יעילים מה-MA.

oz_adari
18-03-2011, 11:47:50
בסוף סגרתי את הפרופ בדרך היחידה שהתאימה עם הספינר.
בחרתי לשים את הפרופ 11x6, אני יוצא עכשיו עוד כמה דקות להטיס,

נ"ב
אני מנחית ומטיס לבד, התחלתי עם מדריך עד שהוא החליט שאני כבר מסתדר יפה לבד.

הבעיה היחידה שלי כרגע היא חוסר ידע, חוסר ביטחון, וחוסר ניסיון,
זה דברים שמגיעים עם הזמן ולכן אני מתיעץ איתכם ועם המדריך (שדרך אגב, הוא לא אני....)
ולפעמים אני מקבל תשובות שונות וזה מבלבל.

אני מקווה שבאמת ארגיש את ההבדל שאתה אומר שהוא כל כך קריטי לעומת ה10x8 שישב מקודם, אבל עברו כבר שבועיים מאז שהטסתי,
נראה אולי היום אפילו אחליף את הפרופלור מ 11x6 ל 10x7 וככה ארגיש את ההבדל לבד ואחליט לבד.

תודה רבה לכל מי שעזר.

umbo
18-03-2011, 16:32:16
Umbo,


אתה טועה וגם מטעה!

אילו הטסת עם מדחף 10x7 ואחריו עם 11x5 (או 11x6); לא היית מעז להוציא משפט כמו "לטיסן הדרכה עם מנוע 0.46 מתאים באותה מידה פרופ 11X6 או 10X7...".
למעשה, לא היית מבין מדוע הסכמת לסבול את תכונותיו של המדחף קטן הקוטר.





מה לעשות שאתה קורא רק חלק ממה שכתבתי.
את הקטע :"והם גם מעמיסים פחות או יותר בצורה שווה את המנוע" משום מה לא קראת.
גם כתבתי מה היתרון העיקרי לפרופ' 10X7 - פחות היפגעות ממסלול כורכר - אם היית מטיס במסלול כזה היית מבין כמה פרופים נזוקים במסלול כזה וזה פתאום היה נעשה יותר חשוב מזוית הגלישה עם פרופ' כזה או אחר.
בעקרון, זה נכון שלטרינר מתאים פרופ' עם פסיעה נמוכה אבל מכאן ועד התגובה שלך - שאני טועה ומטעה - הדרך ארוכה. במסלול כורכר עדיף להטיס עם 10X7 (לפחות מבחינת הכיס).
אני עניתי במדויק לשאלה של מי שמתלבט אם באמת פרופ' כזה מאוד לא מתאים לטיסן שלו - והתשובה היא לא חד משמעית - עדיף 11X6 אבל בהחלט אפשר להסתדר עם 10X7 בלי להרוס לא את המנוע, לא את הטיסן (ולחסוך בהחלפת פרופים).

DarZeelon
18-03-2011, 23:15:21
Umbo,


קראתי את כל מה שכתבת, אבל המשפט לגביו הערתי נראה מיותר...

אני מאמין שדי ברור לכל המשתתפים בשרשור זה, כי למנוע OS.46AX המצויד במפלט הסטנדרטי; כל מדחף שישמור את המנוע (במצב סטטי) בין 13,000 לבין 14,500 סל"ד, מתאים למנוע מבחינת העומס ויאפשר לו לפעול קרוב לשיא כוחו (האמיתי! לא זה שהיצרן מתיימר לטעון שהוא מפיק).

אלא שהתאמת המדחף ליעודו של הטיסן הספציפי; כלומר טריינר, נותנת עדיפות ברורה למדחף 11x5, 11.5x5, או 11x6, מבחינת תכונות הטיסה הרצויות שפירטתי.

מבחינת נושא פגיעת קצות הלהבים במסלול\כורכר, ברור שלמדחף קטן יותר תהיה שרידות גבוהה יותר; אלא אם המטיס יקרא את שכתבתי בהודעה #10 (http://www.efly.co.il/forums/showpost.php?p=246732&postcount=11) ויפעל בהתאם.

אז, אפשר להתגבר וגם להשתמש במדחף היותר מתאים.

erazz
19-03-2011, 06:53:45
חבר'ה, את הדיון שלכם תמשיכו בפרטי.
תשאירו את השרשור לעוז.

עוז, ההבדל בין 11x6 ל-10x7 קיים אולם הוא לא כזה גדול. שניהם יטיסו את הטיסן שלך בהצלחה. הכי חשוב להמשיך להטיס ולהינות.

נשמח לשמוע איך עברה הטיסה האחרונה.