צפייה בגרסה מלאה : עזרה! תקלה ב 450PRO
Yoav Lahav
21-03-2011, 10:05:06
יש לי תקלה מוזרה ב 450PRO. בזמן טיסה פתאום יש זמנים קצרים של חוסר שליטה מהשלט ואז השליטה חוזרת. מדובר במסוק שטס היטב עד לתקלה. היה לי מזל שהצלחתי לנחות בשלום.
מה בדקתי ועשיתי:
1. כשהמסוק אצלי ביד ומנוע דומם כל הסרוואים פועלים חלק לאורך זמן בלי בעיה גם כשהשלט רחוק מרחק רב
מהמסוק.
2. כשהמסוק מופעל על הקרקע הבעיה מתרחשת.
3. ניסיתי לתכנת מחדש את הבקר - לא עזר.
4. עשיתי BINDING בין המקלט לשלט - לא עזר.
5. בדקתי היטב את כל החיבורים (סוללה, סרוואים, מנוע, בקר) ונראה שהם תקינים.
6. בדקתי את השלט נראה תקין פועל מרחוק בלי שום בעיה כשהמנוע דומם.
אשמח לעזרה.
בבקשה בלי פתרונות מהסוג "תחליף בקר", "תנסה אלקטרוניקה אחרת"
את זה גם אני יודע :).
המטרה שלי היא לסדר את הקיים ולהמנע מהוצאות אם אפשר.
הבקר שיש לי הוא AEOLIAN 50A SW
המנוע TURNIGY 2223H 4400KV 600W
תודה יואב.
RonTo
21-03-2011, 10:08:32
לתקלה אין קשר למנוע ו/או לבקר כנראה...
נסה לבדוק את המערכת עם מקלט אחר וע"י כך לבודד את הבעיה.
בלי קשר, פרט את מערכת הרדיו שלך.. כך תוכל לקבל עצות יותר חכמות
Yoav Lahav
21-03-2011, 10:25:42
לתקלה אין קשר למנוע ו/או לבקר כנראה...
נסה לבדוק את המערכת עם מקלט אחר וע"י כך לבודד את הבעיה.
בלי קשר, פרט את מערכת הרדיו שלך.. כך תוכל לקבל עצות יותר חכמות
מערכת רדיו:
שלט ומקלט של RADIOLINK.
דגם מספר T6EHP-E.
מערכת זו עובדת אצלי כבר זמן רב בלי שום בעיות.
wind556
21-03-2011, 10:37:53
איך אתה יודע שזה חוסר שליטה בגלל תקשורת ?
תפרט את התופעה?
Yoav Lahav
21-03-2011, 10:50:41
איך אתה יודע שזה חוסר שליטה בגלל תקשורת ?
תפרט את התופעה?
אני לא יודע שזה בגלל חוסר תקשורת. אני כן יודע שאין לי שליטה מהשלט. זה משהו עובדתי.
פירוט מדוייק יותר של התופעה:
המסוק טס יפה. פתאום המסוק מפסיק להגיב לשלט וממשיך במצב האחרון בו פעל.
מנוע ממשיך לעבוד רגיל במצב בו החלה התקלה בלי יכולת שליטה עליו, הסרוואים של הרוטור הראשי לא זזים. קשה לי להגיד לגבי הסרוו זנב.
לאחר שבריר שנייה השליטה חוזרת.
wind556
21-03-2011, 10:56:09
קרה לי דבר דומה בפרו שלי יותר מפעם אחת
הבעייה התגלתה בסרוו של הראש שננעל ללא כל סיבה וחזר לעבוד. (סרוו מקורי של אליין)
התופעה נעלמה מעצמה ללא שום התערבות מצידי
Yoav Lahav
21-03-2011, 11:02:51
קרה לי דבר דומה בפרו שלי יותר מפעם אחת
הבעייה התגלתה בסרוו של הראש שננעל ללא כל סיבה וחזר לעבוד. (סרוו מקורי של אליין)
התופעה נעלמה מעצמה ללא שום התערבות מצידי
הסרוו של הראש שהיה בעייתי גרם לאובדן שליטה מוחלט כמו אצלי?
wonderd
21-03-2011, 12:11:26
האם בדקת עם סוללה אחרת? האם בדקת הלחמות בין סוללה לבקר?
Yoav Lahav
21-03-2011, 12:21:40
ההלחמות מצויינות. הורדתי תבידודים ובדקתי היטב.
bendisar
21-03-2011, 12:32:36
סרוו אחד שלט עובד לא יגרום לאובדן שליטה, אלא בדרך כלל לריסוק מהיר מאוד של המסוק
היות ואתה אומר שאתה מאבד את כל השליטה על המסוק שלך והוא ממשיך בשלו בזמן הניתוק זה נשמע כמו בעיית רדיו
ביצעת בדיקות טווח עם המערכת שלך?
היות ומדובר במערכת לא מוכרת יחסית, היא ישר מעלה חשדות
אם יש לך אולי עוד מקלט אתה יכול לנסות לבדוק איתו
wonderd
21-03-2011, 12:49:27
ובדקת עם סוללה אחרת?
Yoav Lahav
21-03-2011, 12:50:36
התרחקתי מאות מטרים על פני הקרקע עם מנוע דומם בעזרת אדם נוסף בדקתי השליטה. עובד יופי.
הבעיה מתחילה כשהמנוע מופעל. יש רגעי זמן קצרים חצי שנייה נראה לי גג בהם פשוט אין שליטה וזה לא
תלוי במרחק. אין לי מקלט נוסף. אם המקלט או השלט לא היו בסדר הייתי רואה זה בלי קשר למנוע. לא?
בדקתי עם כל ה 8 סוללות שלי. הבעיה חוזרת.
יש לי רעיון!
תבדוק את כל חוטיהסרוואים שלך, מהסרוו ועד לקונקטור!!!
תדווח אם לא מצאת פגעים.
קרה לי פעם שהיה לי "הפרעות" רק כשהמנוע עבד.
זה היה בגלל חוט סרוו פגום!
יכול להיות שאצלך יש תופעה דומה.
giliav
21-03-2011, 13:23:22
כמה רעיונות (אם אתה מתעקש שהמקלט תקין ואין בו שום תקלה):
1. החוטים נעים על הקרבון של הגוף ומושפעים מחשמל סטטי שנוצר עליו (אפשר לנסות לקבע החוטים עם אזיקונים ולהוסיף בידוד).
2. אתה אומר שזה קורה כשהמנוע מונע בלבד. אולי המנוע מקצר אקרעית וגורם לכל הבעייה? ניסית מנוע אחר?
flyinglizard
21-03-2011, 14:29:38
יכול להיות שהBEC דפוק.
דניאל דקל
21-03-2011, 17:48:33
האם יש לך טבעת פריט על החוט של הבקר שהולך למקלט?
אם לא, תנסה להוסיף טבעת פריט על החוט, 2-3 ס"מ לפני הכניסה למקלט.
הטבעת אמורה למנוע הפרעות שמגיעות מהמנוע ונכנסות לתוך המקלט.
אם אין לך אוכל לשלוח לך אחת כזאת.
MYHOBBY
21-03-2011, 17:50:07
היום הטסנו את הטירקס 700 אחרי הרבה טיסות וריסוק לאחרונה.
פתאום ללא אזהרה המסוק איבד שליטה לשניה וחזר.
כנראה שמדובר בבעית שלט.
ממה שאתה מספר אני ממליץ לך לבדוק או את השלט או את הBEC.
איזה שלט יש לך?
Yoav Lahav
21-03-2011, 18:38:33
יש טבעת.
האם יש לך טבעת פריט על החוט של הבקר שהולך למקלט?
אם לא, תנסה להוסיף טבעת פריט על החוט, 2-3 ס"מ לפני הכניסה למקלט.
הטבעת אמורה למנוע הפרעות שמגיעות מהמנוע ונכנסות לתוך המקלט.
אם אין לך אוכל לשלוח לך אחת כזאת.
Yoav Lahav
21-03-2011, 18:39:32
היום הטסנו את הטירקס 700 אחרי הרבה טיסות וריסוק לאחרונה.
פתאום ללא אזהרה המסוק איבד שליטה לשניה וחזר.
כנראה שמדובר בבעית שלט.
ממה שאתה מספר אני ממליץ לך לבדוק או את השלט או את הBEC.
איזה שלט יש לך?
מערכת רדיו:
שלט ומקלט של RADIOLINK.
דגם מספר T6EHP-E.
מערכת זו עובדת אצלי כבר זמן רב בלי שום בעיות.
Yoav Lahav
21-03-2011, 18:45:09
תודה על כל העזרה חברה.
איך אני בודק את ה BEC של הבקר שיש לי?
ה BEC הוא חלק בתוך הבקר אצלי.
AEOLIAN 50A SW.
מכל מה שאני רואה וקורא פה נראה לי שזו הכיוון הראשון לתקיפת הבעיה.
הייתי מהמר על הבעיה שדניאל הצביע עליה
סביר שבמידה ופעולת המנוע גורמת להפרעת הרדיו הרי שכנראה והמנוע יוצר לך רעשים בזמן עבודתו.
כיוון שציינת שכבר יש לך טבעת על החיווט של המנוע כדאי שתבצע את הפעולות הבאות.
1. תדאג לשימון טוב של כלל המייסבים במסוק ושל המנוע בפרט, מייסבים שאינם משומנים יוצרים רעשים ויש לך השפעה גדולה בכלי כזה קטן בו המכניקה דחוסה בקרבת האלקטרוניקה.
2. הזז את המקלט למקום אחר על המסוק או הרחק את חיווט המנוע לבקר מהמקלט ככל הניתן.
את הבדיקה כמובן עשה כשהמסוק מקובע לקרקע (חבל לאבד אותו באוויר), התרחק ממנו כ 50-100 מטר (בהנחה שבשלט שלך אין אפשרות להוריד את עוצמת השידור) והעזר באדם נוסף הבוחן את התנהגות המסוק בזמן עבודת המנוע.
דווח על התוצאות ואם זה לא יעזור אז תתחיל לפזול לכיוון הבקר/המקלט/השלט.
Yoav Lahav
21-03-2011, 23:44:46
יכול להיות שהBEC דפוק.
הבעיה נפתרה. BEC היה מקולקל. הכנסתי בקר אחר שיש לי עם BEC תקין.
בדקתי על הרצפה ולאחר מכן בריחוף עד גמר הסוללה.
אפס תקלות. עובד חלק. תודה לכל העוזרים.
יואב.
Yoav Lahav
21-03-2011, 23:50:09
הייתי מהמר על הבעיה שדניאל הצביע עליה
סביר שבמידה ופעולת המנוע גורמת להפרעת הרדיו הרי שכנראה והמנוע יוצר לך רעשים בזמן עבודתו.
כיוון שציינת שכבר יש לך טבעת על החיווט של המנוע כדאי שתבצע את הפעולות הבאות.
1. תדאג לשימון טוב של כלל המייסבים במסוק ושל המנוע בפרט, מייסבים שאינם משומנים יוצרים רעשים ויש לך השפעה גדולה בכלי כזה קטן בו המכניקה דחוסה בקרבת האלקטרוניקה.
2. הזז את המקלט למקום אחר על המסוק או הרחק את חיווט המנוע לבקר מהמקלט ככל הניתן.
את הבדיקה כמובן עשה כשהמסוק מקובע לקרקע (חבל לאבד אותו באוויר), התרחק ממנו כ 50-100 מטר (בהנחה שבשלט שלך אין אפשרות להוריד את עוצמת השידור) והעזר באדם נוסף הבוחן את התנהגות המסוק בזמן עבודת המנוע.
דווח על התוצאות ואם זה לא יעזור אז תתחיל לפזול לכיוון הבקר/המקלט/השלט.
ציקי ההנחה שלי היא שפעולת המנוע משבשת את פעולת ה BEC בתוך הבקר. כאמור מעלה הבעיה נפתרה עם החלפת הבקר+BEC.
GoZzlaN
22-03-2011, 01:36:51
הייתה לי בעיה דומה..(בעצם בדיוק אותה בעיה)
מקלט היה דפוק:/
דניאל דקל
22-03-2011, 08:15:29
הבעיה נפתרה. BEC היה מקולקל. הכנסתי בקר אחר שיש לי עם BEC תקין.
בדקתי על הרצפה ולאחר מכן בריחוף עד גמר הסוללה.
אפס תקלות. עובד חלק. תודה לכל העוזרים.
יואב.
כנראה שזו הסיבה שבבקרים מעל 60A יש בדרך כלל BEC חיצוני
vBulletin® v4.2.5, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.