Flying_student
02-04-2011, 12:52:18
הי,
ברור לכולם שטיסן של מולטיפלקס שעולה 800 ₪ ללא אלקטרוניקה יטוס מעולה, בד"כ זה יהיה עניין של סטאפ שיהיה בעייתי, אבל בשביל זה יש את פורום סט-אפים...
האשכול הזה שפתחתי הוא בשביל טיסנים ממש זולים שלפעמים יש ספק אבל יכולים להפתיע.
אני, כמטיס בעל "ותק" של כמה חודשים, לא ממש יודע לנבא אם הטיסן שאני רואה בסיני/ יפאני/ מודעות יד שנייה יטוס טוב. אבל אני כן אשמח לחלוק איתכם את המעט שצברתי עד כה... אני מקווה שתשתפו פעולה ותתרמו גם מהניסיון שלכם.
או קייי,
אתחיל עם צסנות/ דמויי צסנות:
הססנה של R2hobbies, שליאור הוא האוטוריטה לשאלות (ליאור, אני לא מוצא את השירשור שלך בנושא, עזרה בבקשה?), אבל אני חייב לציין שמדובר בטיסן שקל מאוד להטיס וללמוד איתו נחיתות. לא בכוונה בחרתי לכתוב עליו ראשון, מדובר על טיסן סלחן מאוד שמומלץ (עמיד בריסוקים ולא חריף) מאוד למתחילים.
הבעיה איתו היא שהוא מגיע עם מנוע בראשד ומומלץ להחליפו לבראשלס (מה שיקשה על מתחיל).
http://www.r2hobbies.com/images/RCP0136_epo_arf/01s.jpg
ססנה שנייה גם היא מ-R2hobbies – והיא מבלזה. מדובר על טיסן חד מאוד, הוא יכול להגיע למהירות מרשימה והוא נראה סקיילי ומבריק (בניגוד לקלקרים למינהם). הטיסן די עמיד אבל הקאוול שלו רך מאוד ולא ישרוד הרבה נחיתות על האף.
בעיה נוספת שלו היא שאם במהירות נמוכה הטיסן נוטה הצידה אז צפו לאיבוד שליטה ונפילה לצד. זה אחד מהמצבים האלו שרק מטיס מנוסה ידע לצאת מהם טוב, אבל מטיס מנוסה מלכתכילה לא יכנס למצב הזה. בעיה נוספת היא שגלגל האף מקובע. לדעתי ניתן לשפצר שם משהו כדי שיהיה היגוי אבל זה לשיקולכם. בכל מקרה, מאחר והטיסן קל משקל אז גם המראות וגם נחיתות ניתן לעשות די בקלות על כביש די צר (אהה, כן, לדעתי הטיסן הזה חייב כביש). בהחלט טיסן מהנה.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=41350&stc=1&d=1301168524
קרדיט - צחי זילברט.
ססנה נוספת היא הססנה של פילוטאג'/ST-models/ ועוד (יש כמה שהם זהים 1:1 – מוטת כנף 1210מ"מ וגלגל אף עם בולם). אייל הרחיב עליה פה (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=30180) לכן אוסיף מעט ואגיד שמאחר והדיהדרל (זוית בכנף...) שלה מינורי עד לא קיים המטיס צריך ליישר את הטיסן ולדאוג לאיזונו. בנוסף, מאחר ויש לטיסן הזה מדפים, מדובר בטיסן שניתן להתענג על נחיתות איטיות וחלקות. עם סוללת 1800 ניתן לטוס כ-10 עד 15 דקות.
חייב כביש!
http://i151.photobucket.com/albums/s124/kl00m/Pilotage%20Skymaster%20Cessna%20182/Skymaster40Medium.jpg
קרדיט - אייל שפירא
Hover one של LowPrice: מדובר בטיסן קל משקל, הרוח נוטה לשחק איתו – מה שממש מפריע למתחילים (לי זה לא הפריע). נראה די חזק, קל להמראות ונחיתות אבל כני הנסע לא עמידים ממש... אם כבר ללכת על ססנה, עדיף הססנה של ליאור.
http://www.lowpricerc.com/images/MOX-A801-enlarge.jpg
אלכס גם סקר את הטיסן פה:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=25765
טיסנים אחרים:
AT-6 Texan Warbird – קיים אצל הסיני, אני תמיד חשבתי שזה EPO, אבל התברר לי לאחרונה שהוא לא. ברור שמדובר בטיסן מחומר חזק. המנוע המקורי שמגיע איתו (בגירסת הבראשלס) הוא מספיק טוב להטסה בסוללת שני תאים ומניב כ-12 דקות טיסה (תלוי במיקום המצערת). לטיסן יש דיהדרל די מרשים כך שהשליטה עליו קלה. אבל מאחר ומדובר בטיסן קטן וכנף תחתית, הנחיתות צריכות להיתבצע במהירות גבוהה יותר. כני הנסע המקוריים שמגיעים לא יעמדו יותר מ-5 כיפופים (=5 נחיתות כשמתרגלים עליו נחיתות בהתחלה) ולכן אני קניתי פושרוד פלדה וכופפתי כמו המקור – עבד לי מעולה (בנוסף, כדי לכופף את הכנים קדימה, כך הטיסן לא ינשק את אימא אדמה אחרי כל נחיתה).
ניתן לנתק את הגלגלים ולהנחית על דשא/חיטה או כל יבול חקלאי עדין וצפוף. אחרת – חובה כביש.
אני ממליץ על הטיסן הנ"ל, כנף תחתית זה חוויה שונה ומהנה.
https://sites.google.com/site/sdagan/_/rsrc/1289328297768/at6-texan-warbird/IMG_2632%28Small%29.JPG?height=266&width=400
וגם ראו חתימה שלי...
BusyBee – מדובר על טיסן שהרבה מדומיו במבנה משמשים ל-FPV, לטיסן יש קוקפיט גדול מקדימה שמכוסה בפלסטיק שקוף שאולי ניתן לצלם דרכו או להסיר אותו ולהשאיר את הטיסן עם המצלמה כך ללא כיסוי. הטיסן הספציפי הזה עשוי מקלקר מאוד עדין והניסיון שלי איתו התחיל מאוד רע (ריסוק, אבל כשהייתי ממש ממש ממש בחיתולי). באחרונה החלטתי לתקן אותו והרכבתי עליו מנוע RCtimer 2200KV עם פרופ 6X4 במקום ה- Emax 1100KV עם 8X6 ובנוסף ויתרתי על הגלגלים הגרועים והעדינים שבאו איתו. היגוי הטיסן ממש מוזר ומרגיש כאילו מרכז הכובד אחורי (לא משנה כמה שיניתי את הגוף כדי להזיז את הסוללה קדימה). נקודת המפנה חלה כשהתחלתי להישתמש בהגה כיוון לניהוג במקום במאזנות – פשוט שינוי מקצה לקצה. כרגע אני נהנה מהטיסן אבל עדיין יש לי היסתייגות מלהמליץ עליו. אשמח אם אנשים נוספים שמטיסים אותו או טיסנים שדומים במבנה יוכלו לשתף את חוות הדעת שלהם עליו.
http://site.bananahobby.com/retail/largepics/1214/3.jpg
על AXN אין לי מה להוסיף מעבר למה שנאמר בפורום.
אוסיף עוד בהמשך, אני פשוט ער מ-6 בבוקר...
הבהרה, חלק מהטיסנים שכתבתי עליהם לא היו בבעלותי, רק עשיתי עליהם טיסת מבחן וקיזוזים ולכן לא יכולתי לרדת ממש לפרטים.
שבת שלום ושבוע טוב,
שחר
ברור לכולם שטיסן של מולטיפלקס שעולה 800 ₪ ללא אלקטרוניקה יטוס מעולה, בד"כ זה יהיה עניין של סטאפ שיהיה בעייתי, אבל בשביל זה יש את פורום סט-אפים...
האשכול הזה שפתחתי הוא בשביל טיסנים ממש זולים שלפעמים יש ספק אבל יכולים להפתיע.
אני, כמטיס בעל "ותק" של כמה חודשים, לא ממש יודע לנבא אם הטיסן שאני רואה בסיני/ יפאני/ מודעות יד שנייה יטוס טוב. אבל אני כן אשמח לחלוק איתכם את המעט שצברתי עד כה... אני מקווה שתשתפו פעולה ותתרמו גם מהניסיון שלכם.
או קייי,
אתחיל עם צסנות/ דמויי צסנות:
הססנה של R2hobbies, שליאור הוא האוטוריטה לשאלות (ליאור, אני לא מוצא את השירשור שלך בנושא, עזרה בבקשה?), אבל אני חייב לציין שמדובר בטיסן שקל מאוד להטיס וללמוד איתו נחיתות. לא בכוונה בחרתי לכתוב עליו ראשון, מדובר על טיסן סלחן מאוד שמומלץ (עמיד בריסוקים ולא חריף) מאוד למתחילים.
הבעיה איתו היא שהוא מגיע עם מנוע בראשד ומומלץ להחליפו לבראשלס (מה שיקשה על מתחיל).
http://www.r2hobbies.com/images/RCP0136_epo_arf/01s.jpg
ססנה שנייה גם היא מ-R2hobbies – והיא מבלזה. מדובר על טיסן חד מאוד, הוא יכול להגיע למהירות מרשימה והוא נראה סקיילי ומבריק (בניגוד לקלקרים למינהם). הטיסן די עמיד אבל הקאוול שלו רך מאוד ולא ישרוד הרבה נחיתות על האף.
בעיה נוספת שלו היא שאם במהירות נמוכה הטיסן נוטה הצידה אז צפו לאיבוד שליטה ונפילה לצד. זה אחד מהמצבים האלו שרק מטיס מנוסה ידע לצאת מהם טוב, אבל מטיס מנוסה מלכתכילה לא יכנס למצב הזה. בעיה נוספת היא שגלגל האף מקובע. לדעתי ניתן לשפצר שם משהו כדי שיהיה היגוי אבל זה לשיקולכם. בכל מקרה, מאחר והטיסן קל משקל אז גם המראות וגם נחיתות ניתן לעשות די בקלות על כביש די צר (אהה, כן, לדעתי הטיסן הזה חייב כביש). בהחלט טיסן מהנה.
http://www.efly.co.il/forums/attachment.php?attachmentid=41350&stc=1&d=1301168524
קרדיט - צחי זילברט.
ססנה נוספת היא הססנה של פילוטאג'/ST-models/ ועוד (יש כמה שהם זהים 1:1 – מוטת כנף 1210מ"מ וגלגל אף עם בולם). אייל הרחיב עליה פה (http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=30180) לכן אוסיף מעט ואגיד שמאחר והדיהדרל (זוית בכנף...) שלה מינורי עד לא קיים המטיס צריך ליישר את הטיסן ולדאוג לאיזונו. בנוסף, מאחר ויש לטיסן הזה מדפים, מדובר בטיסן שניתן להתענג על נחיתות איטיות וחלקות. עם סוללת 1800 ניתן לטוס כ-10 עד 15 דקות.
חייב כביש!
http://i151.photobucket.com/albums/s124/kl00m/Pilotage%20Skymaster%20Cessna%20182/Skymaster40Medium.jpg
קרדיט - אייל שפירא
Hover one של LowPrice: מדובר בטיסן קל משקל, הרוח נוטה לשחק איתו – מה שממש מפריע למתחילים (לי זה לא הפריע). נראה די חזק, קל להמראות ונחיתות אבל כני הנסע לא עמידים ממש... אם כבר ללכת על ססנה, עדיף הססנה של ליאור.
http://www.lowpricerc.com/images/MOX-A801-enlarge.jpg
אלכס גם סקר את הטיסן פה:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=25765
טיסנים אחרים:
AT-6 Texan Warbird – קיים אצל הסיני, אני תמיד חשבתי שזה EPO, אבל התברר לי לאחרונה שהוא לא. ברור שמדובר בטיסן מחומר חזק. המנוע המקורי שמגיע איתו (בגירסת הבראשלס) הוא מספיק טוב להטסה בסוללת שני תאים ומניב כ-12 דקות טיסה (תלוי במיקום המצערת). לטיסן יש דיהדרל די מרשים כך שהשליטה עליו קלה. אבל מאחר ומדובר בטיסן קטן וכנף תחתית, הנחיתות צריכות להיתבצע במהירות גבוהה יותר. כני הנסע המקוריים שמגיעים לא יעמדו יותר מ-5 כיפופים (=5 נחיתות כשמתרגלים עליו נחיתות בהתחלה) ולכן אני קניתי פושרוד פלדה וכופפתי כמו המקור – עבד לי מעולה (בנוסף, כדי לכופף את הכנים קדימה, כך הטיסן לא ינשק את אימא אדמה אחרי כל נחיתה).
ניתן לנתק את הגלגלים ולהנחית על דשא/חיטה או כל יבול חקלאי עדין וצפוף. אחרת – חובה כביש.
אני ממליץ על הטיסן הנ"ל, כנף תחתית זה חוויה שונה ומהנה.
https://sites.google.com/site/sdagan/_/rsrc/1289328297768/at6-texan-warbird/IMG_2632%28Small%29.JPG?height=266&width=400
וגם ראו חתימה שלי...
BusyBee – מדובר על טיסן שהרבה מדומיו במבנה משמשים ל-FPV, לטיסן יש קוקפיט גדול מקדימה שמכוסה בפלסטיק שקוף שאולי ניתן לצלם דרכו או להסיר אותו ולהשאיר את הטיסן עם המצלמה כך ללא כיסוי. הטיסן הספציפי הזה עשוי מקלקר מאוד עדין והניסיון שלי איתו התחיל מאוד רע (ריסוק, אבל כשהייתי ממש ממש ממש בחיתולי). באחרונה החלטתי לתקן אותו והרכבתי עליו מנוע RCtimer 2200KV עם פרופ 6X4 במקום ה- Emax 1100KV עם 8X6 ובנוסף ויתרתי על הגלגלים הגרועים והעדינים שבאו איתו. היגוי הטיסן ממש מוזר ומרגיש כאילו מרכז הכובד אחורי (לא משנה כמה שיניתי את הגוף כדי להזיז את הסוללה קדימה). נקודת המפנה חלה כשהתחלתי להישתמש בהגה כיוון לניהוג במקום במאזנות – פשוט שינוי מקצה לקצה. כרגע אני נהנה מהטיסן אבל עדיין יש לי היסתייגות מלהמליץ עליו. אשמח אם אנשים נוספים שמטיסים אותו או טיסנים שדומים במבנה יוכלו לשתף את חוות הדעת שלהם עליו.
http://site.bananahobby.com/retail/largepics/1214/3.jpg
על AXN אין לי מה להוסיף מעבר למה שנאמר בפורום.
אוסיף עוד בהמשך, אני פשוט ער מ-6 בבוקר...
הבהרה, חלק מהטיסנים שכתבתי עליהם לא היו בבעלותי, רק עשיתי עליהם טיסת מבחן וקיזוזים ולכן לא יכולתי לרדת ממש לפרטים.
שבת שלום ושבוע טוב,
שחר